LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NKL Duitse Staatsloterij

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
stekel
Berichten: 298
Lid geworden op: 20 jun 2005 08:16

Re: NKL Duitse Staatsloterij

Ongelezen bericht door stekel »


EddyEdje
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 feb 2012 12:04

Re: NKL Duitse Staatsloterij

Ongelezen bericht door EddyEdje »

Bij mij ging ook de telefoon op 21 februari 2012. Geen nummer in het display.
Ik nam op

"Goedemiddag meneer, met De Staatsloterij" <pauze> "Ik heb een heel goed bericht voor U".

Toen was voor mij de boot al aan natuurlijk.
Omdat ik momenteel wel een extraatje kan gebruiken (wat ongeplande uitgaves) schoot mijn hartslag al gelijk boven de 100 en ik zag mezelf al mijn ontslagbrief schrijven.
Ik had moeite om goed te luisteren en helder te denken vanwege die plotselinge rush, en heb overal klakkeloos ja en amen op gezegd. Bandje werd gestart, toestemming....
Pas toen dat was afgehandeld verscheen er opeens een woordje 'NKL' voor 'Staatsloterij' Net toen de verbinding was verbroken begon ik me rot te voelen en realiseerde ik me dat het niet eens de 10e van de maand was (dan vindt de trekking van de Nederlandse Staatsloterij plaats).
Even geGoogled naar 'NKL Staatsloterij' en ja hoor... Op Radar alleen al 13 paginas met ongenoegen hierover.

Bedrog? Enerzijds wel, anderzijds niet. Aanvankelijk doen ze zich voor als 'De Staatsloterij'. Of dit legitief is valt te betwijfelen. Maar ze zeggen nooit 'De NEDERLANDSE Staatsloterij'. Dus liegen is het ook niet. Het is gewoon aggressieve marketing. Ze maken gebruik van een smerig psychologisch spelletje. En het werkt. Mijn eigen stomme schuld.
Maar de NKL op zich is zeker een echte loterij, met zeer mooie prijzen. Dus als je de 70 euro per maand kan missen, waarom niet?

Enfin... Na mijn eerste wanhoop heb ik 'even' de 13 paginas doorgelezen. En gelukkig, er is een uitweg voor wie hier gelijk weer vanaf wilt.

De eerste optie, telefonisch.

Bel naar +49 4066961392
Tot 13:00 zijn er Nederlands sprekende mensen aanwezig.

Email:
Stuur uw relaas naar [email protected] .

LET OP:

In beide gevallen hebben ze uw klantnummer nodig. Het gedrocht aan de telefoon liet verders geen enkele vorm van informatie achter, dus u moet op het 'welkomstpakket' wachten. Dit duurt enkele dagen.

bowiexxx
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 mar 2012 11:29

Re: NKL Duitse Staatsloterij

Ongelezen bericht door bowiexxx »

Wij zijn opgelicht door Lotterie Einnahme Boesch.
Er word steeds geld afgehaald van onze rekening, waar we geen opdracht voor gegeven hebben, of contact gehad.

EddyEdje
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 feb 2012 12:04

Re: NKL Duitse Staatsloterij

Ongelezen bericht door EddyEdje »

Wij zijn opgelicht door Lotterie Einnahme Boesch.
Er word steeds geld afgehaald van onze rekening, waar we geen opdracht voor gegeven hebben, of contact gehad.


Dus even contakt met de bank om het rekeningnummer te laten blokkeren.
Storneren is ook mogelijk geloof ik, al staat te lezen dat dit met loterijen en kansspelen dus niet zo is. Vraag is of dat dus ook geldt voor buitenlandse kansspelen. Het is het proberen altijd waard!

bowiexxx
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 mar 2012 11:29

Re: NKL Duitse Staatsloterij

Ongelezen bericht door bowiexxx »

Dus even contakt met de bank om het rekeningnummer te laten blokkeren.
Storneren is ook mogelijk geloof ik, al staat te lezen dat dit met loterijen en kansspelen dus niet zo is. Vraag is of dat dus ook geldt voor buitenlandse kansspelen. Het is het proberen altijd waard!


wij hebben het bedrag van de bank al teruggeboekt gekregen we kregen weer een acceptgiro thuisgestuurd gekregen of we dat teruggeboekt bedrag weer aan hun wouden betalen wat moeten wij doen?

EddyEdje
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 feb 2012 12:04

Re: NKL Duitse Staatsloterij

Ongelezen bericht door EddyEdje »

Een email sturen dat je per direct op wilt zeggen. Bellen kan ook. Het email adres en telefoonnummer vind je een paar posts terug :)

bowiexxx
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 mar 2012 11:29

Re: NKL Duitse Staatsloterij

Ongelezen bericht door bowiexxx »

Bedankt, we doen ons best!

nuij01
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mar 2012 22:48

Re: NKL Duitse Staatsloterij

Ongelezen bericht door nuij01 »

Vandaag voor de tweede keer post ontvangen van de NKL staatsloterij ,wat dat ook wezen mag. Er zat ook een acceptgiro bij om even 55,45 te betalen omdat inde bijgaande brief stond dat het bedrag niet kon worden afgeschreven. Ondertekend door Johan P??? Boesche. Ik heb mij nergens voor op gegeven en ben niet van plan te betalen. Dit riekt naar oplichting!
In dit forum kom ik andere overeenkomstige verhalen tegen. Is er al wat gedaan door het programma Radar?

bowiexxx
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 mar 2012 11:29

Re: NKL Duitse Staatsloterij

Ongelezen bericht door bowiexxx »

Er is volgens mij nog niks gedaan.
U kunt wel de rekeningnummer van hun blokkeren.
Dan krijgt u een brief als het goed is,
als u nog een brief krijgt dat u moet betalen.
Moet u het niet doen!

itsme.ikke
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 apr 2012 13:28

Re: NKL Duitse Staatsloterij

Ongelezen bericht door itsme.ikke »

Ik heb ook een tijdje meegespeeld met de duitse loterij en net als met elke andere loterij weinig gewonnen.
Net alles stopgezet, heel simpel even naar hun web-site gegaan http://www.peters-gms.com en daar vind je het gratis 00800 45 632 553 telefoon nummer.

Er staat op de site dat er Nederlandse mensen aan de telefoon zitten maar ik had net de pech dat die in gesprek waren...
Dus even in het Duits afgehandeld.
Nu even wachten op mailtje en klaar :wink:

greetz,
ikke

lekkeringewikkeld
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 okt 2012 18:52

Re: NKL Duitse Staatsloterij

Ongelezen bericht door lekkeringewikkeld »

Ik ben er vorige week achter gekomen dat deze Loterij (NKL BOESCHE) al sinds 05-2008 een onrechtmatig bedrag van mijn rekening incasseert.
Zij hebben mij destijds telefonisch benaderd en ik ben akkoord gegaan met 1 lot per maand twv 17,50. Klonkt allemaal heel aantrekkelijk en ben er ingestonken, achteraf gezien kan ik me wel voor mn kop slaan.
Er werd een bandopname gemaakt om mijn mondelinge machtiging voor automatische incasso vast te leggen. Daarin zaten wat onduidelijkheden en ik heb steeds opnieuw door moeten vragen waardoor er een nieuwe opname gemaakt moest worden.
Ik ontving keurig netjes eens in de zoveel tijd een brief met gegevens over de nieuwe trekking. Sinds die tijd zou ik 2x140 en 1x160 Euro gewonnen hebben. In de brief staat dan vetgedrukt dat je het lot vooral niet hoeft in te sturen maar dat het verrekend zal worden met de incasso. Goed van vertrouwen als ik ben heb ik er verder geen aandacht meer aan besteed.
Vorige week ben ik eens gaan kijken wat voor incasso's er op mijn rekening lopen en kwam ik steeds GFP GmbH tegen. Na wat zoeken en via dit forum kwam ik bij de betreffende loterij uit. Wat blijkt;
-ze hebben sinds 05-2008 maandelijks bedragen afgeschreven van 37,50 t/m 49,95
-de bedragen die ik heb gewonnen (samen 440 Euro) zijn nooit bijgeschreven of verrekend.
-als ik alle afschriften terugkijk hebben ze daar 2 verschillende rekeningnummers voor gebruikt;

rek. nr: 665663870
Parkweg 27
2585 JH S GRAVENHAGE

daar begon het mee...
later hetzelfde rekeningnummer maar ander adres;

rek.nr: 665663870
Pastoor Buyslaan 25
2242 RJ WASSENAAR
(wat op google maps een of andere afthanse kantoor/bouwkeet blijkt te zijn)

En ergens tussendoor kwam ik deze nog tegen (daar hebben ze gewoon doodleuk in 1 maand 2 keer een afschrijving gedaan);
rek.nr.:225412233
SCHWARTZSTRASSE 13-15
A5024 SALZBURG
EXPERCASH B EUR-NL

Allemaal 'netjes' met mijn klantnummer erbij vermeld.

Ik heb de loterij opgebeld, duitse medewerkster aan de telefoon, ik kon de volgende dag terugbellen voor een nederlandse medewerkster. Dat heb ik gedaan en die reageerde nogal beschuldigend; waarom ik daar nu pas mee kwam. Ik vroeg om de opname maar ze wist niet of die er nog was en beloofde me direct de boel stop te zetten en het laatste bedrag terug te storten. Ik heb nu 4 dagen later gechecked en de incasso is nog steeds actief en er is niks teruggestort.
Mijn bank gebeld, die gingen een procedure starten. Krijg ik gister een brief dat ze me niet verder kunnen helpen omdat ik zelf toestemming voor de incasso heb gegeven. Ik kan alleen het rekeningnummer laten blokkeren.

Ik heb vandaag contact gehad met zowel http://www.kansspelautoriteit.nl en http://www.fraudehelpdesk.nl (beiden aanraders, erg vriendelijk en denken met je mee!)
Wat blijkt, wat NKL Boesche doet is illegaal omdat ze helemaal geen vergunning hebben om in Nederland mensen te benaderen! Kansspelautoriteit heeft me geadviseerd aanggifte te doen bij de politie en Fraudehelpdesk gaat naar de dokumenten kijken en me verder adviseren wat ik hiermee kan/moet doen.

Mijn advies; nooit meedoen aan een loterij en gewoon zelf elke maand wat apart zetten. Bespaar je een hoop gedoe mee en dan heb je nog eens wat na een tijdje

Ik hoop in ieder geval dat de mensen die GFP GmbH op hun rekening tegenkomen en via google op dit forum terecht komen dat ze geholpen zijn met deze info.
Mocht er uit de procedures die lopen nog iets zinnigs komen zal ik dat hier wel vermelden.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: NKL Duitse Staatsloterij

Ongelezen bericht door nevermind »

Ik ben er vorige week achter gekomen dat deze Loterij (NKL BOESCHE) al sinds 05-2008 een onrechtmatig bedrag van mijn rekening incasseert.
Krijg je geen bankafschriften ?

lekkeringewikkeld
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 okt 2012 18:52

Re: NKL Duitse Staatsloterij

Ongelezen bericht door lekkeringewikkeld »

Online-bankieren...je weet wel...
Zeker een fout van mijn kant om het niet eerder grondig te checken. Gezien het geld wat ik er in de loop der jaren aan verloren heb (rond de 2000 Euro) ben ik wel genoeg 'gestraft' voor die fout. Inmiddels ben ik ook niet zo goed van vertrouwen meer, dat scheelt een hoop. Het bedrag wat afgeschreven werd leek op een abonnements-incasso die ik heb lopen bij een ander bedrijf en heb er daardoor geen aandacht aan besteed.
Feit is dat ik akkoord ben gegaan met 17,50 per maand en niet met 49,95. En waar blijven de gewonnen bedragen??? Ik heb bij verschillende instanties nu meldingen gedaan en die zullen ongetwijfeld in een dikke map verdwijnen waar 'NKL Boesche' op staat...
Hetgeen ze doen, mensen in Nederland benaderen, is illegaal. Waarschijnlijk is dat ook de reden dat ze , terug te lezen op de verschillende topics hier, zo terughoudend zijn te noemen dat ze voor een Duitse loterij bellen.

eamane1968
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 apr 2013 10:16

Re: NKL Duitse Staatsloterij

Ongelezen bericht door eamane1968 »

Ben net gebeld door de NKL en heb netjes gezegd dat ik geen interesse heb. Deze man bleef maar doorgaan over de geweldige kans die ik liet leggen, Ned. staatsloterij blablabla. Ondertussen ik snel googlen... jawel hoor. Heb nog gezegd of hij de papieren kon opsturen dan kon ik het rustig doorlezen maar dit was alleen mogelijk als ik al toestemming had gegeven. Heb 4x!!! gezegd geen interesse te hebben, hij bleef maar doorpraten en zeggen dat het zo dom van mij was om niet mee te doen. UIteindelijk maar de verbinding verbroken want ik kwam niet van hem af. Wat ik wel weet dat voor iedere klant die ze binnen slepen ze commissie krijgen. Dus vandaar dit gedrag.
Lang leve google!!

martien10
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jun 2013 14:39

Re: NKL Duitse Staatsloterij

Ongelezen bericht door martien10 »

Hallo allen!

Ik ben vandaag ook gebeld door een mevrouw. Deze zei dat ik 1 van de geselcteerde mensen was die mee mocht doen met de duitse loterij.
Ik met mijn stomme kop heb toegezegd en rekeningnummer doorgegeven. Was op mijn werk dus te haastig besloten. Dus zou 60 euro in de maand kosten plus administratiekosten.

Dus even gegoogled en besluit om toch graag niet mee te doen. Wat kan ik doen?
Heb geen tel nr of iets anders....

Kan iemand mij helpen?

Mvg Martien Neumann

florentino60
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 okt 2013 15:49

Re: NKL Duitse Staatsloterij

Ongelezen bericht door florentino60 »

ben ook ingeluisd door die mooie praatjes van een vrouw, nu las ik ergens dat er 2 verschillende nkl zijn, eentje va boesen , de ander peter nkl,
van peter las ik dat sommige wel iets hadden gewonnen, maar waarom kan ik geen trekkingen zien of uitslagen,......wil graag van dit af, dus wordt misschien blokkeren mijn rekening, en kan ik iets tegen doen als er incassobureau aan de bel rinkelt, want dit is nou pure oplichting door valse info te verschaffen,
had ook de website proberen in te komen, geregeld wordt er dan aangegeven dat paswoord etcetra niet klopt.

Gesloten