LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Sandd postbezorging.
Sandd postbezorging.
Al maanden gaat het bij mij niet goed met de postbezorging door Sandd. Poststukken van belastingdienst en SVB en tijdschriften worden niet of op een verkeerd adres bezorgd. Als je de klacht bij Sandd neerlegd, word je netjes te woord gestaan maar gemaakte afspraken worden niet nagekomen. Dan heb ik het over terugkoppeling naar aanleiding van de klacht. Ik heb op internet eens rond gekeken en het lijkt erop dat er veel mensen klachten hebben over postbezorging door Sandd. Zijn er meer met slechte ervaringen?
Re: Sandd postbezorging.
Dan zou ik de klacht bij de belastingdienst en SVB voorleggen, zij zijn de opdrachtgever van het verzenden.Poststukken van belastingdienst en SVB
Re: Sandd postbezorging.
Hier met sandd geen problemen, ja oke als er een nieuwe bezorger is.
Eerder bezorgde een kennis hier voor sandd, en als dochterlief daar toevallig de avond ervoor was, dan gaf ze de post weleens mee (sssttt).
Toen zij gingen verhuizen kregen we een andere bezorgster, omdat het hier weleens onduidelijk is omdat we 2 huizen en huisnummers hebben en maar 1 brievenbus, liep ze de eerste keer een beetje verdwaasd bij mijn achterdeur te zoeken naar een brievenbus, heb haar verteld hoe het zit, ohh zegt ze, mooi dat ik het weet, die 2 nummers horen dus bij elkaar, ik vond het al zo vreemd dat er toevallig 2 met dezelfde naam die niet vaak voorkomt naast elkaar woonden, maja er is wel meer vreemd, blij dat ik het weet, dan weet ik dus ook dat ik het bij de goede naar binnen wip ookal staat er een ander nummer op.
Het voordeel van sandd vind ik dat je toch telkens dezelfde vaste bezorger hebt, als zo'n persoon eenmaal weet hoe het in elkaar steekt heb je over het algemeen geen problemen.
Tuurlijk hangt e.e.a ook van de persoon af die moet bezorgen, de vrouw hier is gewoon heel serieus en wil het goed doen.
Had tnt post maar zulke bezorgers, daar kan ik wekelijks achteraan, krijg verkeerde post, mijn post ligt ergens anders, ondanks dat adressen en huisnummers goed vermeld staan, krijg zo de indruk dat die lui helemaal nooit hebben leren lezen.
Bij klachten wordt je idd wel vriendelijk te woord gestaan met altijd de dooddoener, we doen ons best.
Waarom krijg ik die indruk nou niet?
Eerder bezorgde een kennis hier voor sandd, en als dochterlief daar toevallig de avond ervoor was, dan gaf ze de post weleens mee (sssttt).
Toen zij gingen verhuizen kregen we een andere bezorgster, omdat het hier weleens onduidelijk is omdat we 2 huizen en huisnummers hebben en maar 1 brievenbus, liep ze de eerste keer een beetje verdwaasd bij mijn achterdeur te zoeken naar een brievenbus, heb haar verteld hoe het zit, ohh zegt ze, mooi dat ik het weet, die 2 nummers horen dus bij elkaar, ik vond het al zo vreemd dat er toevallig 2 met dezelfde naam die niet vaak voorkomt naast elkaar woonden, maja er is wel meer vreemd, blij dat ik het weet, dan weet ik dus ook dat ik het bij de goede naar binnen wip ookal staat er een ander nummer op.
Het voordeel van sandd vind ik dat je toch telkens dezelfde vaste bezorger hebt, als zo'n persoon eenmaal weet hoe het in elkaar steekt heb je over het algemeen geen problemen.
Tuurlijk hangt e.e.a ook van de persoon af die moet bezorgen, de vrouw hier is gewoon heel serieus en wil het goed doen.
Had tnt post maar zulke bezorgers, daar kan ik wekelijks achteraan, krijg verkeerde post, mijn post ligt ergens anders, ondanks dat adressen en huisnummers goed vermeld staan, krijg zo de indruk dat die lui helemaal nooit hebben leren lezen.
Bij klachten wordt je idd wel vriendelijk te woord gestaan met altijd de dooddoener, we doen ons best.
Waarom krijg ik die indruk nou niet?
Re: Sandd postbezorging.
Bij ons zijn er wisselende bezorgers, zowel van Sandd, als ook van TNT.Renske99 schreef: Het voordeel van sandd vind ik dat je toch telkens dezelfde vaste bezorger hebt, als zo'n persoon eenmaal weet hoe het in elkaar steekt heb je over het algemeen geen problemen.
Tuurlijk hangt e.e.a ook van de persoon af die moet bezorgen, de vrouw hier is gewoon heel serieus en wil het goed doen.
Had tnt post maar zulke bezorgers, daar kan ik wekelijks achteraan, krijg verkeerde post, mijn post ligt ergens anders, ondanks dat adressen en huisnummers goed vermeld staan, krijg zo de indruk dat die lui helemaal nooit hebben leren lezen.
Bij klachten wordt je idd wel vriendelijk te woord gestaan met altijd de dooddoener, we doen ons best.
Waarom krijg ik die indruk nou niet?
Of er post door een van deze bedrijven niet bezorgd is, kan je toch niet weten!
Het enige probleem van ons is, dat er nooit post(TNT) op maandag is.
Zou dit toeval zijn ?
-
- Berichten: 358
- Lid geworden op: 06 jul 2011 12:16
Re: Sandd postbezorging.
post nl is al tijden bezig de maandag geen post te bezorgen
officieel moeten ze wel bezorgen maar als er te weinig post is mag het ook worden bewaard tot dinsdag
het moet wel rendabel blijven blijkt
post nl heeft geen 24 uur service meer is ondertussen op gerekt naar 48 of 72 uur
post nl bezorgd van maandag tot zaterdag
sandd bezorgd op dinsdag en vrijdag
verder zijn er geen post bedrijven meer
(mischien die van de gemeente wsw bedrijf )
officieel moeten ze wel bezorgen maar als er te weinig post is mag het ook worden bewaard tot dinsdag
het moet wel rendabel blijven blijkt
post nl heeft geen 24 uur service meer is ondertussen op gerekt naar 48 of 72 uur
post nl bezorgd van maandag tot zaterdag
sandd bezorgd op dinsdag en vrijdag
verder zijn er geen post bedrijven meer
(mischien die van de gemeente wsw bedrijf )
Re: Sandd postbezorging.
Heel vreemd. Bij ons komt TNT nooit meer want dat is PostNL geworden.nevermind schreef:Bij ons zijn er wisselende bezorgers, zowel van Sandd, als ook van TNT.Of er post door een van deze bedrijven niet bezorgd is, kan je toch niet weten!Renske99 schreef: Het voordeel van sandd vind ik dat je toch telkens dezelfde vaste bezorger hebt, als zo'n persoon eenmaal weet hoe het in elkaar steekt heb je over het algemeen geen problemen.
Tuurlijk hangt e.e.a ook van de persoon af die moet bezorgen, de vrouw hier is gewoon heel serieus en wil het goed doen.
Had tnt post maar zulke bezorgers, daar kan ik wekelijks achteraan, krijg verkeerde post, mijn post ligt ergens anders, ondanks dat adressen en huisnummers goed vermeld staan, krijg zo de indruk dat die lui helemaal nooit hebben leren lezen.
Bij klachten wordt je idd wel vriendelijk te woord gestaan met altijd de dooddoener, we doen ons best.
Waarom krijg ik die indruk nou niet?
Het enige probleem van ons is, dat er nooit post(TNT) op maandag is.
Zou dit toeval zijn ?
Maar ja wij leven ook in een vooruitstrevend gebied
Re: Sandd postbezorging.
Beiden op de hoogte en bij beiden is het probleem bekend. Het is alleen zo jammer dat je niet terughoort wat zij er mee doen.. Als ze er al wat mee doen. Dat is ook de vraag.. Onduidelijkheid alom dus.nevermind schreef:Dan zou ik de klacht bij de belastingdienst en SVB voorleggen, zij zijn de opdrachtgever van het verzenden.Poststukken van belastingdienst en SVB
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 18 apr 2013 14:16
Re: Sandd postbezorging.
De postbezorging door Sandd in Apeldoorn verloopt ook zeer slecht. Krijg vanochtend 5 poststukken, die duidelijk een tijd opgespaard zijn.
Brief van SVB gedateerd 5 april ontvang ik vandaag 18 april. Komt waarschijnlijk per slakbode vanuit Deventer.
Heb SVB erop aangesproken, maar die zeggen te moeten bezuinigen en daarom voor Sandd gekozen te hebben.
Geldt voor Sandd niet de wet op de postbezorging
Brief van SVB gedateerd 5 april ontvang ik vandaag 18 april. Komt waarschijnlijk per slakbode vanuit Deventer.
Heb SVB erop aangesproken, maar die zeggen te moeten bezuinigen en daarom voor Sandd gekozen te hebben.
Geldt voor Sandd niet de wet op de postbezorging
Re: Sandd postbezorging.
Ik denk als er steeds wisselende bezorgers zijn van Sandd dat er voor deze wijk geen vaste bezorger is en het door invallers bezorgd word.
Ontvangers/geadresseerden moeten er voor zorgen dat er huisnummers op op nabij de brievenbussen te vinden zijn zodat de bezorgers niet hoeven te zoeken.
Zoeken kost tijd en de bezorgers krijgen maar een bepaalde tijd voor de bezorging betaald, als er dus veel mis is in een wijk kost dit veel tijd die de bezorger niet betaald krijgt.
Veel mensen weten niet dat hun brievenbus niet aan de gestelde eisen voldoen, ik kom ze zelf vaak tegen in mijn wijk, ik zal er een aantal opnoemen, te kleine openingen, verticale openingen, zware veer achter de klep, borstels achter de klep die niet goed gemonteerd zijn, binnenkleppen die zwaar zijn, brievenbussen op enkelhoogte, brievenbussen op grote hoogte, brievenbussen verstopt in de struiken (vooral doornstruiken), honden op het erf die zeer waaks zijn, plantenbakken die voor de brievenbus staan, autos of fietsen en dergelijke die de toegang naar de brievenbus blokkeren.
Dan zijn er nog de afzenders die de adressen niet goed noteren waardoor de post retour gaat en waardoor een poststuk later of helemaal niet aankomt.
Het is dus niet altijd de schuld van Sandd, vaak is de oorzaak van de fout al bij de geadreseerde te zoeken.
Trouwens, iets meer respect tonen voor bezorgers die in weer en wind langs de straten sjouwen om te bezorgen zou wel eens mogen.
Ontvangers/geadresseerden moeten er voor zorgen dat er huisnummers op op nabij de brievenbussen te vinden zijn zodat de bezorgers niet hoeven te zoeken.
Zoeken kost tijd en de bezorgers krijgen maar een bepaalde tijd voor de bezorging betaald, als er dus veel mis is in een wijk kost dit veel tijd die de bezorger niet betaald krijgt.
Veel mensen weten niet dat hun brievenbus niet aan de gestelde eisen voldoen, ik kom ze zelf vaak tegen in mijn wijk, ik zal er een aantal opnoemen, te kleine openingen, verticale openingen, zware veer achter de klep, borstels achter de klep die niet goed gemonteerd zijn, binnenkleppen die zwaar zijn, brievenbussen op enkelhoogte, brievenbussen op grote hoogte, brievenbussen verstopt in de struiken (vooral doornstruiken), honden op het erf die zeer waaks zijn, plantenbakken die voor de brievenbus staan, autos of fietsen en dergelijke die de toegang naar de brievenbus blokkeren.
Dan zijn er nog de afzenders die de adressen niet goed noteren waardoor de post retour gaat en waardoor een poststuk later of helemaal niet aankomt.
Het is dus niet altijd de schuld van Sandd, vaak is de oorzaak van de fout al bij de geadreseerde te zoeken.
Trouwens, iets meer respect tonen voor bezorgers die in weer en wind langs de straten sjouwen om te bezorgen zou wel eens mogen.
Re: Sandd postbezorging.
Je kan merken dat de vakanties zijn begonnen. Veel vaste bezorgers(niet alleen sandd maar ook bij postnl, Selektvracht) gaan op vakantie en worden vervangen door jonge vakantiekrachten. Helaas is er een zeer klein deel die het werk niet al te serieus neemt. Dat is dus jammer. Gewoon blijven klagen. Uiteindelijk heeft Postnl daar ook van geleerd.
-
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 07 jul 2009 15:41
Re: Sandd postbezorging.
Ja hier idem dito,
Komt een bewoner van een straat 500m verderop met mijn post aanlopen. Gewoon schandalig, wat een slechte bezorging.
Komt een bewoner van een straat 500m verderop met mijn post aanlopen. Gewoon schandalig, wat een slechte bezorging.
-
- Berichten: 6897
- Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
- Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)
Re: Sandd postbezorging.
Lange vakantie dan