| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Niet kunnen afkopen contract Tele2?!
Niet kunnen afkopen contract Tele2?!
Het is jammer, maar Tele2 heeft dit nu zelf veroorzaakt.
2 mei 2013
Het begon met een aanmaning van een niet betaalde factuur van de maand april. Op Tele2.nl stond echter dat deze WEL was betaald. Tele2 gaf aan dat ivm administratieve redenen het bedrag niet van mijn rekening kon worden gehaald middels de automatische incasso. Zij gaven aan dat het bedrag was teruggestort, mijn via mijn internetbankieren (ING) kon ik hier niets over terug vinden. Tele2 blijft volhouden dat dit wel het geval is en dat het maar zo is.
3 mei 2013
Ik heb de aanmaning netjes betaald, maar wel aangegeven dat ik het er niet mee eens was en dit bedrag terug wilde hebben. Tot op heden geen bericht gehad en ook geen terugstorting!
10 mei 2013
Dan maar klantenservice op de hoogte houden middels hun wonderbaarlijke (niet dus) chatsysteem. Hier heb ik aangegeven dat ik niet tevreden ben met hun manier van werken, dat sinds de aanmaning mijn internetverbinding thuis opeens slecht is en mijn nummer soms niet eens wordt herkend. Ze blijven voet bij stuk houden dat ze mij moeten bellen VOOR er iets kan worden gedaan. Plots wordt de chat afgesloten nadat ik blijf doorvragen waarom ik niet kan worden opgezegd. Een van de vele keren dat Tele2 een makkelijke manier van vluchten kiest door gewoon de chat te sluiten.
Sophie van Tele2 reageert op het forum en vraagt of mijn dekking wel goed is op de kaart. Ik woon in Rotterdam-Zuid, als daar de verbinding al slecht is vrees ik voor mensen die afgelegen wonen!
Ook vraagt zij aan of mijn telefoon wel volgens hun instellingen is ingesteld, wat ook zo is.
Daarnaast moet ik mijn SIM kaart in een andere telefoon proberen. Dit heb ik gisteravond gedaan, en ook hiermee slecht bereik.
13 juni 2013 heb ik een aangetekende brief geschreven met de eis dat ik kosteloos wil worden opgezegd omdat ik het totaal niet eens ben met hoe Tele2 werkt, en omdat hun service waardeloos is.
In een email van Jan krijg ik kort gezegd hetzelfde bericht als Sophie en dat dit geen reden is om een contract kosteloos te ontbinden. Volgens mij hoort een bedrijf goede producten en/of diensten te leveren wat ze in mijn geval niet hebben gedaan!
Weg 8 euro postgeld,en maar weer terug naar het forum!
Meerdere gedupeerden staan achter mij, en vinden het belachelijk dat ik niet gewoon het contract kan afkopen.
Gisteren ben ik bij The Phone House geweest, met de vraag of dit normaal is. Omdat zij leverancier zijn van vele providers, kon de medewerkster vertellen dat je bij elke provider kan afkopen. Zij had gedurende de dag meerdere klachten over Tele2 gehad, ook met mensen die van hun af willen.
Nu is mijn vraag:
Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn contract binnenkort gewoon stopt. Ik ben best bereid om een afkoopsom te betalen in plaats van verplicht vast te zitten aan een bedrijf waar ik totaal niet achter sta en weinig tot geen moeite doen om mij te helpen!
2 mei 2013
Het begon met een aanmaning van een niet betaalde factuur van de maand april. Op Tele2.nl stond echter dat deze WEL was betaald. Tele2 gaf aan dat ivm administratieve redenen het bedrag niet van mijn rekening kon worden gehaald middels de automatische incasso. Zij gaven aan dat het bedrag was teruggestort, mijn via mijn internetbankieren (ING) kon ik hier niets over terug vinden. Tele2 blijft volhouden dat dit wel het geval is en dat het maar zo is.
3 mei 2013
Ik heb de aanmaning netjes betaald, maar wel aangegeven dat ik het er niet mee eens was en dit bedrag terug wilde hebben. Tot op heden geen bericht gehad en ook geen terugstorting!
10 mei 2013
Dan maar klantenservice op de hoogte houden middels hun wonderbaarlijke (niet dus) chatsysteem. Hier heb ik aangegeven dat ik niet tevreden ben met hun manier van werken, dat sinds de aanmaning mijn internetverbinding thuis opeens slecht is en mijn nummer soms niet eens wordt herkend. Ze blijven voet bij stuk houden dat ze mij moeten bellen VOOR er iets kan worden gedaan. Plots wordt de chat afgesloten nadat ik blijf doorvragen waarom ik niet kan worden opgezegd. Een van de vele keren dat Tele2 een makkelijke manier van vluchten kiest door gewoon de chat te sluiten.
Sophie van Tele2 reageert op het forum en vraagt of mijn dekking wel goed is op de kaart. Ik woon in Rotterdam-Zuid, als daar de verbinding al slecht is vrees ik voor mensen die afgelegen wonen!
Ook vraagt zij aan of mijn telefoon wel volgens hun instellingen is ingesteld, wat ook zo is.
Daarnaast moet ik mijn SIM kaart in een andere telefoon proberen. Dit heb ik gisteravond gedaan, en ook hiermee slecht bereik.
13 juni 2013 heb ik een aangetekende brief geschreven met de eis dat ik kosteloos wil worden opgezegd omdat ik het totaal niet eens ben met hoe Tele2 werkt, en omdat hun service waardeloos is.
In een email van Jan krijg ik kort gezegd hetzelfde bericht als Sophie en dat dit geen reden is om een contract kosteloos te ontbinden. Volgens mij hoort een bedrijf goede producten en/of diensten te leveren wat ze in mijn geval niet hebben gedaan!
Weg 8 euro postgeld,en maar weer terug naar het forum!
Meerdere gedupeerden staan achter mij, en vinden het belachelijk dat ik niet gewoon het contract kan afkopen.
Gisteren ben ik bij The Phone House geweest, met de vraag of dit normaal is. Omdat zij leverancier zijn van vele providers, kon de medewerkster vertellen dat je bij elke provider kan afkopen. Zij had gedurende de dag meerdere klachten over Tele2 gehad, ook met mensen die van hun af willen.
Nu is mijn vraag:
Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn contract binnenkort gewoon stopt. Ik ben best bereid om een afkoopsom te betalen in plaats van verplicht vast te zitten aan een bedrijf waar ik totaal niet achter sta en weinig tot geen moeite doen om mij te helpen!
Re: Niet kunnen afkopen contract Tele2?!
Tuurlijk kan je dat wel...maar dat kost handenvol geld, en dat bedoel je waarschijnlijk niet..dat ik niet gewoon het contract kan afkopen
Feitelijk wil je kosteloos van je contract af.....
-
Bob Schurkjens
Dit is heel normaal. Het Tros Radar forum staat al jaren vol met ellendeverhalen over Tele2. Daarom komt Tele2 webservice hier binnenkort ook weer langs om te reageren op je klacht:
"Beste...
Wat vervelend dat je....
"
Etc etc. Tele2 doet dat in het kader van damage control. Zelfs aangetekende brieven helpen je niet. Je kan beter een geschil tegen Tele2 aanspannen bij de http://www.sgc.nl
De afkoopsom die Tele2 vraagt is onrechtmatig. Hun administratie is een grote puinbak. Je kan niet op een normale manier communiceren met Tele2 (e-mail). Tele2 heeft dit zo bedacht om te voorkomen dat jij een schriftelijk klachtdossier kan opbouwen. Waarmee klanten naar de kantonrechter of Geschillencommissie kunnen gaan.
Leesvoer:
Tele2 eist betaling maar moet zelf consument betalen: http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=4069
Afkoopsom onrechtmatig: http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=3620
"Beste...
Wat vervelend dat je....
"
Etc etc. Tele2 doet dat in het kader van damage control. Zelfs aangetekende brieven helpen je niet. Je kan beter een geschil tegen Tele2 aanspannen bij de http://www.sgc.nl
De afkoopsom die Tele2 vraagt is onrechtmatig. Hun administratie is een grote puinbak. Je kan niet op een normale manier communiceren met Tele2 (e-mail). Tele2 heeft dit zo bedacht om te voorkomen dat jij een schriftelijk klachtdossier kan opbouwen. Waarmee klanten naar de kantonrechter of Geschillencommissie kunnen gaan.
Leesvoer:
Tele2 eist betaling maar moet zelf consument betalen: http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=4069
Laatst gewijzigd door Bob Schurkjens op 20 jun 2013 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.
-
rozemarijntje
Ja en kosteloos gaat niet ,mnd die nog openstaan worden opgeteld en dat moet je betalen.
Rdam geen problemen! Ik heb geen tele 2 mobiel buuv nergens last van...
Spijkenisse vriendinnen nergens last van
Portigaal nergens last van...
Alleen zuidland iets minder bereik,maar dat had ik vroeger met t mobile,vroeger en soms ook mey vodafone..dorpje..kan
Rdam geen problemen! Ik heb geen tele 2 mobiel buuv nergens last van...
Spijkenisse vriendinnen nergens last van
Portigaal nergens last van...
Alleen zuidland iets minder bereik,maar dat had ik vroeger met t mobile,vroeger en soms ook mey vodafone..dorpje..kan
ik wil inderdaad gewoon kosteloos ervan af, maar dat kan dus volgens hun niet.dhc schreef:Tuurlijk kan je dat wel...maar dat kost handenvol geld, en dat bedoel je waarschijnlijk niet..dat ik niet gewoon het contract kan afkopen
Feitelijk wil je kosteloos van je contract af.....
toen dacht ik: dan betaal ik de resterende maanden gewoon nu in 1 keer en ben ik er van af. kan dus ook niet.
Dat "wat vervelend" is inderdaad al te bekend..Bob Schurkjens schreef:Dit is heel normaal. Het Tros Radar forum staat al jaren vol met ellendeverhalen over Tele2. Daarom komt Tele2 webservice hier binnenkort ook weer langs om te reageren op je klacht:
"Beste...
Wat vervelend dat je....
"
Leesvoer:
De geschillencommissie vraagt € 50+ voor een onderzoek toch?
Ik moet er trouwens bij zeggen dat het om een 1-jarig abonnement gaat, die is ingegaan in januari 2013. Afkopen zou mij dus 90 euro kosten, wat ik bereid ben om te doen.
Ik wilde een brief schrijven waarin ik aan wilde geven per 1 juli 2013 mijn contract te laten beëindigen en het resterende bedrag van 90 euro aan de hand van 6 maanden looptijd x maandbedrag middels een acceptgiro te willen voldoen.
Echter, zo'n brief wordt doorgelezen, versnipperd en ik krijg (als ik al een reactie krijg) te horen dat dit niet mogelijk is. Wat kan ik hieraan doen? Ik zie bij bijna alle providers dat een klant gewoon een brief kan sturen met annulering per datum en dat zij bericht krijgen dat het resterende abonnementsgeld moet worden betaald en dan het contract hebben afgekocht...
zojuist weer een chat gehad, om eens te vragen waarom ik een contract niet kan afkopen en bij anderen dat wel kan:
Jan-Willem zegt:Waarmee kan ik u van dienst zijn?
U zegt:ik heb een vraag over het wijzigen van een abonnement
U zegt:ik vraag me voornamelijk af waarom providers klanten de mogelijkheid bieden om hun contract af te kopen, behalve jullie.
U zegt:wat is de reden dat dit bij jullie niet kan
Jan-Willem zegt:Dat weet ik niet, dat is zo besloten door Tele2
U zegt:maar jij werkt bij tele2, er zal vast wel iemand zijn die wel weet waarom
Jan-Willem zegt:De mogelijkheid bieden wij niet
U zegt:Maar waarom niet, dat is mijn vraag
U zegt:?
Jan-Willem zegt:Er wordt een contract aangegaan en dat dient te worden uitgediend
U zegt:dat is bij andere providers ook zo, maar die kunnen ook gewoon worden afgekocht. jullie zijn de enige provider die hier moeilijk mee doet. enkele leveranciers gaven ook aan dat een contract altijd kan worden afgekocht. een beetje raar als je het mij vraag
Jan-Willem zegt:Heeft u nog andere vragen?
U zegt:niet echt, maar anders zou je de chat toch wel afsluiten zoals de rest
fijne dag nog
Ik ben ook de aardigste niet meer ook. Tele2 houd gewoon koppig vast, en als je ze confronteert wisselen ze van onderwerp of sluiten ze de chat.
Jan-Willem zegt:Waarmee kan ik u van dienst zijn?
U zegt:ik heb een vraag over het wijzigen van een abonnement
U zegt:ik vraag me voornamelijk af waarom providers klanten de mogelijkheid bieden om hun contract af te kopen, behalve jullie.
U zegt:wat is de reden dat dit bij jullie niet kan
Jan-Willem zegt:Dat weet ik niet, dat is zo besloten door Tele2
U zegt:maar jij werkt bij tele2, er zal vast wel iemand zijn die wel weet waarom
Jan-Willem zegt:De mogelijkheid bieden wij niet
U zegt:Maar waarom niet, dat is mijn vraag
U zegt:?
Jan-Willem zegt:Er wordt een contract aangegaan en dat dient te worden uitgediend
U zegt:dat is bij andere providers ook zo, maar die kunnen ook gewoon worden afgekocht. jullie zijn de enige provider die hier moeilijk mee doet. enkele leveranciers gaven ook aan dat een contract altijd kan worden afgekocht. een beetje raar als je het mij vraag
Jan-Willem zegt:Heeft u nog andere vragen?
U zegt:niet echt, maar anders zou je de chat toch wel afsluiten zoals de rest
Ik ben ook de aardigste niet meer ook. Tele2 houd gewoon koppig vast, en als je ze confronteert wisselen ze van onderwerp of sluiten ze de chat.
-
rozemarijntje
Misschien kan je beter eens bellen,je Zit gewoon met een pc te chatten die antwoord geeft op steekwoorden...
Gewoon eens bellen..of had je dan al gedaan sorry dan
Gewoon eens bellen..of had je dan al gedaan sorry dan
-
Tele2 Webcare
Beste 90rick,
Je berichten zijn ook binnengekomen via ons Tele2 forum. Mijn collega Sophie heeft al gereageerd op je berichten en je melding is in behandeling:
https://forum.tele2.nl/facturen-186/rek ... urd-18074/
Om de communicatie en afhandeling overzichtelijk te houden helpen we via het Tele2 forum graag verder! Laat je het weten als je vragen hebt hierover?
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
Je berichten zijn ook binnengekomen via ons Tele2 forum. Mijn collega Sophie heeft al gereageerd op je berichten en je melding is in behandeling:
https://forum.tele2.nl/facturen-186/rek ... urd-18074/
Om de communicatie en afhandeling overzichtelijk te houden helpen we via het Tele2 forum graag verder! Laat je het weten als je vragen hebt hierover?
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
als je het mij vraagt kun je beter het contract morrend uitzitten en dan snel wegwezen. Is goedkoper en scheelt een heleboel ergernis. Je bent al ontzettend lang bezig, knap dat je het volhoudt. De medewerkers mogen zich alleen aan het script/protocol houden., dus daar bereik je helemaal niks mee.