Beste Trosradar forummers,
Ik heb een verhaal over zowel een ondeugdelijke laptop als een waardeloos bedrijf.
Ik heb 23 Januari 2013 een Lenovo Y500 laptop gekocht bij BCC in Arnhem-Zuid.
Ik doe de laptop aan en de muis begint uit zichzelf alle kanten op te bewegen.
Na gekeken te hebben op verscheidene websites, kwam ik tot de conclusie dat het type touchpad wat in de laptop zit (van het merk ELAN) niet goed is, waardoor de muis dus zonder aanraken van links naar rechts (en vice versa) beweegt en gerandomiseerd klikt. Dit komt alleen voor met Lenovo Y500 laptops met productie maand 10-2012.
het probleem is inmiddels bij Lenovo bekend nadat er een week eerder mensen dezelfde klachten op het Lenovo forum hadden gezet. lenovo reageerde hierop met een keurige reparatie van de laptop door er een alom bekend Synaptics touchpad in te zetten.
Ik ben uiteraard terug gegaan naar BCC en heb het probleem voorgelegd waarop adequaat werd gereageerd en hij zou direct gemaakt worden, aangezien zij alleen maar productie maand 10-2012 hebben ingekocht.
De medewerker bij de BCC vertelde mij dat het ongeveer 2 weken ging duren en dat -als het langer zou duren- ik telefonisch op de hoogte gehouden zou worden.
Jammer maar zoiets kan natuurlijk een keer gebeuren.
Na anderhalve week ben ik naar de BCC gegaan om even te kijken wat de status van de reparatie was.
Daar werd mij verteld dat ik op de website kon kijken en dat ik het casenummer moest invoeren en dan zag ik in welke stap van het proces de laptop zich bevond.
Ik heb dit netjes iedere dag een keer gedaan maar hij bleef op stap 3 staan, wat inhoud dat de laptop aangekomen is bij de hersteller en dat hij weldra gerepareerd word.
na 3 weken ben ik wederom langs gegaan omdat ik niet gebeld ben, en ik een nieuwe laptop van €1000,- koop en ik al 3 weken NIETS heb. Daar werd ik afgewimpeld onder het mom dat ik 's maandags gebeld zou worden. Ik heb de beste medewerker nog op het hart gedrukt dat ik hoopte dat ze dit keer wel contact op zouden nemen. hij verzekerde mij dat hij daar persoonlijk op toe zou zien.
nadat ik dinsdagmiddag nog niets had gehoord ben ik zelf met de helpdesk gaan bellen waarop ik uiteindelijk direct een belletje kon verwachten vanuit BCC Arnhem Zuid.
Volgende dag heb ik nogsteeds niets gehoord dus ik heb weer gebeld waarna ik vrij rap een mailtje kreeg met daarin: "Wij hebben contact opgenomen met Lenovo en zij laten zsm weten hoe het met de reparatie staat, mvg ...".
Erg knap, wetende dat ik geen laptop heb en dan proberen te mailen. (schoonheidsfoutje)
Donderdag word ik gebeld door een medewerker van de BCC Arnhem zuid, met het verhaal dat de BCC policy is dat de hersteller er 3 weken over mag doen, anders halen ze de laptop terug en mag je een nieuwe uitzoeken. Ik heb de beste man verteld dat ik daar geen baat bij heb, aangezien deze laptop het nieuwste van het nieuwste heeft en ik dat gewoonweg nodig heb. Zijn reactie was dat ik maar langs moest komen in de winkel zodat we gezamenlijk tot een overeenkomst konden komen, aangezien de laptop al weer terug was van Lenovo naar BCC reparatie centrum.
Vrijdagmiddag ben ik langs gegaan in de winkel van BCC, ik heb duidelijk aangegeven wat ik wilde en de enige mogelijkheid die zij hebben kunnen bieden is om het product wederom terug te sturen naar Lenovo en dat ik opnieuw 3 weken moet wachten.
Ik was de 1% uitzondering die zijn/haar laptop gemaakt wilde hebben ipv een nieuwe laptop.
Ik heb dus gevraagd of zij een logboek bij houden om de klant juist te woord te staan, zij maken daar ook gebruik claimen ze, maar ze zijn tot nu toe geen één van hun gemaakte afspraken nagekomen.
Er is NIETS gedaan om mij tegemoet te komen en er word alleen maar naar Lenovo gewezen, terwijl zij als winkel verantwoordelijk zijn voor het product dat zij aanbieden.
Resultaat: Door de verschrikkelijke communicatie vanuit BCC heb ik voor €1000,- een laptop gekocht die uiteindelijk 7 weken later HOPELIJK klaar is voor gebruik.
BCC Low Prices, Low Service
gr
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] BCC icm Lenovo Y500
-
Re: BCC icm Lenovo Y500
.
Laatst gewijzigd door Tijs Linders op 23 mei 2014 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Graag ontvangen wij uw postcode/huisnummer/naam en een korte omschrijving van uw klacht.
U kunt dit verzenden naar: [email protected]
U kunt dit verzenden naar: [email protected]
Voor iemand die een ICT-opleiding "doet" kom je niet bijster snugger over. Je zou moeten weten hoe WiFi werkt en waardor er storingen optreden. Aantal antennes IN de laptop maakt daarbij niets uit. En daar er al TWEE netwerkkaarten inzitten hoef je je geen zorgen te maken om nog een netwerkkaart. Het is een nieuwe laptop toch?Tijs Linders schreef:I...
De wi-fi module die erin zit (qualcomm atheros 9485WB) is ronduit slecht. Ik snap ten eerste niet helemaal waarom ze in een 'high-end-entertainment' laptop maar twee antennes stoppen. Ten tweede heeft lenovo een whitelist in de bios gezet, waardoor slechts enkele, relatief slechte, netwerkkaarten in de laptop gezet kunnen worden. De rest van de kaartjes pakt gewoon niet.
...
Ik doe een ICT-opleiding en ...
Voor iemand die een ICT-opleiding "doet" kom je niet bijster snugger over. Je zou moeten weten hoe WiFi werkt en waardor er storingen optreden. Aantal antennes IN de laptop maakt daarbij niets uit. En daar er al TWEE netwerkkaarten inzitten hoef je je geen zorgen te maken om nog een netwerkkaart. Het is een nieuwe laptop toch?Tijs Linders schreef:I...
De wi-fi module die erin zit (qualcomm atheros 9485WB) is ronduit slecht. Ik snap ten eerste niet helemaal waarom ze in een 'high-end-entertainment' laptop maar twee antennes stoppen. Ten tweede heeft lenovo een whitelist in de bios gezet, waardoor slechts enkele, relatief slechte, netwerkkaarten in de laptop gezet kunnen worden. De rest van de kaartjes pakt gewoon niet.
...
Ik doe een ICT-opleiding en ...
Er zitten geen antennes in een netwerkkaart in een laptop, maar rondom het beeldscherm, er zitten alleen maar connectors op een netwerkkaart.
Verder kunnen meerdere antennes worden aangesloten op 1 connector. Niet bij een "high-end-entertainment" laptop van rond de 1000 euro, maar wel bij een high end entertainment laptop, die iets meer kost.
Verder kunnen meerdere antennes worden aangesloten op 1 connector. Niet bij een "high-end-entertainment" laptop van rond de 1000 euro, maar wel bij een high end entertainment laptop, die iets meer kost.