LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onverwachts hoge telefoonrekening van Tele2

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
JustineC
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mar 2013 10:44

Onverwachts hoge telefoonrekening van Tele2

Ongelezen bericht door JustineC »

Hallo allemaal,

Ik zit met een probleem, en ik hoop dat iemand mij advies kan geven over hoe ik dit aan kan pakken.

Ik heb al een aantal maanden een abonnement bij Tele2, en dit kost mij iedere maand tussen de 30 en 40 euro. Maar nu is er afgelopen maand ineens 170 euro van mijn bankrekening afgeschreven door Tele2! Ik heb een aantal keren gebeld om te vragen waar dit bedrag vandaan kwam (wat voor mij, als studente, erg hoog is), maar Tele2 kon mij hier niets over vertellen. Ze konden wel zien dat het aan mijn internetverbruik lag, maar waar precies, dat konden ze mij niet vertellen. Waarom niet? Vanwege de privacy... Juist... Er wordt bij mij een hoog bedrag afgeschreven, maar Tele2 kan mij niet vertellen waarom.
Ze konden mij wel vertellen dat het "misschien" aan iCloud lag, omdat deze automatisch updates doet. Ook voor Facebook moest ik uitkijken, want ook deze kan ongezien updates uitvoeren. Allemaal leuk en aardig, maar ik maak al sinds het begin van mijn abonnement gebruik van deze diensten, waarom nu ineens zo'n hoog bedrag aan updates?

Ik vind het erg vreemd dat ik al maanden een ´normale´ rekening krijg, en nu ineens meer dan het driedubbele moet betalen.

Is er iemand die ooit een soortgelijk probleem heeft gehad, en deze heeft weten op te lossen? Zo ja, laat me dan alsjeblieft weten hoe! Ik vind dit namelijk nergens op slaan, het is (voor mij) een heel hoog bedrag, en bovendien is het ronduit oneerlijk dat er geld van mijn rekening wordt afgeschreven zonder dat ik mag/kan weten waar dit bedrag vandaan komt.

Ik stel iedere reactie zeer op prijs!

Groetjes,

Justine

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Onverwachts hoge telefoonrekening van Tele2

Ongelezen bericht door sephora30 »

Is er iemand die ooit een soortgelijk probleem heeft gehad

Nee helemaal niemand, jij bent de eerste!!

Gebruik de zoekfunctie op deze site en die van Vara Kassa :idea:

JustineC
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mar 2013 10:44

Re: Onverwachts hoge telefoonrekening van Tele2

Ongelezen bericht door JustineC »

Thanks voor de tip, maar dit heb ik al een gedaan en dit heeft niet geholpen, vandaar dat ik nu zelf een bericht zet.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Onverwachts hoge telefoonrekening van Tele2

Ongelezen bericht door olaf79 »

Meestal heeft het inderdaad te maken met het feit dat je over je internet bundel heen gaat. Daarna betaal je de hoofdprijs voor een mb'tje.
Ik zou de gespecificeerde rekening bekijken en kijken of het kan kloppen. Je kunt de rekening onder protest betalen.

Tele2 Webcare
Berichten: 653
Lid geworden op: 08 feb 2010 12:53

Re: Onverwachts hoge telefoonrekening van Tele2

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Beste JustineC,

Wat vervelend dat er onduidelijkheid is ontstaan over een factuur die je hebt ontvangen. Ik kan me goed voorstellen dat je schrikt van zo’n hoog bedrag.

Zoals de klantenservice je ook heeft uitgelegd kan onverwachts hoog dataverbruik door verschillende factoren veroorzaakt worden. Zo kunnen er inderdaad apps automatisch updates ophalen zonder dat je het door hebt. Meer informatie daarover en tips vind je op ons forum; https://forum.tele2.nl/actuele-informat ... uik-15630/

Om je verbruik goed bij te kunnen houden heeft Tele2 sindskort een eigen app waarmee je tussentijds je verbruik in kunt zien. Heb je deze al geïnstalleerd op je toestel?

Laat het me gerust weten als je nog meer vragen hebt.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

LionBlue
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mar 2013 19:56

Re: Onverwachts hoge telefoonrekening van Tele2

Ongelezen bericht door LionBlue »

Ook wij zijn verrast met een onverwacht hoge rekening mobiel bellen Tele2 en als je inderdaad belt met klantenservice kunnen zij je niet helpen??? Hoge rekeningen komt doordat Tele2 onterecht dataverbruik in rekening brengt. Wij hebben onderzocht dat Tele2 dataverbruik in rekening brengt op momenten dat wij thuis op WiFi zitten en zelfs 's nachts als wij slapen!!! Je kunt op je account de specificatie zelf nakijken. Als je Tele2 hiermee confronteert en ook met het feit dat zij geen sms sturen bij hoger dataverbruik, wat wel in de voorwaarden staat, geven zij niet thuis en reageren niet meer. Ik heb al diverse officiële kachten ingediend maar ook hier wordt niet op gereageerd. Dit is onze eerste en laatste mobiele abonnement via Tele2! Laat dit een waarschuwing zijn voor iedereen!!

cvreeburg
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mar 2013 06:55

Re: Onverwachts hoge telefoonrekening van Tele2

Ongelezen bericht door cvreeburg »

Ik heb hetzelfde probleem. Ik kreeg gisteren een sms dat ik mijn data limiet bijna had bereikt. Ik belde meteen en toen was rekening 77 euro. Een paar uur later was het al 90 euro, terwijl ik in de tussenliggende periode niets had gedaan. Voor de zekerheid mijn data verkeer uit gezet. 's avonds bleek dat ik was afgesloten door tele2 omdat ik het limiet van 100 euro had bereikt. Tele2 geeft niet thuis en zegt dat het aan de instellingen van mijn telefoon ligt. Als ik op internet zoek hebben meer klanten deze klacht en ligt het wat mij betreft aan tele2. Ben benieuwd wat ze vandaag zeggen als ik ze bel.

Sillie01
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 apr 2013 21:55

Re: Onverwachts hoge telefoonrekening van Tele2

Ongelezen bericht door Sillie01 »

Ik heb al jaren een mobiel van Tele2 met internet abonnement. Eerder had ik een bundel van 50MB daar ben ik nog nooit over heen gegaan. Sinds december een nieuwe IPhone met maar liefst 1000MB. De eerste halve maand direct over de internet bundel heen gegaan.

Ik ga alleen thuis het internet op met wifi en buiten de deur zelden tot nooit. Hoe kan het dat ik nu over de bundel ga en voorheen met de 50 MB nooit.

Mijn man heeft een abonnement bij KPN met Samsung en 500MB. Hij zit dagelijks veel op het internet zonder wifi maar komt nooit over zijn databundel heen.

Er zit iets goed fout met het internetverbruik dat Tele2 berekend. Radar gaan jullie actie ondernemen of moeten we de consumentenbond of rechtsbijstand hiervoor inschakelen, want aan de vele reacties te zien lost Tele2 (nog) niets op.

Ria1234
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jun 2013 22:15

Re: Onverwachts hoge telefoonrekening van Tele2

Ongelezen bericht door Ria1234 »

Ook ik heb een onverklaarbare data rekening van de maand mei 2013. Tien maal hoger dan normaal.
Niets bijzonders gedaan, al bijna een jaar dezelfde rekening. Ik heb elke maand meer dan de helft van mijn bundels over. Behalve dus in mei.
Heb klacht bij Tele2 ingediend per normale brief. Geen reactie. Op Tele2 forum wordt de boot afgehouden.
Op dit Tele2 forum worden steeds hetzelfde redenen aangedragen door Tele2, nl verkeerd of onbekwaam gebruik vd telefoon. Dat zal best wel eens voorkomen, maar dat is niet zo in dit geval.
Ik heb geen wifi storing gehad, automatische updates staan standaard uit. Nog een maand en dan kan ik pas opzeggen. In de tussentijd ga ik een klacht bij consuWijzer indienen.
http://www.consuwijzer.nl/hoe-dien-ik-een-klacht-in
Als meer gedupeerden dit nu eens gingen doen? Dan gaan ze waarschijnlijk pas iets doen.
Radar kan ook behoorlijk wat items verzamelen over deze provider denk ik. Zou een mooie uitzending kunnen worden.
RiaW
Bijlagen
Dit is dus ongewoon datagebruik.
Dit is dus ongewoon datagebruik.
facttele2.jpg (29.74 KiB) 8069 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

deepri
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jun 2013 11:27

Re: Onverwachts hoge telefoonrekening van Tele2

Ongelezen bericht door deepri »

Hallo allemaal, Ik maak nu hetzelfde mee met Vodafoon. 1,5 jaar facturen tussen 30 en 40 euro. Nu opeens een van 234 euro. Ik zou op korte tijd 7,1 Gig gebruikt hebben, terwijl ik vanaf 5 juni dataverkeer heb uitgezet en alleen internet via de wifi doe. Je kunt klagen wat je wilt. Ze houden zich aan hun registratiegegevens. Die zijn juist. De fout ligt bij jezelf, of aan de telefoon(instellingen) of de software, of de wifi werkt niet goed etc. Als je naar het bel- en internetgedrag kijkt van de afgelopen 1,5 jaar dan zie je dat dit niet klopt. Je staat als consument met de rug tegen de muur!! Dit kan zo niet langer. Nu hebben ze een voorstel gedaan dat ze 75 euro voor hun rekening nemen. Dat klopt toch ook niet? Dat is toch min of meer schuld bekennen? Instanties als de consumentenbond, Radar of Kassa zouden dit moeten oplossen, want wij als klant trekken aan het kortste end. Ik weet niet waar ik nu terecht kan. Ik heb ooit eens de Opta (onafhankelijke post en telecommunicatie autoriteit) op de hoogte gesteld, maar die doen ook niks. Dus........BETALEN!!!!! Of is Nelie Smit Kroes een ingang?

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Onverwachts hoge telefoonrekening van Tele2

Ongelezen bericht door devious »

Neelie heeft er niets mee van doen.

Speciaal voor dit soort dingen is er de GeschillenCommissie. Ga eerst maar eens via die instantie wat procedures opstarten.

Moedt
Berichten: 251
Lid geworden op: 05 jan 2013 12:30

Re: Onverwachts hoge telefoonrekening van Tele2

Ongelezen bericht door Moedt »

deepri schreef: Nu hebben ze een voorstel gedaan dat ze 75 euro voor hun rekening nemen. Dat klopt toch ook niet? Dat is toch min of meer schuld bekennen?

Dat vind ik ook elke keer weer zeer vreemd.

sharoonski
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jul 2013 11:25

Re: Onverwachts hoge telefoonrekening van Tele2

Ongelezen bericht door sharoonski »

Hallo,,

Ook ik ben in de maand mei een gedupeerde van tele2...
Ik heb al verschillende keren contact opgenomen met tele2 over deze factuur en het komt er op neer dat ik eigenlijk geen poot heb om op te staan. Ze geven toe dat het een bekend probleem is met de iphone en dat de updates niet goed zijn ingesteld. ik heb ten eerste al geen iphone en ik weet hoe ik mijn telefoon goed in moet stellen want ben toevallig erg handig met telefoontoestellen en andere elektronica.

Op de factuur is duidelijk te zien dat er iets niet klopt. ten tijde van dit hoge verbruik (in de nacht) was ik thuis, lag ik te slapen en stond mijn Wi-Fi aan. Volgens mijn verbruik applicatie is er in minder dan een minuut 1.131GB aan internet verbruikt. En ja dat is inderdaad meer dan 1000 MB (1GB)!!

Overduidelijk dat er iets niet klopt zou je zeggen.... maar nee ik moet gewoon het forum in de gaten houden op de tele2 website omdat ze er zogenaamd mee bezig zijn, en nieuwe vorderingen zouden ze daar op melden.

Dus ik kan eigenlijk wel fluiten naar mijn zuurverdiende centjes

Ronduit belachelijk Tele2!!!!!!
Bijlagen
rekening mei 2013
rekening mei 2013
tele2data.png (71.85 KiB) 4973 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Onverwachts hoge telefoonrekening van Tele2

Ongelezen bericht door devious »

als jij zo zeker bent dat je het niet gedaan hebt, klacht indienen en hop naar de Geschillencommissie. Laat ze dan eerst maar eens bewijzen dat jij een Gig zo hebben verbruikt. Waar haal je trouwens die minuut vandaan? Want dat zou weleen helegoede 4G-verbinding zijn..1Gb per minuut..

koeneymael
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jul 2013 18:03

Re: Onverwachts hoge telefoonrekening van Tele2

Ongelezen bericht door koeneymael »

Ook ik heb dit zeer vervelend probleem al vaker megemaakt!
Vaker 40 60 of zelfs 160 teveel betaald, maar wat ik vandaag weer memaak slaat helemaal op niks een telefoonrekening van 255.30! Ik schrok me dood en de ergernis kwam weer na boven.. ik gebeld bla bla ja je telefoon maakt constant updates uhum aan het begin bijna nooit eroverheen gegaan maar soms wel een uitschieter maar 255 euro vind ik echt te schandalig voor woorden en ik vermoed dan ook dat tele2 de boel bezeikt.. ik hoop dat hier eens een grootschalig onderzoek na gedaan word en dat alle gedupeerde hun geld terug krijgen maar dit zal helaas nooit gebeuren in dit land..
Je staat gewoon MACHTELOOS tegen deze telecom maffia's!
Groet

bianca@71
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 aug 2013 17:34

Re: Onverwachts hoge telefoonrekening van Tele2

Ongelezen bericht door bianca@71 »

Ik heb vandaag een rekening ontvangen van Tele2 van 162,00 euro en voorheen al een jaar lang rond de 20 euro. Ik heb gebeld en het ligt aan de iphone word mij verteld en deze heb ik nu een maand of 2 en de vorige rekening was niet hoger terwijl ik net zo veel op internet heb gezeten. Ik vind dit wel een heel groot verschil! Ik vind het heel vreemd dat ik hier verschillende reacties zie van mensen waarvan de rekening opeens plotseling hoog is..vreemd!

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Onverwachts hoge telefoonrekening van Tele2

Ongelezen bericht door Har06 »

bianca@71 schreef:Ik heb vandaag een rekening ontvangen van Tele2 van 162,00 euro en voorheen al een jaar lang rond de 20 euro. Ik heb gebeld en het ligt aan de iphone word mij verteld en deze heb ik nu een maand of 2 en de vorige rekening was niet hoger terwijl ik net zo veel op internet heb gezeten. Ik vind dit wel een heel groot verschil! Ik vind het heel vreemd dat ik hier verschillende reacties zie van mensen waarvan de rekening opeens plotseling hoog is..vreemd!

Niets is vreemd en zeker niet plotseling, op de site van Tele2 kun je het data verbruik tot in detail zien, verschillende apps films etc slurpen je tegoed op, een beter contract afsluiten zou een mogelijkheid zijn, als je Tele 2 van onjuiste handelingen beschuldigt moet je het ook hard kunnen maken :) :roll:

Gesloten