LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Advocaat beoordelingen

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Gameboi

Advocaat beoordelingen

Ongelezen bericht door Gameboi »

Hoi, ik was op zoek naar websites waar advocaten worden beoordeeld (klantbeoordelingen). Verreweg de meeste websites zijn slechts een front voor advocatenkantoren (dus niet betrouwbaar en/of onafhankelijk). Een website die ik gevonden heb functioneert niet (loopt vast bij verzending beoordeling). Kortom, weet iemand een up-to-date website met klantfeedback over advocaten?

Bedankt en groet!

tenormin

Re: Advocaat beoordelingen

Ongelezen bericht door tenormin »

Kom zelf ook niet veel verder bij zoeken, hoewel er staat aangegeven dat men zijn/haar mening kan/mag geven. Neem aan dat je deze site ook al hebt gevonden?
http://www.debesteadvocaat.nl/overdebesteadvocaat Is waarschijnlijk toch een selecte groep, denk ik dan.

Gameboi

tenormin schreef:Kom zelf ook niet veel verder bij zoeken, hoewel er staat aangegeven dat men zijn/haar mening kan/mag geven. Neem aan dat je deze site ook al hebt gevonden?
http://www.debesteadvocaat.nl/overdebesteadvocaat Is waarschijnlijk toch een selecte groep, denk ik dan.
Die heb ik gezien ja. Daar kan je alleen een positieve beoordeling plaatsen. Dan weet je het wel...

Ad Verkaad

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

Gameboi schreef:
tenormin schreef:Kom zelf ook niet veel verder bij zoeken, hoewel er staat aangegeven dat men zijn/haar mening kan/mag geven. Neem aan dat je deze site ook al hebt gevonden?
Die heb ik gezien ja. Daar kan je alleen een positieve beoordeling plaatsen. Dan weet je het wel...
Ook niet zo heel verwonderlijk, want de advocaten die daarop staan, betalen ervoor. Dus hoe meer je betaalt, hoe beter je bent... :lol:

Gameboi

Ad Verkaad schreef: Ook niet zo heel verwonderlijk, want de advocaten die daarop staan, betalen ervoor. Dus hoe meer je betaalt, hoe beter je bent... :lol:
Je ziet de beoordelingen niet eens. In beginsel kan een bezoeker een advocaat nomineren. Vervolgens zal de website de desbetreffende advocaat uitnodigen om tegen betaling lid te worden van de website. Indien de advocaat dat doet, dan zal de website bezoekers die om een advocaat vragen doorsturen naar de betalende advocaat.

Het wemelt van semi-dubieuze advocaat websites. Wat mij betreft is het een Radar uitzending waard. Maar ja, Tros kan zomaar een armada aan zogenaamd boze advocaten in haar nek krijgen...

meira-89

Ongelezen bericht door meira-89 »

Ik zocht 2 jaar na de laatste posting ook hetzelfde. Eerst dacht ik laat ik de desbetreffende advocaat persoonlijk feedback geven. Maar ik kan absoluut weinig positiefs bedenken om over te hebben.

In mijn geval betrof het een zeer ernstige letselschade van mijn zoon in april 2009. Dat is dus bijna precies 6 jaar geleden. Hij kreeg via het juridisch loket een toevoeging. het betrof een pas beginnende advocate. Ik had er meteen een zeer zwaar hoofd in, maar dacht kom laat ik haar het voordeel van de twijfel geven. Het betrof een gerenommeerd advocatenkantoor. Ik heb geen idee hoe ze daar terecht gekomen is, maar ik vond en vind haar zeer incompetent.

Na 4.1/2 jaar deelde zij mij mede dat "gezien het feit dat mijn zoon zelf niet over genoeg financiele middelen beschikte, zij een bepaald soort onderzoek - heel mistig geformuleerd overigens - niet goed kon afronden". Zij adviseerde dat het het beste was om dit te omzeilen en de zaak snel af te ronden en met het aangeboden bedrag akkoord te gaan.

Dat heb ik dus niet gedaan en een andere advocaat gezocht. Dat is prima gelukt. Alle kosten die er extra door deze advocaat gemaakt worden worden wel allemaal door de tegenpartij vergoed - en dat is best een bedrag met een aantal nullen - en het uit te keren schadebedrag overschrijdt zelfs mijn stoutste verwachtingen. Morgen wordt alles met een handtekening bezegeld en dan wordt het geld overgemaakt. Er is zelfs een belasting maatregel getroffen met de tegenpartij.

Misschien heeft het ook iets te maken met de opleiding. De vorige advocate heeft "slechts"een HBO-opleiding en de huidige advocaat een universitaire.

Ik denk dat het toch erg goed zou zijn als je als potentiele client een onafhankelijke website of clienten platform kunt consulteren om de antecedenten van een bepaalde advocaat te bekijken. Uiteindelijk is een advocaat ook afhankelijk van zijn naam en faam, maar bepalen clienten zelf of ze met hem of haar in zeer gaan.

P.S. Ik wam er ook nog eens achter dat ze voor haar zielige bemoeienis ook nog bijna 10.000 euro betaald gekregen heeft.

Ad Verkaad

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

meira-89 schreef:Ik zocht 2 jaar na de laatste posting ook hetzelfde. Eerst dacht ik laat ik de desbetreffende advocaat persoonlijk feedback geven. Maar ik kan absoluut weinig positiefs bedenken om over te hebben.

In mijn geval betrof het een zeer ernstige letselschade van mijn zoon in april 2009. Dat is dus bijna precies 6 jaar geleden. Hij kreeg via het juridisch loket een toevoeging. het betrof een pas beginnende advocate. Ik had er meteen een zeer zwaar hoofd in, maar dacht kom laat ik haar het voordeel van de twijfel geven. Het betrof een gerenommeerd advocatenkantoor. Ik heb geen idee hoe ze daar terecht gekomen is, maar ik vond en vind haar zeer incompetent.

Na 4.1/2 jaar deelde zij mij mede dat "gezien het feit dat mijn zoon zelf niet over genoeg financiele middelen beschikte, zij een bepaald soort onderzoek - heel mistig geformuleerd overigens - niet goed kon afronden". Zij adviseerde dat het het beste was om dit te omzeilen en de zaak snel af te ronden en met het aangeboden bedrag akkoord te gaan.

Dat heb ik dus niet gedaan en een andere advocaat gezocht. Dat is prima gelukt. Alle kosten die er extra door deze advocaat gemaakt worden worden wel allemaal door de tegenpartij vergoed - en dat is best een bedrag met een aantal nullen - en het uit te keren schadebedrag overschrijdt zelfs mijn stoutste verwachtingen. Morgen wordt alles met een handtekening bezegeld en dan wordt het geld overgemaakt. Er is zelfs een belasting maatregel getroffen met de tegenpartij.

Misschien heeft het ook iets te maken met de opleiding. De vorige advocate heeft "slechts"een HBO-opleiding en de huidige advocaat een universitaire.

Ik denk dat het toch erg goed zou zijn als je als potentiele client een onafhankelijke website of clienten platform kunt consulteren om de antecedenten van een bepaalde advocaat te bekijken. Uiteindelijk is een advocaat ook afhankelijk van zijn naam en faam, maar bepalen clienten zelf of ze met hem of haar in zeer gaan.

P.S. Ik wam er ook nog eens achter dat ze voor haar zielige bemoeienis ook nog bijna 10.000 euro betaald gekregen heeft.
Als het een dame was die alleen een HBO-opleiding heeft gedaan, is het geen advocaat. Volgens artikel 2 van de Advocatenwet kun je slechts advocaat worden, als je een universitaire (rechten)opleiding hebt afgerond.

Gesloten