| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Heenreis met hindernissen met ADOtravel
-
Leo Coolegem
Heenreis met hindernissen met ADOtravel
Op advies van een hotelgast vorig jaar, hadden mijn vrouw en ik besloten onze vakantie in Turkije te boeken bij ADOtravel in den Haag. Tot op de dag voor vertrek waren er geen problemen. Integendeel. Donderdag 14 april werden wij gebeld door een medewerkster van deze reisorganisator, die nog eens checkte of alle reisdocumenten wel goed ontvangen waren. Zij bevestigde nog eens de vluchttijden. Vetrektijd 09.45u. Vrijdagochtend 15 april waren wij tijdig op Airport Eindhoven. Echter op geen enkele balie was het opgegeven flightnumnmer te bekennen. Na enig wachten toch maar bij de infobalie gevraagd waar ik moest inchecken. Tot mijn grote verbazing wist men mij te vertellen dat de vlucht gepland stond 's-avonds om 19.25u. Op mijn ticket stond toch echt 09.45u vermeld! Nb. door ADOtravel geverifieerd en bevestigd op donderdagmiddag 14 april. We besloten maar terug naar huis te rijden en bij ADOtravel om nadere uitleg te vragen. Om 09.10 deze reisorganisator gebeld. Er waren al meer klachten binnengekomen. Wat er precies aan de hand was wist men niet. Men ging een en ander onmiddelijk onderzoeken en zou ons met voorrang terugbellen. Neen dus. Om 12.05u zelf maar weer gebeld. De medewerkster is met lunchpauze. Zij zal u echter snel terugbellen. Aangezien het weer stil bleef, weer zelf gebeld om 15.00u. Neen, er is nog niets bekend. U krijgt wel nieuwe tickets met de juiste vluchttijden!? Deze zijn me inderdaad via de mail toegezonden.
Met de nieuwe tickets konden wij ons 's-avonds inderdaad inchecken en na een voorspoedige vlucht kwamen wij iets na middernacht in Antalya aan. Bij de uitgang stond inderdaad iemand met het bordje ADOtravel. Deze brabbelde iets van bus 17 en wees vervoilgens naar links voor.
Op de parkeerplaats met honderden bussen was echter geen bus 17 t6e bekennen. Alle bussen nog eens nagekeken. Geen nr.17! Terug naar de aankomsthal. Geen man met ADOtravel bord te bekennen. Weer terug naar hetr parkeerterrein. Informeren bij diverse bussen. Neen ADOtravel zegt ons niets. Uiteindelijk naar anderhalf uur zoeken herkende een chauffeur van een dolmus het logo van de reisorganisator en belde onmiddelijk de man bij de aankomsthal.
Een minuut later was die terplekke. Sorry misverstand, maar uw bus is al vertrokken. Hij zou regelen dat we alsnog op de plaats van bestemming zouden komen. We moesten het ene busje in. Uur gewacht. Neen busje niet goed. Weer wachten. Uiteindelijk kwamen we om 04.30u. op de plaats van bestemming aan.
Het spreekt voor zich dat we na aflloop van de vakantie op 24 april een klacht hebben ingediend bij ADOtravel. Een week na inzending geld met deze reisorganisator. De klacht was inderdaad ontvangen. De afhandeling vergt een periode van 6 tot 8 weken. Na deze periode maar weer eens gebeld. De klacht was verloren gegaan. Of ik maar een kopie wilde inzenden. Dan zou een en ander binnen een week opgelost zijn. Neen dus. Uiteindelijk , na diverse telefoontjes, kregen we een brief op 1 juli waarin men erkende dat zij de vluchttijden niet goed hadden gecontroleerd. Voorts erkende men ook dat er eemn probleem was geweest met de
coordinatie van de lokale agent in Turkije.
ADOtravel stelt vervolgens een vergoeding voor van Eur. 69.16. zijnde het gemis van 2 dagdelen van 6 uur.
Deze vergoeding heb ik op 4 juli schriftelijk van de hand gewezen en hen gevraagd met een betere vergoeding op de proppen te komen. Nl. ook extra reiskosten, parkeergeld, kosten voor extra maaltijden.
ADOtravel reageert echter weer op geen enkele wijze.
Heeft iemand ervaring met hen?
Met de nieuwe tickets konden wij ons 's-avonds inderdaad inchecken en na een voorspoedige vlucht kwamen wij iets na middernacht in Antalya aan. Bij de uitgang stond inderdaad iemand met het bordje ADOtravel. Deze brabbelde iets van bus 17 en wees vervoilgens naar links voor.
Op de parkeerplaats met honderden bussen was echter geen bus 17 t6e bekennen. Alle bussen nog eens nagekeken. Geen nr.17! Terug naar de aankomsthal. Geen man met ADOtravel bord te bekennen. Weer terug naar hetr parkeerterrein. Informeren bij diverse bussen. Neen ADOtravel zegt ons niets. Uiteindelijk naar anderhalf uur zoeken herkende een chauffeur van een dolmus het logo van de reisorganisator en belde onmiddelijk de man bij de aankomsthal.
Een minuut later was die terplekke. Sorry misverstand, maar uw bus is al vertrokken. Hij zou regelen dat we alsnog op de plaats van bestemming zouden komen. We moesten het ene busje in. Uur gewacht. Neen busje niet goed. Weer wachten. Uiteindelijk kwamen we om 04.30u. op de plaats van bestemming aan.
Het spreekt voor zich dat we na aflloop van de vakantie op 24 april een klacht hebben ingediend bij ADOtravel. Een week na inzending geld met deze reisorganisator. De klacht was inderdaad ontvangen. De afhandeling vergt een periode van 6 tot 8 weken. Na deze periode maar weer eens gebeld. De klacht was verloren gegaan. Of ik maar een kopie wilde inzenden. Dan zou een en ander binnen een week opgelost zijn. Neen dus. Uiteindelijk , na diverse telefoontjes, kregen we een brief op 1 juli waarin men erkende dat zij de vluchttijden niet goed hadden gecontroleerd. Voorts erkende men ook dat er eemn probleem was geweest met de
coordinatie van de lokale agent in Turkije.
ADOtravel stelt vervolgens een vergoeding voor van Eur. 69.16. zijnde het gemis van 2 dagdelen van 6 uur.
Deze vergoeding heb ik op 4 juli schriftelijk van de hand gewezen en hen gevraagd met een betere vergoeding op de proppen te komen. Nl. ook extra reiskosten, parkeergeld, kosten voor extra maaltijden.
ADOtravel reageert echter weer op geen enkele wijze.
Heeft iemand ervaring met hen?
Re: Heenreis met hindernissen met ADOtravel
Ik vrees dat die vergoeding netjes was. De vertrektijden van charters moeten altijd op de dag van vertrek door u zelf gecontroleerd worden, en mogen tot het laatst toe gewijzigd worden. Zelfs al krijgt u het ticket laat en controleert u het de dag ervoor nog. Dit staat in alle algemene voorwaarden. Dat u in Turkije niet opgevangen bent, is een ander verhaal en heel erg slordig van ADO travel. Ik kom al 15 jaar 2x per jaar in Turkije en heb zoiets nog nooit meegemaakt. Ook de afhandeling van ADOtravel verdient geen schoonheidsprijs. Maar een hogere vergoeding zijn ze m.i echt niet verplicht!
-
edwin vd b
goedendag,
wij zitten nu 2 dagen voor vertrek en krijgen de mededeling dat de vlucht is geannuleerd vanaf eindhoven(na zelf gebeld te hebben waar de tickets bleven!) de vlucht was op amsterdam gezet! ik heb speciaal vanaf eindhoven geboekt omdat ik een ernstig probleem heb om via amsterdam te vertrekken.(mijn vader is daar overleden in '95 en mijn broer in 2010) daar hadden ze totaal geen begrip voor! nu kon ik 1 dag later vertrekken via rotterdam ik met mijn dochtertje van 9 jaar.mijn vriend en mijhn zoon dus gewoon via amsterdam op donderdag.ik verlies hier 1,5 dag mee! i.p.v 15 dagen word het nu 12 dagen! net nog telefonisch contact gehad en je word gewoon afgescheept met: ja het is toch uw keuze!! ze weten niet wat ze aanrichten! mijn zin is al over om nog weg te gaan.ik heb nog nooit zo'n rot reisbureau meegemaakt als Ado travel! ze wilde ook nog ter compensatie het parkeren op schiphol betalen,en we landen in Eindhoven!!!! ik ga hier werk van maken ,mijn psygoloog en huisarts zijn hier nu van op de hoogte en we gaan een advocaat in arm nemen.ik worstel al jaren met de problematiek over het verlies van mijn dierbare en nu 2 dagen voor vertrek word je daar weer keihard mee geconfronteerd!
edwin
wij zitten nu 2 dagen voor vertrek en krijgen de mededeling dat de vlucht is geannuleerd vanaf eindhoven(na zelf gebeld te hebben waar de tickets bleven!) de vlucht was op amsterdam gezet! ik heb speciaal vanaf eindhoven geboekt omdat ik een ernstig probleem heb om via amsterdam te vertrekken.(mijn vader is daar overleden in '95 en mijn broer in 2010) daar hadden ze totaal geen begrip voor! nu kon ik 1 dag later vertrekken via rotterdam ik met mijn dochtertje van 9 jaar.mijn vriend en mijhn zoon dus gewoon via amsterdam op donderdag.ik verlies hier 1,5 dag mee! i.p.v 15 dagen word het nu 12 dagen! net nog telefonisch contact gehad en je word gewoon afgescheept met: ja het is toch uw keuze!! ze weten niet wat ze aanrichten! mijn zin is al over om nog weg te gaan.ik heb nog nooit zo'n rot reisbureau meegemaakt als Ado travel! ze wilde ook nog ter compensatie het parkeren op schiphol betalen,en we landen in Eindhoven!!!! ik ga hier werk van maken ,mijn psygoloog en huisarts zijn hier nu van op de hoogte en we gaan een advocaat in arm nemen.ik worstel al jaren met de problematiek over het verlies van mijn dierbare en nu 2 dagen voor vertrek word je daar weer keihard mee geconfronteerd!
edwin
Heb je dit ook vooraf aangegeven bij boeking? Kon het reisbureau hier van op de hoogte zijn? Erg vervelend, maar vluchten vallen weleens uit, waardoor je van een andere luchthaven kunt vertrekken. Klinkt alsof men voldoende alternatieven biedt, dus denk niet dat er hier iets te verwijten valt.edwin vd b schreef:goedendag,
edwin
Het is toch ook jouw keuze. Een vlucht kan geannuleerd worden. Alternatief is via Amsterdam, maar dat wil jij zelf niet. Zij kunnen niet zomaar een andere vlucht voor diezelfde dag uit de hoge hoed toveren.edwin vd b schreef:goedendag,
edwin
Er is toch een alternatief aangeboden? Dat het nu 12 dagen is geworden is toch echt jouw eigen keuze. Jij bent hier degene die niet vanaf Schiphol wilt vliegen. Ik begrijp waarom je dat niet wilt, maar je kan niet verwachten dat de touroperator hier rekening mee gaat houden. En technisch gezien is Schiphol trouwens geen Amsterdam.edwin vd b schreef:goedendag,
edwin