LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen klant, toch rekeningen van Nuon

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
pgielen
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 nov 2010 13:24

Geen klant, toch rekeningen van Nuon

Ongelezen bericht door pgielen »

Nuon maakt het wel heel bont door voorschotnota's te sturen naar mensen die geen klant zijn bij dit bedrijf!

Wat is er aan de hand: ik heb mij begin mei een georiënteerd op de websites van diverse energiebedrijven. Op de site van Nuon bleek mijn informatieaanvraag onmiddellijk te worden omgezet in een overstap. Dat wilde ik niet. Ik heb dan ook gebruik gemaakt van de wettelijke mogelijkheid om mij te bedenken binnen bepaalde tijd. Maar dat gaat niet zo simpel bij Nuon. Dat kan namelijk ineens niet via Internet, maar moet via de post. Ik heb daarop een brief gestuurd volgens de door Nuon bedachte regels, maar bleef daarna bevestigingen krijgen van mijn overstap.

Op 18 mei heb ik hierover mijn beklag gedaan via het e-mail formulier op de website van Nuon en enkele dagen later kreeg ik 2 aparte brieven waarin mij in uiteenlopende bewoordingen werd bevestigd dat het contract was ontbonden. Eind goed al goed? Toch niet. Nog een paar dagen later kreeg ik namelijk een voorschotnota voor de levering van energie.

Dan denk je nog: het zal elkaar wel gekruist hebben. Maar vandaag, 18 juni, kreeg ik tegelijkertijd weer 2 brieven van Nuon: een vraag om mijn bankrekeningnummer en een herinnering voor de betaling van de voorschotnota. Maar waarom zou ik in hemelsnaam een bedrijf betalen waar ik geen klant van ben? Ik heb Nuon dan ook laten weten dat ik niet van plan ben om het bedrijf te sponsoren en in tegendeel, Nuon een factuur zal sturen voor alle tijd die ik inmiddels heb moeten verspillen aan hun amateuristische administratie...

Wordt vervolgd (vrees ik).

Pierre Gielen

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: Geen klant, toch rekeningen van Nuon

Ongelezen bericht door Barman »

Ik zou ook even bij je huidige energieleverancier checken of je die nog wel hebt.

henk51
Berichten: 1680
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Geen klant, toch rekeningen van Nuon

Ongelezen bericht door henk51 »

Even een vraagje wie is uw netbeheerder?
Ik zat bij Nuon en nu bij Eneco echter Nuon incasseert bij mij voor Liander de netbeheerder,dat kan Eneco niet.
Dus mijn situatie is nu gas/electra Eneco
Netbeheerder Liander incasso Nuon.


gr Henk

alfatrion
Berichten: 22040
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Geen klant, toch rekeningen van Nuon

Ongelezen bericht door alfatrion »

pgielen schreef:Op de site van Nuon bleek mijn informatieaanvraag onmiddellijk te worden omgezet in een overstap.
Als u alleen om informatie heeft gevraagd dan is er geen overeenkomst tot stand gekomen. Ik zou dit tegen Nuon aangeven en hen vragen om het bewijs waar ze over beschikken.
pgielen schreef:Ik heb dan ook gebruik gemaakt van de wettelijke mogelijkheid om mij te bedenken binnen bepaalde tijd. Maar dat gaat niet zo simpel bij Nuon. Dat kan namelijk ineens niet via Internet, maar moet via de post.
Kennelijk heeft u de informatie aanvraag via e-mail verstuurd.
Artikel 6:236 aanhef en onder o BW schreef:Bij een overeenkomst tussen een gebruiker en een wederpartij, natuurlijk persoon, die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf, wordt als onredelijk bezwarend aangemerkt een in de algemene voorwaarden voorkomend beding dat de bevoegdheid van de wederpartij om de overeenkomst, die mondeling, schriftelijk of langs elektronische weg tot stand is gekomen, op een overeenkomstige wijze op te zeggen, uitsluit of beperkt.
Hoewel ontbinden en opzeggen niet het zelfde is lijkt de achterliggende gedacht hier dat klanten via het zelfde communicatiekanaal moeten kunnen communiceren. Maar het is wel goed om te weten sinds wanneer uw zaak speelt. Ik meen dat dit van kracht is per 1 december 2011.

Vattenfall Webcare
verified
Berichten: 356
Lid geworden op: 28 mei 2008 10:49

Re: Geen klant, toch rekeningen van Nuon

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Beste pgielen,

Op dit forum lezen wij uw klacht over de facturen die u van ons ontvangt. We kijken graag voor u na wat er aan de hand is. Kunt u ons een privébericht sturen met uw adres? U kunt ons ook een e-mail sturen. Ons e-mailadres is [email protected].

Bedankt alvast.

Met vriendelijke groet,

Barry
Nuon Webcare

Gesloten