LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] labeling producten
-
labeling producten
Vandaag hoorde ik bij de supermarkt een schokkend verhaal over de labeling van producten. Een klant vroeg aan een medewerker uit welk de land de dadels kwamen. Nou, zegt de medewerker, dat durf ik tegenwoordig niet meer te zeggen. Ze kwamen altijd uit "israel", maar sinds de boycot kocht niemand ze meer, dus nu hebben ze een label "Zuid Afrika", maar het is ook bekend dat ze gewoon nieuwe labels plakken ...
Ik heb het nog eens specifiek aan de medewerker gevraagd, omdat ik mijn oren nauwelijks kon geloven, maar hij zei dat het echt waar is ...
Is er iemand die hier meer over weet?
Alvast bedankt!
Ik heb het nog eens specifiek aan de medewerker gevraagd, omdat ik mijn oren nauwelijks kon geloven, maar hij zei dat het echt waar is ...
Alvast bedankt!
Re: labeling producten
Welke boycott? Van die paar gekken die achter zwarte Gretta of dolle Dries aanhobbelen? Je moet niet altijd geloven wat je hoort en supermarktmedewerkers zijn niet altijd op de hoogte van zaken waar ze geen verstand van hebben.amsterdamse schreef:Vandaag hoorde ik bij de supermarkt een schokkend verhaal over de labeling van producten. Een klant vroeg aan een medewerker uit welk de land de dadels kwamen. Nou, zegt de medewerker, dat durf ik tegenwoordig niet meer te zeggen. Ze kwamen altijd uit "israel", maar sinds de boycot kocht niemand ze meer, dus nu hebben ze een label "Zuid Afrika", maar het is ook bekend dat ze gewoon nieuwe labels plakken ...
Alvast bedankt!
Ik zie zowel de Israelische als de Zuid-Afrikaanse bij de Appie en er is een duidelijk smaak- en textuurverschil. Ik koop liever de Israelische, die zijn gewoon lekkerder, voller van smaak en niet zo droog. Californische dadels zijn ook lekkerder dan die uit Zuid-Afrika maar die kan ik weer alleen bij de groentewinkel krijgen en ze zijn een stuk duurder.
Dag, amsterdamse, zo vreemd is dit 'verhaal' niet; doet al langer de ronde over labels van andere landen gebruiken.
http://www.israel-palestina.info/actuee ... producten/
-
Dank voor de info, tenormin. Lijkt erop dat fraude dus nu de norm is?
Kul, elke zichzelf respecterende retailer brandt zijn vingers hier niet aan.
Onze Min. van BuZa heeft een proefballonnetje opgelaten, komt niets van in....
Iemand nog een broodje aap?
Onze Min. van BuZa heeft een proefballonnetje opgelaten, komt niets van in....
Iemand nog een broodje aap?
Je bedoelt broodje paardIemand nog een broodje aap?
Nee hoor, artikel 1 van de grondwet is ook van toepassing op dadels.amsterdamse schreef:Dank voor de info, tenormin. Lijkt erop dat fraude dus nu de norm is?
Huh? Verhaal gelezen en er staat toch duidelijk:tenormin schreef:Dag, amsterdamse, zo vreemd is dit 'verhaal' niet; doet al langer de ronde over labels van andere landen gebruiken.
"In 2009 beweerde de radikale organisatie PEACE ook al dat Israel met de etiketten knoeit en niet eerlijk is over de herkomst van de producten. Zij werd daarvoor door de Reclame Code Commissie op de vingers getikt omdat de beweringen niet waar en ongefundeerd waren."
Als je er over twijfelt kan je het melden bij de nVWA, aangezien het label moet zeggen waar het vandaan komt. Dat is overigens ook grotendeels waar dat hele paardenvlees schandaal over ging, ze hebben het puur teruggeroepen omdat het etiket niet klopte met de inhoud.amsterdamse schreef:Vandaag hoorde ik bij de supermarkt een schokkend verhaal over de labeling van producten. Een klant vroeg aan een medewerker uit welk de land de dadels kwamen. Nou, zegt de medewerker, dat durf ik tegenwoordig niet meer te zeggen. Ze kwamen altijd uit "israel", maar sinds de boycot kocht niemand ze meer, dus nu hebben ze een label "Zuid Afrika", maar het is ook bekend dat ze gewoon nieuwe labels plakken ...
Alvast bedankt!
Dat zo'n vakkenvuller het niet weet is niet verbazingwekkend, dat is vermoedelijk een studentje vrijetijdswetenschappen ofzo, niet iemand met een fatsoenlijke AGF opleiding zoals vroeger.
En wat betreft informatie hierover op internet, tenzij dat staat op een officiële site van zeg de nVWA of BuZa, zou ik dat met veel korrels zout nemen, aangezien de kans er dan dik in zit dat het een anti-Israël club is.
tenormin schreef:Je bedoelt broodje paardIemand nog een broodje aap?
Lees je eigen link i.p.v. leuk( stom) te doen.
Ook een heel goede morgen...nevermind schreef:tenormin schreef:Je bedoelt broodje paardIemand nog een broodje aap?
Lees je eigen link i.p.v. leuk( stom) te doen.