LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bo-rent of Bo-krent

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Bo-rent of Bo-krent

Ongelezen bericht door sephora30 »

De medewerker had toch kunnen afspreken dat het apparaat een uur eerder terug moest, zie t probleem niet. Dit is gewoon pure klantonvriendelijkheid.

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: Bo-rent of Bo-krent

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Je staat een uur te vroeg aan de balie.... Als de medewerker toen had gezegd: "Nee, meneer. U krijgt de platenlift pas over een uur mee, want zo is het afgesproken" dan had hier ook een klacht gestaan. Ze hadden het wel even mogen vermelden inderdaad. Stuur een mail naar hoofdkantoor, wie weet wat daar uitkomt.

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Bo-rent of Bo-krent

Ongelezen bericht door angel1978 »

sephora30 schreef:De medewerker had toch kunnen afspreken dat het apparaat een uur eerder terug moest, zie t probleem niet. Dit is gewoon pure klantonvriendelijkheid.
het is niet heel vriendelijk, dat ben ik met je eens.. Maar het is wel volgens contract.. Dus strikt genomen gewoon zoals afgesproken..

Berenice
Berichten: 231
Lid geworden op: 03 nov 2006 13:04

Re: Bo-rent of Bo-krent

Ongelezen bericht door Berenice »

Ik kom toevallig net terug van de Bo-rent voor de huur van een busje. En bij deze Bo-rent zit echt een mega groot papier op de balie geplakt waarop gewaarschuwd wordt dat een dag 24 uur is. Als je hem na die 24 uur terugbrengt wordt een extra dag in rekening gebracht staat erbij. Duidelijk toch?
Niet te missen want het zit echt midden op de balie waar je alles afhandelt.

witte angora
Berichten: 31987
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Bo-rent of Bo-krent

Ongelezen bericht door witte angora »

Berenice schreef:Ik kom toevallig net terug van de Bo-rent voor de huur van een busje. En bij deze Bo-rent zit echt een mega groot papier op de balie geplakt waarop gewaarschuwd wordt dat een dag 24 uur is. Als je hem na die 24 uur terugbrengt wordt een extra dag in rekening gebracht staat erbij. Duidelijk toch?
Niet te missen want het zit echt midden op de balie waar je alles afhandelt.
Sjah, maar als mensen verblindt zijn door hun zelfingenomen 'slimheid' dan zien ze dat niet. En dan wordt dat extra uurtje dus een extra dag...

ilonkapluymers
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 jul 2013 14:04

Re: Bo-rent of Bo-krent

Ongelezen bericht door ilonkapluymers »

Iedereen heeft zich aan contracten te houden maar wanneer daar van afgeweken wordt zou even attenderen op het feit dat ze meer moeten rekenen als het artikel eerder meegenomen wordt wel aardig zijn geweest! Zeker als dat dan ook nog een hele dag berekening is! Natuurlijk, het gaat overal slecht maar klantvriendelijkheid loont altijd op de lange duur.

Annikaatje
Berichten: 517
Lid geworden op: 27 feb 2013 20:21

Re: Bo-rent of Bo-krent

Ongelezen bericht door Annikaatje »

ilonkapluymers schreef:Iedereen heeft zich aan contracten te houden maar wanneer daar van afgeweken wordt zou even attenderen op het feit dat ze meer moeten rekenen als het artikel eerder meegenomen wordt wel aardig zijn geweest! Zeker als dat dan ook nog een hele dag berekening is! Natuurlijk, het gaat overal slecht maar klantvriendelijkheid loont altijd op de lange duur.
Ik ben het hiermee eens.

Ik weet niet hoe dat 'te vroeg ophalen' is gegaan, maar ik stel het me zo voor dat je toevallig wat eerder in de buurt van het bedrijf bent en denkt 'kom, ik waag het erop, wie weet is het apparaat al beschikbaar'. Als dat dan inderdaad zo is, lijkt het me niet dat ze het apparaat eigenlijk in dat uurtje nog even gauw aan een ander hadden willen verhuren, en staat het maar te staan.

En als ze inderdaad meer willen rekenen, dan hadden ze dat even aan kunnen geven. Iets als: meneer, bedenkt u wel dat u het apparaat nu ook een uurtje eerder in moet leveren, anders kost het u extra! was helemaal niet zo gek geweest.

witte angora
Berichten: 31987
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Bo-rent of Bo-krent

Ongelezen bericht door witte angora »

Jawel, maar als er inderdaad een levensgroot papier op de balie ligt waarop staat dat een 'dag' 24 uur is, dan zou het niet nodig moeten zijn dat zo'n medewerker daar nog eens apart de aandacht op vestigt, denk je wel?

Wesselss
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 jul 2013 23:50

Re: Bo-rent of Bo-krent

Ongelezen bericht door Wesselss »

Meestal word bij een gereedschap verhuur firma het verhuur contract opgemaakt ten tijden dat de huurder is gearriveerd, ook al is er een reservering geplaatst. De redenen hiervoor is om misstanden als deze te voorkomen. Door de verhuur overeenkomst pas op te stellen als de huurder gearriveerd is, zal de ophaaltijd altijd kloppen, waardoor de uiterlijke breng tijd voor zowel de huurder als de verhuurder duidelijk is.


Stel het stuk gereedschap staat gereserveerd voor 14.00. Dit zou betekenen dat het stuk gereedschap de volgende dag om 14.00 terug gebracht moet zijn. Als het stuk gereedschap, tegen de reservering in, drie kwartier eerder word opgehaald, om 13.15 dus, dan zal het stuk gereedschap ook op dit tijdstip de volgende dag terug gebracht moeten zijn. Als de betreffende huurder zich niet aan de 24 uur houdt maar het stuk gereedschap gewoon om 14.00, zoals tijdens de reservering is berekend, terug brengt dan is de huurder gewoonweg te laat. En kan het dus zijn dat een andere huurder het stuk niet heeft kunnen huren. Om deze reden word er dan een extra dag tarief gerekend.

Het kan dus zo zijn dat, wat slordig zou zijn van de verhuurder, het verhuur contract al klaar lag met dus de verkeerde tijden. Of dat de juiste ophaal en breng tijden waren beschreven maar dat de huurder gewoonweg niet gekeken en na gedacht had.
Wanneer het de eerste situatie betreft dan is het inderdaad slordig van, in dit geval Bo-rent. Dan kan ik de frustratie van de huurder begrijpen. Maar mocht de overeenkomst de juiste haal en breng tijden bevatten, dan vind ik dat dit 'probleem' niet aan de verhuurder te verwijten is.

Gesloten