Ik ben in het geheel niet blij met de belastingdienst. Voorheen was het duidelijk dat wanneer de aangifte voor 1 april verstuurd was, dat voorlopige of definitieve aanslag voor 1 juli zou plaatsvinden. Een nieuwe interne regel (zoals de belastingdienst mij uitlegde aan de telefoon) zorgt ervoor dat men bij een definitieve aanslag het bedrag binnen een jaar uitkeert, en dus niet voor 1 juli. In de media wordt dit (de overgang naar meer definitieve aanslagen) uitgelegd als een regel om de papierwinkel te reduceren. In werkelijkheid is het een kunstgreep om mijn geld langer vast te houden zodat de overheid de rente opstrijkt.
De belastingdienst heeft toegegeven dat het een fout van hun is dat ik hierover geen bericht heb ontvangen, maar dat zij zich aan deze interne regel vast moeten houden. Mijn man heeft zijn definitieve aanslag wel, maarja dat was exact 0 euro. (Beide aangiften zijn overigens in dezelfde envelop verstuurd) Toch raar dat de uitkering van 0 euro wel vlot verlopen is.
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Ondertussen ga ik op verzoek van premier Rutte op vakantie om de economie te stimuleren en moet ik kunstgrepen toepassen om mijn betalingsverplichtingen te voldoen. (De overheid is nu een dief van mijn spaarrente!!!)
Let wel, het bedrag dat ik terug moet krijgen is er 1 met 4 cijfers!...
Ik ben ervan overtuigd dat ik niet de enige gedupeerde ben en benieuwd naar de reacties die zullen volgen op dit forum bericht.
Vriendelijke groet,
...