Ik zag dat dat er bijvoorbeeld voor de webshop 123keukenapparatuur op 02-07-2013 er 130 klantenreviews geplaatst waren ?[/b], en die dag daarvoor ook al 100+ reviews en die dagen hiervoor ook al.
Toch wel knap voor een webshop die er zo professioneel uitziet.
Nu ging ik eens verder kijken en het bleek dat men zulke aantallen al sinds 01-06-2013 hanteert, even een rekensommetje:
- Er staan 50 reviews per pagina
- Pagina 1-40 zijn gevuld sinds 01-06-2013
- Dat maakt een totaal van 2000 reviews in 1 maand
- 2000/31=64.51
Dus een gemiddelde van 64,5 klantenreviews per dag
Ik denk dat een Bol.com of een coolblue hier tamelijk jaloers op zouden zijn dat er zoveel klantenreviews per dag geplaatst worden.
Tevens viel mij op dat er veel teksten (of een zelfde woordgebruik) in de klantenreviews terugkomen, het lijkt er dus sterk op dat deze niet afkomstig zijn van klanten van de webshop.
En dan laat ik nog buiten wegen hoeveel procent van mensen daadwerkelijk een review invullen op kieskeurig.nl als de webshop dit vriendelijk verzoekt in een mail of brief
Dus de reclame op TV en radio dat de klantenreviews van Kieskeurig betrouwbaar zijn?, het lijkt mij in iedergeval van niet.
Zeg Radar, kunnen jullie dit niet eens aan de kaak stellen?, dit is namelijk niet de enige webshop die er bij kieskeurig zo gradioos uitkomt. Ik heb al via een chat gesproken met een medewerker van Kieskeurig en die blijft bij hoog en laag beweren dat deze aantallen kloppen.
[link verwijderd door de moderator]