LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Betrouwbaarheid klantenreviews Kieskeurig.nl (of fraude ?)
Betrouwbaarheid klantenreviews Kieskeurig.nl (of fraude ?)
Gisteren tijdens mijn zoektocht naar een nieuwe combi magnetron ben ik op iets gestuit betreffende de klanten reviews wat ruikt naar fraude (c.q. geen goede controle van Kieskeurig)
Ik zag dat dat er bijvoorbeeld voor de webshop 123keukenapparatuur op 02-07-2013 er 130 klantenreviews geplaatst waren ?[/b], en die dag daarvoor ook al 100+ reviews en die dagen hiervoor ook al.
Toch wel knap voor een webshop die er zo professioneel uitziet.
Nu ging ik eens verder kijken en het bleek dat men zulke aantallen al sinds 01-06-2013 hanteert, even een rekensommetje:
- Er staan 50 reviews per pagina
- Pagina 1-40 zijn gevuld sinds 01-06-2013
- Dat maakt een totaal van 2000 reviews in 1 maand
- 2000/31=64.51
Dus een gemiddelde van 64,5 klantenreviews per dag
Ik denk dat een Bol.com of een coolblue hier tamelijk jaloers op zouden zijn dat er zoveel klantenreviews per dag geplaatst worden.
Tevens viel mij op dat er veel teksten (of een zelfde woordgebruik) in de klantenreviews terugkomen, het lijkt er dus sterk op dat deze niet afkomstig zijn van klanten van de webshop.
En dan laat ik nog buiten wegen hoeveel procent van mensen daadwerkelijk een review invullen op kieskeurig.nl als de webshop dit vriendelijk verzoekt in een mail of brief
Dus de reclame op TV en radio dat de klantenreviews van Kieskeurig betrouwbaar zijn?, het lijkt mij in iedergeval van niet.
Zeg Radar, kunnen jullie dit niet eens aan de kaak stellen?, dit is namelijk niet de enige webshop die er bij kieskeurig zo gradioos uitkomt. Ik heb al via een chat gesproken met een medewerker van Kieskeurig en die blijft bij hoog en laag beweren dat deze aantallen kloppen.
[link verwijderd door de moderator]
Ik zag dat dat er bijvoorbeeld voor de webshop 123keukenapparatuur op 02-07-2013 er 130 klantenreviews geplaatst waren ?[/b], en die dag daarvoor ook al 100+ reviews en die dagen hiervoor ook al.
Toch wel knap voor een webshop die er zo professioneel uitziet.
Nu ging ik eens verder kijken en het bleek dat men zulke aantallen al sinds 01-06-2013 hanteert, even een rekensommetje:
- Er staan 50 reviews per pagina
- Pagina 1-40 zijn gevuld sinds 01-06-2013
- Dat maakt een totaal van 2000 reviews in 1 maand
- 2000/31=64.51
Dus een gemiddelde van 64,5 klantenreviews per dag
Ik denk dat een Bol.com of een coolblue hier tamelijk jaloers op zouden zijn dat er zoveel klantenreviews per dag geplaatst worden.
Tevens viel mij op dat er veel teksten (of een zelfde woordgebruik) in de klantenreviews terugkomen, het lijkt er dus sterk op dat deze niet afkomstig zijn van klanten van de webshop.
En dan laat ik nog buiten wegen hoeveel procent van mensen daadwerkelijk een review invullen op kieskeurig.nl als de webshop dit vriendelijk verzoekt in een mail of brief
Dus de reclame op TV en radio dat de klantenreviews van Kieskeurig betrouwbaar zijn?, het lijkt mij in iedergeval van niet.
Zeg Radar, kunnen jullie dit niet eens aan de kaak stellen?, dit is namelijk niet de enige webshop die er bij kieskeurig zo gradioos uitkomt. Ik heb al via een chat gesproken met een medewerker van Kieskeurig en die blijft bij hoog en laag beweren dat deze aantallen kloppen.
[link verwijderd door de moderator]
Laatst gewijzigd door rpcdv op 03 jul 2013 12:52, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 517
- Lid geworden op: 27 feb 2013 20:21
Re: Betrouwbaarheid klantenreviews Kieskeurig.nl (of fraude ?)
Gaat het om reviews van alle producten op kieskeurig.nl of om één product?
Re: Betrouwbaarheid klantenreviews Kieskeurig.nl (of fraude ?)
ach, het is bijna hetzelfde als vriendjes kopen op Facebook.. Simpel proggie, is binnenkort weer afgelopen.
Re: Betrouwbaarheid klantenreviews Kieskeurig.nl (of fraude ?)
Hoi Annikaatje, het betreft reviews van WebshopsAnnikaatje schreef:Gaat het om reviews van alle producten op kieskeurig.nl of om één product?
Re: Betrouwbaarheid klantenreviews Kieskeurig.nl (of fraude ?)
Voor dat we een parlementaire enquete gaan starten even een vraag. Heeft U dit ook gevraagd bij Kieskeurig en wat was hun antwoord?
Re: Betrouwbaarheid klantenreviews Kieskeurig.nl (of fraude ?)
Dirkie schreef:Voor dat we een parlementaire enquete gaan starten even een vraag. Heeft U dit ook gevraagd bij Kieskeurig en wat was hun antwoord?
Hoi Dirk, zoals ik al aangaf heb ik dit aangekaart bij Kieskeurig.nl middels een chat met een medewerker van kieskeurig.nl Helaas weet ik even zijn naam niet meer maar hij bleef heel "professioneel" aangeven dat deze aantallen van de klantenreviews 100% legitiem zijn en dus ECHT kloppen.
Dit ondanks dat ik aangaf dat zulke aantallen gewoon niet kunnen kloppen en dat de teksten die in de reviews gebruikt worden wel vaak terugkomen of althans in een iets andere vorm.
Ik ook aangegeven dat zelf een grote jongen zoals Bol.com blij zou zijn met zoveel reviews.
Ook al zou aftersales bij bol.com er echt achteraan zitten dat elke klant van hen een mailtje krijgt met een uitnodiging om een review te schrijven op kieskeurig.nl zal men nog niet aan zulke dagelijkse aantallen komen.
Kieskeurig is dus kennelijk niet zo kieskeurig met reviews als men beweert.
-
- Berichten: 439
- Lid geworden op: 18 apr 2010 15:03
Re: Betrouwbaarheid klantenreviews Kieskeurig.nl (of fraude ?)
Die aantallen zouden wel eens kunnen kloppen.
ik heb onlangs een afzuigkap besteld bij 123keukenapparatuur. Na levering werd gevraagd een review te geven. (niet gedaan overigens)
vervolgens kreeg ik gisteren wéér een verzoek om een review te plaatsen, echter dan in een aktievorm: er werd iets kado gedaan.
kennelijk wordt er meerdere malen aan kopers gevraagd een review te plaatsen.
Eerst een gewone, en dan eentje waarin de plaatser een prijs in het vooruitschiet beloofd wordt ('plaats nu je review en maak kans op ...')
Hier kan Kieskeurig weinig tegen doen want dit wordt vanuit het bedrijf zelf gegenereerd.
Overiegens heb ik ook op dit verzoek geen review geplaatst.
ik wordt namelijk een beetje moe ervan om elke winkel waar ik iets koop en wat op normale wijze afgehandeld wordt een veer in hun r**t te stoppen.
Als ze nu iets doen wat buiten normale standaarden hoort is het een ander verhaal. (Dus iets waar je niet vanuit hoeft te gaan dat dat binnen een normale service behoort te zitten)
ik heb onlangs een afzuigkap besteld bij 123keukenapparatuur. Na levering werd gevraagd een review te geven. (niet gedaan overigens)
vervolgens kreeg ik gisteren wéér een verzoek om een review te plaatsen, echter dan in een aktievorm: er werd iets kado gedaan.
kennelijk wordt er meerdere malen aan kopers gevraagd een review te plaatsen.
Eerst een gewone, en dan eentje waarin de plaatser een prijs in het vooruitschiet beloofd wordt ('plaats nu je review en maak kans op ...')
Hier kan Kieskeurig weinig tegen doen want dit wordt vanuit het bedrijf zelf gegenereerd.
Overiegens heb ik ook op dit verzoek geen review geplaatst.
ik wordt namelijk een beetje moe ervan om elke winkel waar ik iets koop en wat op normale wijze afgehandeld wordt een veer in hun r**t te stoppen.
Als ze nu iets doen wat buiten normale standaarden hoort is het een ander verhaal. (Dus iets waar je niet vanuit hoeft te gaan dat dat binnen een normale service behoort te zitten)
Laatst gewijzigd door JanTinusPlukvet op 03 jul 2013 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Betrouwbaarheid klantenreviews Kieskeurig.nl (of fraude ?)
Kieskeurig keurt de recensies niet, het is aan de consument om daar onderscheid in te maken.
Gebruik u GBV.
Gebruik u GBV.
Re: Betrouwbaarheid klantenreviews Kieskeurig.nl (of fraude ?)
Zou wel eens kunnen kloppen ?,JanTinusPlukvet schreef:Die aantallen zouden wel eens kunnen kloppen.
ik
Overiegens heb ik ook op dit verzoek geen review geplaatst.
ik wordt namelijk een beetje moe ervan om elke winkel waar ik iets koop en wat op normale wijze afgehandeld wordt een veer in hun r**t te stoppen.
Ok dan geloof ik je maar dan even jouw volgende stukje tekst "Overiegens heb ik ook op dit verzoek geen review geplaatst.".
Hoeveel procent van de mensen die daar wat besteld hebben zullen hierop in gaan?,
Doe eens gek, laat zeggen 50% ?
Dus men heeft de afgelopen 1-2-3 ? maanden 1000 producten verscheept ?, denk toch echt dat ik daar dan maar moet gaan solliciteren, tenminste 1 bedrijf die nog goed loopt zo in de crisis.
-
- Berichten: 439
- Lid geworden op: 18 apr 2010 15:03
Re: Betrouwbaarheid klantenreviews Kieskeurig.nl (of fraude ?)
Dat klopt; er zullen ongetwijfeld meer reviews geplaatst worden als er een cadeautje/prijs in het verschiet ligt...
Het is gewoon een truukje van de winkel, niet van Kieskeurig.
1000 producten is niet zoveel hoor voor een landelijk opererend bedrijf. dat verkopen ze misschien wel in een week.
Het is gewoon een truukje van de winkel, niet van Kieskeurig.
1000 producten is niet zoveel hoor voor een landelijk opererend bedrijf. dat verkopen ze misschien wel in een week.
Re: Betrouwbaarheid klantenreviews Kieskeurig.nl (of fraude ?)
JanTinusPlukvet schreef:Dat klopt; er zullen ongetwijfeld meer reviews geplaatst worden als er een cadeautje/prijs in het verschiet ligt...
Het is gewoon een truukje van de winkel, niet van Kieskeurig.
1000 producten is niet zoveel hoor voor een landelijk opererend bedrijf. dat verkopen ze misschien wel in een week.
Ok JanTinuPlukvet, dan leg ik mij wel neer bij het feit dat veel mensen dit geloven.
Maar IK ben nog niet overtuigd maar dat zal vast wel komen door bijv. de term "luie stoel"die bij veel reviews keer op keer gebruikt wordt.
Lucratieve business. 1000 stuks uitzetten in de week, ik denk toch dat ik niet genoeg weet van verkopen
Re: Betrouwbaarheid klantenreviews Kieskeurig.nl (of fraude ?)
nah, van veel ( goede ) reviews is nog nooit iemand miljonair geworden. Zij die beweren van wel zijn niet echt op de hoogte
-
- Berichten: 145
- Lid geworden op: 02 jul 2013 10:31
Re: Betrouwbaarheid klantenreviews Kieskeurig.nl (of fraude ?)
Hoe weet je dat dit een lucratieve business is? Wat zijn de vaste en variabele kosten? Wat is de bruto en netto marge?rpcdv schreef: Lucratieve business. 1000 stuks uitzetten in de week, ik denk toch dat ik niet genoeg weet van verkopen
Re: Betrouwbaarheid klantenreviews Kieskeurig.nl (of fraude ?)
1000 reviews is ongeveer 200 euri. Tja, wat je ermee kunt is mij ook een raadsel.PeterW1572 schreef:Hoe weet je dat dit een lucratieve business is? Wat zijn de vaste en variabele kosten? Wat is de bruto en netto marge?rpcdv schreef: Lucratieve business. 1000 stuks uitzetten in de week, ik denk toch dat ik niet genoeg weet van verkopen
Re: Betrouwbaarheid klantenreviews Kieskeurig.nl (of fraude ?)
Ik bestel veel bij 123 zowel voor eigen gebruik als
voor anderen.Waarom? Ze zijn goedkoop en hebben alle merken
beleefde chaufeurs en pinnen aan de deur.
En elke keer krijgen ze van mij een goede reviews
voor anderen.Waarom? Ze zijn goedkoop en hebben alle merken
beleefde chaufeurs en pinnen aan de deur.
En elke keer krijgen ze van mij een goede reviews