LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tussenpersonen bij More Financieel Advies zijn oplichters!

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Indepent19

Tussenpersonen bij More Financieel Advies zijn oplichters!

Ongelezen bericht door Indepent19 »

Allereerst wordt je gebeld door een tussenpersoon van More Financieel Advies die aangeeft dat er verschillende wetswijzigingen doorgevoerd zijn en die mogelijk gevolg hebben voor jouw uitvaartverzekering met het verzoek om een afspraak in te plannen om deze wetswijzigingen te bespreken.

Tijdens het telefoon gesprek wordt er aangegeven dat er geen bemiddelingskosten c.q. advieskosten in rekening worden gebracht!

PAS OP!! Dit is onzin!! Je krijgt altijd achteraf een rekening thuisgestuurd met bemiddelingskosten van €350,-

Waar moet je opletten!
More Financieel Advies heeft een conflict met verzekeringsmaatschappij Yarden en werkt nu voor verzekering maatschappij North West- verzekeringen. MoRe belt bestaande klanten van Yarden op en geven aan dat zij tussenpersonen zijn van Yarden. Jij denkt als verzekerde van Yarden dat jouw tussenpersoon jou gebeld heeft. Uiteindelijk maak je een afspraak, omdat je overtuigd bent, dat hij of zij je komt informeren over wetswijziging of een andere overtuigende reden. Als zo'n tussenpersoon eenmaal bij je thuis is komt hij voor niks anders dan om een overstap te maken naar Nort West- verzekeringen. Bovendien ontvang je een rekening van €350,- bemiddelingskosten.

Na het ontvangen van de rekening heeft bellen noch bezwaar indienen zin. Direct een aangetekende bezwaarschrift indienen. Geef ze 6 weken de tijd om te reageren. Dan direct KIFID inschakelen. Vaak zullen ze niet reageren dus na 6 weken wachten gelijk ombudsman inschakelen en daarna in beroep gaan!!

Laat je niet oplichten!!

Onlangs is er een provisieverbod gekomen op complexe financiële producten. Ga zo in zo niet in op advies en bemiddeling in. Dan zit je zo in zo opgeschept met een torenhoge rekening. Zijn er vragen m.b.t. tot verzekeringen? ga naar Het Juridische loket, bel de verzekeringsmaatschappij zelf op, ga naar sociaal raadslieden of zoek de informatie simpelweg op internet! Dit geldt overigens voor alle verzekeringsmaatschappijen of callcentra's die advies of bemiddeling aanbieden.

Ik hoop jullie hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Indepent19

jochem_van_blerk

Re: Tussenpersonen bij More Financieel Advies zijn oplichters!

Ongelezen bericht door jochem_van_blerk »

Beste mensen,
let op !!
More Financieel Advies is een samenwerkingspartner van Sentif B.V. te Almere.
Deze assurantie tussenpersoon heeft nog meer partners waar ze mee samen werken.
De praktijk is echter identiek aan die van More Financieel Advies.
Een nicht (van mijn vrouw) die bij Yarden voor uitvaart is verzekerd kreeg ook een "prachtig" advies
tegen vergoeding van liefst € 500,--. Achteraf realiseerde zij zich gelukking dat ik ook wel iets van verzekeringen weet en haar hopelijk nog op tijd voor deze oplichting kan behoeden.
Kortom BANDIETEN !!!!!

jochem_van_blerk

Ongelezen bericht door jochem_van_blerk »

Nader onderzoek heeft mij geleerd dat de activiteiten van deze "adviseurs" indirect te herleiden zijn naar een eerder deficiet in de verzekeringsbranche onder de naam "Noorderkroon".
De huidige bestuurders/aandeelhouders van NorthWest Verzekeringen N.V. zijn hieraan te linken.
Ook de vestigingsplaats/adres duidt hierop. Voor meer informatie is het raadzaam in het archief van AMweb te duiken!! Het netwerk is omvangrijker dan je zou verwachten.

quapa

Ongelezen bericht door quapa »

Vrienden van mij hadden een overlijdensrisicoverzekering bij Nuvema. Ze werden benaderd door een medewerker van More fiancieel advies dat Nuvema ophield te bestaan en dat ze een nieuwe verzekering nodig hadden. Via More hebben ze een nieuwe verzekering afgesloten bij Northwest verzekeringen. En toen begonnen de problemen. Ze waren nog wel verzekerd bij Nuvema en bleken dus dubbel verzekerd te zijn. Nuvema heeft keurig gereageerd en geholpen de problemen op te lossen. Uiteindelijk konden ze van de verzekering bij Northwest afkomen maar More financieel advies schakelde een deurwaarderskantoor in omdat er nog bemiddelingskosten van 400 euro(door hun Fee genoemd), betaald moesten worden.
Ik heb diverse keren telefonisch contact opgenomen met More om te zorgen dat deze rekening werd ingetrokken. Een belangrijk argument was dat het contact over de nieuwe verzekering van More was uitgegaan, mijn vrienden hadden geen financieel advies aangevraagd. Buiten dat was het geen advies maar gewoon oplichting!
Na enige moeite werd de rekening ingetrokken.
Ik heb daarna contact opgenomen met het AFM. Dit is een meldpunt voor financiele misstanden. Je vind ze op afm.nl of tel.nr. 020-7972000.
Meld het alsjeblieft als je ook door More Financieel Advies verkeerd bent voorgelicht. Het AFM kan dan een onderzoek instellen en zorgen dat ze dit soort praktijken niet meer kunnen blijven uithalen.

Indepent19

MoRe Financieel Advies werkt ook onder de naam Helica Financieel Advies. Ze werken zowel onder de naam MoRe als Helica. De klachtenbehandelaar van More zei: ik werk voor Helica! Toen zei ik: w8 even. Werkt u voor Helica of voor MoRe. Hij zei: voor beide! Ik vraag me af of het voor een organisatie juridisch toegestaan is om onder verschillende namen te werken? Iemand enig idee?

Indepent19

@jochem het blijkt echt ingewikkeld met al die namen! Ik heb afgelopen week rechearch gedaan en kwam op de volgende site terecht: http://www.helica-advies.nl/klachtenpro ... 326f2a2457

@quapa: ik ga zeker een klacht indienen bij AFM. Dit is niet normaal! Misleiden om cliënten te kunnen verwerven. Tot hoever moet je kunnen gaan om je baan te kunnen houden? In tijden van economisch krimp kunnen individuen en instituties heel erg ver gaan! De zwakkeren in de samenleving worden hiervan de dupe.

Ik snap niet waarom het provisieverbod in werking is getreden? Dit verbod slaat werkelijk nergens op!

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Indepent19 schreef: Ik snap niet waarom het provisieverbod in werking is getreden? Dit verbod slaat werkelijk nergens op!
Dat is ingevoerd omdat wij consumenten inzicht wilde hebben in de kosten..... Wat maakt het uit dat je weet hoeveel een adviseur krijgt? Uiteindelijk ga je akkoord met een maand- of jaarbedrag voor een financieel product waarvan je denkt dat het acceptabel is. En of die adviseur daar nu 100 of 1000 euro voor krijgt is totaal irrelevant.

klant11111

Ongelezen bericht door klant11111 »

Whouwwww,

Wat een klachten allemaal. Lijkt wel of ze allemaal afkomstig zijn van medewerkers van Yarden.
Want ik heb juist problemen met yarden. Ik ben wel goed overgestapt van een yarden produkt naar een andere verzekeringsmaatschappij.

Het probleem bij mij was dat yarden allemaal smoezen verzon om me te behouden als klant.

Voor mensen die het niet goed begrijpen zal ik het toelichten. Yarden heeft produkten waar provisie is de premie zit. Dit valt niet op omdat het verspreid is over lange looptijd. Als je nu een netto produkt afsluit zonder provisie scheelt dat ook nog eens vele duizende euros. En dan vraagt een tussenpersoon er eenmalig 450 euro voor heel gezin. Daar koos ik voor. En ipv 3000 provisie in premie dus eenmalig 450 betalen scheelt mij geld.

Omdat yarden met mijn afkoopwaarde zo lang wachten met uitbetalen omdat ze smoesjes gebruikte als: we hebben afkoopbrief niet ontvangen of na afkoopdatum duurd het nog 10 tot 12 weken kwam ik in de problemen. Ook vertelde ze me dat ik gewoon polis bij nieuwe kon stoppen terwijl ze weten dat ik dat wel de bemiddelingskosten moet betalen. Ook zij moeten bemiddelingskosten vragen. Dit vertellen ze niet tegen klanten.

Ik ben wel in ieder geval tevreden met more financieel advies en hebben mij gewaarschuwd voor dit soort praktijken van yarden

klant11111

Ongelezen bericht door klant11111 »

oja. zie deze link:

http://www.omroepflevoland.nl/Nieuws/91 ... en-verlies

Ook niet positief over yarden. Zegt genoeg denk ik.

Indepent19

Dat is ingevoerd omdat wij consumenten inzicht wilde hebben in de kosten..
Dat snap ik, maar waarom direct de bemiddelingskosten of advieskosten op de cliënt verhalen. Het zou logischer zijn dat een verzekeringsmaatschappij, degene die een bemiddelingsbureau inschakelt, voor de advieskosten of bemiddelingskosten opdraait. Immers zij zijn degene die hulp inschakelen van derden om klanten te werven.

Het gevaar in het huidige systeem is dat een burger plotseling wordt bereikt door een adviseur die als opdracht heeft klanten te werven voor een bepaald verzekeringsbureau door leugens en bedrog probeert te komen aan zijn cliënten. Immers een bemiddelaar moet een bepaald percentage cliënten aantrekken, anders bestaat de kans dat hij/zij haar baan verliest.

De burger krijgt uiteindelijk door dit bedrog de rekening en niet de verzekeringsmaatschappij die eigenlijk de rekening hoort te krijgen.

Met vriendelijke groet,

Indepent19

klant11111 schreef: Ik ben wel in ieder geval tevreden met more financieel advies en hebben mij gewaarschuwd voor dit soort praktijken van yarden
Als ik in de positie van MoRe Financiaal Advies stond zou ik Yarden ook zwart maken. Een aantal jaren geleden werkten MoRe Financieel Advies en Yarden samen, maar na een interne conflict is deze samenwerking beëindigd. Yarden werkt liever samen met andere bemiddelingsbureaus.

Bovendien ben ik geen medewerker van Yarden, maar het prooi van de leugens van de medewerkers van MoRe Financieel Advies. Als mens ga je ervan uit dat mensen de waarheid spreken en een verheven moraal karakter bezitten. De klachtenbehandelaar van MoRe zou mij 2x terugbellen, nadat ik twee keer had gebeld. Raad eens: ik ben nooit teruggebeld! Op mijn klachtenbrieven wordt niet gereageerd. Als je belt krijg je een dom wijf aan de lijn die niet weet waar het verhaal overgaat en je weer van het kasje naar de muur stuurt.

MoRe is een prima voorbeeld van hoe het in het kapitalisme aan toegaat. In het kapitalisme draait alles om geld, omdat te verkrijgen vormen leugens, fraude, corruptie en bedrog een integraal onderdeel uit van dit systeem. MoRe Financieel Advies heeft dit al geïmplementeerd en de burgers zijn hiervan de dupe.

Met vriendelijke.

Indepent19

esfzwin
Contacteer:

Ongelezen bericht door esfzwin »

Logisch dat met niet op zulke benaderingen moet ingaan. Als je dat wel doet lees alles dan heel goed door met een adviseur en betaal NOOIT bemiddelingskosten vooraf. :D

Indepent19

Onderzoek wordt ingesteld naar More Financieel Advies! Hehe.. eindelijk! Ik hoop dat het niet alleen blijft bij onderzoek, maar dat ook vervolgd en gesanctioneerd wordt door het OM. Het gaat in iedere geval de goede richting op!

http://www.fiscalert.nl/2013/06/mogelij ... ringen.php

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

Wie en wat er ook wie zwart maakt, één ding brgrijp ik niet: dat mensen hier ingaan op colportage via de telefoon. Als iemand mij belt is mijn standaard antwoord altijd "stuurt u mij maar een folder of aanbod". Ik wil geen afspraak maken, nergens ja op zeggen, niet eens tijd verspillen, ik doe geen zaken over de telefoon. Als ik een verzekering nodig heb ga ik naar het kantoor van mijn tussenpersoon of zoek ik zelf op internet. Voor iets anders ga ik wel naar een winkel. Ik wil géén prijzen, géén gratis vakanties, géén glasvezel, helemaal niks aan de deur of via de telefoon!

Waarom gaat iemand op een dergelijk gesprek in: "Daaag, ik wil u een verzekering/telefoon/abonnement/snelkookpan/straaljager verkopen. Goed hoor, kom maar langs" - dat zal mij altijd een raadsel blijven, "nee we hebben er al één, dag meneer/mevrouw, tuuuut tuuuut tuuuut", is de enige juiste reactie. ALTIJD!

krentje

Ongelezen bericht door krentje »

één ding begrijp ik niet: dat mensen hier ingaan op colportage via de telefoon.
Ja, dat is het juist, ze doen zich voor als tussenpersoon van Yarden. En dat Yarden niet bij iedereen langs kan komen en daarom hun ingeschakeld heeft om je polis in orde te komen maken. Ik vond het raar en heb Yarden zelf maar eens gebeld en toen mijn afspraak met More afgezegd. Maar als je net wat argelozer bent dan trap je daar dus in.

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

krentje schreef:Ja, dat is het juist, ze doen zich voor als tussenpersoon van Yarden. En dat Yarden niet bij iedereen langs kan komen en daarom hun ingeschakeld heeft om je polis in orde te komen maken. Ik vond het raar en heb Yarden zelf maar eens gebeld en toen mijn afspraak met More afgezegd. Maar als je net wat argelozer bent dan trap je daar dus in.
Nee, je trapt daar niet in als je consequent bent. Als het bedrijf waarmee ik een overeenkomst heb mij niet behoorlijk een brief kan sturen met een eventuele wijziging, een aanbod of een nieuwe polis, dan heeft dat bedrijf gewoon pech en gebeurt er dus gewoon niks.

Dat geldt voor verzekeraars, hypothekers, energiebedrijven, bladenmakers, glasvezelaars, communicatie- of internetbedrijven: ik - koop - niet - aan - de - deur, niet zònder en niet mèt afspraak.

olivierh

Ongelezen bericht door olivierh »

Ik ben al een geruime tijd met MoRe bezig, die mij zon 1,5 jaar geleden precies hetzelfde trucje heeft geflikt, ik ben hiermee naar m'n rechtsbijstands verzekering gestapt, en na 2 maanden gesteggel tussen hun en FaMed zijn er opeens papieren vanuit MoRe gekomen waarop ik getekend zou hebben voor 400 euro?!?!

Ik kan het helaas niet aantonen, maar ben nu vrij zeker dat MoRe, behalve dat het leugenachtige honden zijn, valsheid in geschriften pleegt.

Mijn enigste optie is nu nog ('onder protest') betalen, FaMed dreigt al een tijdje met incassobureas en ik ben er na ruim anderhalf jaar gewoon klaar mee, het ligt wel nog bij mijn rechtsbijstands verzekering, maar ben vrij zeker dat zij nu ook niets meer kunnen, er is immers documentatie waar het bedrag en mijn handtekening op staat.. (heb destijds getekend voor het gelijk houden van m'n Yarden verzekering, waarna ik ongevraagd overgeheveld werd naar NorthWest, deze handtekening lijken ze leuk te hebben gebruikt..)

Ga dus NOOIT in op wat dan ook van MoRe, is de afspraak al gemaakt SCHOP ze letterlijk de deur uit/van je grond, ze pakken alles aan om je te belazeren, en zijn er goddomme nog goed in ook, ik geef het in ieder geval op om mijn gelijk te krijgen. :(

marijn1975

Ongelezen bericht door marijn1975 »

Dit verhaal komt me bekend voor. Alleen ik werd gebeld door vollebregt verzekeringen. Inverband met mijn uitvaart verzekering bij Yarden( waar ik zeer tevreden over ben). Ze hadden een beter alternatief bij North west verzekering. Uiteindelijk kreeg ik een rekening van €375,- als bemiddelings kosten. (mijn halve uitkering). Ook dit zijn gewoon oplichters die iets tegen Yarden hebben.

sandra joy

Ongelezen bericht door sandra joy »

ik ben erin getrapt moet nu 500 euro betalen , ik heb ze gebeld maar zeggen het staat er toch nou ik ben achteraf gewoon bedreig wat als we van de verzekering afzeg moeten we 500 euro betalen , achteraf denk ik nu je heb 8 dagen bedenk tijd en voel me zo stom dat we erin zijn getrapt ze bellen zo terug zeggen ze en waar ik het geld vandaan moet halen geen idee
ik vertouw niemand meer en niemand komt mijn huis meer binnen.

Martinvw

Ongelezen bericht door Martinvw »

De openingspost klinkt mij helaas erg bekend, ik ben afgelopen woensdag 30 oktober getrakteerd op een variant. Ik werd gebeld door iemand die claimde dat ze belde namens mijn verzekering (in het midden latende welke dat was) en dat er door regels omtrent provisie een nieuwe polis opgesteld moest worden. Ik was druk op mijn werk en had niet paraat waar ik verzekerd was voor mijn overlijdensrisico verzekering. Dus had ik niet het idee dat het zin had om te vragen namens wie ze precies belde. En ben (helaas) akkoord gegaan met een afspraak gisteren (donderdag 31 okt). Toen ik ophing wist ik eigenlijk al zeker dat het niet klopte, ook omdat ze eerst over mij uitvaartverzekering begonnen terwijl ik die niet heb. Helaas had ik geen gegevens van ze (geheim nummer) en ze hadden me ook niet verteld dat van MoRe financieel advies waren. Na contact met mijn verzekering Aegon (dus bij mij geen Yarden) bleek inderdaad dat MoRe mijn gegevens niet Aegon had en al helemaal niet namens Aegon belde.

Uiteindelijk contact opgenomen met de politie, die namen mijn toch wat vreemde verhaal gelukkig erg serieus. Ik (maar vooral mijn vrouw) had weinig behoefte om de persoon die langs zou komen binnen te hebben dus wilde ik hem eerst buiten houden. De politie gaf aan hem ook wel even te willen spreken, dus toen hebben we afgesproken dat ik hem binnen zou laten en als fysieke back-up mijn zwager ook uitgenodigd. Nadat R van de(r) W bij mij kwam, kwam kort erna mijn zwager en belde de politie dat er iemand onderweg was. Ondertussen had meneer al aangegeven van MoRe financieel advies te zijn en dat hij mijn gegevens via het verbond van verzekeraars had gekregen en alleen mijn contactgegevens, omdat hij anders alleen achter de grote vissen aan zou gaan en zo objectief te handelen. Ik suggereerde dat hij mijn gegevens daar niet van had maar gewoon uit een telefoonboek maar dat ontkende hij stug. Ook beweerde hij dat er normaal altijd netjes gezegd werd wie er belde , er een afmeldnummer gegevens werd en er helemaal niet gesuggereerd was dat ze een bestaande tussenpersoon van me waren. Ik heb aangegeven dat ik het met hem eens was dat hij geen heel erg strafbare feiten had gepleegd, behalve misschien ongewenst bellen en suggestie wekken iemand anders te zijn. Uiteindelijk heeft hij ons huis verlaten nadat hij zijn gegevens en hetzelfde (leugenachtige) verhaal bij de politie heeft achtergelaten, waarschijnlijk komt er een rapportje van en blijft daarbij, ik heb verder ook geen schade ondervonden.

Wel heb ik nog telemarketing klacht ingediend omdat ze me namelijk niet hadden mogen bellen ivm het bel-me-niet-register. Misschien dat hier nog wat uit zou kunnen komen. Mochten ze de ballen hebben om me een rekening te sturen dan zal ik dat zeker nog even melden :)

Gesloten