LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium Telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Jolijn »

Het zal misschien niet mogen, maar wie maakt er bezwaar tegen dan?
De gedupeerden niet, die zijn alleen maar blij dat ze gewoon bij KPN blijven.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door devious »

en welkom in het outsourced callcenter-wereldje. Waar managers met verstand van cijfertjes de dienst uitmaken en waar dus de medewerkers met veel verstand van service worden weggesaneerd. Hun "slechte" cijfers zorgen ervoor dat de bonussen niet worden behaald. Dat ze juist voor echt blije klanten zorgen, zal die managers een zorg zijn. Zonde, ja..Maar ja, callcenters zijn een duitse uitvinding....

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door langste adem »

Jolijn schreef:'k Snap KPN ook niet, n.a.v. de opzegging door Pretium kunnen zij (KPN) toch contact opnemen met de klant en navragen of 1 en ander klopt? Evt. vragen of hierover contact opgenomen mag worden met een zoon/dochter. Zo houdt KPN klanten.
Sterker nog : zelfs in het geval dat de klant , nog voordat het Pretium abonnement ingaat, zelf belt met KPN om te zeggen dat hij absoluut bij KPN wil blijven wordt je verteld dat KPN hier niets aan kan of mag doen.
Heeft te maken met de monopoliepositie die PTT ooit had, en om de vrije marktwerking aan andere telefoonaanbieders te bevorderen of zoiets....
Een melding van Pretium aan KPN dat iemand klant bij hen wil worden is dan genoeg. Ook al is de klant waarover het gaat het er totaal niet mee eens, of ervan op de hoogte.
Een beetje de omgekeerde wereld dus..

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Jolijn »

Komt op mij over dat KPN niks wil doen.
Als de klant of contactpersoon) zelf belt??!!!
Misschien vindt KPN het wel best en houdt er toch nog geld aan over.

Als Pretium zou gaan klagen dat KPN z',n eigen klanten benadert nav het list en bedrog telefoontje van Pretium, dan is de klant zelf toch degene die kan laten weten hoe de vork in de steel zit? (met de volledige ongecensureerde bandopname vh telefoongesprek van Pretium).

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door devious »

M.Martens schreef:
Jolijn schreef:Komt op mij over dat KPN niks wil doen.
Als de klant of contactpersoon) zelf belt??!!!
Misschien vindt KPN het wel best en houdt er toch nog geld aan over.

Als Pretium zou gaan klagen dat KPN z',n eigen klanten benadert nav het list en bedrog telefoontje van Pretium, dan is de klant zelf toch degene die kan laten weten hoe de vork in de steel zit? (met de volledige ongecensureerde bandopname vh telefoongesprek van Pretium).
Zo simpel werkt het helaas niet.
Helaas zijn callcenters duivelse bedrijven in mijn ogen.

Meestal gebruik ik deze smoezen.

* Een ogenblikje. Het vuur staat te hard voor het eten.
* Sorry, heeft u een momentje.
* Stationsstraat?? Nee ik woon op de pietervanvollehovenweg.

Bij die laatste hoor je die medewerker denken.
:shock:

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door langste adem »

Jolijn schreef:Komt op mij over dat KPN niks wil doen.
Als de klant of contactpersoon) zelf belt??!!!
Misschien vindt KPN het wel best en houdt er toch nog geld aan over.

Als Pretium zou gaan klagen dat KPN z',n eigen klanten benadert nav het list en bedrog telefoontje van Pretium, dan is de klant zelf toch degene die kan laten weten hoe de vork in de steel zit? (met de volledige ongecensureerde bandopname vh telefoongesprek van Pretium).
Ik heb het zelf meegemaakt. De KPN meldde me destijds dat ze op de hoogte waren van de praktijken van Pretium, maar dat ze helaas niks konden doen voor me. Ik was verbijsterd : Mijn moeder was al tientallen jaren lid van KPN en wilde helemaal niet weg bij KPN. Als een crimineel bedrijf als Pretium dus zegt dat de klant wil overstappen naar Pretium, wat helemaal niet waar was, heeft de KPN dat te geloven, en mag de KPN niets doen op straffe van een boete. Ook al geeft de klant zelf aan bij KPN te willen blijven. De "telefoongids" vermeldt het volgende :

Om het oude KPN (PTT) telefoniemonopolie te breken heeft de wetgever indertijd in zijn wijsheid besloten om vrijschutters ruim baan te geven om op jacht te gaan, met de KPN/PTT abonnees als grootwild. Ondernemers, die zich in laten schrijven als “telecommunicatiebedrijf” krijgen vrij toegang tot de abonneebestanden van de KPN, ook de geheime telefoonnummers. Zij kunnen voor marketing en werving tegen door de OPTA aan KPN opgelegde voordelige groothandelstarieven gebruik maken van het vaste telefoonnet van de KPN. Verder is KPN verplicht om op eerste aanzegging van een concurrent een KPN abonnee over te leveren, zonder dat er een verzoek of opdracht van die abonnee zelf behoeft te worden getoond. Het omgekeerde mag niet. Voor controle en verificatie is een bandopname met een aarzelend “ja” van een oude vrouw, die er totaal niks van snapte, genoeg.

Toen we uiteindelijk zelf weer naar KPN zijn overgestapt, moesten we aan KPN (terwijl alle gegevens nog in de computer stonden) een handtekening overleggen, en een copie van een ID bewijs om weer lid te worden bij KPN.
Dit zou moeten gelden voor alle telefonisch afgesloten contracten, en zeker bij een bedrijf als Pretium : geen handtekening, geen overeenkomst.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door devious »

M.Martens schreef: Nu moet ik even in de reden vallen over dat KPN niks kan doen.
KPN kan de machtiging voor het gebruik van haar netwerk ontbinden.
Pretium is in dit geval de huurder en KPN de huurbaas. KPN kan dus ontbinden.

Helaas zal dit dan eerst de OPTA moeten passeren. Maar de OPTA. (Tegenwoordig ACM) weigert er iets aan te doen. Zo luid de OPTA "Een beetje concurrentie is prima"
KPN kan het contract van Pretium en haar klant niet ontbinden. Ik begrijp jou echt totaal niet.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Jolijn »

M.Martens schreef:
Jolijn schreef:Komt op mij over dat KPN niks wil doen.
Als de klant of contactpersoon) zelf belt??!!!
Misschien vindt KPN het wel best en houdt er toch nog geld aan over.

Als Pretium zou gaan klagen dat KPN z',n eigen klanten benadert nav het list en bedrog telefoontje van Pretium, dan is de klant zelf toch degene die kan laten weten hoe de vork in de steel zit? (met de volledige ongecensureerde bandopname vh telefoongesprek van Pretium).
Zo simpel werkt het helaas niet.
Helaas zijn callcenters duivelse bedrijven in mijn ogen.

Meestal gebruik ik deze smoezen.

* Een ogenblikje. Het vuur staat te hard voor het eten.
* Sorry, heeft u een momentje.
* Stationsstraat?? Nee ik woon op de pietervanvollehovenweg.

Bij die laatste hoor je die medewerker denken.
Wat heeft jouw verhaal met mijn bericht te maken?

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door devious »

Jolijn schreef:[
Wat heeft jouw verhaal met mijn bericht te maken?
devious schreef:.... Ik begrijp jou echt totaal niet.
Ik hoop alleen dattie zichzelf wel begrijpt

Chioe
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 jan 2009 12:55

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Chioe »

Net als tal van andere ouderen werd mijn moeder van 86 jaar ook gebeld door Pretium Telecom, die zich voor deed als KPN. Mijn moeder was zich niet bewust dat het KPN abonnement ongewenst werd overgezet naar Pretium.

Het overzetten van het abonnement is door Pretium Telecom verkregen op basis van:

1. Dwaling en misleiding,

Op grond van de door u verstrekte informatie meende mijn moeder met een medewerker van KPN te spreken over de op handen zijnde wijziging in hun KPN abonnement. Zij is zich niet bewust van enige toezegging om het KPN abonnement over te laten zetten naar Pretium Telecom. Zij heeft zich laten misleiden tot een overeenkomst met Pretium Telecom. Als zij had geweten wat de situatie werkelijk betrof, had zij geen overeenkomst gesloten. Zij beroept zich dan ook op dwaling en vernietigt de gesloten overeenkomst.

2. Geen rechtsgeldige overeenkomst conform koop op afstand,

Niet mijn moeder maar mijn vader van 88 jaar, kreeg een welkomstpakket van u. U heeft mijn vader niet eens gesproken. Feitelijk is er geen rechtsgeldige overeenkomst op basis van een wettelijke regeling tussen mijn vader en Pretium Telecom B.V..

3. Onrechtmatig gebruik van persoonsgegevens,

Bovendien maakt u onrechtmatig gebruik van de persoonsgegevens van mijn vader. U begint uw welkomstbrief met de tekst “Welkom terug bij Pretium. Goed dat u opnieuw gekozen heeft voor het Pretium Weekend Vrij abonnement”. Op basis van uw tekst “Welkom terug” en het hergebruik van de persoonlijke gegevens (van een eerder abonnement uit 2005, dus van meer dan 2 jaar gelden) van mijn ouders, blijkt dat u onrechtmatig gebruikt maakt van de persoonsgegevens dit is in strijd met College bescherming persoonsgegevens

4. Niet nakomen van inlichtingenverplichtingen,

Noch tijdens het verkoopgesprek, noch in uw welkomstbrief houdt u zich aan alle inlichtingenverplichtingen die de wet Koop op Afstand u oplegt. Daardoor is de bedenktijd van rechtswege verlengd tot drie maanden na het afsluiten van het contract. Zie BW, boek 7, artikel 46d, lid 1, tweede volzin.

5. Niet rechtsgeldige machtiging.

Mijn vader had tot uw verkoopgesprek dat u met mijn moeder voerde, geen relatie met Pretium Telecom. Er is dus sprake van cold calling. Alleen al om die reden is de eventuele mondelinge machtiging van mijn moeder tot automatisch incasso in strijd met de die regelgeving van Currence. Zeker gezien het feit dat mijn moeder het bankrekeningnummer niet weet en niet heeft genoemd.

Pretium is ondanks ons verzoek niet bereid een elektronische kopie van de volledige voice-log te verstrekken op basis waarvan dit dubieuze abonnement tot stand is gekomen.
Ondanks dat er sprake is van een onrechtmatig en ongewenst abonnement wordt ons verzoek tot een directe herstelorder van de Pretium naar KPN niet uitgevoerd.

Pretium stelt voor gebruik te maken van hun Coulance Regeling voor Ouderen met telkens opnieuw aanvullende tijdrovende voorwaarden zoals legitimatiebewijs (reeds in hun bezit), getekende machtiging (reeds in hun bezit), schriftelijke toelichting ten aanzien van kwetsbare oudere/wilsonbekwaamheid. Zelfs werd in het laatste telefonisch gesprek aangedrongen om een doktersverklaring van mijn vader. Hoeveel klachten heeft de overheid nodig om deze dubieuze praktijken te stoppen?

Chioe
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 jan 2009 12:55

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Chioe »

Overbodig?
Blijkbaar is het nodig om klachten op forums te plaatsen. Daarvoor zijn ze juist! Het toont alleen maar aan dat deze telefoonterreur nog elke dag plaatsvindt.
Pas nadat ik mijn klacht op Klachten.nl heb geplaatst is de volgende dag door Pretium Webcare telefonisch contact met mij opgenomen en een oplossing aangeboden.

Marinus1946
Berichten: 13
Lid geworden op: 01 jul 2013 10:16

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Marinus1946 »

devious schreef:
Jolijn schreef:Als er telefonisch contact is geweest, mail dan de inhoud vh gesprek even door.

Een waterdichte wet kan niet, liegen en bedriegen zit in de menselijke natuur, bij de 1 (Pretium) meer dan bij de ander.

'k Snap KPN ook niet, n.a.v. de opzegging door Pretium kunnen zij (KPN) toch contact opnemen met de klant en navragen of 1 en ander klopt? Evt. vragen of hierover contact opgenomen mag worden met een zoon/dochter. Zo houdt KPN klanten.
Dat mag niet, dat is wettelijk zo geregeld vanwege de Overstapservice, waar Pretium fijn NIET aan meedoet. Je blijft je verbazen hier i NL
Wel, de woordvoerder zei, dat ze het waarschijnlijk dan niet goed had begrepen en of ik de brief al teruggestuurd had met haar gegevens, nee dus. ik zei ook dat het al met al een dure aangelegenheid wordt, 200km rijden etc. Het zou direct in orde gemaakt worden en dat ze weer teruggeplaatst wordt bij KPN, het zal wel nog 3 weken duren, omdat ze al gebruik maakt van Pretium. Maar per augustus zou ze weer gebruik maken van KPN. Ik zal hierover nog een brief ontvangen op mijn huisadres.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door devious »

M.Martens schreef:Hallo.

Mag ik u dan nog even een goede raad geven.
.... Hiermee heeft u dus dan nog 13 maanden de tijd om het terug te laten boeken.

:shock: :?:

sjenske
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jul 2013 14:11

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door sjenske »

4.7.2013
Helaas hetzelfde verhaal: vader (89 jaar) werd vandaag gebeld, dacht de hele tijd dat hij KPN aan de lijn had en heeft zich laten verleiden tot een "goedkopere aanbieding" . Het ergste vind ik nog dat hij zijn banknummer moest opgeven en dat ook nog gedaan heeft. Men behoort toch te weten dat men zoiets niet moet vragen (en natuurlijk: hij had het ook nooit mogen geven).
Meteen teruggebeld maar "men kan niets doen want het moet nog ingevoerd worden. Maar als u over drie werkdagen terug belt, moeten we u meer kunnen vertellen". Ben benieuwd waar dat gesprek dan toe leidt; We kennen in Nederland toch zeker een bedenktijd van 7 dagen???

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door devious »

sjenske schreef:... We kennen in Nederland toch zeker een bedenktijd van 7 dagen???
Zeven WERKdagen nog wel..
M.Martens schreef: EDIT: Ben blij als we straks SEPA hebben. Daan kan Pretium even wachten en zijn wij weer verder.
Dit i.v.m. zij dan een IBAN nummer moeten hebben.
Vertel, wat is er dan ineens anders met een IBAN?

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door devious »

M.Martens schreef: * Moeten ze een nieuw rekening nummer aanvragen.
* Moeten ze een nieuwe machtiging krijgen.
...
:shock: Waar haal je toch dit soort onzin vandaan?

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste mensen,

Ik vermoed dat de automatische incasso's ook wel doorgaan met de nieuwe IBAN nummers. Als dat niet zo zou zijn zouden er grote problemen ontstaan met automatische incasso's van eerlijke bedrijven (die er ook nog zijn). Zo te zien aan de laatste berichten, harkt Pretium nog steeds abonnementen van oude mensen naar binnen. Ook al hebben ze nu een Webcare opgericht.

Het recept blijft:
Meld oude mensen aan bij het Bel me niet register
Als het dan toch mis gaat:
Dien een klacht in bij Consuwijzer
Download de Telefoongids. Daar staat alles in, maar als dat te veel is :shock: dan kan je ook met de Schnellstart :lol: snel bij de juiste aanpak uitkomen.

Het is nog steeds niet anders. Je wordt nog steeds met een lullig telefoontje in het pak genaaid en je moet heel veel moeite doen om er van af te komen.

Groetjes,
MementoMori

Marinus1946
Berichten: 13
Lid geworden op: 01 jul 2013 10:16

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Marinus1946 »

M.Martens schreef:Hallo.

Mag ik u dan nog even een goede raad geven.
Bel Privilege een zusteronderneming van hen. Als je bij Pretium klant bent ben je het ook meteen van Privilege.
Helaas moet je die apart opzeggen. Bij mij werden ze het moe en hebben het zelf maar gedaan.(Uit coulance zeggen ze.)


Dat blad Privilege kost meen ik 80 Euro per jaar dat geïncasseerd word zonder geldige machtiging van de klant. Hiermee heeft u dus dan nog 13 maanden de tijd om het terug te laten boeken.
Ik hou het in de gaten, bedankt!!

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door langste adem »

M.Martens schreef: door M.Martens » 09 jul 2013 09:15
Kunnen ze daar in Haarlem wel een klantenbestand en administratie bijhouden??

Krijg gisteren te horen bij Pretium "Uw brief is niet aanwezig." Terwijl ik het duidelijk bij PostNL heb staan. Zending aangekomen.
Nee dat kunnen ze niet, opzeggingen komen zogenaamd nooit aan, bij Pretium moet je altijd aangetekend sturen. Niet dat je dan opeens wel geholpen wordt door Pretium, maar je staat dan wat sterker bij de geschillencommissie als jij kunt aantonen dat je van jouw kant alles geprobeerd hebt.

Maarre, ik dacht dat je prima was geholpen door de "Pretium Webcare" en dat je problemen waren opgelost ?

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door devious »

een origineel mogen ze niet eens eisen. Geweldig geholpen he? Pretium Nepcare, en jij had er nog wel zulke goede ervaringen mee.... Tss, welkom terug..

Gesloten