Barman schreef:Shine schreef:
Om dit op de manier af te branden tot op de grond zoals u dat doet @Barman is buiten alle proporties. E slaat kant noch wal. Het zou u niet misstaan enkele toontjes lager te zingen. We hebben per slot hier tenminste met iemand te maken die zijn stinkende best doet en alles aanpakt om weer aan de slag te kunnen. Hier kan menigeen een voorbeeld aan nemen.
We hebben hier te maken met iemand die volgens eigen bewering op alle punten leraar van het jaar is met slechts een kleine tekortkoming. Met al dat inzicht had hij daar prima zelf aan kunnen werken. Raar toch dat de scholen waar hij werkzaam was deze superleraar niet meer willen hebben en hem niet deze kans geboden hebben door hem onder begeleiding in dienst te houden. Laten die nu echt zo maar zo'n geweldige leraar lopen?
Wat maakt u ertoch uw eigen verhaal van!!
U spreekt over meervoud scholen, terwijl TS hier met geen woord over spreekt. Hij heeft het afgelopen jaar op een school gewerkt. Op die school waren ze erg enthousiast over hem en hebben hem nooit gewezen op de tekortkoming laat staan begeleid. Voor uw informatie, scholen zijn niet zo happig op het begeleiden, want dat kost erg veel geld, tijd. Zeker als het een in dienst zijnde leraar is.
Ordehandhaving is essentieel in het onderwijs. De ene school is ook niet de andere school.maar het is mij wel duidelijk dat u werkelijk totaal geen kaas hebt gegeten van scholen, beleid, onderwijs en de gang van zaken.
Ht feit dat deze school hem niet in dienst heeft genomen, maar wel een stageplek aanbiedt om het orde handhaven te leren, kan best betekenen dat hij mettertijd alsnog leraar wordt op die school. Ze zien in hem een goede, gedreven enthousiaste leraar.
U maakt allemaal uw eigen verdere aannames, haalt er dingen bij die werkelijk niets met de zaak te maken hebben, en die u vervolgens als vaststaande conclusies presenteert. En TS vervolgens genadeloos tot op de grond afbrand.
Ik kan dol enthousiast zijn en hartstikke goed zijn in allerlei muurtjes metselen. Maar als ik, ondanks de opleiding nog steeds onhandig ben in het maken van goede specie.... Het bouwbedrijf zal ondanks de goede metselwerken u niet in dienst nemen, vanwege het specie makke gegeven. Want dit betekent dat er altijd iemand bij moet zijn. Het bouwbedrijf neemt dan iemand in dienst die weliswaar wat minder goed en mooi kan metselen, maar wel zelf de specie kan maken. Dit is goedkoper voor het bouwbedrijf.
En zo werkt dat in veel takken van werksport.
Ht bouwbedrijf neemt iemand anders in dienst, maar biedt mij een stageplek aan om aan mijn tekortkoming te werken. Het maken van specie. Geweldig!
Wellicht met uiteindelijk uitzicht op tóch een baan bij deze of ander bouwbedrijf. Immers als ik dankzij de stage uiteindelijk leer en weet hoe goede specie te maken vergroot dat mijn kans op een baan.
En daar gaat het om.