LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Belastingdienst voor 1 juli bericht?

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
mvdijck
Berichten: 39
Lid geworden op: 03 mei 2010 17:50

Belastingdienst voor 1 juli bericht?

Ongelezen bericht door mvdijck »

Ik zou willen dat de belastingdienst de webpagina en de reclame boodschappen aanpast.
Voor 1 april aangifte is voor 1 juli bericht!

Niet dus....

Ik heb gezamenlijk aangifte gedaan met mijn Partner op 25 maart 2013.
4 weken geleden heb ik mijn definitieve aanslag binnen netjes voor 1 juli.
Mijn vrouw nog steeds niet en die krijgt nu net het hoogste bedrag terug.
We rekenen ieder jaar op dit bedrag voor de vakantie. Het vakantie geld hebben we al een paar jaar achter elkaar door nodig om uit het rood te komen en achterstallige betalingen te doen.

Nu heb ik vrijdag 28 juli maar even met de BBD gebeld omdat ik nog niets had vernomen.
Antwoord BBD. We hebben een storing gehad en er kan wat vertraging zijn. Als we binnen 5 dagen nog geen bericht hebben moet ik even opnieuw bellen.
Vandaag 5 Juli nog geen bericht van de BBD.
Maar weer gebeld.
We zien dat de aangifte nog niet is behandeld. Het betreft een definitieve aanslag. we berichten dan ook binnen 3 jaar en we streven er naar om nog dit jaar de aangifte te verwerken.
Dit is het wettelijke termijn en op het is een streven om voor 1 juli de burger te berichten geen verplichting.
Wat kunnen ik en heel veel andere brave burgers hier nu nog aan doen?
ik vind dat de BBD de afspraken niet na komt. Dat moet ik eens proberen....

Ik ga wel weer flink rood staan om toch met het gezin op vakantie te kunnen gaan..

Martijn

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Belastingdienst voor 1 juli bericht?

Ongelezen bericht door ArneLH »

mvdijck schreef:Wat kunnen ik en heel veel andere brave burgers hier nu nog aan doen?
Tja, niets dus omdat teminste binnen 3 jaar de aanslag moet worden opgelegd ex art. 11 lid 3 AWR.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Belastingdienst voor 1 juli bericht?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... g#p1835699

Was u dit vd week ook niet ?,maar dan andere naam???

Wel overeenkomsten ook toevallig ook voor vakantie gebruiken etc...

mvdijck
Berichten: 39
Lid geworden op: 03 mei 2010 17:50

Re: Belastingdienst voor 1 juli bericht?

Ongelezen bericht door mvdijck »

snuffel1 schreef:Met excuus vertrouwen op de belastingdienst die toevallig ook wel eens aangiften controleert en van voorlopige teruggave's uit gaan is wel erg naïef. U leeft op het randje van de financiële ondergang.
Ben ik het niet mee eens. Als je te veel belasting betaald heb je recht op teruggaven.
en als je dat weet na het invullen mag je er op rekenen. Heeft dus helemaal niets met controle te maken.

mvdijck
Berichten: 39
Lid geworden op: 03 mei 2010 17:50

Re: Belastingdienst voor 1 juli bericht?

Ongelezen bericht door mvdijck »

rozemarijntje schreef:https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... g#p1835699

Was u dit vd week ook niet ?,maar dan andere naam???

Wel overeenkomsten ook toevallig ook voor vakantie gebruiken etc...
nee was ik niet

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Belastingdienst voor 1 juli bericht?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Oke lijkt er wel op! Toevallig...,missxhien samen eens over hebeben hoe de stand van zaken nu is?

FredNie
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 jul 2011 17:52

Re: Belastingdienst voor 1 juli bericht?

Ongelezen bericht door FredNie »

IK heb exact dezelfde ervaring. Samen aangifte gedaan, ik moest terugbetalen en kreeg begin mei al een voorlopige aanslag, mijn vrouw kreeg een redelijk bedrag terug, maar haar aangifte wordt direct definitief afgehandeld, en dit kan 1 tot 3 jaar duren werd mij verteld.

PeterW1572
Berichten: 145
Lid geworden op: 02 jul 2013 10:31

Re: Belastingdienst voor 1 juli bericht?

Ongelezen bericht door PeterW1572 »

mvdijck schreef: We rekenen ieder jaar op dit bedrag voor de vakantie. Het vakantie geld hebben we al een paar jaar achter elkaar door nodig om uit het rood te komen en achterstallige betalingen te doen.
Misschien eens 1 of 2 jaar niet op vakantie gaan om een kleine financieele buffer aan te leggen misschien?

mvdijck
Berichten: 39
Lid geworden op: 03 mei 2010 17:50

Re: Belastingdienst voor 1 juli bericht?

Ongelezen bericht door mvdijck »

Na 4 keer bellen met de Belasting telefoon en geen duidelijk antwoord, via twitter @belastingdienst contact gezocht.
Ik ben terug gebeld en ook hier konden ze niets vinden.
Ik ben gister 10-7 terug gebeld door het kantoor uit eindhoven.

Niets aan de hand. Gewoon vertraging. geen duidelijke reden waarom we geen bericht hebben ontvangen.
Excuses en deze maand wordt het geregeld.

mvdijck
Berichten: 39
Lid geworden op: 03 mei 2010 17:50

Re: Belastingdienst voor 1 juli bericht?

Ongelezen bericht door mvdijck »

PeterW1572 schreef:
mvdijck schreef: We rekenen ieder jaar op dit bedrag voor de vakantie. Het vakantie geld hebben we al een paar jaar achter elkaar door nodig om uit het rood te komen en achterstallige betalingen te doen.
Misschien eens 1 of 2 jaar niet op vakantie gaan om een kleine financieele buffer aan te leggen misschien?
Je hebt misschien wel gelijk.
Maar wie verteld het mijn vrouw en de kinderen :)

We moeten gewoon wat rustiger aan doen dan komt het hopelijk wel goed.
Vroeger was de belasting terug gaven de buffer (spaarpot) maar die hebben we steeds vaker meteen nodig.

Annikaatje
Berichten: 517
Lid geworden op: 27 feb 2013 20:21

Re: Belastingdienst voor 1 juli bericht?

Ongelezen bericht door Annikaatje »

mvdijck schreef:
snuffel1 schreef:Met excuus vertrouwen op de belastingdienst die toevallig ook wel eens aangiften controleert en van voorlopige teruggave's uit gaan is wel erg naïef. U leeft op het randje van de financiële ondergang.
Ben ik het niet mee eens. Als je te veel belasting betaald heb je recht op teruggaven.
en als je dat weet na het invullen mag je er op rekenen. Heeft dus helemaal niets met controle te maken.
Maar hoe komt het dan dat uw vrouw structureel (veel) te veel belasting betaald? Want dat is wel raar!

mvdijck
Berichten: 39
Lid geworden op: 03 mei 2010 17:50

Re: Belastingdienst voor 1 juli bericht?

Ongelezen bericht door mvdijck »

Annikaatje schreef:
mvdijck schreef:
snuffel1 schreef:Met excuus vertrouwen op de belastingdienst die toevallig ook wel eens aangiften controleert en van voorlopige teruggave's uit gaan is wel erg naïef. U leeft op het randje van de financiële ondergang.
Ben ik het niet mee eens. Als je te veel belasting betaald heb je recht op teruggaven.
en als je dat weet na het invullen mag je er op rekenen. Heeft dus helemaal niets met controle te maken.
Maar hoe komt het dan dat uw vrouw structureel (veel) te veel belasting betaald? Want dat is wel raar!
Dit heeft te maken met de verdeling van ons eigenhuis.
We krijgen altijd geld terug, onder andere ivm de rente aftrek. Dit is voor ons altijd een spaarpotje.
Maar nu maken ze er echt een zooi van bij de BD
Vandaag maar weer getwitterd en ik ben net terug gebeld door de BD
Nu kunnen ze weer niets vinden..... en een maand geleden zou de aanslag op 12/7 klaar staan om verwerkt te worden.
Ik zou volgens de BD een klact kunnen indienen. Maar dit versneld het proces niet.
Ik wil gewoon dat iemand eens iets onderneemd daar.
Nu gevraagd of mijn BLkantoor mij nog eens terug kan bellen. Zij hebben namelijk ook een beloftegedaan dat het 12/7 geregeld zou zijn.

maar weer afwachten dan maar

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Belastingdienst voor 1 juli bericht?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

mvdijck schreef: We krijgen altijd geld terug, onder andere ivm de rente aftrek. Dit is voor ons altijd een spaarpotje.
Duur spaarpotje. Je krijgt nl. pas na 6 maanden rente. Effectief mis je dus een jaar rente over dat spaarpotje.

Gesloten