LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] UPC, abonnement en facturering (Horizon abonnement))
UPC, abonnement en facturering (Horizon abonnement))
Overstap van KPN naar UPC
Ik dacht een goede zet te doen maar wat ben ik bedrogen uitgekomen. Bij mij leek er typisch van alles fout te gaan, zo vaak heb ik al in de telefoon gehangen. Het begon al met een kapotte mediabox.
ter vermelding: Dit vermeld UPC niet aan haar klanten voor het eventuele aangaan van een abonnement:
Je mag 2 maanden in één keer betalen wat kan oplopen tot een heel flink bedrag, wanneer je dan maar hoopt dat je oude provider daadwerkelijk is afgesloten en je niet doorberekend. Dat moet je maar kunnen ophoesten.
Ook de gemaakte afspraken komt UPC niet na want mijn factuur laat een extra bedrag aan activatiekosten zien (€25-). Dit was niet afgesproken omdat ik bij het aangaan van het contract alleen de modem zou betalen (€45,-). Alles tesamen is het nu ineens €200,- geworden.
Men kan eventueel een betalingsrekening afsluiten maar nu komt het: Men wil niet alleen een kopie van je legitimatiebewijs, maar ook van je bankafschrift zodat men doodleuk in jou bankgegevens kan zien. Waar haalt UPC het recht vandaan? Dat is heel handig uitgedacht.
Het begint met voor het aangaan van het contract allereerst de klant juist te informeren, wat te verwachten. Uit principe ga ik dus afzien van een eventuele termijnbetaling. Dat houdt in dat ik het gehele bedrag in één keer moet betalen, in de hoop dat ook niet nog eens de KPN om de hoek komt kijken.
UPC doet zich netjes voor als zijnde het je zo gemakkelijk mogelijk te maken, maar brengt juist mensen in een vervelende situatie. Ik hoor hetzelfde euvel momenteel bij meerdere klanten, die ook behoorlijk geïrriteerd zijn. Pas dus op voor het addertje onder het gras. De overstap is duurder dan men denkt.
Persoonlijk heb ik spijt dat ik overgestapt ben gezien de vele telefoontjes, de trage snelheid van HORIZON, en de soms onfatsoenlijke heren van de klantenservice met een accent van de straat, die je woorden in de mond proberen te leggen of doodleuk vertellen dat je dan maar moet gaan sparen of via mail een klacht in moet dienen. Misschien kan UPC dan nog wat voor je betekenen.
Fouten maken is menselijk, maar er zijn gevallen waar wel veel mis gaat.
Ik dacht een goede zet te doen maar wat ben ik bedrogen uitgekomen. Bij mij leek er typisch van alles fout te gaan, zo vaak heb ik al in de telefoon gehangen. Het begon al met een kapotte mediabox.
ter vermelding: Dit vermeld UPC niet aan haar klanten voor het eventuele aangaan van een abonnement:
Je mag 2 maanden in één keer betalen wat kan oplopen tot een heel flink bedrag, wanneer je dan maar hoopt dat je oude provider daadwerkelijk is afgesloten en je niet doorberekend. Dat moet je maar kunnen ophoesten.
Ook de gemaakte afspraken komt UPC niet na want mijn factuur laat een extra bedrag aan activatiekosten zien (€25-). Dit was niet afgesproken omdat ik bij het aangaan van het contract alleen de modem zou betalen (€45,-). Alles tesamen is het nu ineens €200,- geworden.
Men kan eventueel een betalingsrekening afsluiten maar nu komt het: Men wil niet alleen een kopie van je legitimatiebewijs, maar ook van je bankafschrift zodat men doodleuk in jou bankgegevens kan zien. Waar haalt UPC het recht vandaan? Dat is heel handig uitgedacht.
Het begint met voor het aangaan van het contract allereerst de klant juist te informeren, wat te verwachten. Uit principe ga ik dus afzien van een eventuele termijnbetaling. Dat houdt in dat ik het gehele bedrag in één keer moet betalen, in de hoop dat ook niet nog eens de KPN om de hoek komt kijken.
UPC doet zich netjes voor als zijnde het je zo gemakkelijk mogelijk te maken, maar brengt juist mensen in een vervelende situatie. Ik hoor hetzelfde euvel momenteel bij meerdere klanten, die ook behoorlijk geïrriteerd zijn. Pas dus op voor het addertje onder het gras. De overstap is duurder dan men denkt.
Persoonlijk heb ik spijt dat ik overgestapt ben gezien de vele telefoontjes, de trage snelheid van HORIZON, en de soms onfatsoenlijke heren van de klantenservice met een accent van de straat, die je woorden in de mond proberen te leggen of doodleuk vertellen dat je dan maar moet gaan sparen of via mail een klacht in moet dienen. Misschien kan UPC dan nog wat voor je betekenen.
Fouten maken is menselijk, maar er zijn gevallen waar wel veel mis gaat.
Re: UPC, abonnement en facturering (Horizon abonnement))
Ga met je klacht eens naar het chelloo forum , bij mij hadden ze ook die 25 euro activatiekosten gedaan , en netjes terug gestort.
http://www.chelloo.com/upc/index.php
Daar zitten medewerkers van UPC op.
http://www.chelloo.com/upc/index.php
Daar zitten medewerkers van UPC op.
Re: UPC, abonnement en facturering (Horizon abonnement))
Dank je wel. Ik heb aan je tip gehoor gegeven. Ik heb alleen niet veel vertrouwen meer in UPC.
Re: UPC, abonnement en facturering (Horizon abonnement))
Graag gedaan, op dat forum kan je een pb naar 1 van die mensen sturen, vertrouwen of niet , je zit nu een jaar vast, dus kan je beter het beste er van maken.
Re: UPC, abonnement en facturering (Horizon abonnement))
Alles wat nieuw is heeft kinderziektes. Op zich vind ik dat Horizon wel een mooi product. Alleen mijn bezwaar is dat men activatiekosten berekend en waarom zou je dat betalen als je al aangesloten bent?
Die kosten moet UPC gewoon zelf nemen, dat lijkt mij normaal. Ik ben al lid vanaf A2000 en heb nooit problemen gehad met de helpdesk. Natuurlijk heb ik ook wel eens de pest in als je bellen moet voor een storing. Maar wat kan die jongen of meisje daar aan doen als je de pest in hebt? Die mensen zullen ook wel vaak bagger over hun heen krijgen van klanten die geen vragenpakket hebben maar een eisenpakket. Misschien zouden klanten ook eens aan zelfreflectie kunnen doen en op een normale manier het gesprek aan gaan.Ik heb zelf bij een dienstverlenend bedrijf gewerkt en je moest eens weten hoe mensen het gesprek op deze manier @$#@@#@# starten.
Misschien zou het eens helpen als mensen ook de medewerkers van UPC normaal benaderen, volgens mij werkt dat beter. Het heeft bij mijn klachten altijd geholpen de vriendelijke manier en wederzijds begrip.
Oh ja,dus voor mij voorlopig gewoon de mediabox.
Die kosten moet UPC gewoon zelf nemen, dat lijkt mij normaal. Ik ben al lid vanaf A2000 en heb nooit problemen gehad met de helpdesk. Natuurlijk heb ik ook wel eens de pest in als je bellen moet voor een storing. Maar wat kan die jongen of meisje daar aan doen als je de pest in hebt? Die mensen zullen ook wel vaak bagger over hun heen krijgen van klanten die geen vragenpakket hebben maar een eisenpakket. Misschien zouden klanten ook eens aan zelfreflectie kunnen doen en op een normale manier het gesprek aan gaan.Ik heb zelf bij een dienstverlenend bedrijf gewerkt en je moest eens weten hoe mensen het gesprek op deze manier @$#@@#@# starten.
Misschien zou het eens helpen als mensen ook de medewerkers van UPC normaal benaderen, volgens mij werkt dat beter. Het heeft bij mijn klachten altijd geholpen de vriendelijke manier en wederzijds begrip.
Oh ja,dus voor mij voorlopig gewoon de mediabox.
Re: UPC, abonnement en facturering (Horizon abonnement))
dat geldt voor vele upc klantenharibo58 schreef:Alles wat nieuw is heeft kinderziektes. Op zich vind ik dat Horizon wel een mooi product. Alleen mijn bezwaar is dat men activatiekosten berekend en waarom zou je dat betalen als je al aangesloten bent?
Die kosten moet UPC gewoon zelf nemen, dat lijkt mij normaal. Ik ben al lid vanaf A2000 en heb nooit problemen gehad met de helpdesk. Natuurlijk heb ik ook wel eens de pest in als je bellen moet voor een storing. Maar wat kan die jongen of meisje daar aan doen als je de pest in hebt? Die mensen zullen ook wel vaak bagger over hun heen krijgen van klanten die geen vragenpakket hebben maar een eisenpakket. Misschien zouden klanten ook eens aan zelfreflectie kunnen doen en op een normale manier het gesprek aan gaan.Ik heb zelf bij een dienstverlenend bedrijf gewerkt en je moest eens weten hoe mensen het gesprek op deze manier @$#@@#@# starten.
Misschien zou het eens helpen als mensen ook de medewerkers van UPC normaal benaderen, volgens mij werkt dat beter. Het heeft bij mijn klachten altijd geholpen de vriendelijke manier en wederzijds begrip.
Oh ja,dus voor mij voorlopig gewoon de mediabox.
Re: UPC, abonnement en facturering (Horizon abonnement))
Ja Har06 je leest natuurlijk nooit de vrolijkste berichten op een forum. Meestal de klachten , waar op zich niets mis mee is. De kracht van de forums is dat de bedrijven hun best doen er niet op te komen. Dus consument heeft wel degelijk macht. Alleen moet het een beetje in de juiste proporties, dus wat wederzijds begrip.Har06 schreef:dat geldt voor vele upc klantenharibo58 schreef:Alles wat nieuw is heeft kinderziektes. Op zich vind ik dat Horizon wel een mooi product. Alleen mijn bezwaar is dat men activatiekosten berekend en waarom zou je dat betalen als je al aangesloten bent?
Die kosten moet UPC gewoon zelf nemen, dat lijkt mij normaal. Ik ben al lid vanaf A2000 en heb nooit problemen gehad met de helpdesk. Natuurlijk heb ik ook wel eens de pest in als je bellen moet voor een storing. Maar wat kan die jongen of meisje daar aan doen als je de pest in hebt? Die mensen zullen ook wel vaak bagger over hun heen krijgen van klanten die geen vragenpakket hebben maar een eisenpakket. Misschien zouden klanten ook eens aan zelfreflectie kunnen doen en op een normale manier het gesprek aan gaan.Ik heb zelf bij een dienstverlenend bedrijf gewerkt en je moest eens weten hoe mensen het gesprek op deze manier @$#@@#@# starten.
Misschien zou het eens helpen als mensen ook de medewerkers van UPC normaal benaderen, volgens mij werkt dat beter. Het heeft bij mijn klachten altijd geholpen de vriendelijke manier en wederzijds begrip.
Oh ja,dus voor mij voorlopig gewoon de mediabox.
Re: UPC, abonnement en facturering (Horizon abonnement))
De mediabox horizon heeft bij mij nooit goed gewerkt.
En opzeggen is al helemaal een moeite.
Ben nu 2 maand beZig maar Ze factureren wel maar doen wat ze moeten doen ho maar.
De positieve geluiden over UPC in dit forum zijn zo overdreven dat je bijna zou denken dat ..........
En opzeggen is al helemaal een moeite.
Ben nu 2 maand beZig maar Ze factureren wel maar doen wat ze moeten doen ho maar.
De positieve geluiden over UPC in dit forum zijn zo overdreven dat je bijna zou denken dat ..........
Re: UPC, abonnement en facturering (Horizon abonnement))
Bij twee kennissen van mij werkt hij prima, je bekabeling e.d. vanaf het AOP is ook nagekeken en in orde ?De mediabox horizon heeft bij mij nooit goed gewerkt.
Re: UPC, abonnement en facturering (Horizon abonnement))
Horizon bagger... ga gewoon even naar het UPC forum en spreek daar een webcare medewerker aan. Heb je meer aan. Al blijft het behelpen met Horizon
http://www.chelloo.com is de url
http://www.chelloo.com is de url
Re: UPC, abonnement en facturering (Horizon abonnement))
Waarom zou het niet aan bekabeling kunnen liggen bij deze persoon, is die in orde ?
ca. 80% van de ingediende klachten bij UPC en Ziggo ligt het NIET aan de provider maar ergens tussen het AOP en de gebruiker zelf, dus inclusief bekabeling, versterker, etc.
In geval van Horizon het Internet via het modem laten lopen en niet via de Horizon box kan in sommige gevallen ook veel schelen.
[Bericht deels aangepast door Moderator. Reden: off-topic]
ca. 80% van de ingediende klachten bij UPC en Ziggo ligt het NIET aan de provider maar ergens tussen het AOP en de gebruiker zelf, dus inclusief bekabeling, versterker, etc.
In geval van Horizon het Internet via het modem laten lopen en niet via de Horizon box kan in sommige gevallen ook veel schelen.
[Bericht deels aangepast door Moderator. Reden: off-topic]
Re: UPC, abonnement en facturering (Horizon abonnement))
Ja hoor, alleen laat ik de persoon die het betreft in waarde en hecht ik daar meer aan, dan dat gedram van jou.Nee positieve berichten over Horizon mogen blijkbaar niet van jou.
Positieve berichten heb ik ook een paar in mijn vriendenkring,( over Horizon) maar ik dram niet dat een ander dat ook moet hebben!!
Re: UPC, abonnement en facturering (Horizon abonnement))
devious schreef:Horizon bagger... ga gewoon even naar het UPC forum en spreek daar een webcare medewerker aan. Heb je meer aan. Al blijft het behelpen met Horizon
http://www.chelloo.com is de url
Dit antwoord heeft de persoon in kwestie meer aan.
Re: UPC, abonnement en facturering (Horizon abonnement))
Nou je mag denken wat je wil van mij , maar ik ben geen UPC-medewerker. Ik geef alleen aan hoe het beter werkt als je op een normale manier het gesprek aangaat met helpdeskmensen. Uiteindelijk zitten die ook daar om hun boterham te verdienen. Wat mij betreft geen klachten over die mensen en de laatste keer dat ik een klacht had , heb ik dat goed doorgesproken bij UPC.Vigrodro schreef:De mediabox horizon heeft bij mij nooit goed gewerkt.
En opzeggen is al helemaal een moeite.
Ben nu 2 maand beZig maar Ze factureren wel maar doen wat ze moeten doen ho maar.
De positieve geluiden over UPC in dit forum zijn zo overdreven dat je bijna zou denken dat ..........
En als je goed kijkt ben ik al actief vanaf 2006 hier op Radar.
Re: UPC, abonnement en facturering (Horizon abonnement))
Dat bestrijd ik niet Ciske, maar ik kreeg de indruk dat jij het idee had dat ik een UPC-medewerker ben. Vandaar even mijn berichtje retour dat ik het niet ben.ciske schreef:En als je goed kijkt ben ik al actief vanaf 2006 hier op Radar.
So what?Wie zegt dat Vigrodro niet gedaan heeft?Ik geef alleen aan hoe het beter werkt als je op een normale manier het gesprek aangaat met helpdeskmensen
Re: UPC, abonnement en facturering (Horizon abonnement))
Ik??? nee hoor , dat idee heb ik niet. Ben zelf tevreden over UPC maar alsnog kan een ander ontevreden zijn.
Re: UPC, abonnement en facturering (Horizon abonnement))
Oke dan een foutje van mijn kant. Sorry.ciske schreef:Ik??? nee hoor , dat idee heb ik niet. Ben zelf tevreden over UPC maar alsnog kan een ander ontevreden zijn.
Re: UPC, abonnement en facturering (Horizon abonnement))
Optie 3 gewoon bellen dat je opgezegd hebt.
Re: UPC, abonnement en facturering (Horizon abonnement))
Volgens mij is het een INgebrekestelling
Re: UPC, abonnement en facturering (Horizon abonnement))
een gebrekestelling met 2½ % rente? Dus volgend jaar zijn ze 102½ % gebreke?M.Martens schreef:Weer een leuke UPC klant. Lijkt net Vodafone met de gebrekenstelling.
Hier voor hebben we 2 optie's.
Optie een: De geschillencommissie. Kun je nog eens lachen.
Optie twee: Een gebrekestelling met de wettelijke rente van 2.5 procent.
keiraar
Voordat de Geschillencommissie in beeld komt moet je ze eerst in gebreke hebben gesteld met een redelijke periode om het op te lossen. Dus dat eerst.