LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Naheffing NUON.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 25 jun 2013 21:07
Naheffing NUON.
Ik wil graag een nare ervaring delen.
Situatie:
- Nieuwbouwhuis
- Alles splinternieuw en energiezuinig bouw plus apparaten
- Gezin 5 personen
- Geen waterbedden of extreme energieverbuikers
- Wel meer dan landelijk gemiddeld verbruik, geven we direct toe en weten we.
Nuon:
- Bovenstaande keurig doorgegeven
- Nuon geeft voor 1-e jaar een schatting
- Dat blijkt nu zeer fors hoger te zijn dan de schatting
- Naheffing van ruim 3700 euro
- Dat niet keurig per post gemeld (zoals aangegeven in "mijn nuon") maar gewoon direct afgeschreven met automatisch incasso.
Navraag bij Nuon hoe dit kan:
- Dame heeft ons netjes geholpen en meegekeken
- Vroeg even tijd om alles na te kijken
- Belt na 1 uur terug met opmerking dat ze een foutje hebben ontdekt. In ons nadeel.
- Naheffing is niet 3.700 euro maar 4.000 (op basis van exact dezelfde begin en eindstanden. Verschil in berekening kan ze niet uitleggen, behalve door te zeggen dat verbruik gewoon voldaan moet worden)
- Nieuwe maandtermijnbedrag is van 106 euro (dat was karig en hadden we verwacht te moeten verhogen met factor 2 tot 2,5) naar 383 naar nu 433 euro per maand gegaan.
Wat bevreemd mij:
- De absolute onwil om zich nader te verklaren of om verhaal aannemelijk te maken
- Op basis van postcode gemiddelde zitten wij op alle vlakken met een verbruik dat 3 keer zo hoog is
- We doen niets anders dan andere huishoudens in postcode. Geen jacuzzis, geen waterbedden, geen wietplantages, geen dubbele koelkasten, geen 2 wasjes en 2 drogers per dag. Niks van dat alles. In vergelijk met ons postcodegebied weten we dat we meer bewust leven dan merendeel.
Heeft iemand een tip of ervaring die ons kan helpen om te bepalen of wij nu helemaal knettergek zijn geworden of liever nog tips die ons kunnen helpen door de boen het bos te vinden. Zowel NUON als STEDIN lijken hulpzaam op eerste gezicht, maar het zal ze een enorme worst zijn natuurlijk.
Situatie:
- Nieuwbouwhuis
- Alles splinternieuw en energiezuinig bouw plus apparaten
- Gezin 5 personen
- Geen waterbedden of extreme energieverbuikers
- Wel meer dan landelijk gemiddeld verbruik, geven we direct toe en weten we.
Nuon:
- Bovenstaande keurig doorgegeven
- Nuon geeft voor 1-e jaar een schatting
- Dat blijkt nu zeer fors hoger te zijn dan de schatting
- Naheffing van ruim 3700 euro
- Dat niet keurig per post gemeld (zoals aangegeven in "mijn nuon") maar gewoon direct afgeschreven met automatisch incasso.
Navraag bij Nuon hoe dit kan:
- Dame heeft ons netjes geholpen en meegekeken
- Vroeg even tijd om alles na te kijken
- Belt na 1 uur terug met opmerking dat ze een foutje hebben ontdekt. In ons nadeel.
- Naheffing is niet 3.700 euro maar 4.000 (op basis van exact dezelfde begin en eindstanden. Verschil in berekening kan ze niet uitleggen, behalve door te zeggen dat verbruik gewoon voldaan moet worden)
- Nieuwe maandtermijnbedrag is van 106 euro (dat was karig en hadden we verwacht te moeten verhogen met factor 2 tot 2,5) naar 383 naar nu 433 euro per maand gegaan.
Wat bevreemd mij:
- De absolute onwil om zich nader te verklaren of om verhaal aannemelijk te maken
- Op basis van postcode gemiddelde zitten wij op alle vlakken met een verbruik dat 3 keer zo hoog is
- We doen niets anders dan andere huishoudens in postcode. Geen jacuzzis, geen waterbedden, geen wietplantages, geen dubbele koelkasten, geen 2 wasjes en 2 drogers per dag. Niks van dat alles. In vergelijk met ons postcodegebied weten we dat we meer bewust leven dan merendeel.
Heeft iemand een tip of ervaring die ons kan helpen om te bepalen of wij nu helemaal knettergek zijn geworden of liever nog tips die ons kunnen helpen door de boen het bos te vinden. Zowel NUON als STEDIN lijken hulpzaam op eerste gezicht, maar het zal ze een enorme worst zijn natuurlijk.
Re: Naheffing NUON.
Wat dacht je van de meter laten controleren/ijken?nuonzuigtapenballen schreef:Ik wil graag een nare ervaring delen.
Situatie:
- Nieuwbouwhuis
- Alles splinternieuw en energiezuinig bouw plus apparaten
- Gezin 5 personen
- Geen waterbedden of extreme energieverbuikers
- Wel meer dan landelijk gemiddeld verbruik, geven we direct toe en weten we.
Nuon:
- Bovenstaande keurig doorgegeven
- Nuon geeft voor 1-e jaar een schatting
- Dat blijkt nu zeer fors hoger te zijn dan de schatting
- Naheffing van ruim 3700 euro
- Dat niet keurig per post gemeld (zoals aangegeven in "mijn nuon") maar gewoon direct afgeschreven met automatisch incasso.
Navraag bij Nuon hoe dit kan:
- Dame heeft ons netjes geholpen en meegekeken
- Vroeg even tijd om alles na te kijken
- Belt na 1 uur terug met opmerking dat ze een foutje hebben ontdekt. In ons nadeel.
- Naheffing is niet 3.700 euro maar 4.000 (op basis van exact dezelfde begin en eindstanden. Verschil in berekening kan ze niet uitleggen, behalve door te zeggen dat verbruik gewoon voldaan moet worden)
- Nieuwe maandtermijnbedrag is van 106 euro (dat was karig en hadden we verwacht te moeten verhogen met factor 2 tot 2,5) naar 383 naar nu 433 euro per maand gegaan.
Wat bevreemd mij:
- De absolute onwil om zich nader te verklaren of om verhaal aannemelijk te maken
- Op basis van postcode gemiddelde zitten wij op alle vlakken met een verbruik dat 3 keer zo hoog is
- We doen niets anders dan andere huishoudens in postcode. Geen jacuzzis, geen waterbedden, geen wietplantages, geen dubbele koelkasten, geen 2 wasjes en 2 drogers per dag. Niks van dat alles. In vergelijk met ons postcodegebied weten we dat we meer bewust leven dan merendeel.
Heeft iemand een tip of ervaring die ons kan helpen om te bepalen of wij nu helemaal knettergek zijn geworden of liever nog tips die ons kunnen helpen door de boen het bos te vinden. Zowel NUON als STEDIN lijken hulpzaam op eerste gezicht, maar het zal ze een enorme worst zijn natuurlijk.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Naheffing NUON.
Vraag om een gespecificeerde rekening. Daar staan ook de leveringstarieven in. Je moet die controleren, omdat die hoger kunnen zijn dan afgesproken.
Momenteel probeert E.ON Benelux mij op deze manier op te lichten; ligt inmiddels bij de http://www.sgc.nl
Je kan ook zeggen: Die tarieven, huuuh, daar ga ik me niet in verdiepen, want dat vind ik te eng. Kan ook, maar dan betaal je dus de hoofdprijs. En dat vindt Nuon prima.
Momenteel probeert E.ON Benelux mij op deze manier op te lichten; ligt inmiddels bij de http://www.sgc.nl
Je kan ook zeggen: Die tarieven, huuuh, daar ga ik me niet in verdiepen, want dat vind ik te eng. Kan ook, maar dan betaal je dus de hoofdprijs. En dat vindt Nuon prima.
Re: Naheffing NUON.
Heb je het eerste jaar de eindafrekening gehad op basis van een schatting en nu het tweede jaar zijn de standen door gegeven? of is deze ook op basis van een schatting?
Als jij de eerste bewoner ben is het vrij eenvoudig uit te rekenen/na te kijken of je daadwerkelijk zoveel verbruikt hebt als dat NUON zegt
Nu schrijf je wel dat je een extreem hoog verbruik hebt, maar hoeveel gas en energie gebruik je dan?
Het maakt voor je energie verbruik niets uit of je een nieuwbouwhuis hebt of niet, Wij hebben ook een nieuwbouw woning en ons energie verbruik is ook vrij fors. Kook je op gas of elektrisch?
400+ per maand is inderdaad wel bizar
Als jij de eerste bewoner ben is het vrij eenvoudig uit te rekenen/na te kijken of je daadwerkelijk zoveel verbruikt hebt als dat NUON zegt
Nu schrijf je wel dat je een extreem hoog verbruik hebt, maar hoeveel gas en energie gebruik je dan?
Het maakt voor je energie verbruik niets uit of je een nieuwbouwhuis hebt of niet, Wij hebben ook een nieuwbouw woning en ons energie verbruik is ook vrij fors. Kook je op gas of elektrisch?
400+ per maand is inderdaad wel bizar
Re: Naheffing NUON.
Het kan ook zijn dat er vanwege de verbouwing heel veel extra stroom is verbruikt. In de muren en vloeren van een nieuwbouwhis zit heel veel vocht en als je die wilt afwerken, dan moet dat vocht er eerst grotendeels uit zijn. Vaak wordt dat met grote apparaten, bv grote kachels, gedaan, zodat je binnen een redelijke termijn met afwerken kunt beginnen. Als die apparaten op stroom werken, dan kan het dus zijn dat je daar heel veel stroom aan kwijt bent geraakt. Als de buren dat op een andere manier hebben gedaan, met apparaten die bv hun eigen energiebron hadden, of als er langer is gewacht, dan is het begrijpelijk dat hun meterstand veel lager is.
Overigens zul je ook als je al in de woning zit de eerste tijd vaak een hoger verbruik hebben omdat er dan nog steeds veel meer vocht uit de muren en plafonds komt dan bij een ouder huis. En vochtige lucht kost meer energie om te verwarmen, bovendien zul je vaker moeten luchten.
Overigens zul je ook als je al in de woning zit de eerste tijd vaak een hoger verbruik hebben omdat er dan nog steeds veel meer vocht uit de muren en plafonds komt dan bij een ouder huis. En vochtige lucht kost meer energie om te verwarmen, bovendien zul je vaker moeten luchten.
-
- verified
- Berichten: 356
- Lid geworden op: 28 mei 2008 10:49
Re: Naheffing NUON.
Beste nuonzuigtapenballen,
Dat is een hoog bij te betalen bedrag, wat vervelend voor u! We kijken graag voor u na hoe dit kan. Op basis van de uitleg op dit forum gaan wij ervan uit dat zowel de begin- als de eindmeterstanden correct zijn. Als dit inderdaad zo is, dan is het termijnbedrag te laag geschat geweest. Onze verontschuldigingen daarvoor. U kunt het bij te betalen bedrag uiteraard in termijnen betalen.
Als u twijfelt aan het functioneren van één van de meters, dan is het belangrijk dat u daarover contact opneemt met uw netbeheerder (eigenaar van de meter). De netbeheerder kan met u de voorwaarden bespreken van het onderzoeken van de meter en het onderzoek in gang zetten.
Als u wilt dat wij hier nogmaals naar kijken, stuurt u dan even uw adres per privébericht. Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Barry
Nuon Webcare
Dat is een hoog bij te betalen bedrag, wat vervelend voor u! We kijken graag voor u na hoe dit kan. Op basis van de uitleg op dit forum gaan wij ervan uit dat zowel de begin- als de eindmeterstanden correct zijn. Als dit inderdaad zo is, dan is het termijnbedrag te laag geschat geweest. Onze verontschuldigingen daarvoor. U kunt het bij te betalen bedrag uiteraard in termijnen betalen.
Als u twijfelt aan het functioneren van één van de meters, dan is het belangrijk dat u daarover contact opneemt met uw netbeheerder (eigenaar van de meter). De netbeheerder kan met u de voorwaarden bespreken van het onderzoeken van de meter en het onderzoek in gang zetten.
Als u wilt dat wij hier nogmaals naar kijken, stuurt u dan even uw adres per privébericht. Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Barry
Nuon Webcare
-
- Berichten: 517
- Lid geworden op: 27 feb 2013 20:21
Re: Naheffing NUON.
Hier heb je natuurlijk weinig aan, maar je geeft al aan meer dan gemiddeld te verbruiken. Weet je waar dit door komt? Als je dat namelijk níet weet, hoe zou je dan ooit die hoge rekening kunnen verklaren? (ookal is het dus géén fout in de meter en heb je echt per ongeluk heel veel energie verbruikt)nuonzuigtapenballen schreef:Ik wil graag een nare ervaring delen.
Situatie:
- Nieuwbouwhuis
- Alles splinternieuw en energiezuinig bouw plus apparaten
- Gezin 5 personen
- Geen waterbedden of extreme energieverbuikers
- Wel meer dan landelijk gemiddeld verbruik, geven we direct toe en weten we.
En: hoeveel hebben jullie per maand moeten betalen dan, op basis van die schatting? En was dat een heel ander bedrag dan wat jullie in het vorige huis betaalden?
Re: Naheffing NUON.
Zijn de standen waarmee de jaarafrekening is gemaakt mischien geschat?
Het elektriciteitsverbruik van een gemiddeld huishouden (2,2 personen) is 3.500 kilowattuur (kWh); het gemiddelde gasverbruik bedraagt 1.600 kubieke meter. De totale energierekening bedraagt, inclusief vastrecht, ruim 2.200 euro (prijspeil 2012/2013).
http://www.milieucentraal.nl/themas/ene ... ik-in-huis
Het elektriciteitsverbruik van een gemiddeld huishouden (2,2 personen) is 3.500 kilowattuur (kWh); het gemiddelde gasverbruik bedraagt 1.600 kubieke meter. De totale energierekening bedraagt, inclusief vastrecht, ruim 2.200 euro (prijspeil 2012/2013).
http://www.milieucentraal.nl/themas/ene ... ik-in-huis
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 25 jun 2013 21:07
Re: Naheffing NUON.
Hallo allen,
Dank voor jullie reacties, ook die van ons aller NUON webcare team zonder tanden.
Het mooiste aan dit verhaal is het vervolg!
Na te bellen om de naheffing in ieder geval te snappen (daar heb je 3 belletjes voor nodig voor NUON het zelf snapt) ging mijn naheffing van 3675 via 4000 naar 4400 euro. Binnen 3 belletjes! Dat is toch prachtig nietwaar? Na heel veel uitleg en terugbellen kwamen we tot de conclusie dat de enige echte naheffing die 4.100 euro is en niet de 4.400 euro. Of ik daar niet blij mee ben? NEE!!! De nagheffing is daarmee nog steeds ruim 400 euro hoger dan oorspronkelijk en dat op basis van gelijkgebleven begin en eindstand. Het had te maken met ook voor de NUON niet uit te leggen factoren zoals belastingen / energieheffingen etc. Als ik het daar niet mee eens ben dan kon ik een brief schrijven naar [email protected]. Ach wat fijn, helemaal prima hoor mevrouwtje....
Ergo: Kastje naar de muur -> hoop gelul om niks -> geen nemen van verantwoordelijkheid door NUON -> ik ben bereid in 1 keer dan maar die godskolere naheffing van 3675 te betalen. Sounds like a fair deal.
Maar dat is natuurlijk dom van me. Met de Nuon is geen deal te bereiken. Die lullen net zolang tot je in slaap valt en of het nou het webcare of telefoonteam is, allemaal moeten ze snurkers zijn want beslissen en aanpassen en hand in eigen boezem: Ho maar.
Het gaat mij in the end niet eens meer om de exact naheffing maar om de behandeling. De NUON zelf kan verdorie door haar eigen bomen het bos niet meer zien. Als ik ze voorstel om dat bos dan een beetje te snoeien zodat we beide weten waar we aan toe zijn, maken ze handig gebruik van die bomen.
Snurk lekker verder. Ik ga naar een andere leverancier die me ook naait onder het mom van " care " . Als ik dan toch genaaid wordt, dan maar lekker veel en door verschillenden. Stuk leuker.
Ik zou zeggen: NUON -> Topbedrijf. Zeker als je er werkt. Natje, droogje, lullen, gapen en naar huis.
Dank voor jullie reacties, ook die van ons aller NUON webcare team zonder tanden.
Het mooiste aan dit verhaal is het vervolg!
Na te bellen om de naheffing in ieder geval te snappen (daar heb je 3 belletjes voor nodig voor NUON het zelf snapt) ging mijn naheffing van 3675 via 4000 naar 4400 euro. Binnen 3 belletjes! Dat is toch prachtig nietwaar? Na heel veel uitleg en terugbellen kwamen we tot de conclusie dat de enige echte naheffing die 4.100 euro is en niet de 4.400 euro. Of ik daar niet blij mee ben? NEE!!! De nagheffing is daarmee nog steeds ruim 400 euro hoger dan oorspronkelijk en dat op basis van gelijkgebleven begin en eindstand. Het had te maken met ook voor de NUON niet uit te leggen factoren zoals belastingen / energieheffingen etc. Als ik het daar niet mee eens ben dan kon ik een brief schrijven naar [email protected]. Ach wat fijn, helemaal prima hoor mevrouwtje....
Ergo: Kastje naar de muur -> hoop gelul om niks -> geen nemen van verantwoordelijkheid door NUON -> ik ben bereid in 1 keer dan maar die godskolere naheffing van 3675 te betalen. Sounds like a fair deal.
Maar dat is natuurlijk dom van me. Met de Nuon is geen deal te bereiken. Die lullen net zolang tot je in slaap valt en of het nou het webcare of telefoonteam is, allemaal moeten ze snurkers zijn want beslissen en aanpassen en hand in eigen boezem: Ho maar.
Het gaat mij in the end niet eens meer om de exact naheffing maar om de behandeling. De NUON zelf kan verdorie door haar eigen bomen het bos niet meer zien. Als ik ze voorstel om dat bos dan een beetje te snoeien zodat we beide weten waar we aan toe zijn, maken ze handig gebruik van die bomen.
Snurk lekker verder. Ik ga naar een andere leverancier die me ook naait onder het mom van " care " . Als ik dan toch genaaid wordt, dan maar lekker veel en door verschillenden. Stuk leuker.
Ik zou zeggen: NUON -> Topbedrijf. Zeker als je er werkt. Natje, droogje, lullen, gapen en naar huis.
Re: Naheffing NUON.
Even een vraagje;
Heeft U een A of A++ koelkast en vriezer...
Wasmachine hetzelfde.
De droger voor de was, gebruik je die wekelijks of nooit.
En de laptop, een oude met LCD scherm gebruik 3x meer stroom dan de Led schermen.
De TV dus ook, een LCD is hoger verbruik dan gelijkwaardige Led en de Plasma TV, die vreten stroom.
Dus hoeveel en welke apparaten en hoeveel uren draaien ze?
Zonder opgave is het niet zomaar op Postcode te doen.
Of heb je vele laders die je er niet uit haalde, mijn telefoon is binnen 2 uren vol en kan 2 weken mee, maar als ik hem 2 weken laat zitten gebruikt hij nog steeds...
Dus soms zijn sluipverbruikers de oorzaak en als je een nieuw huis hebt, waarom niet na een maand of 3 een tussenstand bekeken voor werkelijk verbruik?
Heeft U een A of A++ koelkast en vriezer...
Wasmachine hetzelfde.
De droger voor de was, gebruik je die wekelijks of nooit.
En de laptop, een oude met LCD scherm gebruik 3x meer stroom dan de Led schermen.
De TV dus ook, een LCD is hoger verbruik dan gelijkwaardige Led en de Plasma TV, die vreten stroom.
Dus hoeveel en welke apparaten en hoeveel uren draaien ze?
Zonder opgave is het niet zomaar op Postcode te doen.
Of heb je vele laders die je er niet uit haalde, mijn telefoon is binnen 2 uren vol en kan 2 weken mee, maar als ik hem 2 weken laat zitten gebruikt hij nog steeds...
Dus soms zijn sluipverbruikers de oorzaak en als je een nieuw huis hebt, waarom niet na een maand of 3 een tussenstand bekeken voor werkelijk verbruik?
-
- Berichten: 743
- Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02
Re: Naheffing NUON.
Goed punt en al die duizenden liters bouwvocht weg stoken kost ook veel energie.stofzuigertje schreef:Even een vraagje;
Heeft U een A of A++ koelkast en vriezer...
Wasmachine hetzelfde.
De droger voor de was, gebruik je die wekelijks of nooit.
En de laptop, een oude met LCD scherm gebruik 3x meer stroom dan de Led schermen.
De TV dus ook, een LCD is hoger verbruik dan gelijkwaardige Led en de Plasma TV, die vreten stroom.
Dus hoeveel en welke apparaten en hoeveel uren draaien ze?
Zonder opgave is het niet zomaar op Postcode te doen.
Of heb je vele laders die je er niet uit haalde, mijn telefoon is binnen 2 uren vol en kan 2 weken mee, maar als ik hem 2 weken laat zitten gebruikt hij nog steeds...
Dus soms zijn sluipverbruikers de oorzaak en als je een nieuw huis hebt, waarom niet na een maand of 3 een tussenstand bekeken voor werkelijk verbruik?
Ook wil nog wel eens voorkomen dat men wat radiatoren of vloerverwarming verkeerd aanlegt met als gevolg enorme stookkosten.
Dus kijk naar verbruik en dan kun je zie of het strookt met de naheffing, begin eerst een dag te meten schrijf standen op en doe het voor een week, maand zo weet je wat hoge verbruik zou kunnen zijn.
Re: Naheffing NUON.
Slobberbone schreef:Goed punt en al die duizenden liters bouwvocht weg stoken kost ook veel energie.stofzuigertje schreef:Even een vraagje;
Heeft U een A of A++ koelkast en vriezer...
Wasmachine hetzelfde.
De droger voor de was, gebruik je die wekelijks of nooit.
En de laptop, een oude met LCD scherm gebruik 3x meer stroom dan de Led schermen.
De TV dus ook, een LCD is hoger verbruik dan gelijkwaardige Led en de Plasma TV, die vreten stroom.
Dus hoeveel en welke apparaten en hoeveel uren draaien ze?
Zonder opgave is het niet zomaar op Postcode te doen.
Of heb je vele laders die je er niet uit haalde, mijn telefoon is binnen 2 uren vol en kan 2 weken mee, maar als ik hem 2 weken laat zitten gebruikt hij nog steeds...
Dus soms zijn sluipverbruikers de oorzaak en als je een nieuw huis hebt, waarom niet na een maand of 3 een tussenstand bekeken voor werkelijk verbruik?
Ook wil nog wel eens voorkomen dat men wat radiatoren of vloerverwarming verkeerd aanlegt met als gevolg enorme stookkosten.
Dus kijk naar verbruik en dan kun je zie of het strookt met de naheffing, begin eerst een dag te meten schrijf standen op en doe het voor een week, maand zo weet je wat hoge verbruik zou kunnen zijn.
Heel goed punt, bij nieuwbouw moet je goed opletten of je wel op nul begint of dat de bouwers flink hebben gestookt om de woning droog te krijgen.
Re: Naheffing NUON.
4400 euro naheffing + 12x 106 euro voorschot= 5676 euro.
Dit bedrag staat in verhouding met zo,n 5000m3 gas en 12000 KWH stroom
3 keer hoger dan het landelijk gemiddelde voor een eensgezinswoning.
Dit bedrag staat in verhouding met zo,n 5000m3 gas en 12000 KWH stroom
3 keer hoger dan het landelijk gemiddelde voor een eensgezinswoning.
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 20 aug 2013 09:35
Re: Naheffing NUON.
Ik heb een ervaring met Nuon waar we niet uitkomen. Ik woon alleen in een huis uit 1904 wat redelijk goed geïsoleerd is, bijna overal dubbel glas. Maar de kosten zitten niet in het gasverbruik maar in de elektriciteit!!!!!
Mei 2007/2008 gas 1445 M3 en elektriciteit 5726 KWh
Mei 2008/2009 gas 1664 M3 en elektriciteit 6224 KWh
Mei 2009/2010 gas 1814 M3 en elektriciteit 8.759 KWh
Mei 2010/2011 gas 1632 M3 en elektriciteit 10.682 KWh
Mei 2011/2012 gas 1243 M3 en elektriciteit 8469 KWh
Mei 2012/2013 gas 1446 M3 en elektriciteit 7070 KWh
Ondertussen zijn bijna alle lampen voor LED verlichting vervangen, ik was 1 maximaal 2 wassen per week gebruik de droger nauwelijks.. Werk het laatste jaar thuis maar ben erg zuinig met verlichting en dergelijke. Laat geen tv zomaar aan. Heb 1 plasma tv scherm en de andere is LED. Heb een vaatwasser maar deze draait 1 keer per week en de cooker staat op een tijdschakelaar. Allemaal zaken die ik al veranderd heb.
Volgens de NUON moest ik Liander de meter maar laten doornemen, maar je raadt het al " wel een oudje" maar helemaal goed, dus de kosten waren voor mij zelf. Ook een elektriciteitsbedrijf laten kijken maar ook die begrijpt het niet. Geen aftap naar de buren en ik heb zeker geen hennepplantage. (dan zou ik er nog wat aan overhouden).
Normaal is voor een 1 persoonshuishouden (met allemaal nieuwe apparatuur) minder dan 2000 KWh.
Dan moet ik dus maar betalen volgens de Nuon. Momenteel betaal ik Euro 222 per maand en dat voor 1 persoon die ook nog niet alle dagen thuis is.
De Nuon weet dat dit niet klopt, ik heb zelf Liander betaald ook zij zeggen dat er niets klopt van de rekening en dat ik inderdaad geen hoge stroomverbruikers in huis heb (ook met energiemeter al gemeten) en toch moet ik dit bedrag betalen. Bij mijn ouders brand altijd alles, zij wassen dagelijks en iedere dag de vaatwasser en zij zitten op 4000KWh.
Waarom helpt Nuon niet meer met bijvoorbeeld iemand die gespecialiseerd is op dit vlak, of wat ik al vaker gevraagd heb, toch een nieuwe meter?
Kan iemand mij helpen?
Met vriendelijke groet,
Nathalie
Mei 2007/2008 gas 1445 M3 en elektriciteit 5726 KWh
Mei 2008/2009 gas 1664 M3 en elektriciteit 6224 KWh
Mei 2009/2010 gas 1814 M3 en elektriciteit 8.759 KWh
Mei 2010/2011 gas 1632 M3 en elektriciteit 10.682 KWh
Mei 2011/2012 gas 1243 M3 en elektriciteit 8469 KWh
Mei 2012/2013 gas 1446 M3 en elektriciteit 7070 KWh
Ondertussen zijn bijna alle lampen voor LED verlichting vervangen, ik was 1 maximaal 2 wassen per week gebruik de droger nauwelijks.. Werk het laatste jaar thuis maar ben erg zuinig met verlichting en dergelijke. Laat geen tv zomaar aan. Heb 1 plasma tv scherm en de andere is LED. Heb een vaatwasser maar deze draait 1 keer per week en de cooker staat op een tijdschakelaar. Allemaal zaken die ik al veranderd heb.
Volgens de NUON moest ik Liander de meter maar laten doornemen, maar je raadt het al " wel een oudje" maar helemaal goed, dus de kosten waren voor mij zelf. Ook een elektriciteitsbedrijf laten kijken maar ook die begrijpt het niet. Geen aftap naar de buren en ik heb zeker geen hennepplantage. (dan zou ik er nog wat aan overhouden).
Normaal is voor een 1 persoonshuishouden (met allemaal nieuwe apparatuur) minder dan 2000 KWh.
Dan moet ik dus maar betalen volgens de Nuon. Momenteel betaal ik Euro 222 per maand en dat voor 1 persoon die ook nog niet alle dagen thuis is.
De Nuon weet dat dit niet klopt, ik heb zelf Liander betaald ook zij zeggen dat er niets klopt van de rekening en dat ik inderdaad geen hoge stroomverbruikers in huis heb (ook met energiemeter al gemeten) en toch moet ik dit bedrag betalen. Bij mijn ouders brand altijd alles, zij wassen dagelijks en iedere dag de vaatwasser en zij zitten op 4000KWh.
Waarom helpt Nuon niet meer met bijvoorbeeld iemand die gespecialiseerd is op dit vlak, of wat ik al vaker gevraagd heb, toch een nieuwe meter?
Kan iemand mij helpen?
Met vriendelijke groet,
Nathalie
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 20 aug 2013 09:35
Re: Naheffing NUON.
Ik heb een ervaring met Nuon waar we niet uitkomen. Ik woon alleen in een huis uit 1904 wat redelijk goed geïsoleerd is, bijna overal dubbel glas. Maar de kosten zitten niet in het gasverbruik maar in de elektriciteit!!!!!
Mei 2007/2008 gas 1445 M3 en elektriciteit 5726 KWh
Mei 2008/2009 gas 1664 M3 en elektriciteit 6224 KWh
Mei 2009/2010 gas 1814 M3 en elektriciteit 8.759 KWh
Mei 2010/2011 gas 1632 M3 en elektriciteit 10.682 KWh
Mei 2011/2012 gas 1243 M3 en elektriciteit 8469 KWh
Mei 2012/2013 gas 1446 M3 en elektriciteit 7070 KWh
Ondertussen zijn bijna alle lampen voor LED verlichting vervangen, ik was 1 maximaal 2 wassen per week gebruik de droger nauwelijks.. Werk het laatste jaar thuis maar ben erg zuinig met verlichting en dergelijke. Laat geen tv zomaar aan. Heb 1 plasma tv scherm en de andere is LED. Heb een vaatwasser maar deze draait 1 keer per week en de cooker staat op een tijdschakelaar. Allemaal zaken die ik al veranderd heb.
Volgens de NUON moest ik Liander de meter maar laten doornemen, maar je raadt het al " wel een oudje" maar helemaal goed, dus de kosten waren voor mij zelf. Ook een elektriciteitsbedrijf laten kijken maar ook die begrijpt het niet. Geen aftap naar de buren en ik heb zeker geen hennepplantage. (dan zou ik er nog wat aan overhouden).
Normaal is voor een 1 persoonshuishouden (met allemaal nieuwe apparatuur) minder dan 2000 KWh.
Dan moet ik dus maar betalen volgens de Nuon. Momenteel betaal ik Euro 222 per maand en dat voor 1 persoon die ook nog niet alle dagen thuis is.
De Nuon weet dat dit niet klopt, ik heb zelf Liander betaald ook zij zeggen dat er niets klopt van de rekening en dat ik inderdaad geen hoge stroomverbruikers in huis heb (ook met energiemeter al gemeten) en toch moet ik dit bedrag betalen. Bij mijn ouders brand altijd alles, zij wassen dagelijks en iedere dag de vaatwasser en zij zitten op 4000KWh.
Waarom helpt Nuon niet meer met bijvoorbeeld iemand die gespecialiseerd is op dit vlak, of wat ik al vaker gevraagd heb, toch een nieuwe meter?
Kan iemand mij helpen?
Met vriendelijke groet,
Nathalie Lampe
Mei 2007/2008 gas 1445 M3 en elektriciteit 5726 KWh
Mei 2008/2009 gas 1664 M3 en elektriciteit 6224 KWh
Mei 2009/2010 gas 1814 M3 en elektriciteit 8.759 KWh
Mei 2010/2011 gas 1632 M3 en elektriciteit 10.682 KWh
Mei 2011/2012 gas 1243 M3 en elektriciteit 8469 KWh
Mei 2012/2013 gas 1446 M3 en elektriciteit 7070 KWh
Ondertussen zijn bijna alle lampen voor LED verlichting vervangen, ik was 1 maximaal 2 wassen per week gebruik de droger nauwelijks.. Werk het laatste jaar thuis maar ben erg zuinig met verlichting en dergelijke. Laat geen tv zomaar aan. Heb 1 plasma tv scherm en de andere is LED. Heb een vaatwasser maar deze draait 1 keer per week en de cooker staat op een tijdschakelaar. Allemaal zaken die ik al veranderd heb.
Volgens de NUON moest ik Liander de meter maar laten doornemen, maar je raadt het al " wel een oudje" maar helemaal goed, dus de kosten waren voor mij zelf. Ook een elektriciteitsbedrijf laten kijken maar ook die begrijpt het niet. Geen aftap naar de buren en ik heb zeker geen hennepplantage. (dan zou ik er nog wat aan overhouden).
Normaal is voor een 1 persoonshuishouden (met allemaal nieuwe apparatuur) minder dan 2000 KWh.
Dan moet ik dus maar betalen volgens de Nuon. Momenteel betaal ik Euro 222 per maand en dat voor 1 persoon die ook nog niet alle dagen thuis is.
De Nuon weet dat dit niet klopt, ik heb zelf Liander betaald ook zij zeggen dat er niets klopt van de rekening en dat ik inderdaad geen hoge stroomverbruikers in huis heb (ook met energiemeter al gemeten) en toch moet ik dit bedrag betalen. Bij mijn ouders brand altijd alles, zij wassen dagelijks en iedere dag de vaatwasser en zij zitten op 4000KWh.
Waarom helpt Nuon niet meer met bijvoorbeeld iemand die gespecialiseerd is op dit vlak, of wat ik al vaker gevraagd heb, toch een nieuwe meter?
Kan iemand mij helpen?
Met vriendelijke groet,
Nathalie Lampe
-
- verified
- Berichten: 356
- Lid geworden op: 28 mei 2008 10:49
Re: Naheffing NUON.
Hallo Nathalie66,
Voor een éénpersoonshuishouden is het verbruik redelijk hoog. De hoogte van het hangt natuurlijk af van de aanwezige apparatuur en het gebruik hiervan. Dit ligt buiten ons gezichtsveld. Toch kijken we graag voor u na of wij kunnen helpen bij het vinden van een verklaring voor de hoogte van het verbruik. Kunt u ons uw adres in een privébericht geven of ons een e-mail sturen met uw adres? Dan nemen we graag de mogelijkheden met u door.
We hopen van u te horen.
Met vriendelijke groet,
Barry
Nuon Webcare
Voor een éénpersoonshuishouden is het verbruik redelijk hoog. De hoogte van het hangt natuurlijk af van de aanwezige apparatuur en het gebruik hiervan. Dit ligt buiten ons gezichtsveld. Toch kijken we graag voor u na of wij kunnen helpen bij het vinden van een verklaring voor de hoogte van het verbruik. Kunt u ons uw adres in een privébericht geven of ons een e-mail sturen met uw adres? Dan nemen we graag de mogelijkheden met u door.
We hopen van u te horen.
Met vriendelijke groet,
Barry
Nuon Webcare
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Naheffing NUON.
Uit welk jaar? Staat er op. En heeft de ijking al plaatsgevonden? U betaalt nu elk jaar circa 800 tot 1100 euro te veel. U kunt ook naar de Geschillencommissie als u er met de leverancier niet uitkomt, http://www.sgc.nlVolgens de NUON moest ik Liander de meter maar laten doornemen, maar je raadt het al " wel een oudje" maar helemaal goed, dus de kosten waren voor mij zelf.
Zie verder: http://www.consuwijzer.nl/energie/energ ... klopt-niet
De kosten van ijking krijgt u dus helemaal terug als u in het gelijk wordt gesteld. En die kans is dus zeer groot.