LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Omgedraaide meterstanden door Nuon
Omgedraaide meterstanden door Nuon
Zijn er meer mensen die bij Nuon zitten die door Nuon opgelicht worden omdat de meterstand dag nacht niet logisch is volgens Nuon.
Na de aanschaf van zonnepanelen heeft Nuon zelfstandig de meterstanden gewijzigd omdat Nuon vindt dat ik meer stroom in de Dag moet opnemen.
Dit diverse malen gemeld bij Nuon maar tot nu toe geen gehoor want zij weten precies hoe het zit.
Wie o wie kan mij hier van advies voorzien ?
Na de aanschaf van zonnepanelen heeft Nuon zelfstandig de meterstanden gewijzigd omdat Nuon vindt dat ik meer stroom in de Dag moet opnemen.
Dit diverse malen gemeld bij Nuon maar tot nu toe geen gehoor want zij weten precies hoe het zit.
Wie o wie kan mij hier van advies voorzien ?
-
Re: Omgedraaide meterstanden door Nuon
Aan de stijl waarop je jouw bericht hebt geschreven weet je kennelijk al precies hoe de vork in de steel zit, inclusief zware beschuldigingen waarvoor je (hoop ik voor je) sluitend bewijs hebt Wat voor advies verwacht je dan nog van ons?
Hebt u zich na de aanschaf van de zonnepanelen wel aan de spelregels gehouden?
http://www.nuon.nl/energie-besparen/zon ... ugleveren/
U dient het nml wel te melden! Doet u dat niet dan....juist.
Lees de aangereikte link even goed door en doe wat er staat.
http://www.nuon.nl/energie-besparen/zon ... ugleveren/
U dient het nml wel te melden! Doet u dat niet dan....juist.
Lees de aangereikte link even goed door en doe wat er staat.
Wanneer je een meter hebt met hoog laag tarief is Nuon in staat deze naar eigen inzicht te wisselen.
In hun administratie wel te verstaan.
Dit hebben ze zonder mij te informeren gedaan ergens in 2011 en door eigen standen te vergelijken met de jaarverbruik en dit te controleren met het geleverde van de panelen wat ik per dag log kwam ik er achter dat de Nuon deze standen heeft verwisseld en daar niets aan wil doen waardoor ik dus te veel voor energie betaal.
Wat ik eigenlijk voor advies wil is bij wie kan ik verder aankloppen bij Nuon dan wel onafhankelijk organisatie zodat ik mijn recht kan halen.
In hun administratie wel te verstaan.
Dit hebben ze zonder mij te informeren gedaan ergens in 2011 en door eigen standen te vergelijken met de jaarverbruik en dit te controleren met het geleverde van de panelen wat ik per dag log kwam ik er achter dat de Nuon deze standen heeft verwisseld en daar niets aan wil doen waardoor ik dus te veel voor energie betaal.
Wat ik eigenlijk voor advies wil is bij wie kan ik verder aankloppen bij Nuon dan wel onafhankelijk organisatie zodat ik mijn recht kan halen.
Ik denk dat je aan deze link wel iets hebt nicor : http://www.energieleveranciers.nl/servi ... ncommissie
-
Er zijn in deze kwestie 3 partijen.
Jij als klant
De netbeheerder
en tot slot de energieleverancier
De laatste bepaalt niet wat dag of nacht is.
Het kan zowel administratief bij leveranciers als netbeheerder omgedraaid staan, maar dit is natuurlijk heel eenvoudig te checken.
Als je om 12 uur vanmiddag naar je meter loopt dan zou het dagtelwerk moeten lopen. Schrijf het telwerk op wat hiermee correspondeert. De andere is dan nacht/avond.
Stel je kijkt om 12 uur op je meter en je ziet het 2e telwerk lopen dan weet je dat T2 hoog en T1 dal is. vervolgens check je dit met je afrekeningen. Als het echt verkeerd staat zullen ze het echt wel aanpassen.
Jij als klant
De netbeheerder
en tot slot de energieleverancier
De laatste bepaalt niet wat dag of nacht is.
Het kan zowel administratief bij leveranciers als netbeheerder omgedraaid staan, maar dit is natuurlijk heel eenvoudig te checken.
Als je om 12 uur vanmiddag naar je meter loopt dan zou het dagtelwerk moeten lopen. Schrijf het telwerk op wat hiermee correspondeert. De andere is dan nacht/avond.
Stel je kijkt om 12 uur op je meter en je ziet het 2e telwerk lopen dan weet je dat T2 hoog en T1 dal is. vervolgens check je dit met je afrekeningen. Als het echt verkeerd staat zullen ze het echt wel aanpassen.
-
- verified
Hallo Nicor,
Op dit forum lezen wij uw klacht over de telwerken die verkeerd staan in onze administratie. Graag kijk ik dit voor u na. Als u dit wilt, stuurt u ons dan een privébericht. U kunt ons ook een e-mail sturen. Ons e-mailadres is [email protected]. We horen graag van u.
Met vriendelijke groet,
Demelza
Nuon Webcare
Op dit forum lezen wij uw klacht over de telwerken die verkeerd staan in onze administratie. Graag kijk ik dit voor u na. Als u dit wilt, stuurt u ons dan een privébericht. U kunt ons ook een e-mail sturen. Ons e-mailadres is [email protected]. We horen graag van u.
Met vriendelijke groet,
Demelza
Nuon Webcare
Hier is Nuon zeer goed in!
Ook in het omwisselen van meters, zouden zij defect zijn, om ze naderhand goed functionerend te verklaren terwijl niemand dit kan vaststellen. Maar wat ik hoor is dat anderen het ook zo doen!
Ook in het omwisselen van meters, zouden zij defect zijn, om ze naderhand goed functionerend te verklaren terwijl niemand dit kan vaststellen. Maar wat ik hoor is dat anderen het ook zo doen!
-
Ik volg je niet Anzak. De meters zijn eigendom van een netbeheerder die kun je bij een energieboer niet omwisselen of laten omwisselen.