LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AEG wasmachine versleten lagers na 2 jaar

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Nicoise

Re: AEG wasmachine versleten lagers na 2 jaar

Ongelezen bericht door Nicoise »

Maar is dit nou een uitzondering of gebeurd zoiets vaker met AEG wasmachines?

Wij zijn ook bijna aan een nieuwe wasmachine toe en mijn moeder drukt me dagelijks op het hart dat ik een AEG moet nemen. De prijzen tussen de verschillende modellen lopen nogal uiteen (zie: http://www.kieskeurig.nl/wasmachine/aeg/alle) en ik bewaar mijn geld liever voor andere dingen uiteraard.

AEG zal toch geen troep op de markt brengen toch? Ook de goedkopere modellen zullen toch een bepaalde kwaliteit hebben. Een digitaal display of een bepaald aantal toeren is niet echt belangrijk wat mij betreft. Als het maar schoon wordt.

Zijn er veel tevreden AEG wasmachine gebruikers?

Slobberbone

Ongelezen bericht door Slobberbone »

Nicoise schreef:Maar is dit nou een uitzondering of gebeurd zoiets vaker met AEG wasmachines?

Wij zijn ook bijna aan een nieuwe wasmachine toe en mijn moeder drukt me dagelijks op het hart dat ik een AEG moet nemen. De prijzen tussen de verschillende modellen lopen nogal uiteen (zie: http://www.kieskeurig.nl/wasmachine/aeg/alle) en ik bewaar mijn geld liever voor andere dingen uiteraard.

AEG zal toch geen troep op de markt brengen toch? Ook de goedkopere modellen zullen toch een bepaalde kwaliteit hebben. Een digitaal display of een bepaald aantal toeren is niet echt belangrijk wat mij betreft. Als het maar schoon wordt.

Zijn er veel tevreden AEG wasmachine gebruikers?
Zeker wel die oude half automaten die bovenladers gingen zo langer mee dan 30 jaar

Maar alle wasmachines kunnen wat mankeren dat een Miele nu zo 20 jaar mee gaat is ook voorbij.

thecure

Ongelezen bericht door thecure »

de aeg lavamat van ons is 12 jaar, en vorige week heb ik er nieuwe lagers in gezet. wel dagje mee bezig geweest maar ach, hij draait weer.
kostten 60 euro, inclusief simmerring en kuipafdichting.

Pyotrr

Ongelezen bericht door Pyotrr »

Ook bij mijn wasmachine van AEG liggen de lagers eruit. Machine is van 2008 maar wordt maar 1 a 2keer per week gebruikt de machine heeft 700 euro gekost en heeft dus weinig gedraaid ik lees op internet dat dit soort wasmachines tussen de 3000 en 3500 keer moeten wassen voor ze technisch dus niet economisch versleten zijn ik moet dus 388 euro betalen om een achter lager te vervangen die zij hebben geseald in kunststof die om de trommel zitten kassa dus voor AEG want een lager kost tussen de 15 en de 20 euro dus wat doe je dan je zet er een lager van een inferieure kwaliteit in en zorgt dat je deze niet kunt vervangen. Voor mij geen AEG meer.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Welk type AEG is het? Heb laatst mijn AEG vaatwasser gerepareerd met behulp van een Youtube filmpje.

Buragofan

Ongelezen bericht door Buragofan »

Hier hetzelfde probleem.
27 juni 2008 hebben wij een AEG Lavamat L48540 gekocht.
Begin juni 2010 waren de lagers al kapot en zijn toen onder garantie vervangen.
Wij hebben toen voor €49,95 3 jaar extra garantie erbij gekocht.
Helaas zijn de lagers nu alweer kapot en de garantie van 5 jaar is eind juli van dit jaar afgelopen.
Op 23 augustus gebeld met AEG Elecrolux service.
Omdat het buiten de garantie is is de gehele reparatie voor eigen rekening.
Ik vind echter dat een wasmachine waarvan men 10 jaar garantie geeft op de motor niet elke 3 jaar voorzien moet worden van nieuwe lagers.
Wij gebruiken de wasmachine normaal en hij staat waterpas op een betonnen vloer.
Een wasmachine hoort volgens algemeen gebruik 8 a 10 jaar mee te gaan zonder problemen.
Ik heb nu maar een mail gestuurt naar AEG dat ik het er niet mee eens ben ik wil kosteloze reparatie omdat dit al de 2e keer is dat de lagers moeten worden vervangen.
Ook graag onderzoek waarom de lagers zo snel slijten. Mogelijk is er sprake van een produktiefout in deze wasmachine.

plumber

Ongelezen bericht door plumber »

Wat nog al eens gebeurd en over het hoofd gezien wordt is het aantal kilo's
wat in de mach. gedaan wordt.Men denkt een mach.voor 7 kilo te hebben en het
wassen gaat prima maar dan centrifugeren.Reken maar dat de lagers met die
natte boel wat dan toch al gauw zo'n kilo of twaalf is een behoorlijke knauw krijgen.

hawkwind

Ongelezen bericht door hawkwind »

@ buragofan
Die AEG L48540 is volgens mij een bovenlader en dus aan weerszijden voorzien van lagers.
Die zouden het dus wat langer moeten uithouden dan de lagers van een voorlader.
AEG is allang niet meer wat het geweest is , maar dat terzijde.
Coulance van de kant van AEG lijkt mij niet meer dan billijk in uw geval.
In 5 jaar tijd 3 sets lagers versleten !!.......... :oops:

Roberto62

Ongelezen bericht door Roberto62 »

Hallo, Ik heb ook sinds 6 jaar een AEG en ook hier zijn de lagers versleten. Kennelijk vind iedereen het normaal dat een WM na 6 a 7 jaar wat mankeert dat ca €250 gaat kosten. Ik heb echter andere ervaringen. In 1990 een Zanussi WM en droger gekocht samen 1000 gulden. De droger doet het nog steeds, wel één keer (twee jaar geleden) voor €8,- slijtblokjes vervangen. De WM is 6 jaar geleden ingeruild omdat de motor (jawel na 17 jaar) defect was. kosten €150,- dus dan een nieuwe en gekozen voor "betere en duurdere" kwaliteit. Nu blijkt de kwaliteit niet te vergelijken met een goedkope Zanissi.
Ook de buren hebben inmiddels een nieuwe motor in hun AEG OKO moeten laten plaatsen. Dus mankementen lijken geen toeval of pech maar gewoon een mindere kwaliteit van de machines dus.
Ga dus weer voor een goedkoper apparaat dat ook vast wel 6 jaar mee gaat.

Gesloten