LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 123Inkt belooft een oplossing voor mijn oorspronkelijke klac

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Katrijan
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 jul 2013 16:18

123Inkt belooft een oplossing voor mijn oorspronkelijke klac

Ongelezen bericht door Katrijan »

Helaas is verwijderen van het oorspronkelijke bericht niet mogelijk, du hierbij deze wijziging: mijn review betreft 123Inkt is hiermede vervallen.
Laatst gewijzigd door Katrijan op 22 aug 2013 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: 123Inkt belooft een oplossing voor mijn oorspronkelijke klac

Ongelezen bericht door sephora30 »

Lijkt mij dat zij wel verantwoordelijk zijn, zij hebben tenslotte de koppen aan jou verkocht. Dat deze afkomstig zijn van HP is niet jouw zaak. Dat moeten zij dan maar verder regelen met HP. Ben het met je eens dat zij de cartridges en kapotte printer moeten vergoeden.

Leuke zaak voor de belbus van de concurent (VARA).

Katrijan
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 jul 2013 16:18

Re: 123Inkt belooft een oplossing voor mijn oorspronkelijke klac

Ongelezen bericht door Katrijan »

Vind ik nou ook. Volgens die logica zou ik, als ik bij een postorderbedrijf een trui bestel waar een scheur inzit, niet bij het postorderbedrijf terecht kunnen, maar het vliegtuig moeten pakken naar China, New York, Engeland of waar ook ter wereld om hem om te ruilen.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: 123Inkt belooft een oplossing voor mijn oorspronkelijke klac

Ongelezen bericht door tenormin »

Weet je zeker dat het de originele HP printerkoppen betreft? Heb bij 123Inkt n.l. ook slechte ervaring. Kocht (dacht ik) originele Epson inkt, was ook in verpakking Epson (?) maar...achteraf niet. Bij mij gaven ze niet thuis, maar al doende leer je. Voor mij nooit meer 123Inkt.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: 123Inkt belooft een oplossing voor mijn oorspronkelijke klac

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Voor mij ook geen 123Inkt meer.

Ik had bij 123Inkt een labelprinter besteld, omdat er op de website staat dat er ook met acceptgirokaart betaald kan worden, en dit ook aangeklikt bij de bestelling.

Als eerste wordt ik gebeld om te checken of ik ook echt besta (dat is prima), maar er wordt ook medegedeeld dat er alleen maar geleverd gaat worden na 100% vooruitbetaling via Ideal of met Creditcard.

Ik had juist 123Inkt uitgezocht omdat ze adverteren met betaling via acceptgirokaart.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: 123Inkt belooft een oplossing voor mijn oorspronkelijke klac

Ongelezen bericht door sjohie »

Leo The Emperor schreef:Voor mij ook geen 123Inkt meer.

Ik had bij 123Inkt een labelprinter besteld, omdat er op de website staat dat er ook met acceptgirokaart betaald kan worden, en dit ook aangeklikt bij de bestelling.

Als eerste wordt ik gebeld om te checken of ik ook echt besta (dat is prima), maar er wordt ook medegedeeld dat er alleen maar geleverd gaat worden na 100% vooruitbetaling via Ideal of met Creditcard.

Ik had juist 123Inkt uitgezocht omdat ze adverteren met betaling via acceptgirokaart.
Dat heb ik in het verleden ook meerdere keren gedaan, maar mijn orderbedragen waren <115 euro, wat de limiet is voor betalingen per acceptgiro. Was het orderbedrag misschien hoger dan dat?

Annikaatje
Berichten: 517
Lid geworden op: 27 feb 2013 20:21

Re: 123Inkt belooft een oplossing voor mijn oorspronkelijke klac

Ongelezen bericht door Annikaatje »

Hmm en ik ben juist zo tevreden..!

Ik bestel voor mijn werk al jaren bij 123inkt en dat gaat altijd goed. Laatst voor het eerst een kleine privébestelling geplaatst, ook prima, kreeg ik later nog een mailtje of alles naar wens was verlopen. Doen ze bij elke nieuwe klant. En als ik ooit problemen had kon ik naar die mevrouw mailen.

Over die acceptgiro betaling. Op mijn werk bestel ik altijd op acceptgiro, ook grote bedragen, maar omdat ze ons "kennen" hoor ik daar nooit wat over. Dat ze dat bij nieuwe clienten niet zo doen, kan ik me voorstellen. Dan heb je een hogere kans op oninbare vorderingen en moeten de prijzen omhoog. Maar waarom zou je privé niet gewoon gelijk met iDeal betalen..?

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: 123Inkt belooft een oplossing voor mijn oorspronkelijke klac

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

shopie schreef:Dat heb ik in het verleden ook meerdere keren gedaan, maar mijn orderbedragen waren <115 euro, wat de limiet is voor betalingen per acceptgiro. Was het orderbedrag misschien hoger dan dat?
Nee, het bedrag was iets van 80 euro ex btw
Annikaatje schreef:Over die acceptgiro betaling. Op mijn werk bestel ik altijd op acceptgiro, ook grote bedragen, maar omdat ze ons "kennen" hoor ik daar nooit wat over. Dat ze dat bij nieuwe clienten niet zo doen, kan ik me voorstellen. Dan heb je een hogere kans op oninbare vorderingen en moeten de prijzen omhoog. Maar waarom zou je privé niet gewoon gelijk met iDeal betalen..?
Dit geldt natuurlijk van twee kanten. Ik heb nooit eerder zaken gedaan met 123Inkt en dus weet/wist ook niet of het wel een betrouwbare webshop is. Straks sturen ze geen product op en zit ik alleen met kosten.

Het blijft een keuze van het bedrijf welke soort van betaling ze willen accepteren, maar dan dienen ze niet te adverteren met betalen per acceptgiro, en dit bij het plaatsen van de bestelling van het product op de site ook te accepteren. Pas een paar dagen later werd telefonisch aangegeven dat alleen volledige voortuitbetaling wordt geaccepteerd voor printers.

Efin, het is geen halszaak, heb de printer en cardridges inmiddels besteld, geleverd, en betaald ( in die volgorde) bij een andere webshop

Overigens betrof het geen privé bestelling

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: 123Inkt belooft een oplossing voor mijn oorspronkelijke klac

Ongelezen bericht door devious »

Ooit een dispuut gehad met 123inkt. Een cartridge was na 2 fullcolor-pagina's al leeg. Dat hoort niet inderdaad en ik meldde het voorval. Of ik de cartridge wilde opsturen. 'tuurlijk.
Krijg ik een mail terug dat ze de cartridge hebben onderzocht en dat het probleem was " dat het een lege cartridge betrof".... Geweldig onderzoek, mijn hond trok eenzelfde conclusie.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: 123Inkt belooft een oplossing voor mijn oorspronkelijke klac

Ongelezen bericht door sjohie »

Leo The Emperor schreef:
shopie schreef:Dat heb ik in het verleden ook meerdere keren gedaan, maar mijn orderbedragen waren <115 euro, wat de limiet is voor betalingen per acceptgiro. Was het orderbedrag misschien hoger dan dat?
Nee, het bedrag was iets van 80 euro ex btw
Annikaatje schreef:Over die acceptgiro betaling. Op mijn werk bestel ik altijd op acceptgiro, ook grote bedragen, maar omdat ze ons "kennen" hoor ik daar nooit wat over. Dat ze dat bij nieuwe clienten niet zo doen, kan ik me voorstellen. Dan heb je een hogere kans op oninbare vorderingen en moeten de prijzen omhoog. Maar waarom zou je privé niet gewoon gelijk met iDeal betalen..?
Dit geldt natuurlijk van twee kanten. Ik heb nooit eerder zaken gedaan met 123Inkt en dus weet/wist ook niet of het wel een betrouwbare webshop is. Straks sturen ze geen product op en zit ik alleen met kosten.

Het blijft een keuze van het bedrijf welke soort van betaling ze willen accepteren, maar dan dienen ze niet te adverteren met betalen per acceptgiro, en dit bij het plaatsen van de bestelling van het product op de site ook te accepteren. Pas een paar dagen later werd telefonisch aangegeven dat alleen volledige voortuitbetaling wordt geaccepteerd voor printers.

Efin, het is geen halszaak, heb de printer en cardridges inmiddels besteld, geleverd, en betaald ( in die volgorde) bij een andere webshop

Overigens betrof het geen privé bestelling
Da's natuurlijk al andere koek, en met alle omvallende (kleine) bedrijfjes op het moment, zullen ze wel wat voorzichtiger zijn. Maar waarom wil je als bedrijf nog kopen me acceptgiro, en niet gewoon op rekening? Dat scheelt immers weer rompslomp.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: 123Inkt belooft een oplossing voor mijn oorspronkelijke klac

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

shopie schreef:Da's natuurlijk al andere koek, en met alle omvallende (kleine) bedrijfjes op het moment, zullen ze wel wat voorzichtiger zijn. Maar waarom wil je als bedrijf nog kopen me acceptgiro, en niet gewoon op rekening? Dat scheelt immers weer rompslomp.
Ja inderdaad daarom ben ik ook wat voorzichter om zomaar bij een mij onbekende (klein) bedrijfje 100% vooruit te betalen.

Maar nogmaals, een bedrijf is vrij om de mogelijke wijze van betalen te kiezen, alleen ik had juist 123Inkt uitgezocht omdat ze op de website betalen per acceptgiro aangeven en ook accepteren.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: 123Inkt belooft een oplossing voor mijn oorspronkelijke klac

Ongelezen bericht door tenormin »

devious schreef:Ooit een dispuut gehad met 123inkt. Een cartridge was na 2 fullcolor-pagina's al leeg. Dat hoort niet inderdaad en ik meldde het voorval. Of ik de cartridge wilde opsturen. 'tuurlijk.
Krijg ik een mail terug dat ze de cartridge hebben onderzocht en dat het probleem was " dat het een lege cartridge betrof".... Geweldig onderzoek, mijn hond trok eenzelfde conclusie.
:lol: Exact mijn ervaring, vandaar dat ik me afvroeg of het wel echte Epson was.

Katrijan
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 jul 2013 16:18

Re: 123Inkt belooft een oplossing voor mijn oorspronkelijke klac

Ongelezen bericht door Katrijan »

tenormin schreef:Weet je zeker dat het de originele HP printerkoppen betreft? Heb bij 123Inkt n.l. ook slechte ervaring. Kocht (dacht ik) originele Epson inkt, was ook in verpakking Epson (?) maar...achteraf niet. Bij mij gaven ze niet thuis, maar al doende leer je. Voor mij nooit meer 123Inkt.
Ja, het waren de enige echte HP printkoppen. En echte HP inkt ook.
En ook bij mij geven ze dus niet thuis.
De meneer van 123Inkt trok nog een vergelijking die mi volkomen mank gaat: als u nieuwe banden laat plaatsen onder uw auto, en de motor gaat stuk, is dat toch niet de schuld van de banden?
Nee, dat klopt, maar als ik nieuwe banden laat plaatsen ik krijg na 100 meter een klapband en kom tegen een boom terecht, kan ik wel degelijk de schade verhalen bij de garage, lijkt me.
123Inkt zegt letterlijk: 'Meneer, wij hebben die printkoppen niet gemaakt, de inkt ook niet, en de printer ook niet, legt u mij dan eens uit op welke grond moet ik iets zou vergoeden?'

Katrijan
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 jul 2013 16:18

Re: 123Inkt belooft een oplossing voor mijn oorspronkelijke klac

Ongelezen bericht door Katrijan »

devious schreef:Ooit een dispuut gehad met 123inkt. Een cartridge was na 2 fullcolor-pagina's al leeg. Dat hoort niet inderdaad en ik meldde het voorval. Of ik de cartridge wilde opsturen. 'tuurlijk.
Krijg ik een mail terug dat ze de cartridge hebben onderzocht en dat het probleem was " dat het een lege cartridge betrof".... Geweldig onderzoek, mijn hond trok eenzelfde conclusie.
Precies, daar hoef je je school niet voor afgemaakt te hebben. Was mede de reden dat het zinloos is voor ons die cartridges op te sturen. Weer een hoop gedoe en weer een paar weken aan het lijntje bungelen....

Katrijan
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 jul 2013 16:18

Re: 123Inkt belooft een oplossing voor mijn oorspronkelijke klac

Ongelezen bericht door Katrijan »

tenormin schreef:Weet je zeker dat het de originele HP printerkoppen betreft? Heb bij 123Inkt n.l. ook slechte ervaring. Kocht (dacht ik) originele Epson inkt, was ook in verpakking Epson (?) maar...achteraf niet. Bij mij gaven ze niet thuis, maar al doende leer je. Voor mij nooit meer 123Inkt.
Ik heb je vraag een stukje verderop beantwoord, sorry.

Katrijan
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 jul 2013 16:18

Re: 123Inkt belooft een oplossing voor mijn oorspronkelijke klac

Ongelezen bericht door Katrijan »

sephora30 schreef:Lijkt mij dat zij wel verantwoordelijk zijn, zij hebben tenslotte de koppen aan jou verkocht. Dat deze afkomstig zijn van HP is niet jouw zaak. Dat moeten zij dan maar verder regelen met HP. Ben het met je eens dat zij de cartridges en kapotte printer moeten vergoeden.

Leuke zaak voor de belbus van de concurent (VARA).
Ik heb het verhaal ook neergezet bij de klachtensite van de Thuiswinkelorganisatie. 10 minuten na plaatsing werd ik al gebeld door 123-inkt.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: 123Inkt belooft een oplossing voor mijn oorspronkelijke klac

Ongelezen bericht door tenormin »

Katrijan schreef:
sephora30 schreef:Lijkt mij dat zij wel verantwoordelijk zijn, zij hebben tenslotte de koppen aan jou verkocht. Dat deze afkomstig zijn van HP is niet jouw zaak. Dat moeten zij dan maar verder regelen met HP. Ben het met je eens dat zij de cartridges en kapotte printer moeten vergoeden.

Leuke zaak voor de belbus van de concurent (VARA).
Ik heb het verhaal ook neergezet bij de klachtensite van de Thuiswinkelorganisatie. 10 minuten na plaatsing werd ik al gebeld door 123-inkt.
Nu zijn we wel nieuwsgierig naar de uitkomst van het telefoongesprek, dat schrijft u er nu net niet bij :wink:

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: 123Inkt belooft een oplossing voor mijn oorspronkelijke klac

Ongelezen bericht door devious »

tenormin schreef:Nu zijn we wel nieuwsgierig naar de uitkomst van het telefoongesprek, dat schrijft u er nu net niet bij :wink:
Eerste post ...
Katrijan schreef:....Nadat ik mijn verhaal had gedaan op (o.a.) de site van de Thuiswinkel-organisatie werden we gebeld door 123-Inkt: zij wilden wel een voorstel doen, op voorwaarde dat wij zouden stoppen met dit verhaal met anderen te delen. Bovendien, stelden de heer aan de telefoon, was het verhaal niet waar, en werden wij impliciet dus voor leugenaars uitgemaakt. Het voorstel bestond uit het aanbod de cartridges op functionaliteit te laten beoordelen door HP. Echter, met de cartridges was niets mis, behalve dat ze leeg zijn, maar niet gebruikt zijn waarvoor ze bedoeld zijn, nl. om te printen. Het voorstel was m.i. dus inhoudsloos en is derhalve door ons afgewezen. Het had hun gesierd als zij hadden aangeboden de verknoeide cartridges te vergoeden + een tegemoetkoming in de aanschafkosten van de nieuwe printer. Helaas, zij zien ons als klant dus beslist niet meer terug.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: 123Inkt belooft een oplossing voor mijn oorspronkelijke klac

Ongelezen bericht door tenormin »

@devious, Ja, en....bericht van TS kwam na je quote die ik natuurlijk al had gelezen. Wat eerder was dan laatste bericht.

Gesloten