Afgelopen vrijdag 22 maart 2013 kreeg mijn partner een brief van de deurwaarder van den Bergh & Partners. Deze zijn ingeschakeld door Webcasso, en als ik wou weten waar het over zou gaan moest ik ook contact leggen met Webcasso.
Volgens de brief deed Webcasso de zaak voor Direct Pay. De brief zei dat ik binnen 8 dagen erop moest reageren/betalen anders komt er een dagvaarding, met extra kosten voor mijn partner.
Vrijdag einde van de middag direct Webcasso gemaild dat we een brief van de deurwaarder hebben ontvangen, en dus nog nooit iets gezien of gehoord hebben van Webcasso en/of Direct Pay. Hierdoor wisten we dus niet om wat het ging, en waarover de vordering zal gaan voordat we een regeling zouden gaan treffen.
Zojuist heb ik een e-mail terug ontvangen van Webcasso.
Nu we dus weten waar het overgaat word het al een stuk duidelijker. Echter heeft mijn partner maar een korte tijd bij Simpel gezeten toen ze nog niet onder T-Mobile zaten. maar op de dekking van KPN.Geachte heer/mevrouw,
Het betreft een vordering van Simpel inzake openstaande facturen 2010.
Wij hebben in 2010 reeds diverse herinneringen verstuurd:
09.09.2010 eerste herinnering
23.09.2010 eerste aanmaning
15.10.2010 ingebrekestelling
29.10.2010 laatste herinnering
15.11.2010 aankondiging rechtsmaatregelen
Vertrouwend u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Met vriendelijke groet,
In deze periode heeft mijn partner veel problemen gehad, aangezien zijn bereik steeds wegviel. Hier hebben we meerdere malen contact over gehad toen der tijd. Na enkele keren werd mijn partners contract ontbonden omdat ze niet aan hun eigen voorwaarden voldeden op dat moment.
Vanaf dat moment hebben we dus ook niks meer gehoord van Simpel, of wie dan ook.
Volgens Webcasso is er diverse malen contact gelegd per post, wat dus niet waar blijk te zijn. Daarnaast is volgens hun administratie het laatste contact geweest op 15 november 2010. Ik heb ze nog gevraagd om alles ingescand of per post toegestuurd te krijgen, aangezien we hier nooit iets van gezien hebben.
Nu is mijn vraag dus: Het is ondertussen al meer dan 2 jaar geleden volgens de administratie van Webcasso, en bij ons al zo'n 3 jaar of langer uit mijn hoofd. Wat kan ik hier tegen doen, aangezien het administratieve fout moet zijn, en ik vermoed in de overname naar T-Mobile toe..
En wanneer is iets verjaard? Want november 2010 naar maart 2013 heeft een beste gat tussen gezeten voordat we iets te horen kregen.
Met vriendelijke groet,
M. de Haas