LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kwikfit ervaring ?

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
seatibiza

Kwikfit ervaring ?

Ongelezen bericht door seatibiza »

Heeft iemand hier een ervaring met Kwikfit ter Assen (Doctor A.F. Philipsweg 1, 9403 AC Assen, 0592 314 461) ?

Mijn auto Opel Astra zit daar gisteren. Ze zeggen dat mijn startmotor kapot is. Prijs = 230 Euro inclusief montage.

Ze zeggen dat ze een startmotor van Valeo voor mijn vervangen hebben, maar ik heb later gezien dat de doos is met een andere naam (niet Valeo).

Ik krijg mijn auto vandaag, er is een vreemde lawaai als ik start. Kwikfit zegt dat het normaal met een nieuwe startmotor is !!!

Maar naar een paar starten, doet hij niet. Dus moet terug naar de garage.

Via http://www.winparts.nl heb ik geleerd dat ik kan heel lager prijs (~ 130 E) krijgen bij een montage partner van winparts (80 Euro = Valeo startmotor + 50 Euro montage voor 2 uur).

- De correspondeert startmotor: http://www.winparts.nl/834/motor/starte ... startmotor
- 50 Euro voor een monteur van startmotor is de prijs dat twee garagen in dit lijst http://www.winparts.nl/meerinfo/landing ... gepartners me hebben geboden (Eerste garage: DFG Automotive Roden 050-5029007 [email protected], Tweede garage: Auto Oosterhof B.V. Grijpskerk 0594-212356 [email protected])
Nu moet ik wachten tot dat mijn auto weer starten kan.
Laatst gewijzigd door seatibiza op 15 jul 2013 08:36, 3 keer totaal gewijzigd.

peteroo

Re: Kwikfit ervaring ?

Ongelezen bericht door peteroo »

Winparts duikt op bij elke zoektocht naar auto-onderdelen, maar werd mij door mijn monteur afgeraden. Er bestaan volgens hem veel kwaliteitsverschillen. Een nieuwe midden- en einddemper van Winparts zou me veel minder hebben gekost dan wat er nu onder zit, maar de levensduur is twijfelachtig.

Niet dat ik Kwikfit wil verdedigen. Ik vind het een weinig integer bedrijf en ben niet de enige. Kijk maar eens rond op dit forum.

seatibiza

Bedankt voor je bericth peteroo,
Raad je een garage rond Assen (30km van Assen) aan ?
Ik ben nog een student, dus ik zoek een relatieve goedkope garage.
Bedankt,

peteroo

Ongelezen bericht door peteroo »

Helaas Seatibiza, ik woon in het zuiden des lands, dus ik kan je niet helpen. Maar vraag gewoon goed rond bij vrienden en bekenden en staar je niet blind op BOVAG of de dealer. Mijn eigen garage is nergens bij aangesloten (behalve RDW etc), maar levert meestal goedkoop en prima werk.

Ik heb even moeten googelen, maar wat een Valeo precies is begrijp ik niet. Ik dacht eerst aan een Daihatsu of Chevrolet, maar dat is respectievelijk een Valera of een Aveo.

Succes!

Slobberbone

Ongelezen bericht door Slobberbone »

snuffel1 schreef:Valeo is de naam van de fabrikant, deze produceert starters, dynamo's en ontstekingsmodules.

En nog veel meer hofleverancier voor het PSA concern :wink:

Quark

Ongelezen bericht door Quark »

Ik kom al jaren bij http://www.autobedrijfoppers.nl/ heb zoveel vertrouwen in deze garage dat ik hier een nieuwe Seat heb gekocht.

seatibiza

Bedankt alles voor de recties.

Kwikfit Assen nog een keer me telleurstelt: ik moet voor de 3de keer terugkomen voor de startmotor.

Ik ben nu bang dat ze de andere onderdelen van mijn auto ook vervangen (met andere onderdelen van lagere kwaliteit).

seatibiza

snuffel1 schreef:Valeo is de naam van de fabrikant, deze produceert starters, dynamo's en ontstekingsmodules.
Dat is waar, dat is een Franse fabrikant denk ik.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

seatibiza schreef:Via ** heb ik geleerd dat ik kan heel lager prijs (~ 130 E) krijgen bij een montage partner van winparts (80 Euro = Valeo startmotor + 50 Euro montage voor 2 uur).
Dat gelooft toch niemand 50 euro voor 2 uur werk van een monteur

(Overigens kost bij door u genoemde website de startmotor alleen al meer dan 100 euro
(tot 263 euro afhankelijk van het type Seat Ibiza)
Het is ook geen Valeo maar Eurotec)

seatibiza

Leo The Emperor schreef:
seatibiza schreef:Via ** heb ik geleerd dat ik kan heel lager prijs (~ 130 E) krijgen bij een montage partner van winparts (80 Euro = Valeo startmotor + 50 Euro montage voor 2 uur).
Dat gelooft toch niemand 50 euro voor 2 uur werk van een monteur

(Overigens kost bij door u genoemde website de startmotor alleen al meer dan 100 euro
(tot 263 euro afhankelijk van het type Seat Ibiza)
Het is ook geen Valeo maar Eurotec)
Hallo, mijn auto is niet Seat Ibiza, maar Opel Astra.
- De correspondeerd startmotor: http://www.winparts.nl/834/motor/starte ... startmotor
- 50 Euro voor een monteur van startmotor is de prijs dat twee garagen in dit lijst http://www.winparts.nl/meerinfo/landing ... gepartners me hebben geboden

Eerste garage: DFG Automotive Roden 050-5029007 [email protected]
Tweede garage: Auto Oosterhof B.V. Grijpskerk 0594-212356 [email protected]

seatibiza

seatibiza schreef:Bedankt alles voor de recties.

Kwikfit Assen nog een keer me telleurstelt: ik moet voor de 3de keer terugkomen voor de startmotor.

Ik ben nu bang dat ze de andere onderdelen van mijn auto ook vervangen (met andere onderdelen van lagere kwaliteit).
Ze zeggen dat
[*] Mijn oude startmotor was kapot door de leeftijd
[*] De eerste nieuwe startmotor (van Valeo) is kapot omdat hij niet van goed kwaliteit is
[*] De tweede nieuwe startmotor (ook van Valeo) is kapot, omdat mischien iets in mijn gearbox gebroken is, dat maakt de startmotor ook kapot.

Nu, zeggen ze dat ze nu mijn auto nog een keer checken, als dat niet de probleem met de startmotor zelf, zou ik mijn geld terug krijgen.

Mijn vriend zegt over dit gebeurtenis: Geld terug ? Dat is mogelijk dat Kwikfit niet voor niks gewerkt heeft. Mischien iets andere werd vervangen zonder dat ik het wist.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

seatibiza schreef:Hallo, mijn auto is niet Seat Ibiza, maar Opel Astra.
idd. Het zal uw nickname zijn geweest.

Blijft dat hier als fabrikant ook Eurotec staat. ( Op het gietstuk staat weliswaar Valeo, maar daardoor heen staat weer Eurotec-Deutschland geprint ?!)

Als twee garages u montage voor 50 euro hebben aangeboden, dan zal de tijdsbesteding van 2 uur niet kloppen. 25 euro per uur voor een garage is gewoon niet realistisch

seatibiza

Leo The Emperor schreef:
seatibiza schreef:Hallo, mijn auto is niet Seat Ibiza, maar Opel Astra.
idd. Het zal uw nickname zijn geweest.

Blijft dat hier als fabrikant ook Eurotec staat. ( Op het gietstuk staat weliswaar Valeo, maar daardoor heen staat weer Eurotec-Deutschland geprint ?!)

Als twee garages u montage voor 50 euro hebben aangeboden, dan zal de tijdsbesteding van 2 uur niet kloppen. 25 euro per uur voor een garage is gewoon niet realistisch
Je heb gelijk,
Ik heb ook gezien soms Eurotec, soms Valeo.
Ja, mischien is dat niet 2 uur, maar slecht 1 uur.

seatibiza

Quark schreef:Ik kom al jaren bij http://www.autobedrijfoppers.nl/ heb zoveel vertrouwen in deze garage dat ik hier een nieuwe Seat heb gekocht.
Hoi Quark,

Bedankt voor je aanbeveling, ik heb gisteren mijn auto naar Autobedrijf Oppers gebracht.
Kwikfit heeft daarvoor gezegd dat er een probleem met de gearbox zou kunnen. Ik weet niet of Autobedrijf Oppers dit kan regelen.

Quark: woon jij ook in Assen ?

bartsscooterservice

Ongelezen bericht door bartsscooterservice »

seatibiza schreef:Heeft iemand hier een ervaring met Kwikfit ter Assen (Doctor A.F. Philipsweg 1, 9403 AC Assen, 0592 314 461) ?

Mijn auto Opel Astra zit daar gisteren. Ze zeggen dat mijn startmotor kapot is. Prijs = 230 Euro inclusief montage.

Ze zeggen dat ze een startmotor van Valeo voor mijn vervangen hebben, maar ik heb later gezien dat de doos is met een andere naam (niet Valeo).

Ik krijg mijn auto vandaag, er is een vreemde lawaai als ik start. Kwikfit zegt dat het normaal met een nieuwe startmotor is !!!

Maar naar een paar starten, doet hij niet. Dus moet terug naar de garage.

Via http://www.winparts.nl heb ik geleerd dat ik kan heel lager prijs (~ 130 E) krijgen bij een montage partner van winparts (80 Euro = Valeo startmotor + 50 Euro montage voor 2 uur).

- De correspondeert startmotor: http://www.winparts.nl/834/motor/starte ... startmotor
- 50 Euro voor een monteur van startmotor is de prijs dat twee garagen in dit lijst http://www.winparts.nl/meerinfo/landing ... gepartners me hebben geboden (Eerste garage: DFG Automotive Roden 050-5029007 [email protected], Tweede garage: Auto Oosterhof B.V. Grijpskerk 0594-212356 [email protected])
Nu moet ik wachten tot dat mijn auto weer starten kan.

Dat soort dingen moet je ook gewoon bij de Opel garage doen.

seatibiza

Maar Opel garage is te duur, en de wachtlijst is te lang.

Gesloten