bprosman schreef:Al eens hulp nodig gehad voor de auto of medische hulp?
Medische hulp wel en daar ben ik netjes voor verzekerd, na de vakantie gewoon gedeclareerd bij mijn zorgverzekeraar en voor de (hogere) kosten vaak in het buitenland , zolang als ik me niet per helicopter naar een prive kliniek laat brengen
wordt dat gedekt door de reisverzekering.
Wat betreft de auto, zo snel zit ik niet in de rats, waar ik een verzekering / regeling voor nodig heb is dat als er iets met mij gebeurt de auto + kinderen thuis komen en als mijn auto in een zodanige staat is dat deze niet gerepareerd kan worden deze naar huis gebracht wordt + aanhanger of naar een garage waar deze gerepareerd kan worden. Nu heb ik zelf ook niet helemaal 2 linker handen , ik heb al eens onderweg voor familieleden op vakantie een dynamo vervangen langs de Duitse Autobahn of langs de Franse een half uitgebrande (kortsluiting) draadboom weer zodanig opgelapt kunnen krijgen dat ze met hun camper de vakantie in ieder geval af konden maken en veilig verder konden reizen. En met de moderne(re) auto's het motormanagement uitlezen voor storingen daarvoor liggen de spullen ook standaard in mijn gereedschapskist dus ik ga ook niet helemaal onvoorbereid op vakantie.
Inderdaad als ik het zo lees, heb je geen ANWB nodig.
Blijkbaar heb je nog niet echt iets ernstigst meegemaakt, dan was jou bericht anders geschreven.
Als ik schrijf in de rats, dan is het ook echt in de rats, ben namelijk ook niet snel van mijn wijs te brengen.
Medische hulp declareer ik ook, daar heb ook ik geen ANWB voor nodig.
Ook hier bedoel ik een echte medische hulp, die jou reiskostenverzekeraar niet kan bieden.
Je kan mij toch niet wijs maken, dat jou verzekeraar hetzelfde wereldwijde netwerk heeft als deze vereniging.
Tenslotte, hoeveel Nederlanders hebben spullen in het koffer liggen om een storing aan het motormanagement uit te lezen.
Wat de helikopter betreft, die komt dan van de ANWB/ADAC!
Met jou ervaring gaat de redenatie van TS op, maar het gros van de Leden is volgens de cijfers blij, om dit soort verzekering te hebben.
MIJN Conclusie:
ANWB niet onnodig maar wel duur.
Iemand heeft het al geschreven, de ADAC is stukken goedkoper, met dezelfde service.