LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Scheuten solar/New Energy Systems

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
roamer

Scheuten solar/New Energy Systems

Ongelezen bericht door roamer »

Mensen,

Ik ben in het bezit van een PV-installatie van (het inmiddels failliete) Scheuten Solar. Dit systeem is toentertijd geinstalleerd door en gekocht van New Energy Systems.
Het systeem blijkt ondeugdelijk te zijn. Door een fout in het systeem kan het namelijk in brand vliegen. Hier is enige tijd geleden uitgebreid aandacht aan besteed.
Het systeem staat sinds de berichtgeving uit en produceert dus geen energie. Bovendien las ik net dat een mogelijke oplossing pas in augustus dit jaar wellicht beschikbaar komt.
De installateur heeft als reactie op vragen van klanten een brief verzonden met een aantal opties. Echter daarin staat geen enkele oplossing die me geen geld kost.
Nu is mijn vraag, ben ik nu gek? Volgens mij moet de installateur mij gewoon voorzien van vervanging of geld terug? Ik heb tenslotte aan hen betaald.

Wat is jullie mening?

stofzuigertje

Re: Scheuten solar/New Energy Systems

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Heeft U wel de foute type, en hoeveel panelen?

Juist de grotere hadden door meer totaal spanning kans op vonk overslag dus brandgevaar.
De kastjes achterop moeten gewisseld worden dus alle panelen eraf, kastje wisselen en weer plaatsen.

Als je het type weet, tot 8 panelen is er nauwelijks gevaar van vonk overslag dus brandgevaar, en eventueel is bij een grotere installatie via kabels anders tijdelijk prikken het aantal terug te brengen naar deze veilige grens.

Beter 8 panelen die werken dan niets dus hoeveel panelen en welk type?

Het enige is dat er 2 contacten te dicht bij elkaar zitten en overslag van stroom kunnen geven bij volle zon en allen boven de 8 panelen is die kans redelijk.

Helaas is het bedrijf failliet en gestopt dus kan het even duren voor U aan de beurt bent want vanaf Augustus kunnen ze niet iedereen tegelijk leveren en helpen.

Daarom mijn advies bij meer dan 8 panelen tijdelijk enkele over te slaan en er maar 8 te gebruiken.
Dat is tot nu toe wel brandveilig gebleken omdat alle tot nu toe veroorzaakte boven de 12 panelen zaten op 1 groep dus in theorie zou 12 mogen maar voor de zekerheid geld de 8 panelen norm.

roamer

Re: Scheuten solar/New Energy Systems

Ongelezen bericht door roamer »

Het gaat me er niet om hoe het technisch in elkaar steekt.
Mij gaat het er om dat ik iets ondeugdelijks heb gekocht, of zie ik dat verkeerd?

Gesloten