LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ultimoo Incasso & Hosting2Go

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
amarudakota
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 apr 2012 13:33

Ultimoo Incasso & Hosting2Go

Ongelezen bericht door amarudakota »

Geachte Tros Radar Forum Leden,

Voor zowel prive als zakelijk had ik meerdere hosting pakketten bij Hosting2Go. Begin dit jaar heb ik al mijn prive hosting pakketten opgezegd en omdat ik in Februari ook ben verhuist heb ik dit in dezelfde correspondentie via de post naar Hosting2Go gestuurd, gezien het feit dat je opzeggingen alleen via de post kunt doen.

Een aantal dagen na ontvangst kreeg ik voor een aantal hosting pakketten netjes een e-mail dat deze waren opgezegd maar voor 2 pakketten ontving ik niks. Ik heb toen een e-mail naar Hosting2Go gestuurd met een verzoek om duidelijkheid, op dit verzoek kreeg ik geen antwoord en verdere correspondentie bleef uit.

Nadat Hosting2Go toch gewoon het bedrag van de twee overgebleven hosting pakketten probeerde af te schrijven heb ik de betaling tegen gehouden en weer een e-mail gestuurd met een verzoek om opheldering en met de vraag of de betaling een foutje was. Op dit verzoek ontving ik in plaats van een normaal antwoord een standaard e-mail met daarin een handleiding hoe ik moet inloggen via hun helpdesk, terwijl het algemene e-mail adres gewoon beantwoord wordt door een medewerker, en ze op deze manier gewoon om de zaken heen kunnen draaien. Ik heb vervolgens een bericht achter gelaten via hun helpdesk (een zogehete ticket), die vervolgens gewoon verdwenen is van mijn profiel, vermoedelijk verwijderd door hosting2go zelf of nooit goed verwerkt. Hosting2Go is verder niet telefoonisch bereikbaar dus ik had verder geen andere opties om contact te zoeken.

Op 11 Juli kreeg opeens een SMS bericht van Ultimoo Incasso, wat ik verder erg vreemd vind. Ik heb er geen gehoor aan gegeven, mede omdat ik dit soort dingen niet vertrouw. Op 12 Juli heeft Ultimoo Incasso echter een bericht achter gelaten op mijn voicemail met de mededeling dat hun een incasso vordering hadden lopen omtrent een rekening van Hosting2Go. Ik heb daarna gelijk contact gezocht met Ultimoo Incasso en het verhaal proberen uit te leggen, vervolgens liet Ultimoo Incasso weten dat zij navraag gingen doen bij Hosting2Go en nog contact met mij zouden opnemen over het verdere verloop.

Vervolgens heeft Ultimoo Incasso geen contact meer met mij opgenomen en heb ik zelf maar de telefoon gepakt. In het telefoon gesprek met Ultimoo Incasso werdt duidelijk dat Hosting2Go twee van de opzeggingen niet had ontvangen en ook mijn adres wijzigingen niet had verwerkt. Waardoor ik dus alle correspondentie via de post van Ultimoo Incasso ook niet had ontvangen en mogelijk ook post van Hosting2Go niet ontvangen.

Ik heb in eerste instantie voet bij stuk gehouden omdat ik alle opzeggingen in 1 correspondentie had toegestuurd en ze de rest van de opzeggingen wel gewoon hebben verwerkt, dus Hosting2Go is met deze verklaring gewoon een aantal formulieren kwijt geraakt of heeft ze niet juist verwerkt.

Ultimoo Incasso adviseerde mij om bezwaar te maken en dit naar hun op te sturen via e-mail. Na het sturen van de e-mail heb ik afgelopen Dinsdag weer contact opgenomen met Ultimoo Incasso om te vragen of ze mijn e-mail hadden ontvangen waarop Ultimoo Incasso mij liet weten dat ze hem wel hadden ontvangen maar nog niet hadden verwerkt. Afgelopen Woensdag kreeg ik vervolgens een e-mail van Ultimoo Incasso dat mijn bezwaar was afgewezen en dat hun client (Hosting2Go) mijn opzegging niet hadden ontvangen en dat ik alsnog de incasso moest voldoen.

Ik heb vervolgens afgelopen Donderdag weer contact opgenomen Ultimoo Incasso met het verzoek om uitleg, tijdens het telefoon gesprek was de medewerker erg onbeleefd en wou totaal geen medewerking verlenen, ook nadat ik ze had aangeboden om als oplossing dan maar de orginele rekening te betalen zonder de incasso kosten. Enerzijds vind ik dat ik compleet in mijn recht sta, anderzijds wou ik een goede oplossing vinden, omdat ik ook zakelijk nog steeds klant ben bij Hosting2Go. Hier werdt tevens geen gehoor aan gegeven en als ik gelijk had, moest ik het maar aantonen door bewijs te leveren dat ik de opzeggingen had verstuurd. Wat opzich zelf al vreemd is, omdat ze uit dezelfde correspondentie de andere opzeggingen wel hadden verwerkt, dus ookal had ik het aangetekend verstuurd, had ik dezelfde discussie moeten voeren.

De volgende dag (Vrijdag 19 Juli) heb ik via de helpdesk van Hosting2Go weer een bericht achter gelaten, waarop ik dit keer wel een antwoord kreeg. In mijn bericht heb ik de situatie nogmaals proberen uit te leggen en heb ik Hosting2Go aangeboden om als tegemoetkoming de orginele rekening te betalen zonder de incasso kosten, met als voorwaarden dat hierbij het dossier dan gesloten wordt en de opgezegde hosting pakketten worden opgezegd.

Hosting2Go liet in hun antwoord weten dat hun vonden dat ik willens en wetens hun correspondentie niet heb beantwoord en dat ik zelf verantwoordelijk ben voor de opgelopen kosten en dat ik telaat was met opzeggen. In dit bericht liet Hosting2Go ook weten dat ze de opzegging wel degelijk hebben ontvangen en dat ze deze zelfs hebben verwerkt, maar omdat ik hem telaat zou hebben ingestuurd worden de opgezegde hosting pakketen in kweste pas in 2014 opgezegd. Ook zegt Hosting2Go dat zij mij meerdere e-mails hebben gestuurd en mij ook via de post een aanmaning hebben gestuurd op mijn oude adres.

Het is erg opmerkelijk dat sommige correspondentie via de e-mail gaat en andere correspondentie weer via de post en vervolgens zijn ze telefoonisch niet bereikbaar, maar het Incasso bureau stuurt dan wel weer SMS Berichten via een mobiele telefoon.

Ik heb vervolgens weer een bericht achter gelaten dat ik dit op een fatsoenlijke manier wil oplossen en dat ik vind dat we elkaar in deze situatie het beste gewoon tegemoet kunnen komen. Ik stel daarom voor om de orginele rekening te betalen zonder de incasso kosten, maar het lijkt erop dat Hosting2Go voet bij stuk houd.

Ik kan enkel concluderen dat Hosting2Go problemen heeft met hun communicatie en klantvriendelijkheid en dat ze niet bereid zijn om openlijk informatie te verstrekken om een passende oplossing te vinden. Hosting2Go vind dat ze geen enkele verantwoordelijkheid heeft en dat ik maar moet opdraaien voor hun fouten.

Ik vind dat in mijn communicatie met zowel Hosting2Go als met Ultimoo Incasso dat beide bedrijven erg onprofessioneel zijn en ik in de toekomst geen enkele samenwerking met deze twee bedrijven wens te hebben.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Ultimoo Incasso & Hosting2Go

Ongelezen bericht door dhc »

Je hebt groot gelijk....opgelucht?

Gesloten