| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Telewereld N.L.
Telewereld N.L.
Getroffen door een dagelijkse advertentie in het AD van Telewereld, waarin goedkope beltarieven worden vermeld, dacht ik, laat mij het eens proberen, want in Nederland bellen met vast teletoon kost € 0,05 p.m. bij hen, afgerond op sec. en starttarief € 0,05. Aanvankelijk een succes, ongeveer 40% voordeliger dan bij de KPN op welke account het dan ook wordt belast. Vreugde van korte duur. Belde met een nr. in Barendrecht, ook mijn woonplaats en zal tot mij verbazing, dat het tarief uitkwam op €0,25 p.m., direct contact opgenomen, echter volgde geen reactie, klacht 5 x herhaald (via hun mailadres) geen reactie, heden nogmaals getest met een gesprek, echter nogsteeds €,25 p.m. Voel me belazerd. DIt is natuurlijk klein leed, heb er echter behoefte aan dit te melden. Wellicht zijn er personen, die ook zo'n ervaimng hebben. Hoor graag van U.
Met vriendelijke groet,
Met vriendelijke groet,
Re: Telewereld N.L.
0,25 cent?? bij de meeste providers is het 0,09 en starttarief ook 0,09
Beste Ciske,
Dit is geen antwoord op mijn vraag.
Bij Telewereld kan je terecht volgens hun uitvoerige advertentiecampagne voor 0,05 cent per minuut, afgerond op sec. + 0,05 cent starttarief.
Bij b.v. de KPN betaal ik ook 0,09 en hoger starttarief.
Maar ik vestig de aandacht op het feit, dat Telewereld de boel bedondert, omdat zij mij, 0,25 p.m. berekenen. Ik heb het over vaste telefoon in Nederland.
Nogmaals aanvankelijk rekende Telewereld wel het juiste tarief. maar nu met 2 gesprekken ongeveer 0,25 p.m. Vervelend en onbeschoft is, dat zij niet reageren op mijn klachten.
Dit is geen antwoord op mijn vraag.
Bij Telewereld kan je terecht volgens hun uitvoerige advertentiecampagne voor 0,05 cent per minuut, afgerond op sec. + 0,05 cent starttarief.
Bij b.v. de KPN betaal ik ook 0,09 en hoger starttarief.
Maar ik vestig de aandacht op het feit, dat Telewereld de boel bedondert, omdat zij mij, 0,25 p.m. berekenen. Ik heb het over vaste telefoon in Nederland.
Nogmaals aanvankelijk rekende Telewereld wel het juiste tarief. maar nu met 2 gesprekken ongeveer 0,25 p.m. Vervelend en onbeschoft is, dat zij niet reageren op mijn klachten.
maar waarom zou je eerst 0900 123 8095 [net+abonneenummer] # willen bellen als het veel makkelijker en goedkoper kan? En dan hier zeggen dat ze de boel belazeren? Het is volgens mij eerder reclame maken.
Devious,
Hoe dan goedkoper dan 0,05 cent. Zij rekenen in tegenstelling met offerte/aanbieding in mijn geval 0,25. Dan belazert Telewereld mij of niet ?
Hoe dan goedkoper dan 0,05 cent. Zij rekenen in tegenstelling met offerte/aanbieding in mijn geval 0,25. Dan belazert Telewereld mij of niet ?
Je hebt een huistelefoon? Of bel je, lekker slim, dit 0900 nummert met je mobiele telefoon? Dan heb je er uiteraard nog kosten bij.
Bellen naar dat 0900 nummer kost al een bepaald bedrag, dan vanaf het 0900 nummer naar het gewenste nummer à 5ctpm...aansluitkosten/eerste tik en voila..25 ct. Bel eens twee of drie minuten en kijk of het 30 of 35 ct heeft gekost. Gewoon niet vergeten dat je eigen provider er nog tussen zit.
Bellen naar dat 0900 nummer kost al een bepaald bedrag, dan vanaf het 0900 nummer naar het gewenste nummer à 5ctpm...aansluitkosten/eerste tik en voila..25 ct. Bel eens twee of drie minuten en kijk of het 30 of 35 ct heeft gekost. Gewoon niet vergeten dat je eigen provider er nog tussen zit.
Nogmaals, IK BEL MET MIJN VASTE TELEFOON EN NIET MET MOBIEL. IK WAS OCH DUIDELIJK OF BEGRIJP JE HET NIET, SORRY HOOR. EENVOUDIGE VRAAG TOCH VAST NAAR VVAST.
Jemig zeg. Lees je niet ofzo?devious schreef:...
-
PeterW1572
Dit soort diensten zijn hoogstens interessant voor bellen naar het buitenland (en ook dan even kijken of het wel echt goedkoop is).
M.Martens schreef:Je stelt ze ingebreke en eist de teveel betaalde euro's terug. Mooi op een factuur en voor ieder uur er een achteraan. Denk er aan. Na de 45 dagen stuur je een incassobureau naar de honden.
Je kletst uit je nek!! zet mensen op het verkeerde spoor.
over Telewereld; Vrijdag j.l. nog even een testje gedaan; 1,11 min. gebeld in Nederland, berekend €0,33.
Een mail gestuurd naar Telewereld, waarvan de inhoud niets te wensen overliet vooral mijn ergernis over het niet beantwoorden van mails geuit in het nabije verleden.
Wie schetst mijn verbazing, 's middags belde zij mij, een uitermate vriendelijke meneer, die ***maal zijn excuses aanbood voor het niet reageren op mijn mails.
De schuld ligt bij de KPN, die vanaf 1 juli j.l hun eigen tarief boven op het door Telewereld in rekening gebrachte toepassen. Nooit bericht van de KPN ontvangen overigens. Dus Telewereld rekent start 0,045 en 0,05 p.m. afgrekend op sec.
KPN rekent start 0,1017 en 0,0917 p.m., tel uit je winst dus. Uit coulance bood T. mij de te veel berekende kosten te restitueren. let wel de door KPN berekende kosten, inmiddels ook geschied en wel op dezelfde dag nog.
Vind dit heel netjes. Telewerld valt dus slechts te verwijten, dat zij niet snel genoeg reageren op vragen, maar dat is dus bij deze hersteld.; Kortom uiteindelijk mijnerzijds eerherstel voor Telewereld.
Ben er echter nog niet achter of dit voor alle 0900 nrs. geldt voor zover het de toegvoegde tarieven van KPN e/o andere providers betreft. Bel namelijk af en toe naar Zwitzerland (dochter woont daar). Met vriendelijke groet.
Een mail gestuurd naar Telewereld, waarvan de inhoud niets te wensen overliet vooral mijn ergernis over het niet beantwoorden van mails geuit in het nabije verleden.
Wie schetst mijn verbazing, 's middags belde zij mij, een uitermate vriendelijke meneer, die ***maal zijn excuses aanbood voor het niet reageren op mijn mails.
De schuld ligt bij de KPN, die vanaf 1 juli j.l hun eigen tarief boven op het door Telewereld in rekening gebrachte toepassen. Nooit bericht van de KPN ontvangen overigens. Dus Telewereld rekent start 0,045 en 0,05 p.m. afgrekend op sec.
KPN rekent start 0,1017 en 0,0917 p.m., tel uit je winst dus. Uit coulance bood T. mij de te veel berekende kosten te restitueren. let wel de door KPN berekende kosten, inmiddels ook geschied en wel op dezelfde dag nog.
Vind dit heel netjes. Telewerld valt dus slechts te verwijten, dat zij niet snel genoeg reageren op vragen, maar dat is dus bij deze hersteld.; Kortom uiteindelijk mijnerzijds eerherstel voor Telewereld.
Ben er echter nog niet achter of dit voor alle 0900 nrs. geldt voor zover het de toegvoegde tarieven van KPN e/o andere providers betreft. Bel namelijk af en toe naar Zwitzerland (dochter woont daar). Met vriendelijke groet.