LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zorgtoeslag

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
Simmie

Zorgtoeslag

Ongelezen bericht door Simmie »

Zaterdag j.l. een brief in de bus dat er beslag is gelegd op mijn zorgtoeslag omdat ik een betalings achterstand zou hebben op het terug betalen van huurtoeslag. Inmiddels is zowel de zorgtoeslag alsmede mijn teruggaaf inkomsten belasting over 2012 ingehouden, terwijl de kwestie over het huurtoeslag nog loopt. Toezeggingen gedaan door de ene belasting ambtenaar wordt door de andere van tafel geveegd. Uw advies graag hoe verder.

Vr.gr.
Simmie

ArneLH
Contacteer:

Re: Zorgtoeslag

Ongelezen bericht door ArneLH »

Misschien wat meer toelichting? Welke 'belastingambtenaar' gaat het om bijvoorbeeld?

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Mijn advies is: gewoon betalen wat je betalen moet. Je loopt achter met terugbetalen, dus het lijkt mij niet meer dan juist dat er een verrekening plaats vindt met bedragen die nog uitbetaald zouden moeten/kunnen worden.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ja eens nemen ze maat regelen denk dat je al wat waarschuwingen hebt gehad? En iets had kunnen regelen?

Dus idd alles betalen,of regelingen treffen

evermind

Ongelezen bericht door evermind »

Heren heren toch, niet zo snel conclusies trekken
Simmie schreef:.... terwijl de kwestie over het huurtoeslag nog loopt. ....
Simmie
Deze regel zou wel eens kunnen impliceren dat bezwaar is aangetekend.

mvrgr
evermind

Simmie

Ongelezen bericht door Simmie »

Dat klopt evermind. Ik ben nog wachtende op formulieren die mij zijn beloofd om een persoonlijke betalings regeling aan te vragen.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Simmie schreef:Dat klopt evermind. Ik ben nog wachtende op formulieren die mij zijn beloofd om een persoonlijke betalings regeling aan te vragen.
Dan heb je, denk ik, een tijd lang je post niet opengemaakt.

In 2011 heb ik teveel huurtoeslag gekregen. Dat moest terug betaald worden. Eerst kwam de beschikking, en daarna een brief waarin een aantal mogelijkheden werden aangeboden: in één keer betalen, betalen via acceptgiro (en dan moest je dus vóór een bepaalde datum de eerste termijn betaald hebben, waarvan het bedrag in de brief staat) en de derde mogelijkheid is: niks doen, en dan wordt iedere maand een minimumbedrag afgeschreven, tot de schuld voldaan is. Overigens is het maximum aantal termijnen 10, als ik het me goed herinner.

Dus ik snap niet zo goed hoe het kan dat er andere dingen verrekend moeten worden, en dat jij formulieren zou krijgen om een betalingsregeling aan te vragen.

Gesloten