LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rechtzaak aangaan uitspraak hondenbelasting?

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
priewjet

Re: Rechtzaak aangaan uitspraak hondenbelasting?

Ongelezen bericht door priewjet »

Blijkens de jurisprudentie moet onder "belangrijke mate" ten minste 25% worden verstaan. 30% ligt daar boven en is dus inderdaad in belangrijke mate.

ArneLH
Contacteer:

Ongelezen bericht door ArneLH »

Kunnen we die jurisprudentie ook te zien krijgen dan?
Misschien nog even zinvol om op te merken mbt. wat er eerder over de OZB is gezegd: dat er meerdere aanslagen gecombineerd worden op één aanslagbiljet zorgt niet voor verband tussen die aanslagen oid.

priewjet

Ongelezen bericht door priewjet »

ArneLH schreef:Kunnen we die jurisprudentie ook te zien krijgen dan?
Misschien nog even zinvol om op te merken mbt. wat er eerder over de OZB is gezegd: dat er meerdere aanslagen gecombineerd worden op één aanslagbiljet zorgt niet voor verband tussen die aanslagen oid.
Klopt, de enige gemeenschappelijke noemer is dat deze aparte belastingen door dezelfde persoon verschuldigd zijn aan dezelfde gemeente.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

30% voor honden direct, maar wat kosten de bomen waar ze zo graag tegen aan zeuren?

Een ook de straat is naast voor U ook voor je hond, dus ook die voorziening gebruiken ze.
Verder bedankt dat er zoveel over bleef zodat ik mijn meerdere katten gratis kan laten zwerven zonder kosten omdat U zoveel betaalde.

Er is dus maar 30% direct aantoonbaar maar met een beetje creatief boekhouden zijn alle bomen geschikt voor de hondenbelasting.

Maar vergeet ook niet dat je zelfs bij winst toch nog moet betalen via de algemene middelen, net als al je buren zowel met als zonder honden omdat de gemeente via lokale belastingen dit moet betalen.
Dus ook bij winst zul je financieel verliezen.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Even een kick van het topic, nu de Hoge Raad heeft geoordeeld dat hondenbelasting wél mag.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

En dat is maar goed ook. Ik ben een groot voorstanders van belastingen waar je als burger voor kunt kiezen. Democratischer dan dat kunnen we het bijna niet maken. Wat mij betreft worden nog veel meer belastingen overgeheveld naar bijvoorbeeld hogere BTW en accijnzen e.d.. En ter compensatie krijgen we dan een lage vlaktax. Heb je meer geld, en ga je daardoor meer uitgeven dan draag je vanzelf meer bij aan de samenleving.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Ik ben een groot voorstanders van belastingen waar je als burger voor kunt kiezen
Die keus wordt wel voor je gemaakt, als je een hond hebt. Maar goed jij bent vast geen dierenliefhebber? Waarom geen kattenbelasting?

stefanlammers

Ongelezen bericht door stefanlammers »

Bezwaar maken helpt niet meer. Tja ik doe het jaarlijks nog wel ambtenaar pesten ( uiteraard met argumenten) minimaal 4 kantjes heeft hij wat te doen. Ook zijn er eenvoudig voorbeeld bezwaarschriften te downloaden. In ieder geval maakt de burger zijn ongenoegen kenbaar. Ontmoedigingsbeleid lijkt bij onze overheid en gemeenten meer regel dan uitzondering.!

Daarom..???

Teken de landelijke Petitie hier. http://petities.nl/petitie/burgerinitia ... nbelasting . Maak samen èèn vuist. Tegen deze onredelijke wet.

Hondenbelasting draagt niet bij aan minder drol overlast, eerder aan meer. De kosten gaan jaarlijks bijna met 10% stijgen.

ruitenheer

Ongelezen bericht door ruitenheer »

stefanlammers schreef:Hondenbelasting draagt niet bij aan minder drol overlast, eerder aan meer. De kosten gaan jaarlijks bijna met 10% stijgen.
Heb je al gedacht aan het volgende scenario:
Een gemeente krijgt door jouw advies volgend jaar 100 bezwaarschriften tegen de hondenbelasting. Om de kosten hiervan te dekken, besluit de gemeente de hondenbelasting jaarlijks met 10% extra te gaan verhogen bovenop de huidige verhoging met het inflatiepercentage

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Exact. De overheid hanteert steeds meer het principe "de vervuiler betaalt", dus lijkt me niet meer dan logisch - en wenselijk.

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Moneyman schreef:Exact. De overheid hanteert steeds meer het principe "de vervuiler betaalt", dus lijkt me niet meer dan logisch - en wenselijk.
Dan stem ik voor invoering van kattenbelasting en afschaffing van opruimplicht voor hondeneigenaren.. Eerlijk is eerlijk, nietwaar? :lol:

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

zucht... :x ik betaal niks voor mijn katten , zij gaan thuis op de bak en bezorgen dus geen overlast :lol:
Laatst gewijzigd door moederslink op 30 jul 2015 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman

Julie4444 schreef:
Moneyman schreef:Exact. De overheid hanteert steeds meer het principe "de vervuiler betaalt", dus lijkt me niet meer dan logisch - en wenselijk.
Dan stem ik voor invoering van kattenbelasting en afschaffing van opruimplicht voor hondeneigenaren.. Eerlijk is eerlijk, nietwaar? :lol:
Nou, dan ga ik liever voor de invoer van kattenbelasting én de invoer van opruimplicht voor katteneigenaren. :wink:
moederslink schreef:zucht... :x ik betaal niks voor mijn katten , zij gaan thuis op de bak :Den bezorgen dus geen overlast
Maar ja, dat is geen argument, want dat geldt voor sommige hondenbezitters ook. Dergelijke maatregelen zijn altijd generiek.

moederslink

Sinds wanneer gaan honden op een bak?? :lol:

Moneyman

Ik sta er nooit bij :D maar er zijn zat honden die nooit op de openbare weg worden uitgelaten.

mh73

Ongelezen bericht door mh73 »

En er zijn zat hondeneigenaren die die grote boodschap van hun hond opruimen met eenpoepzakje.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

mh73 schreef:En er zijn zat hondeneigenaren die die grote boodschap van hun hond opruimen met een
poepzakje.
Die grote boodschap is inderdaad heel gemakkelijk op te lossen met een poepzakje: een kleine moeite dus! Maar ja, maak dat een hondeneigenaar maar eens wijs die er "schijt" aan heeft. :mrgreen:

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Moneyman schreef:
Julie4444 schreef:
Nou, dan ga ik liever voor de invoer van kattenbelasting én de invoer van opruimplicht voor katteneigenaren. :wink:
Zou ideaal zijn, alleen zie ik de eigenaren die hun katten willekeurig laten rondbanjeren die beestjes niet de hele dag volgen om de poepjes uit andermans tuin te halen. :lol:
moederslink schreef:Sinds wanneer gaan honden op een bak?? :lol:
Ik ruim netjes de drollen van mijn hond op, dus mijn hond zorgt voor even veel (dus geen) overlast als jouw katten. :lol:

Vandaar dat ik het nogal krom vind. Je moet betalen ongeacht het formaat van je hond en ongeacht of je hond voor overlast zorgt of niet. Met katten is dat niet anders: sommige eigenaren houden hun dieren bij zich, anderen laten hun katten in andermans tuin of waar dan ook poepjes leggen.

Ik heb verder niets tegen katten of katteneigenaren in het algemeen hoor, alleen vind ik het hele concept van hondenbelasting krom en oneerlijk.

Moneyman

Volledig eens met Julie. Misschien wel omdat ik ook geen katten en/of honden heb en ook nooit zal hebben. Hoe lief ik ze ook vind.

moederslink

Julie4444 schreef:
moederslink schreef:Sinds wanneer gaan honden op een bak?? :lol:
Ik ruim netjes de drollen van mijn hond op, dus mijn hond zorgt voor even veel (dus geen) overlast als jouw katten. :lol:
Julie444 schreef:Ik heb verder niets tegen katten of katteneigenaren in het algemeen hoor.
dat is je geraden, Julie :D

Gesloten