LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] niet kunnen uitchecken
niet kunnen uitchecken
Toen ik gisteren terugkwam van een treinreisje naar Zwolle (vanaf Meppel) heb ik wel degelijk uitgecheckt want ik hoorde twee keer een piep toen ik de kaart voor de kaartlezer hield.
Ondanks dat zie ik nu in mijn reishistorie van NS dat ik niet zou hebben uitgecheked en kost me dat 10 euro.
Ik vind dat dit echt niet kan!!!
Hoe kun je nou op een reis die nauwelijks 4 euro kost 10 euro moeten betalen.
Ik wil graag weten hoe dit kan want het lijkt erop dat er hier duidelijk een fout zit in het systeem dat tengunste van de NS de kaarthouder benadeelt!
Dit gaat toch echt te ver hoor!
Eerst wordt je al verplicht zo'n kaart te gebruiken en dan blijkt ook nog eens dat de NS zomaar bedragen kan afschrijven die met de werkelijke reis niks te maken hebben.
Ik heb een voordeelkaart , als 65+er zijnde, om kosten te sparen en niet om door NS van mijn geld te worden beroofd.
Ik vind het ronduit schandalig.
Wat als het lag aan de kaart, dat die niet goed functioneerde?
Dan is dat toch de schuld van NS en niet van mij?
Als AOW-er zonder pensioen kun je al nauwelijks ronkomen en ik zit er dus echt niet op te wachten dat de NS me gaat bestelen!!!
Schandalig!!!
Ik wil weten hoe ik mijn geld terug krijg want ik zie dat, hoewel er in dit geval een claim zou kunnen worden ingediend, dit weer niet voor mij op zou gaan.
Het is een schande dat er zo met mensen kan worden omgegaan!
Ik wil ook weten wat ik nu moet doen want ik vertrouw het nu niet meer om op zo'n kaart te reizen!
Ik laat me niet als gokmachine door de NS misbruiken!!!
Ondanks dat zie ik nu in mijn reishistorie van NS dat ik niet zou hebben uitgecheked en kost me dat 10 euro.
Ik vind dat dit echt niet kan!!!
Hoe kun je nou op een reis die nauwelijks 4 euro kost 10 euro moeten betalen.
Ik wil graag weten hoe dit kan want het lijkt erop dat er hier duidelijk een fout zit in het systeem dat tengunste van de NS de kaarthouder benadeelt!
Dit gaat toch echt te ver hoor!
Eerst wordt je al verplicht zo'n kaart te gebruiken en dan blijkt ook nog eens dat de NS zomaar bedragen kan afschrijven die met de werkelijke reis niks te maken hebben.
Ik heb een voordeelkaart , als 65+er zijnde, om kosten te sparen en niet om door NS van mijn geld te worden beroofd.
Ik vind het ronduit schandalig.
Wat als het lag aan de kaart, dat die niet goed functioneerde?
Dan is dat toch de schuld van NS en niet van mij?
Als AOW-er zonder pensioen kun je al nauwelijks ronkomen en ik zit er dus echt niet op te wachten dat de NS me gaat bestelen!!!
Schandalig!!!
Ik wil weten hoe ik mijn geld terug krijg want ik zie dat, hoewel er in dit geval een claim zou kunnen worden ingediend, dit weer niet voor mij op zou gaan.
Het is een schande dat er zo met mensen kan worden omgegaan!
Ik wil ook weten wat ik nu moet doen want ik vertrouw het nu niet meer om op zo'n kaart te reizen!
Ik laat me niet als gokmachine door de NS misbruiken!!!
-
Re: niet kunnen uitchecken
Als je een persoonlijke kaart hebt - één op naam - kun je volgens mij via ovchipkaart.nl een formuliertje invullen waardoor het geld weer op je kaart wordt gezet.
Ik snap dat het vervelend is, maar misschien hebt u per ongeluk uit- en direct weer ingecheckt? (u hoorde twee keer een geluidje) De chipkaart heeft een hoop nadelen, maar hij past wel in deze tijd. We moeten ons er ook weer niet te druk om maken, toch?
Ik snap dat het vervelend is, maar misschien hebt u per ongeluk uit- en direct weer ingecheckt? (u hoorde twee keer een geluidje) De chipkaart heeft een hoop nadelen, maar hij past wel in deze tijd. We moeten ons er ook weer niet te druk om maken, toch?
Zeker moeten we ons er wel druk om maken?
Tenzij iedereen zich tot jou kan wenden en jij betaalt.
http://www.dub.uu.nl/artikel/nieuws/ove ... slukt.html
Tenzij iedereen zich tot jou kan wenden en jij betaalt.
http://www.dub.uu.nl/artikel/nieuws/ove ... slukt.html
-
Uitchecken en meteen weer inchecken is niet mogelijk, weet ik uit ervaring (vergeten of ik nu wel of niet had ingecheckt, oeps). Wat wél zou kunnen (ook uit ervaring) is dat de kaart net niet goed gelezen wordt, bijvoorbeeld omdat de kaart te snel langs de lezer gaat, óf omdat de kaart in een hoesje/portemonnee zit, hij geeft dan ook een paar 'bliepjes' (ander geluid dan normaal in- of uitchecken), en iemand die zo'n kaart niet heel vaak gebruikt kan deze bliepjes makkelijk aanzien voor uitchecken.Annikaatje schreef:Als je een persoonlijke kaart hebt - één op naam - kun je volgens mij via ovchipkaart.nl een formuliertje invullen waardoor het geld weer op je kaart wordt gezet.
Mijn advies: inderdaad, formulier invullen met verzoek tot teruggave, en in de toekomst niet alleen naar het bliepje luisteren, maar óók op het schermpje kijken om te zien of het uitchecken is gelukt.
Het aflezen van dat kleine schermpje is een groot probleem, vooral als je oudere bent gaat het allemaal te snel en dan staan er bij aankomst van een trein veel mensen die langs de kaartlezer willen en krijg je nauwelijks de kans om te zien wat de reactie van de kaartlezer precies is.
Ook die zes uur die je krijgt om alsnog uit te checken is gewoon een lachertje.
Ik woon in een dorpje waar geen treinstation is en moet dus steeds naar Meppel (5km fietsen) als ik met de trein wil en in dit geval kwam ik er dus pas thuis achter dat dit was gebeurd en kon onmogelijk tijdig terug naar Meppel om alsnog uit te checken.
Daar houden ze dus kennelijk ook geen rekening mee.
Ik ben ook bang dat ik mijn geld niet terug krijg want er staan bepaalde voorwaarden bij teruggave bij niet uitchecken en volgens mij voldoe ik daar in dit geval niet aan.
Maar het ergste vind ik nogwel dat ik nu die kaart niet meer vertrouw, ik heb echt geen zin om dit risico nog eens te lopen, ik wil me niet door NS als een gokmachine laten misbruiken!
Dus voorlopig ga ik weer gewoon een kaartje kopen.
Ik hoop dat er gauw eens wat meer protesten komen tegen de wijze waarop bedrijven, zoals hier de vervoerders, tegenwoordig met mensen omgaan!
De "menselijke maat" is totaal zoek met al die digitale systemen, en vooral de ouderen moeten daar onder lijden en nu zie je dat ze ook nog eens mogen worden beroofd!
Ik heb er werkelijk geen goed woord voor over, wat hier allemaal gebeurt is je reinste demagogie!
Ik woon in een dorpje waar geen treinstation is en moet dus steeds naar Meppel (5km fietsen) als ik met de trein wil en in dit geval kwam ik er dus pas thuis achter dat dit was gebeurd en kon onmogelijk tijdig terug naar Meppel om alsnog uit te checken.
Ik ben ook bang dat ik mijn geld niet terug krijg want er staan bepaalde voorwaarden bij teruggave bij niet uitchecken en volgens mij voldoe ik daar in dit geval niet aan.
Maar het ergste vind ik nogwel dat ik nu die kaart niet meer vertrouw, ik heb echt geen zin om dit risico nog eens te lopen, ik wil me niet door NS als een gokmachine laten misbruiken!
Ik hoop dat er gauw eens wat meer protesten komen tegen de wijze waarop bedrijven, zoals hier de vervoerders, tegenwoordig met mensen omgaan!
De "menselijke maat" is totaal zoek met al die digitale systemen, en vooral de ouderen moeten daar onder lijden en nu zie je dat ze ook nog eens mogen worden beroofd!
Ik heb er werkelijk geen goed woord voor over, wat hier allemaal gebeurt is je reinste demagogie!
-
Even heel brutaal, maar u bent ook handig genoeg voor het internet en voor dit forum. Dan kunt u toch wel het schermpje aflezen? En als het druk is, nou, dan wachten ze maar even op u. De tekst blijft naar mijn idee best lang op het scherm staan, als je gelijk kijkt heb je tijd genoeg om het te lezen.redindy schreef:Het aflezen van dat kleine schermpje is een groot probleem, vooral als je oudere bent gaat het allemaal te snel en dan staan er bij aankomst van een trein veel mensen die langs de kaartlezer willen en krijg je nauwelijks de kans om te zien wat de reactie van de kaartlezer precies is.
Wat bedoelt u met "de menselijke maat is totaal zoek"? U begrijpt toch ook wel dat dit soort dingen ontwikkelen?
Het lijkt me een beetje onzinnig om te claimen dat "vooral ouderen hieronder moeten lijden". Toen de OVchipkaart net in werd gevoerd, en als eerste de studenten ermee moesten reizen, toen zaten er een hoop kinderziektes in. Als er een groep is die relatief veel "heeft geleden" onder de OV chipkaart, dan zijn het toch echt de studenten.
-
Dit kan dus niet! Als je uitcheckt, moet je een paar minuten wachten voor je weer in kunt checken. Toevallig vorige week zelf nog meegemaakt (en bijna de trein gemist, dus denk niet dat ik niet hard genoeg probeerde). En ik weet niet of u ooit op de geluidjes gelet heeft, maar hij piept niet één, maar twéé keersnuffel1 schreef:]Ts hoorde twee maal een korte piep en heeft verder niet meer naar de automaat gekeken das nogal onvoorzichtig te noemen. Sec gezien heeft TS uitgecheckt en weer ingecheckt voor een nieuwe reis, helaas was dat niet de bedoeling maar wel een beetje eigen schuld je moet wel opletten toch!. ]
Fleurtjuh666 schreef:Dit kan dus niet! Als je uitcheckt, moet je een paar minuten wachten voor je weer in kunt checken. Toevallig vorige week zelf nog meegemaakt (en bijna de trein gemist, dus denk niet dat ik niet hard genoeg probeerde). En ik weet niet of u ooit op de geluidjes gelet heeft, maar hij piept niet één, maar twéé keersnuffel1 schreef:]Ts hoorde twee maal een korte piep en heeft verder niet meer naar de automaat gekeken das nogal onvoorzichtig te noemen. Sec gezien heeft TS uitgecheckt en weer ingecheckt voor een nieuwe reis, helaas was dat niet de bedoeling maar wel een beetje eigen schuld je moet wel opletten toch!. ]
Ik zou met zekerheid zeggen, dat het maar een keer piep doet, maar ik let de volgende keer extra op.
-
Nou zit ik ook te twijfelen....volgens mij is inchecken 1 piep, uitchecken 2, en 'fout' 1 lange piep. Maar ik kan me ook best voorstellen dat TS, door drukte op het station, niet goed heeft gehoord wat voor piepje er te horen was, let ik zelf ook niet altijd op, en dat is de reden dat ik liever op het schermpje kijk. Ook al is het druk, dan wachten ze maar even 2 tellen hoor. Moet kunnen.vogels schreef:http://www.ns.nl/reizigers/ovchipkaart/reizen
Bij uitchecken geeft hij toch 2 piepjes, zie link
En DAT vind ik nou weer een probleem. Want het saldo is duidelijk en lang zichtbaar. Kan een zakkenroller gelijk zien of er wat te halen valt...Annikaatje schreef:De tekst blijft naar mijn idee best lang op het scherm staan, als je gelijk kijkt heb je tijd genoeg om het te lezen.
.
Over het algemeen doen ze niet zo moeilijk als je eenmalig een verkeerde uitcheck claimt. Als dat wekelijks gebeurd, gaan ze toch wel vragen stellen lijkt me. Overigens is het teveel betaalde bedrag 6 euro en niet 10 euro.redindy schreef:Het aflezen van dat kleine schermpje is een groot probleem, vooral als je oudere bent gaat het allemaal te snel en dan staan er bij aankomst van een trein veel mensen die langs de kaartlezer willen en krijg je nauwelijks de kans om te zien wat de reactie van de kaartlezer precies is.
Dit instaptarief is om te voorkomen dat u, zeg, instapt in groningen, daar incheckt, en uitstapt in maastricht, en niet uitcheckt. In dat geval schiet NS er heel wat centjes bij in.
-
Valt behoorlijk mee vind ik, je hebt net tijd om het te lezen, en dan is het al weer weg. En dan moet er ook nog eens een zakkenroller achter je staan die meeleest én toevallig net een treinreis wil maken. En volgens mij doet bijna niemand aan automatisch opladen, en zou je je geld relatief makkelijk terug kunnen krijgen als je zogenaam ineens van Maastricht naar Amsterdam reist terwijl je normaal elke dag op vaste tijdstippen woon/werkverkeer hebt, of kunt aantonen dat je die reis niet gemaakt kunt hebben. Maar nogmaals, dan moet die persoon wel in m'n nek staan te hijgen en héél snel kunnen lezen :polaf79 schreef:En DAT vind ik nou weer een probleem. Want het saldo is duidelijk en lang zichtbaar. Kan een zakkenroller gelijk zien of er wat te halen valt...Annikaatje schreef:De tekst blijft naar mijn idee best lang op het scherm staan, als je gelijk kijkt heb je tijd genoeg om het te lezen.
.
Ondanks mijn eerdere ervaring en mijn voornemen om voortaan weer op een papieren kaartje te gaan reizen, hier boven beschreven, ben ik vandaag toch weer op de NS-chipkaart van Meppel naar Groningen en terug gereisd en tot mijn verbazen bleek er weer het zelfde probleem te zijn: dat ik in Meppel niet zou hebben uitgecheckt.
Dit terwijl ik dit keer ruim de tijd had genomen om te lezen wat er op het schermpje staat.
Daar stond duidelijk te lezen: Ritprijs 7.70 en er kwamen 2 piepjes.
Dan kun je toch niet aannemen dat er iets is fout gegaan????
In Groningen had ik kennelijk geen enkel probleem om uit te checken maar in Meppel nu al de tweede keer.
Ik kwam er dit keer eerder achter dan de vorige keer en ben toen op de fiets terug naar Meppel gefietst, (ik woon ongeveer 7 km van Meppel in Nijeveen, in Nijeveen is geen treinstation) omdat op de NS-site te lezen staat dat je nog binnen 6 uur kunt uitchecken als je dat vergeten zou zijn.
Maar dat bleek dus helemaal niet het geval te zijn.
Ik kreeg alleen te lezen dat ik te weinig saldo had voor een reis, en dat terwijl ik alleen maar alsnog wilde uitchecken.
Dus al die moeite voor niks en dat op een dag dat het bloedheet is.
Ik vind dat het een ergerlijk verhaal aan het worden is met de NS chipkaart, na hem slechts 7 x gebruikt te hebben heb ik nu al 2x problemen gehad.
Hoogst ergerlijk want ik heb geen enkel bewijs dat ik op dat schermpje heb gelezen dat ik heb uitgecheckt.
Nou hebben ze bij de vorige keer na veel heen en weel gemail beloofd het geld terug te storten en dat zullen ze nu ook wel doen maar het probleem is daarmee niet opgelost.
Ik vertrouw die kaart nu echt niet meer en zal dan dus wel genoodzaakt zijn om een papieren kaartje te kopen maar ja, dat willen ze binnenkort ook al afschaffen.
Ik kan echt niet begrijpen waarom er een systeem op ons is losgelaten dat niet blijkt te werken en dat onterecht geld kan afschrijven.
Al dat digitale gedoe is al een ramp voor oudere mensen en moet je kijken wat een moeite ik allemaal moet doen om die problemen weer opgelost te krijgen.
Zeker als AOW-er zit je hier niet op te wachten, toch?
Dit terwijl ik dit keer ruim de tijd had genomen om te lezen wat er op het schermpje staat.
Daar stond duidelijk te lezen: Ritprijs 7.70 en er kwamen 2 piepjes.
Dan kun je toch niet aannemen dat er iets is fout gegaan????
In Groningen had ik kennelijk geen enkel probleem om uit te checken maar in Meppel nu al de tweede keer.
Ik kwam er dit keer eerder achter dan de vorige keer en ben toen op de fiets terug naar Meppel gefietst, (ik woon ongeveer 7 km van Meppel in Nijeveen, in Nijeveen is geen treinstation) omdat op de NS-site te lezen staat dat je nog binnen 6 uur kunt uitchecken als je dat vergeten zou zijn.
Maar dat bleek dus helemaal niet het geval te zijn.
Ik kreeg alleen te lezen dat ik te weinig saldo had voor een reis, en dat terwijl ik alleen maar alsnog wilde uitchecken.
Dus al die moeite voor niks en dat op een dag dat het bloedheet is.
Ik vind dat het een ergerlijk verhaal aan het worden is met de NS chipkaart, na hem slechts 7 x gebruikt te hebben heb ik nu al 2x problemen gehad.
Hoogst ergerlijk want ik heb geen enkel bewijs dat ik op dat schermpje heb gelezen dat ik heb uitgecheckt.
Nou hebben ze bij de vorige keer na veel heen en weel gemail beloofd het geld terug te storten en dat zullen ze nu ook wel doen maar het probleem is daarmee niet opgelost.
Ik vertrouw die kaart nu echt niet meer en zal dan dus wel genoodzaakt zijn om een papieren kaartje te kopen maar ja, dat willen ze binnenkort ook al afschaffen.
Ik kan echt niet begrijpen waarom er een systeem op ons is losgelaten dat niet blijkt te werken en dat onterecht geld kan afschrijven.
Al dat digitale gedoe is al een ramp voor oudere mensen en moet je kijken wat een moeite ik allemaal moet doen om die problemen weer opgelost te krijgen.
Zeker als AOW-er zit je hier niet op te wachten, toch?
Dat inchecken soms raar verloopt bewijst deze rit:(lees van onder naar boven!)
(rechstreekse copie uit MijnOv)
07-10-2012 Check-uit 19:59 Centraal Station bij HTM Check-in Spui bij HTM
Ritprijs € 0,12 (instaptarief € 4,00 - niet verreisd € 3,88) 3,88
07-10-2012 Check-in 19:57 Spui bij HTM -4,00
07-10-2012 Check-uit 19:54 Brouwersgracht bij HTM Check-in Brouwersgracht bij HTM
Ritprijs € 0,83 (instaptarief € 4,00 - niet verreisd € 3,17) 3,17
07-10-2012 Check-in 19:54 Brouwersgracht bij HTM -4,00
Ik heb ingecheckt en blijkbaar meteen weer uitgecheckt in één handeling bij de kaartlezer! (onderste drie regels: dat kostte me meteen 83 ct). Dat tegelijk in- én uitchecken kan helemaal niet maar hier toch wel. Omdat ik wat raars meende te zien/horen (had bril niet op) even later aan de controleur gevraagd of ik eigenlijk wel was ingecheckt (want dát kun je op je kaart niet zien). Hij meldde me dat ik niet ingecheckt was en deed dat ter plekke opnieuw. Op Den Haag-Centraal voor 12 cent weer uitgecheckt.
Als je op een station met een pas en tas en vouwfiets in de rij staat bij die zo'n OV-paal, krijg ik nauwelijks de tijd om te lezen wat er staat: er blijkt dan te staan: "goede reis!'" . Maar ben ik dan in- of juist uitgecheckt?? En dan moet je wel je bril op hebben....
Ook raar: op sommige stations staan de OV-paaltjes op het perron (bijv Nijmegen), vlakbij in en uitstapplaatsen. Op andere plekken juist heel ver daarvandaan (Utrecht en Amsterdam Centraal).
Als je daar dan vergeet in- dan wel uit te checken moet je heel ver lopen om dat alsnog te kunnen doen. Of je vergeet het uitchecken omdat je al honderden meters hebt gelopen vanaf het perron (Utrecht Centraal in bijv. de tunnel aan de noordzijde van het station). Er zit dus weinig consequentie in de plaatsing van de paaltjes. En bedenk je, als je al in de trein zit, dat je vergeten bent in te checken dan kun je dus soms op het volgende station snel even op en neer snellen naar zo'n paaltje op 10 meter van de trein, maar soms dus ook helemaal niet. Want in de tram inchecken kan, net als in de bus. Maar in de trein...nee dus?
(rechstreekse copie uit MijnOv)
07-10-2012 Check-uit 19:59 Centraal Station bij HTM Check-in Spui bij HTM
Ritprijs € 0,12 (instaptarief € 4,00 - niet verreisd € 3,88) 3,88
07-10-2012 Check-in 19:57 Spui bij HTM -4,00
07-10-2012 Check-uit 19:54 Brouwersgracht bij HTM Check-in Brouwersgracht bij HTM
Ritprijs € 0,83 (instaptarief € 4,00 - niet verreisd € 3,17) 3,17
07-10-2012 Check-in 19:54 Brouwersgracht bij HTM -4,00
Ik heb ingecheckt en blijkbaar meteen weer uitgecheckt in één handeling bij de kaartlezer! (onderste drie regels: dat kostte me meteen 83 ct). Dat tegelijk in- én uitchecken kan helemaal niet maar hier toch wel. Omdat ik wat raars meende te zien/horen (had bril niet op) even later aan de controleur gevraagd of ik eigenlijk wel was ingecheckt (want dát kun je op je kaart niet zien). Hij meldde me dat ik niet ingecheckt was en deed dat ter plekke opnieuw. Op Den Haag-Centraal voor 12 cent weer uitgecheckt.
Als je op een station met een pas en tas en vouwfiets in de rij staat bij die zo'n OV-paal, krijg ik nauwelijks de tijd om te lezen wat er staat: er blijkt dan te staan: "goede reis!'" . Maar ben ik dan in- of juist uitgecheckt?? En dan moet je wel je bril op hebben....
Ook raar: op sommige stations staan de OV-paaltjes op het perron (bijv Nijmegen), vlakbij in en uitstapplaatsen. Op andere plekken juist heel ver daarvandaan (Utrecht en Amsterdam Centraal).
Als je daar dan vergeet in- dan wel uit te checken moet je heel ver lopen om dat alsnog te kunnen doen. Of je vergeet het uitchecken omdat je al honderden meters hebt gelopen vanaf het perron (Utrecht Centraal in bijv. de tunnel aan de noordzijde van het station). Er zit dus weinig consequentie in de plaatsing van de paaltjes. En bedenk je, als je al in de trein zit, dat je vergeten bent in te checken dan kun je dus soms op het volgende station snel even op en neer snellen naar zo'n paaltje op 10 meter van de trein, maar soms dus ook helemaal niet. Want in de tram inchecken kan, net als in de bus. Maar in de trein...nee dus?
Ik heb een altijd vrij abonnement. Bij vertraging dan ga ik via mijn NS via reishistorie een claim indienen. Verschillende keren heb ik gezien dat ik niet altijd, goed heb in en uitgechekt.Volgens mij klopt het niet, ik heb altijd gecontroleerd, 1 toon voor inchekken en 2 tonen voor uitchekken. Deze week ben ik het opnieuw aan het volgen, ook omdat er weer vertragingen zijn. Nu blijkt opnieuw dat het in en uitchekken via mijn reishistorie niet klopt. De telefoon gepakt vaste klanten gebeld dat kan je ook via een vaste telefoon bereiken 0307515250. Daar vertelden ze mij dat een chekplaal kapot kan zijn en of ik mijn kaart aan de balie wilt laten nakijken, " misschien dat een antenne in mijn abonnement kaart kapot kan zijn ". Dus ik naar het station, daar hebben ze mijn kaart gecontroleerd. altijdvrij altijd betaald, verder was alles goed etc.. De mevr van de balie maakt een print van mijn in en uitchekken en daar uit blijkt dat ik elke dag keurig heb in en uit gechekt.??? Ze had geen weerwoord en kon gezien mijn verhaal geen antwoord op geven, en mij gevraagd om opnieuw de klanten service te bellen "nou ja er stonden inmiddels 5 klanten achter mij voor... ik weet niet wat.. misschien met zelfde klacht... wordt vervolgd.
Tussen uitcheck en incheck moet 3 minuten tussen zittenAnnikaatje schreef:Als je een persoonlijke kaart hebt - één op naam - kun je volgens mij via ovchipkaart.nl een formuliertje invullen waardoor het geld weer op je kaart wordt gezet.