LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ANWB onnodig en duur

Andere onderwerpen over auto en vervoer
bprosman

Re: ANWB onnodig en duur

Ongelezen bericht door bprosman »

Als het geen oude auto is moet je mij toch eens vertellen hoe hij dit voor elkaar krijgt.
Heel eenvoudig, je raapt de sleutelbos van de stoelzitting, drukt op het "op slot" knopje, gooit de sleutelbos weer op de stoel en gooit de deur dicht.
Het is overigens een Amerikaanse auto van 6 haar oud met een irritant alarm als je te lang staat te "vissen"
je hebt een halve garage in je auto liggen
Inderdaad, IN de auto.
Bovendien weet je dus ook niet dat zo'n deur gewoon met een spatel van
zo'n keukenrek geopend kan worden
Deze monteur deed het met zo'n opblaasbaar zakje wat hij eerst tussen de deur schoof.
En dan inderdaad een ijzerdraad achter de deurhandel.

Maar de discussie was.... "wacht maar eens tot je ze nodig hebt" , dat was nu, en gedekt door een extra verzekering te nemen van 0.40 Euro per maand, het originele topic was toch "ANWB onnodig en duur" ?

plumber

Ongelezen bericht door plumber »

bprosman schreef:
Als het geen oude auto is moet je mij toch eens vertellen hoe hij dit voor elkaar krijgt.
Heel eenvoudig, je raapt de sleutelbos van de stoelzitting, drukt op het "op slot" knopje, gooit de sleutelbos weer op de stoel en gooit de deur dicht.
Het is overigens een Amerikaanse auto van 6 haar oud met een irritant alarm als je te lang staat te "vissen"
je hebt een halve garage in je auto liggen
Inderdaad, IN de auto.
Bovendien weet je dus ook niet dat zo'n deur gewoon met een spatel van
zo'n keukenrek geopend kan worden
Deze monteur deed het met zo'n opblaasbaar zakje wat hij eerst tussen de deur schoof.
En dan inderdaad een ijzerdraad achter de deurhandel.

Maar de discussie was.... "wacht maar eens tot je ze nodig hebt" , dat was nu, en gedekt door een extra verzekering te nemen van 0.40 Euro per maand, het originele topic was toch "ANWB onnodig en duur" ?
OK. Heb toch nog ff gekeken op interpolis. Een doorlopende Europadekking inc.auto komt op 6,80€ per mnd.Kan nog iets afgaan vanwege korting.is dus ruim 81€ per jaar.Daar komt per jaar nog ruim 4€ poliskosten bij is dus 85€ per jaar en daarbij bent U dus voor 60 dagen verzekerd. :shock: Nou ik blijf wel bij de ANWB dan ben ik het hele jaar verzekerd.

mandooow

Ongelezen bericht door mandooow »

bprosman schreef:Goed, het was zo ver, had ze toch nodig, mijn zoon krijgt het voor elkaar op de camping de auto op slot te krijgen met de sleutels 'aan de verkeerde kant van de deur'. Gisteravond Interhelp gebeld (Interpolis), hebben deze ochtend een monteur gestuurd die de deur netjes weer open gekregen heeft. Handje gegeven , grazie mille hij was weer weg. Was verzekerd zei Interpolis. Geen ANWB nodig gehad.
Dat is nog eens goed zaken doen voor je 0,40 per maand.
Ik heb trouwens ooit eens een simpele kortlopende reisverzekering met pech-module gehad bij de Europeesche verzekeringen. Tijdens de vakantie had ik grote pech met de auto (versnellingsbak kaduuk)
De verzekering gebeld en binnen 24 uur werd er een bijna nieuwe auto van SOS hulpdienst de camping opgereden (ze waren met 2 auto's en kwamen uit een ander deel van Hongerije). Ik had dus de gehele vakantie een luxe vervangende auto. Mijn eigen auto was inmiddels weggesleept naar een plaatselijke garage. De auto was eigelijk te oud om terug te brengen naar Nederland (gezien de kosten van vervoer in verhouding met de waarde van de auto). Toch werd uit "coulantie" de auto netjes teruggebracht naar Nederland. Hulde aan de Europeesche. ;-)

mandooow

Bovenstaand voorbeeld is om aan te geven dat er voldoende alternatieven zijn t.o.v. de dure Anwb 8)

plumber

mandooow schreef:
bprosman schreef:Goed, het was zo ver, had ze toch nodig, mijn zoon krijgt het voor elkaar op de camping de auto op slot te krijgen met de sleutels 'aan de verkeerde kant van de deur'. Gisteravond Interhelp gebeld (Interpolis), hebben deze ochtend een monteur gestuurd die de deur netjes weer open gekregen heeft. Handje gegeven , grazie mille hij was weer weg. Was verzekerd zei Interpolis. Geen ANWB nodig gehad.
Ik heb trouwens ooit eens een simpele kortlopende reisverzekering met pech-module gehad bij de Europeesche verzekeringen. Tijdens de vakantie had ik grote pech met de auto (versnellingsbak kaduuk)
De verzekering gebeld en binnen 24 uur werd er een bijna nieuwe auto van SOS hulpdienst de camping opgereden (ze waren met 2 auto's en kwamen uit een ander deel van Hongerije). Ik had dus de gehele vakantie een luxe vervangende auto. Mijn eigen auto was inmiddels weggesleept naar een plaatselijke garage. De auto was eigelijk te oud om terug te brengen naar Nederland (gezien de kosten van vervoer in verhouding met de waarde van de auto). Toch werd uit "coulantie" de auto netjes teruggebracht naar Nederland. Hulde aan de Europeesche. ;-)
Nou dat is natuurlijk boel **** want ja betaald geen 0,40 per mnd.Je moet het extra erbij
nemen en dat is heel wat anders.En wat die simpele verzekering van jou aangaat als er niet zoveel mensen een verzekering nemen dan had je mooi kunnen barsten.Houd dus gewoon in dat je parasiteerd op mensen die er dus geen beroep op doen maar wel betalen.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Mandoow, van de ruim 3 miljoen anwb leden zul je er slechts weinigen kunnen overtuigen, dat zie je wel. Maar waarom zou je er die moeite voor doen?

mandooow

plumber schreef:
mandooow schreef:
Nou dat is natuurlijk boel **** want ja betaald geen 0,40 per mnd.Je moet het extra erbij
nemen en dat is heel wat anders.En wat die simpele verzekering van jou aangaat als er niet zoveel mensen een verzekering nemen dan had je mooi kunnen barsten.Houd dus gewoon in dat je parasiteerd op mensen die er dus geen beroep op doen maar wel betalen.
Ik vindt dat u zich zeer laagdunkend uitdrukt. Het zou goed zijn als u eens het boek "de pragmatische aspecten van de menselijke communicatie" van Paul Watzlawick bestudeerd, het zou uw leven goed doen.
Ik parasiteer zeker niet op mensen, als ik een verzekering aanga dan dek ik mij in voor een onzekere gebeurtenis. Ik ben geen lid van de anwb omdat deze organisatie parasiteerd op mensen.

mandooow

witte angora schreef:Mandoow, van de ruim 3 miljoen anwb leden zul je er slechts weinigen kunnen overtuigen, dat zie je wel. Maar waarom zou je er die moeite voor doen?
Steeds meer meer mensen raken overtuigd dat zij jaren teveel betaald hebben voor hun lidmaatschap :D

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

mandooow schreef:
witte angora schreef:Mandoow, van de ruim 3 miljoen anwb leden zul je er slechts weinigen kunnen overtuigen, dat zie je wel. Maar waarom zou je er die moeite voor doen?
Steeds meer meer mensen raken overtuigd dat zij jaren teveel betaald hebben voor hun lidmaatschap :D

En uiteraard kun je deze ongefundeerde uitspraak bewijzen met een link naar...?

mandooow

dhc schreef:
mandooow schreef:

En uiteraard kun je deze ongefundeerde uitspraak bewijzen met een link naar...?
De meest recente ink ..... na een sterke daling in 2005 (vanwege de komst van Route-mobiel) is de daling daarna doorgezet. In 2012 wa er weer een lichte stijging te zien, maar heden weer verlies.

http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/Nieuws/a ... acht.dhtml

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

mandooow

http://www.anwb.nl/over-anwb/anwb-actue ... en-cijfers
Dit is wel iets actueler, geachte heer mandooow[/quote]

Nog iets recenter mevr. Tenormin,

(geknipt en geplakt uit het laatste jaarverslag van de anwb)

2.2.1 Ledenontwikkeling
Het jaar 2012 werd afgesloten met een ledenstand van 3.964.047, waarmee het ledental van de ANWB min of meer gelijk is gebleven ten opzichte van 2011, ondanks een lichte daling van het aantal leden met Wegenwacht Service.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

mandooow schreef:
Mandoow, je hebt mijn vraag niet beantwoord. Ten eerste mijn stelling niet dat je slechts weinigen kunt overtuigen (degenen die overgestapt zijn hebben hun eigen conclusie getrokken), ten tweede mijn vraag: Waarom doe je deze moeite? Wat probeer je te bereiken?

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

En naar mij toe verwijzen naar een bericht uit Januari 2007 getuigt niet echt van intellect...

plumber

mandooow schreef:
nemen en dat is heel wat anders.En wat die simpele verzekering van jou aangaat als er niet zoveel mensen een verzekering nemen dan had je mooi kunnen barsten.Houd dus gewoon in dat je parasiteerd op mensen die er dus geen beroep op doen maar wel betalen.[/quote]

Ik vindt dat u zich zeer laagdunkend uitdrukt. Het zou goed zijn als u eens het boek "de pragmatische aspecten van de menselijke communicatie" van Paul Watzlawick bestudeerd, het zou uw leven goed doen.
Ik parasiteer zeker niet op mensen, als ik een verzekering aanga dan dek ik mij in voor een onzekere gebeurtenis. Ik ben geen lid van de anwb omdat deze organisatie parasiteerd op mensen.[/
quote]

Dus ik druk mij zeer laagdunkend uit en ik moet een boek lezen om een goed leven te krijgen.
Nou ik heb een goed leven en weet je wat ik laagdunkend vind.Ik vind je een parasiet omdat je een simpele verzekering neemt en als ik dan lees wat er allemaal voor je gedaan is dan is dat niet door jou betaald maar door al die anderen verzekerde.Dat noem ik dus parasiteren
Zelf mag je dus wel vinden dat de ANWB parasiteerd.
En wat bprosman aangaat,geloof hem voor geen meter.Mijn auto is 9 jaar en als mijn deur openstaat dan werkt de AB niet eens.Mijn broer heeft een antieke Amerikaan .Als de deur openstaat kan hij hem wel op slot doen met de sleuten maar hij kan hem niet dicht doen.
Maar bprosman zal wel weer een of andere smoes hebben.

bprosman

En wat bprosman aangaat,geloof hem voor geen meter
Dat doe je wel vaker niet en dan toch heb je ongelijk (bellen naar de verzekering als je weggaat :mrgreen: ). Maar ik zou zeggen, kom na de vakantie gezellig langs dan laat ik het zien.
Maar bprosman zal wel weer een of andere smoes hebben.
Nee hoor, je mag het zelf proberen :wink: Wel graag de resultaten hier plaatsen dan.
nemen en dat is heel wat anders
Klopt, het is bovenop de standaard doorlopende (, je weet wel, dat je niet hoeft te bellen als je weggaat :mrgreen: ) reisverzekering die ik al heb omdat een ANWB lidmaatschap nu eenmaal geen gestolen bagage of weggewaaide tent vergoedt.
Houd dus gewoon in dat je parasiteerd op mensen die er dus geen beroep op doen maar wel betalen
Dat heet collectief, dat is wat anders dan parasiteren , want dan zou je zelf niks betalen.
Dus ik druk mij zeer laagdunkend uit
Het zit je wel vaak dwars dat "jij het zo moeilijk hebt" en anderen het soms beter hebben in jouw ogen.

plumber

Ja hoor kon er op wachten. :lol:

Dacht trouwens dat het ook om de doorlopende reisverzekering ging
van de ANWB die het hele jaar geldig is.Is nu trouwen een reclame op
de TV over een doorlopende reisverzekering die je op je mobieltje
of op de cumputer aan en uit kan zetten als je weg gaat.
Bij de een moet het wel en bij de ander niet.Zou dus toch maar eens
goed informeren voor je voor rare dingen komt te staan. :shock:
Laatst gewijzigd door plumber op 23 jul 2013 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.

bprosman

Ja hoor kon er op wachten
Jou aanbieden om langs te komen zodat je het zelf kunt komen bekijken / proberen lijkt me nou niet een 'smoes' :wink:

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

bprosman schreef:
Ja hoor kon er op wachten
Jou aanbieden om langs te komen zodat je het zelf kunt komen bekijken / proberen lijkt me nou niet een 'smoes' :wink:

Doen plumber, dan kan je meteen bprosman de mond snoeren :lol:

bprosman

Zou dus toch maar eens goed informeren voor je voor rare dingen komt te staan
Ik heb geen datum doorgegeven en ben toch geholpen van de week, dat had je kunnen lezen.
Dacht trouwens dat het ook om de doorlopende reisverzekering ging
van de ANWB die het hele jaar geldig is.I
Die hebben ze uiteraard ook, maar ook daar betaal je extra voor. Het ging er om of ANWB wegenwachthulp onnodig en duur is. In jouw eerdere vergelijking (waar je de prijs van de reisverzekering opgezocht heb bij Interpolis) neem je niet mee dat je bij de ANWB voor wegenwachthulp buitenland extra moet betalen (30 Euro) en voor een aanhanger moet ik ook nog eens extra betalen (13.24 Euro).
Doen plumber, dan kan je meteen bprosman de mond snoeren :lol:
Kom je gezellig samen :mrgreen:
Laatst gewijzigd door bprosman op 23 jul 2013 18:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten