LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Twijfel tussen Kymco VP50 en Peugeot V-Clic
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 21 jul 2013 17:17
Twijfel tussen Kymco VP50 en Peugeot V-Clic
Hallo iedereen,
Ik word binnenkort 16 en ik heb wat geld gespaard voor een scooter. Ik heb niet zo'n groot budget dus 1300 is echt de max. Ik keek een beetje naar goede scooters voor deze prijs en ik kwam bij de Kymco VP50 en de Peugeot V-Clic.
Nu is mijn vraag: welke scooter is beter?
Ik ga de scooter normaal gebruiken, woon niet in heuvelachtige gebieden. Soms wel mensen achterop en ongeveer 30 km per dag.
Kunnen jullie me helpen?
Als U zegt van; Kymco nemen!
Wilt U dan ook de reden ervan noemen?
Alvast bedankt iedereen!
Giovanni
Ik word binnenkort 16 en ik heb wat geld gespaard voor een scooter. Ik heb niet zo'n groot budget dus 1300 is echt de max. Ik keek een beetje naar goede scooters voor deze prijs en ik kwam bij de Kymco VP50 en de Peugeot V-Clic.
Nu is mijn vraag: welke scooter is beter?
Ik ga de scooter normaal gebruiken, woon niet in heuvelachtige gebieden. Soms wel mensen achterop en ongeveer 30 km per dag.
Kunnen jullie me helpen?
Als U zegt van; Kymco nemen!
Wilt U dan ook de reden ervan noemen?
Alvast bedankt iedereen!
Giovanni
Re: Twijfel tussen Kymco VP50 en Peugeot V-Clic
Peugeot nemen.
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 21 jul 2013 17:17
Re: Twijfel tussen Kymco VP50 en Peugeot V-Clic
Maar ik lees op internet er niet zulke berichten over, en over de Kymco kan ik niks vinden..
-
- Berichten: 441
- Lid geworden op: 18 apr 2010 15:03
Re: Twijfel tussen Kymco VP50 en Peugeot V-Clic
De V-clic zijn genoeg ervaringen over te vinden en ik denk zeker niet altijd positief.
In tegenstelling tot Barman zeg ik: Kymco.
Dat merk heeft zich in alle modellen wel bewezen.
Er zullen wel meer forummers reageren, waaronder een aantal scooterspecialisten. Als je even wacht tot je meerreracties hebt zal de eindscore vrijwel zeker op Kymco komen.
Kymco heeft zich al zo lange bewezen: een goede scooter voor een eerlijke prijs.
De budget modellen van Peugeot bleken al vaker niet zo best, ondanks dat de prijs vrijwel gelijk is.
Note: de hogere modellen van Peugeot, bijvoorbeeld de Vivacity (die ik zelf heb) kennen minder problemen.
In tegenstelling tot Barman zeg ik: Kymco.
Dat merk heeft zich in alle modellen wel bewezen.
Er zullen wel meer forummers reageren, waaronder een aantal scooterspecialisten. Als je even wacht tot je meerreracties hebt zal de eindscore vrijwel zeker op Kymco komen.
Kymco heeft zich al zo lange bewezen: een goede scooter voor een eerlijke prijs.
De budget modellen van Peugeot bleken al vaker niet zo best, ondanks dat de prijs vrijwel gelijk is.
Note: de hogere modellen van Peugeot, bijvoorbeeld de Vivacity (die ik zelf heb) kennen minder problemen.
Re: Twijfel tussen Kymco VP50 en Peugeot V-Clic
lees het v clic forum maar eens. is chinese meuk.als je wijs bent ga je voor de kymco of de sym orbit 11. de v clic was al kapot bij 2200km de kymco geen problemen , en ook de sym orbit geen problemen nu 5300km mee weg. weet niet waar je woond maar als je in de buurt van Spijkenisse zit mag je die van mij wel proberen. mvg opa
Re: Twijfel tussen Kymco VP50 en Peugeot V-Clic
Kymco ! Heb er zelf 1 en al 6000 KM probleemloos erop zitten.
-
- Berichten: 1258
- Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30
Re: Twijfel tussen Kymco VP50 en Peugeot V-Clic
Mijn 1e scooter was een Peugeot Zenith : deze had ik 5ehands gekocht voor 300 gulden.
Heb er bijna 10 jaar mee gereden zonder grote reparaties. Onverwoestbaar. Alleen af en toe een accu of een lekke band.
Dit was voor mij de reden om weer een Peugeot te kopen, een Vivacity.
Dus normaal zou ik zeggen : ga voor een Peugeot.
Maar van de Peugeot V-Clic hoor je inderdaad niet zulke positieve berichten. Als ik jou was zou ik nog ietsje doorsparen.
En anders zou ik gaan voor de Kymco. Nooit op zo'n ding gereden, maar de mensen die ik ken met een Kymco zijn wel tevreden.
Heb er bijna 10 jaar mee gereden zonder grote reparaties. Onverwoestbaar. Alleen af en toe een accu of een lekke band.
Dit was voor mij de reden om weer een Peugeot te kopen, een Vivacity.
Dus normaal zou ik zeggen : ga voor een Peugeot.
Maar van de Peugeot V-Clic hoor je inderdaad niet zulke positieve berichten. Als ik jou was zou ik nog ietsje doorsparen.
En anders zou ik gaan voor de Kymco. Nooit op zo'n ding gereden, maar de mensen die ik ken met een Kymco zijn wel tevreden.
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
- Contacteer:
Re: Twijfel tussen Kymco VP50 en Peugeot V-Clic
opa67 schreef:lees het v clic forum maar eens. is chinese meuk.als je wijs bent ga je voor de kymco of de sym orbit 11. de v clic was al kapot bij 2200km de kymco geen problemen , en ook de sym orbit geen problemen nu 5300km mee weg. weet niet waar je woond maar als je in de buurt van Spijkenisse zit mag je die van mij wel proberen. mvg opa
Kymco en overige merken zitten anders ook chinese onderdelen in, in diezelfde topcis wordt dit ook bevestigd.
Ik heb daarentegen alleen maar problemen gehad met Kymco, voornamelijk bij vochtig weer. Stopt er ineens mee.
Ik heb reeds een jaar of 4 a 5 een v-clic en staat nu bijna 11K op de teller en geen noemenswaardige problemen.
Re: Twijfel tussen Kymco VP50 en Peugeot V-Clic
ik denk dat je er van uit moet gaan op welke je goede service hebt en garantie per direct regel baar is. jammer genoeg dus niet bij de kymco of de peugeot. nu is er weinig wat onder garantie valt alles wat slijtage onder hevig is betekend dus geen garantie mits het binnen de normen valt. SYM heeft kwa garantie geen problemen en is het merk goed neem geen chinees waarvan je denk heee dat lijkt wel een ... wij verwachten een enorme klap in de markt waar jij en wij hun geld aan kwijt zullen raken als de processen positief zijn. V-Clic was een ramp (imitatie Kymco Filly) maar is in de loop der jaren goed aan gewerkt dus is een redelijk B merk met een plus. Kymco heeft nu zelf ook Chinese in huis waaronder die in jou prijsklassen ook deze zijn aardig goed en onder de B merken plus te zetten. SYM is een A merk hebben wij nooit problemen mee ondanks wij geen dealer zijn. zelf zal kiezen voor honda, Yamaha, dus spaar even door zou ik zeggen. Vespa piaggio gilera staan ook goed op de markt o-wel ik zelf niet zo over de garantie afwikkelingen eens ben.
keuzen genoeg alleen nog de goede dealer met ruimen sortering en goede service.
keuzen genoeg alleen nog de goede dealer met ruimen sortering en goede service.
Re: Twijfel tussen Kymco VP50 en Peugeot V-Clic
Tegenwoordig heeft bijna elk merk een fabriek in China staan waar de goedkopere 50cc brommers worden geproduceerd. (Behalve Yamaha, maar hun 50cc brommers zijn dan ook hopeloos ouderwets en veel te duur) Alleen de topmodellen maken ze nog in eigen land.
Betekent dit dan dat ze allemaal "chinese onderdelen" hebben ? Nee zeker niet. Elk merk hanteert een totaal andere strategie. En dat is ook deoorzaak dat Peugeot er zo slecht uit springt, van alle merken die in china produceren hebben Peugeot en Sym de meeste problemen. (Deze werken overigens ook samen )
Dat zit als volgt:
Piaggio produceert in China en Vietnam, maar maakt daar zelf zijn eigen onderdelen na of laat ze ergens anders maken. Dus geen doorsnee china meuk, maar eigen ontwerp en eigen productie. De kwaliteit van de onderdelen is goed, de brommers alleen niet zo netjes in elkaar gezet door de medewerkers als bij Kymco, SYM of Peugeot en het technisch ontwerp van de brommers ook niet logisch en vervelend voor de monteur om aan te werken.
Kymco produceert scooters in eigen fabriek in China, maakt daar gebruik van onderdelen die ze zelf of exclusief voor zichzelf hebben laten maken. Zelfde idee als Piaggio. Kymco scooters zijn netter gemonteerd en hebben een logischer ontwerp dan Piaggio. Kwaliteit is prima.
SYM lijkt op Kymco, het is ook een Taiwanees scootermerk en ze maken ook goedkopere 50cc modellen in China, maar de kwaliteit vind ik toch niet op hetzelfde niveau zitten. Het blok en de remmen zijn minder van kwaliteit dan bij Kymco. Het gaat vaker en eerder stuk. Dat komt doordat de chinese versies van hun spullen beduidend slechter zijn dan de taiwanese. (Sym MIO komt uit taiwan en is dus wel goed!)
Peugeot is net een frans broertje van SYM, de kwaliteit van de chinese peugeots is niet te vergelijken met de oude franse scooters. Ze roesten al in het krat. Als je het blok open trekt vind je her en der doorsnee chinese spullen. Ze werken intiem samen met SYM, zo is de Tweet een kopie van de Sym Symphony en monteert peugeot blokken van SYM onder de duurdere 4t scooters (NewViva en SF3 4t.)
Ik zie de kwaliteitsladder als volgt:
1: Piaggio (EU, China, Vietnam) , Kymco (Taiwan, China) , SYM (Taiwan) , Peugeot (EU)
2: SYM China
3: Peugeot China
Je moet dus weten uit welke fabriek je scooter komt!!
Betekent dit dan dat ze allemaal "chinese onderdelen" hebben ? Nee zeker niet. Elk merk hanteert een totaal andere strategie. En dat is ook deoorzaak dat Peugeot er zo slecht uit springt, van alle merken die in china produceren hebben Peugeot en Sym de meeste problemen. (Deze werken overigens ook samen )
Dat zit als volgt:
Piaggio produceert in China en Vietnam, maar maakt daar zelf zijn eigen onderdelen na of laat ze ergens anders maken. Dus geen doorsnee china meuk, maar eigen ontwerp en eigen productie. De kwaliteit van de onderdelen is goed, de brommers alleen niet zo netjes in elkaar gezet door de medewerkers als bij Kymco, SYM of Peugeot en het technisch ontwerp van de brommers ook niet logisch en vervelend voor de monteur om aan te werken.
Kymco produceert scooters in eigen fabriek in China, maakt daar gebruik van onderdelen die ze zelf of exclusief voor zichzelf hebben laten maken. Zelfde idee als Piaggio. Kymco scooters zijn netter gemonteerd en hebben een logischer ontwerp dan Piaggio. Kwaliteit is prima.
SYM lijkt op Kymco, het is ook een Taiwanees scootermerk en ze maken ook goedkopere 50cc modellen in China, maar de kwaliteit vind ik toch niet op hetzelfde niveau zitten. Het blok en de remmen zijn minder van kwaliteit dan bij Kymco. Het gaat vaker en eerder stuk. Dat komt doordat de chinese versies van hun spullen beduidend slechter zijn dan de taiwanese. (Sym MIO komt uit taiwan en is dus wel goed!)
Peugeot is net een frans broertje van SYM, de kwaliteit van de chinese peugeots is niet te vergelijken met de oude franse scooters. Ze roesten al in het krat. Als je het blok open trekt vind je her en der doorsnee chinese spullen. Ze werken intiem samen met SYM, zo is de Tweet een kopie van de Sym Symphony en monteert peugeot blokken van SYM onder de duurdere 4t scooters (NewViva en SF3 4t.)
Ik zie de kwaliteitsladder als volgt:
1: Piaggio (EU, China, Vietnam) , Kymco (Taiwan, China) , SYM (Taiwan) , Peugeot (EU)
2: SYM China
3: Peugeot China
Je moet dus weten uit welke fabriek je scooter komt!!
Re: Twijfel tussen Kymco VP50 en Peugeot V-Clic
Het te weten komen uit welke fabriek, had toch iets te maken met het frame nummer oo4load ?
Het is een pracht van een uitleg en kan dit alleen beamen.
Het is een pracht van een uitleg en kan dit alleen beamen.
-
- Berichten: 287
- Lid geworden op: 10 okt 2011 15:36
Re: Twijfel tussen Kymco VP50 en Peugeot V-Clic
Dat producenten voor lager productiekosten kiezen weten we nu wel. Op de vraag van topic start terug te komen: de V-clic is ook een fijn scootertje als die even netjes rijklaar gemaakt wordt, beste is wel meteen de begrenzers eruit te halen, kwaliteit van de Kymco is wel beter. Dus het is wat je uiteindelijk zelf er voor over hebt.
Re: Twijfel tussen Kymco VP50 en Peugeot V-Clic
JanTinusPlukvet schreef:De V-clic zijn genoeg ervaringen over te vinden en ik denk zeker niet altijd positief.
In tegenstelling tot Barman zeg ik: Kymco.
Dat merk heeft zich in alle modellen wel bewezen.
Er zullen wel meer forummers reageren, waaronder een aantal scooterspecialisten. Als je even wacht tot je meerreracties hebt zal de eindscore vrijwel zeker op Kymco komen.
Kymco heeft zich al zo lange bewezen: een goede scooter voor een eerlijke prijs.
De budget modellen van Peugeot bleken al vaker niet zo best, ondanks dat de prijs vrijwel gelijk is.
Note: de hogere modellen van Peugeot, bijvoorbeeld de Vivacity (die ik zelf heb) kennen minder problemen.
Inderdaad jan,
is ook onvermijdelijk wij willen iedereen het beste heeft. alleen gaat iedereen voor het goedkope geld en dan is het jammer genoeg vragen om goedkope productie met dure gevolg. ik blijf er bij dat het om onderhoud en aflevering gaat en dat een product goed wordt ingereden en onderhoud krijgt.
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 21 jul 2013 17:17
Re: Twijfel tussen Kymco VP50 en Peugeot V-Clic
Hallo iedereen,
Ik ben net even bij 3 dealers geweest en ik heb deze scooters aangeboden gekregen:
Dealer 1:
Piaggio Zip 45 km - 4 takt.
3000 km
1 kras
1150. Geen extra kosten.
Dealer 2:
Piaggio Zip 45 km - 4 takt.
0 km
1750 nieuw incl. extra kosten.
Hij zei tegen mij dat die ook wel kon onderhandelen als ik een helm en slot enzo erbij nam.
Dealer 3:
Sym Orbit II 45 km - 4 takt
0 KM
1600,- (incl. helm van 120,slot van 100, rijklaar en kenteken)
Kunnen jullie me helpen met de beslissing?
Ik ben net even bij 3 dealers geweest en ik heb deze scooters aangeboden gekregen:
Dealer 1:
Piaggio Zip 45 km - 4 takt.
3000 km
1 kras
1150. Geen extra kosten.
Dealer 2:
Piaggio Zip 45 km - 4 takt.
0 km
1750 nieuw incl. extra kosten.
Hij zei tegen mij dat die ook wel kon onderhandelen als ik een helm en slot enzo erbij nam.
Dealer 3:
Sym Orbit II 45 km - 4 takt
0 KM
1600,- (incl. helm van 120,slot van 100, rijklaar en kenteken)
Kunnen jullie me helpen met de beslissing?
Re: Twijfel tussen Kymco VP50 en Peugeot V-Clic
welke bouwjaren GiovanniDH
misschien heb je iets aan deze link http://www.scootercity.nl/Piaggio
1700 is veel geld
misschien heb je iets aan deze link http://www.scootercity.nl/Piaggio
1700 is veel geld
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 21 jul 2013 17:17
Re: Twijfel tussen Kymco VP50 en Peugeot V-Clic
De tweedehands Zip komt uit 2012.
De Sym Orbit II uit 2013.
De Zip nieuw uit 2013
De Sym Orbit II uit 2013.
De Zip nieuw uit 2013
-
- Berichten: 287
- Lid geworden op: 10 okt 2011 15:36
Re: Twijfel tussen Kymco VP50 en Peugeot V-Clic
Kan je beter een Sym Mio nemen ipv een Zip.
-
- Berichten: 287
- Lid geworden op: 10 okt 2011 15:36
Re: Twijfel tussen Kymco VP50 en Peugeot V-Clic
^1JanV schreef:JanTinusPlukvet schreef:De V-clic zijn genoeg ervaringen over te vinden en ik denk zeker niet altijd positief.
In tegenstelling tot Barman zeg ik: Kymco.
Dat merk heeft zich in alle modellen wel bewezen.
Er zullen wel meer forummers reageren, waaronder een aantal scooterspecialisten. Als je even wacht tot je meerreracties hebt zal de eindscore vrijwel zeker op Kymco komen.
Kymco heeft zich al zo lange bewezen: een goede scooter voor een eerlijke prijs.
De budget modellen van Peugeot bleken al vaker niet zo best, ondanks dat de prijs vrijwel gelijk is.
Note: de hogere modellen van Peugeot, bijvoorbeeld de Vivacity (die ik zelf heb) kennen minder problemen.
ik blijf er bij dat het om onderhoud en aflevering gaat en dat een product goed wordt ingereden en onderhoud krijgt.
Re: Twijfel tussen Kymco VP50 en Peugeot V-Clic
mee eensbartsscooterservice schreef:Kan je beter een Sym Mio nemen ipv een Zip.
Re: Twijfel tussen Kymco VP50 en Peugeot V-Clic
De tweedehands Zip komt uit 2012. cat.prijs min 25% 1e jaar en dan voor de 2e jaar min 20% dan heb je de gemiddelde dagwaarde verkoop prijs.
De Sym Orbit II uit 2013. Nieuw cat.prijs excl. afl kosten €1.299,00
De Zip nieuw uit 2013 afhankelijk welk type en dat zijn er nogal wat variërend vanaf 1300 tot 1600 euro Elx afl. kosten.type zit in de 2t-4t en kleur velgen- body en stickers en voorvork
kun je er iets bijkrijgen maar je het niet wil hebben kun je 50% korting vragen op de verkoop prijs van de extra bijgeleverde, dus de helm verkoop 100 is dan 50 euro in je zakje (is wettelijk).
De Sym Orbit II uit 2013. Nieuw cat.prijs excl. afl kosten €1.299,00
De Zip nieuw uit 2013 afhankelijk welk type en dat zijn er nogal wat variërend vanaf 1300 tot 1600 euro Elx afl. kosten.type zit in de 2t-4t en kleur velgen- body en stickers en voorvork
kun je er iets bijkrijgen maar je het niet wil hebben kun je 50% korting vragen op de verkoop prijs van de extra bijgeleverde, dus de helm verkoop 100 is dan 50 euro in je zakje (is wettelijk).