LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Airco Saturn

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Marjolein Staes

Airco Saturn

Ongelezen bericht door Marjolein Staes »

We hebben bij de Saturn een airco gekocht die niet naar onze wensen voldoet.
Deze airco kan niet onder de 23 graden komen, ook al is de temperatuur in de ruimte bijvoorbeeld 24 graden. Hij doet het niet. Wij verwachten ons geld terug. Maar bij de Saturn is er zogenaamd een regel dat je de airco niet kunt terug brengen. Er zit toch garantie van 2 jaar op.
Het is gewoon een principe kwestie geworden.

Het is toch zo dat als je iets koopt in een winkel, je kunt verwachten dat je het product (in een bepaalde tijd ) terug kunt brengen?

bprosman

Re: Airco Saturn

Ongelezen bericht door bprosman »

Het is toch zo dat als je iets koopt in een winkel, je kunt verwachten dat je het product (in een bepaalde tijd ) terug kunt brengen?
Nee , in een fysieke winkel is koop, koop. Wat Saturn wel kan doen is kijken waarom de airco niet voldoende koelt. Is het een "stand alone unit" , is het een split-unit , moet er eventueel een slang naar buiten ?, is de capaciteit toereikend ?

Barman

Ongelezen bericht door Barman »

Marjolein Staes schreef: Het is toch zo dat als je iets koopt in een winkel, je kunt verwachten dat je het product (in een bepaalde tijd ) terug kunt brengen?
Is dat zo? Waar baseer jij dat dan op?

Skylars

Ongelezen bericht door Skylars »

Dat heb ik met mijn airco ook.. Hij kan op 16 graden worden gezet.. Maar hij blijft hangen bij de 23/24 graden.. Nou vind ik dat niet erg want dat is voor mij koel genoeg maar dat ligt niet aan de winkel maar aan het product dan wel hoe je het gebruikt.

Het probleem bij mijn product is de slang die naar buiten moet.. Er komt alsnog warme lucht binnen waardoor het koelsysteem niet geheel kan koelen tot die 16 graden.. Als ik een gat in mijn muur zou slaan en de slang eruit zou hangen, de rest dichtkit en de ramen met koude natten lappen bedek.. Zou ik al een eind verder komen.

Betreft het terugbrengen.. Altijd alles goed doornemen betreft papieren.. Ik weet dat je bij veel winkels tot 14 dagen dingen kan terugbrengen, maar op bepaalde producten klopt dit niet. Altijd even navragen. Vooral bij grote aankopen zoals airco's, computers enz

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Maar hij blijft hangen bij de 23/24 graden
De meerste kleinere airco's / koelkastjes voor campinggebruik etc. koelen maar een graad of 6...7 onder de buitentemperatuur.

hawkwind

Ongelezen bericht door hawkwind »

Het gaat ook om de grootte van de ruimte welke de airco moet koelen.
Een airco met een koelvermogen van 6000-8000 btu zal nauwelijks een huiskamer van 5 bij 10 koelen.
Wij hebben een prima Honeywell (10000 btu) welke onze grote slaapkamer uitstekend koelt.
Binnen 15 minuten is de temperatuur in de slaapkamer terug gebracht van 28 naar 20 graden.
Zorg wel dat ,indien de airco voorzien is van een afvoerslang door een raam , dat de kier van het raam wel goed wordt afgesloten.
Het zijn btw wel giga stroomvreters!

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Er kunnen 2 verschillende zaken aan de hand zijn:

1. De airco is kapot (hij doet het niet) . In dat geval heeft u recht op gratis reparatie of vervanging zonder al te veel overlast. Kan de winkelier dat niet realiseren dan heeft u recht op geld retour.

2. De airco functioneert, maar voldoet niet aan uw wensen. Dit kan bijvoorbeeld zijn omdat de capaciteit te klein is, of omdat u koude-verlies heeft door de opening waar de slang door naar buiten gaat. In dit geval heeft uzelf foutief gehandeld en had u een ander type airco dienen te kopen of deze op een betere wijze aan te sluiten. Zoals eerder gezegd kunt u in dit geval de winkelier niet dwingen om te ruilen of te retourneren.

thecure

Ongelezen bericht door thecure »

split-unit airco's werken nog altijd het beste. ik denk dat dit een stand-alone is.

thecure

Ongelezen bericht door thecure »

haloooo Marjolein, bent u daar nog???

audiofreak1

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Marjolein had geen verstand van airco's, is daar nu achter gekomen en reageert gewoon niet meer,
1 tip! Plaats dan ook geen berichten als je toch niet meer reageert. Ze zitten hier om je te helpen, een berichtje terug sturen is dan een kleine moeite! En dat geldt voor iedereen op het forum. Wel zo netjes. :!:

Marjolein Staes

Ongelezen bericht door Marjolein Staes »

Hallo allemaal,
bedankt voor jullie reacties..heb hem inmiddels verkocht via marktplaats.
En wie zegt dat ik er geen verstand van heb..als ik niet reageer?
Laatst gewijzigd door Marjolein Staes op 29 jul 2013 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Wonderwall

Ongelezen bericht door Wonderwall »

Marjolein Staes schreef: En wie zegt dat ik er geen verstand van heb..als ik niet reageer? heb wel meer dingen te doen.
Dat vind ik een beetje rare reactie. Waarom stel je dan de vraag op dit forum.

audiofreak1

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

:D

Gesloten