LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Misleid door Vakantieveilingen.nl ??

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Stephan33

Misleid door Vakantieveilingen.nl ??

Ongelezen bericht door Stephan33 »

Via vakantieveilingen hebben wij een veiling "gewonnen" van een verblijf van 3 dagen (2 nachten) in een
volledig ingerichte bungalow. (Bij mij zijn 3 dagen 72 uur.) Wij moesten hier voor EUR 157,00 betalen!

Nu blijkt dat wij de eerste dag (vrijdag) om 15.00 uur de bungalow in kunnen en wij zondagochtend om 10.00 uur deze weer moeten verlaten. (43 uur). Wij kunnen alleen dus de zaterdag volledig gebruik maken van de bungalow de andere dagen dus niet.

Nu weet ik ook wel dat vaak je eerste dag en laatste dag van je vakantie niet mee mag tellen en dat je wel 3 dagen van het park gebruik mag maken maar tijdens de veiling stond er echt:

"Verblijf van 3 dagen (2 nachten) in een volledig ingerichte bungalow"

Er stond niet van je mag 3 dagen gebruikmaken van het park.

Is er sprake van misleiding of niet en zijn er misschien meer mensen die hierover vallen?

Gr. Stephan.

Stephan33

Re: Misleid door Vakantieveilingen.nl ??

Ongelezen bericht door Stephan33 »

Het betreft onderstaande veiling:

3 DAGEN ZOMERVAKANTIE BIJ VAKANTIEPARK ORANJE IN DRENTHE

De prijs is overigens incl.

• € 37,50 eindschoonmaak
• € 4,95 bedlinnen p.p.
• € 1,50 gemeentelasten per persoon per nacht

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Stephan33 schreef:Via vakantieveilingen hebben wij een veiling "gewonnen" van een verblijf van 3 dagen (2 nachten) in een
volledig ingerichte bungalow. (Bij mij zijn 3 dagen 72 uur.) Wij moesten hier voor EUR 157,00 betalen!

Nu blijkt dat wij de eerste dag (vrijdag) om 15.00 uur de bungalow in kunnen en wij zondagochtend om 10.00 uur deze weer moeten verlaten. (43 uur). Wij kunnen alleen dus de zaterdag volledig gebruik maken van de bungalow de andere dagen dus niet.

Nu weet ik ook wel dat vaak je eerste dag en laatste dag van je vakantie niet mee mag tellen en dat je wel 3 dagen van het park gebruik mag maken maar tijdens de veiling stond er echt:

"Verblijf van 3 dagen (2 nachten) in een volledig ingerichte bungalow"

Er stond niet van je mag 3 dagen gebruikmaken van het park.

Is er sprake van misleiding of niet en zijn er misschien meer mensen die hierover vallen?

Gr. Stephan.
Kan zijn dat je ook wel 3 dagen van het park gebruik mag maken maar NIET van de bungalow.
En die tijden van aankomst/vertrek zijn normaal.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

Chocomelk schreef:
Kan zijn dat je ook wel 3 dagen van het park gebruik mag maken maar NIET van de bungalow.
En die tijden van aankomst/vertrek zijn normaal.
TS schrijft:
Via vakantieveilingen hebben wij een veiling "gewonnen" van een verblijf van 3 dagen (2 nachten) in een volledig ingerichte bungalow. (Bij mij zijn 3 dagen 72 uur.) Wij moesten hier voor EUR 157,00 betalen!
@stephan

Toen je de veiling had gewonnen, was het handig geweest op de website van het bungalowpark de voorwaarden te lezen.
Daar staat dit:
Aankomst en vertrek.
De gehuurde accommodatie kan op de overeengekomen dag van aankomst,
als vermeld op de bevestiging van de reservering, vanaf 15.00 uur worden betrokken.
Op de overeengekomen dag van vertrek, zoals vermeld op de bevestiging van
de reservering, dient de woning voor 10.00 uur verlaten te zijn.
Indien geopend, kan ook op de aankomstdag vanaf 12.00 uur evenals op
de vertrekdag gebruik worden gemaakt van attractiepark Speelstad Oranje,
het zwem- en saunaparadijs en de ijsbaan (wintermaanden) van De Bonte Wever in Assen.

In- en uitchecktijden:
Inchecken: vanaf 12.00 uur op de dag van aankomst, 15.00 uur in uw woning
Uitchecken: vóór 10.00 uur op de dag van vertrek
Dus je mag om 12 uur op het park, maar pas om 15 uur naar de bungalow.
Het uitchecken is zelf internationaal om 10 uur.

PeterW1572

Ongelezen bericht door PeterW1572 »

Worden dit soort vragen nu door mensen gesteld die voor het eerst een vakantie boeken (dan is de vraag niet onlogisch) of valt het mensen na jaren pas op dat het zo werkt?

bronx

Ongelezen bericht door bronx »

Bieden op een lastminute vakantie via vakantieveiling is bijna niet te doen voor iemand met een klein budget.
Als je ziet dat bepaalde personen 5x achter elkaar bieden en de biedingen met 50 euro per keer omhoog gaan, moet het wel een medewerker zijn van die reisorganisatie.
In het contract staat dat de medewerkers niet mogen bieden, en dat er een notaris is die dat in de gaten houd. Nou die mogen ze dus wel ontslaan, want het gebeurt dus wel! Heb al een klacht ingediend bij klacht.nl, maar of ik daar ooit iets van hoor is maar de vraag.
Ik vraag me trouwens af waarom mensen al 10 uur van tevoren gaan bieden, dat heeft toch geen zin?
Zijn er meer mensen die hier aan ergeren?

Gesloten