LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte ervaring met villa's van fam B. te Calpe (Spanje)

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
Rene1966
Berichten: 34
Lid geworden op: 16 jul 2013 17:04

Slechte ervaring met villa's van fam B. te Calpe (Spanje)

Ongelezen bericht door Rene1966 »

Graag wil ik op deze manier te weten komen of er meerdere mensen zijn die net zulke HORROR toestanden hebben meegemaakt als wij deze zomer met de Fam B. te Calpe (SPANJE).

Samen met mijn broer en zijn gezin met kleine kinderen hebben wij een 1 van de 4 villa's gehuurd van fam. B. voor de somma van €1800 p/w.
Deze villa bestaat uit een boven en beneden gedeelte zodat we toch onze privacy zouden hebben.
Wij hadden uiteraard onderzoek gedaan op internet naar recensies e.d. ,maar vonden zowel geen negatieve of positieve.
Alleen op You Tube adverteren ze met hun huisjes.
Achteraf snap ik dat ze de mogelijkheid tot reageren op You Tube hebben uitgezet.
Zelfgemaakt (in elkaar gezette)interviews met verschillende mensen, je moet ze maar eens bekijken, maar je kan niet reageren.

Aangekomen in Calpe, moesten wij ergens bij een benzinepomp gaan staan wachten.
We zouden aldaar worden opgehaald.
Wij vonden dit al vreemd, maar goed... daar kwam ze aan in een aftandse camper en bracht ons naar de villa.(we hoefde nog net geen blinddoek om en ze moest even vermelden dat we geluk hadden met een gratis taxi....).

De villa zag er redelijk uit en alles leek in orde te zijn.
Toen begon de nachtmerrie: de kinderen moesten van mevrouw buiten blijven en onze vrouwen moesten mee een rondje maken door de villa om de REGELS aan te horen.
Op zich niets mis mee, regels heb je overal.
Maar deze regels gingen echt alle perken te boven en ze werden ons medegedeeld als waren we kleine kinderen. Wij zijn gewone hard werkende mensen die andermans spullen echt wel respecteren en onze vakantieadressen altijd keurig achter laten.
Na de preek dachten we, we hebben de regels gehoord en nu willen we graag privacy, we willen vakantie vieren, na een busreis van 24 uur!!

Op een gegeven moment ging mevrouw B. eindelijk weg, maar tot onze verbazing liep ze achter de villa langs.
Ze bleek hier te verblijven met haar man in een zelf gemaakte blokhut, om de boel in de gaten te houden.
Wij konden deze mensen horen als ze tegen elkaar praatte...dus waarschijnlijk hoorde zij ons ook.
Binnen 1 uur stond deze vrouw 6 x voor onze neus.
Dan was ze weer wat vergeten...dan was ze was wat verloren....of ze hoorde dat 1 van de kinderen graag met een balletje in het zwembad wilde spelen, maar omdat dit verboden was moest ze ons dat nog even melden.
Zo ging het maar door met de regels en de verboden totdat ik zei: kan je geen lijst maken wat er allemaal verboden is hier? want ik kan het allemaal niet meer onthouden.
Vervolgens zei mijn broer tegen haar dat de airco niet werkte en de TV maar 1 zender had....en nog een Duitse ook.!!
Kan dit opgelost worden want het was bloedheet binnen en de kinderen kijken "'s morgens graag even TV .
(Volgens de advertentie waren er op beide woonlagen Nederlandse TV in de villa)
Toen brak de pleuris los!!!
Mevrouw ging Mijnheer erbij halen.
Deze kwam de trap afgestommeld, daar hij stom dronken was.
We hoorde hem schreeuwen tegen zijn vrouw " weer die K**K*r Hollanders".
zijn er problemen!!? zei hij met harde stem. Zonder zich eerst fatsoenlijk voor te stellen.
Wij vertelde hem dat er geen problemen waren, maar alleen dat de airco in de slaapkamer niet werkte en de TV boven alleen een Duitse zender liet zien.
"Deze heb je niet nodig....niemand gebruikt deze dingen hiero"
Voor ons waren dit wel belangrijke punten, want wij willen wel gebruik maken van deze faciliteiten. Waarop zijn antwoord was: "als het je niet bevalt dan pleur je toch lekker op!!! denk je dat je nog wat anders kan krijgen in deze tijd??
De kinderen stonden met grote ogen en bange gezichten naar dit misbaksel te kijken en ik wilde hem het liefst met zijn bezopen harses verzuipen in zijn eigen zwembad.

Omdat het avond was en we niet met kinderen in Calpe konden gaan rondlopen hebben we hem medegedeeld, dat wij de volgende ochtend zouden vertrekken omdat de lol er voor iedereen gelijk af was.
Hij lachte en zei dat we toch niks zouden vinden.
"Altijd die *** Hollanders...jullie willen alleen maar meer en meer!! Met andere nationaliteiten heb ik nooit last!! Je krijgt je poen terug en dan rotten jullie maar op, want ik doe dit niet voor het geld."
Wij staakte de discussie en probeerde te gaan slapen, wat wel lukte na die reis van 24 uur met de bus.

De volgende ochtend alles ingepakt en moesten wij om de blokhut heen dralen omdat het stel nog op bed lag.
Uiteindelijk kwam mevrouw B. uit haar bed.
We zeiden dat de kinderen bang waren geworden van haar man en onze vrouwen weg wilden.
Toen gaf ze ons na een tijdje aarzelend €1000 terug,op voorwaarde dat we een vodje tekende dat we uit eigen beweging zijn vertrokken omdat we buitensporige eisen stelden aan ons verblijf.
De rest kwam wel als haar man wakker was....om 12.00 uur.
Ondertussen hadden onze vrouwen een ander hotel geboekt en ik bracht ze daar snel heen met de kinderen.
Toen ik terug kwam zaten ze beide met mijn broer opnieuw ruzie te maken.
Meneer B. zei dat hij sowieso € 300 inhield voor die eerste dag, we hebben tenslotte gebruik gemaakt van de villa en er moest ook weer schoongemaakt worden.
Wij hadden zoiets van: naja... wel veel voor 1 nacht maar hebben wel geslapen, dus vooruit.

De resterende € 500 zou hij dezelfde dag nog overmaken want hij had onze centen niet nodig.
Hier hadden we geen vertrouwen in, maar wat konden we doen.
We controleerden dit via de bank iedere dag.
De rest van de week hebben we het leuk gehad in Hotel Galet de Mar te Calpe (aanrader)

Maar zoals iedereen al begrijpt, aan het eind van de week geen 1 cent overgemaakt.
Wij belde B. op.
Deze zei dat hij geen geld over ging maken omdat wij hun villa's zwart hadden gemaakt op YouTube!
Wij hadden dat helemaal niet gedaan!!
Toen werden we zo boos dat we hem (heeeeeel zacht uitgedrukt)de volledige waarheid hebben gezegd.
"Als je ons zwart maakt op Youtube klagen we jullie aan voor smaad.!! en ik heb een advocaat", was het enige wat hij zei.

Graag hoor ik of er nog meer mensen zijn met dit soort ervaringen met familie B. en hun 4 villa's : Villa Paradise, Villa Fernando, Villa Roberto en Villa Rojales.

U begrijpt dat wij dus iedereen, die graag privacy wil, het niet leuk vind om een dronken tor om zich heen te hebben, meer regels te accepteren dan het burgerlijk wetboek heeft en het niet appreciëren dagelijks een vrouwelijke sergeant majoor op het terras tegen te komen, het afraden om een villa te huren van dit gefrustreerde koppel.

Voor verdere informatie betreft dit stel en hun praktijken kan iedereen mij via deze site mailen en ik geef u de nodige info en hun door de moderator (zat er wel in ) verwijderde persoon en adres gegevens

[Persoonsgegevens verwijderd door Moderator]
Laatst gewijzigd door Rene1966 op 18 jul 2013 12:19, 5 keer totaal gewijzigd.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Slechte ervaring met villa's van fam B. te Calpe (Spanje)

Ongelezen bericht door sephora30 »

Triest verhaal maar wel heel smakelijk geschreven :D
Jij moet schrijver worden.

Ik kan je verder niet helpen maar geloof dat het noemen van namen niet mag hier op t forum.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Slechte ervaring met villa's van fam B. te Calpe (Spanje)

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Gelukkig te lezen dat julie nog wel een goed hotel gevonden hebben en dus
toch nog van jullie dagen hebben kunnen genieten.
Wat een aso's zeg zij die familie om je zo te behandelen.

Rene1966
Berichten: 34
Lid geworden op: 16 jul 2013 17:04

Re: Slechte ervaring met villa's van fam B. te Calpe (Spanje)

Ongelezen bericht door Rene1966 »

tja......Zeker gezien het feit dat je heel het jaar werkt en maar 2 weken vakantie hebt.
Vervolgens een hoop geld neer legt en dan als een stuk stront uitgejouwd wordt en met je gezin laat in de avond de villa uitgetrapt wordt door een zoals wij ze nu zien: uitgezakt bruin gerimpeld koppel die waarschijnlijk nog in de goeie tijd gebruik heeft gemaakt van de lage huizenprijzen en de hypotheekaftrek in Nederland, zodat ze daarna arme spanjaarden uitgekocht hebben en vervolgens met hun bezopen harses lui achterover hun wil en eisen opleggen aan toeristen die geen kant op kunnen en al betaald hebben. Bah!
En dit alleen maar omdat je vraagt of de airco en de TV gemaakt kan worden.

Ik zal ook eens kijken of ze in het buitenland van deze praktijken gehoord hebben.

Iemand nog tips ?
Laatst gewijzigd door Rene1966 op 26 jul 2013 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Slechte ervaring met villa's van fam B. te Calpe (Spanje)

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Rene1966 schreef:tja......Zeker gezien het feit dat je heel het jaar werkt en maar 2 weken vakantie hebt.
Vervolgens een hoop geld neer legt en dan als een stuk stront uitgejouwd wordt en met je gezin laat in de avond de villa uitgetrapt wordt door een uitgezakt bruin gerimpeld koppel die nog in de goeie tijd gebruik heeft gemaakt van de lage huizenprijzen en de hypotheekaftrek in Nederland, zodat ze daarna arme spanjaarden uitgekocht hebben en vervolgens met hun bezopen harses lui achterover hun wil en eisen opleggen aan toeristen die geen kant op kunnen en al betaald hebben. Bah!
En dit alleen maar omdat je vraagt of de airco en de TV gemaakt kan worden.

Ik zal niet rusten voordat ze ook in Belgie, Duitsland, Spanje Zwitserland Engeland enz ook gehoord hebben van deze praktijken.

Iemand nog tips ?
Plaats je negatieve ervaring zoveel mogelijk op het internet (diverse forums etc) dat zoveel mogelijk mensen gewaarschuwd worden.

Rene1966
Berichten: 34
Lid geworden op: 16 jul 2013 17:04

Re: Slechte ervaring met villa's van fam B. te Calpe (Spanje)

Ongelezen bericht door Rene1966 »

Plaats je negatieve ervaring zoveel mogelijk op het internet (diverse forums etc) dat zoveel mogelijk mensen gewaarschuwd worden.

Suggesties?
Laatst gewijzigd door Rene1966 op 26 jul 2013 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.

dutcheye
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jul 2013 11:41

Re: Slechte ervaring met villa's van fam B. te Calpe (Spanje)

Ongelezen bericht door dutcheye »

Ik heb een beetje zitten Googelen en kwam uit bij een foto van die familie B. Als je die kop van die man ziet geloof ik je verhaal direct voor 100 %. Verder is hij lid of oprichter van een club die " *** BELASTING" heet. Zegt al genoeg lijkt me. Die familie komt oorspronkelijk uit Groningen, ik weet ook al uit welke plaats. Je zou daar eens op een lokale internetsite wat kunnen informeren of een stukje plaatsen ? Verder kun je volgens mij aangifte tegen hem doen van belediging en of discriminatie.

Rene1966
Berichten: 34
Lid geworden op: 16 jul 2013 17:04

Re: Slechte ervaring met villa's van fam B. te Calpe (Spanje)

Ongelezen bericht door Rene1966 »

Ik heb een beetje zitten Googelen en kwam uit bij een foto van die familie B. Als je die kop van die man ziet geloof ik je verhaal direct voor 100 %. Verder is hij lid of oprichter van een club die " *** BELASTING" heet. Zegt al genoeg lijkt me. Die familie komt oorspronkelijk uit Groningen, ik weet ook al uit welke plaats. Je zou daar eens op een lokale internetsite wat kunnen informeren of een stukje plaatsen ? Verder kun je volgens mij aangifte tegen hem doen van belediging en of discriminatie.


bedankt voor de info
Laatst gewijzigd door Rene1966 op 26 jul 2013 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.

dutcheye
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jul 2013 11:41

Re: Slechte ervaring met villa's van fam B. te Calpe (Spanje)

Ongelezen bericht door dutcheye »

Ik zal je de link mailen waar ik dat gevonden heb.

Rene1966
Berichten: 34
Lid geworden op: 16 jul 2013 17:04

Re: Slechte ervaring met villa's van fam B. te Calpe (Spanje)

Ongelezen bericht door Rene1966 »

Ik zal je de link mailen waar ik dat gevonden heb.
thx!!

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Slechte ervaring met villa's van fam B. te Calpe (Spanje)

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Rene1966 schreef:tja......Zeker gezien het feit dat je heel het jaar werkt en maar 2 weken vakantie hebt.
Vervolgens een hoop geld neer legt en dan als een stuk stront uitgejouwd wordt en met je gezin laat in de avond de villa uitgetrapt wordt
In uw post staat dat u zelf aangaf te willen vertrekken.
Dus u bent er niet uitgetrapt.
Rene1966 schreef:door een uitgezakt bruin gerimpeld koppel die nog in de goeie tijd gebruik heeft gemaakt van de lage huizenprijzen en de hypotheekaftrek in Nederland, zodat ze daarna arme spanjaarden uitgekocht hebben en vervolgens met hun bezopen harses lui achterover hun wil en eisen opleggen aan toeristen die geen kant op kunnen en al betaald hebben. Bah!
Gelukkig kunt u het nog objectief bekijken, anders zou dat in mijn ogen nogal afbreuk doen aan uw verhaal.

Rene1966
Berichten: 34
Lid geworden op: 16 jul 2013 17:04

Re: Slechte ervaring met villa's van fam B. te Calpe (Spanje)

Ongelezen bericht door Rene1966 »

In uw post staat dat u zelf aangaf te willen vertrekken.
Dus u bent er niet uitgetrapt.
Hoe noem jij het dan als er gezegd wordt:
"Als het je niet bevalt pleur je maar op, ik wil dat jullie morgen opgerot zijn",je krijgt je geld en wegwezen.
Als je uitgemaakt wordt voor K****r en een Ty**s Hollander .
Er een dronken schreeuwlelijk en een big brother achter je villa hebt zitten
2 kleine kinderen die bang zijn en het niet meer leuk vinden.

Puur omdat je vraagt of de airco en de tv gemaakt kan worden?

Ga me maar pakken op de letter ipv proberen voor te stellen hoe het was op die avond.
Geen enkele rechter in dit land zal zo'n opmerking maken als jij, na het verhaal goed gelezen te hebben.
"Tja mijnheer u bent uit vrije wil vertrokken.. pech gehad.
Nee,wij zijn gedwongen daar weg te gaan.

Dat noem je niet eruit trappen.?.....


En wat betreft het objectieve verhaal:
In je kwaadheid en frustratie, schrijf je zaken soms wat met "emotie" op.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Slechte ervaring met villa's van fam B. te Calpe (Spanje)

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Aangezien ik er die avond niet bij was, kan ik alleen afgaan op wat u schrijft.
Als u dan in uw emotie dingen verkeerd gaat neerzetten, kan ik daar toch niks aan doen?
En ja, daar vallen rechters echt zeer zeker wel heel erg over.
Je krijgt 1 kans en als je dan in je emotie dingen door elkaar haalt, ga je nat bij de rechter.

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Slechte ervaring met villa's van fam B. te Calpe (Spanje)

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Alhoewel de vakantie reeds voorbij is, wellicht een idee voor - redt mijn vakantie ( alsnog ? )

Er zijn diverse sites waar je dit kan melden:

http://www.opgelicht.nl/
http://www.opgelichtopinternet.nl

In ieder geval zoveel mogelijk op sites vermelden zodat google zijn werk kan doen.

Jammer dat breekijzer niet meer bestaat

Rene1966
Berichten: 34
Lid geworden op: 16 jul 2013 17:04

Re: Slechte ervaring met villa's van fam B. te Calpe (Spanje)

Ongelezen bericht door Rene1966 »

Alhoewel de vakantie reeds voorbij is, wellicht een idee voor - redt mijn vakantie ( alsnog ? )

Er zijn diverse sites waar je dit kan melden:

http://www.opgelicht.nl/
http://www.opgelichtopinternet.nl

In ieder geval zoveel mogelijk op sites vermelden zodat google zijn werk kan doen.

Jammer dat breekijzer niet meer bestaat
bedankt ga ik doen.!

Rene1966
Berichten: 34
Lid geworden op: 16 jul 2013 17:04

Re: Slechte ervaring met villa's van fam B. te Calpe (Spanje)

Ongelezen bericht door Rene1966 »

Aangezien ik er die avond niet bij was, kan ik alleen afgaan op wat u schrijft.
Als u dan in uw emotie dingen verkeerd gaat neerzetten, kan ik daar toch niks aan doen?
En ja, daar vallen rechters echt zeer zeker wel heel erg over.
Je krijgt 1 kans en als je dan in je emotie dingen door elkaar haalt, ga je nat bij de rechter.
Raar..ik had gereageerd, maar is zeker weggehaald..

Lees jij nou maar eerst goed het verhaal en mix niet alles door elkaar.
3250 x posten......zegt genoeg denk ik.
Als je wilt mee praten en oordelen lees dan alles goed door, anders ga jij zelf nat bij de rechter

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Slechte ervaring met villa's van fam B. te Calpe (Spanje)

Ongelezen bericht door dhc »

Raar..ik had gereageerd, maar is zeker weggehaald..
100 punten! Als je ongefundeerde uitspraken doet die je niet onderbouwt en die volslagen irrelevant zijn, dan gaan deze in de kliko.

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Slechte ervaring met villa's van fam B. te Calpe (Spanje)

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

dhc schreef:
Raar..ik had gereageerd, maar is zeker weggehaald..
100 punten! Als je ongefundeerde uitspraken doet die je niet onderbouwt en die volslagen irrelevant zijn, dan gaan deze in de kliko.

Wel jammer dat de oorzaak veelal niet in dezelfde kliko beland :wink:

Rene1966
Berichten: 34
Lid geworden op: 16 jul 2013 17:04

Re: Slechte ervaring met villa's van fam B. te Calpe (Spanje)

Ongelezen bericht door Rene1966 »

Raar..ik had gereageerd, maar is zeker weggehaald..


100 punten! Als je ongefundeerde uitspraken doet die je niet onderbouwt en die volslagen irrelevant zijn, dan gaan deze in de kliko.
Net zoals dit bovenstaande bericht van jou dus....* wacht wanneer deze weg wordt gehaald...*

Ik begrijp dat je mijn verwijderde reactie dus gelezen hebt en ook vond dat deze moest worden verwijderd?

Dan is het goed...( u heeft trouwens ook al 3249 x gereageerd in dit forum.....alles relevant en onderbouwt neem ik aan..)

Rene1966
Berichten: 34
Lid geworden op: 16 jul 2013 17:04

Re: Slechte ervaring met villa's van fam B. te Calpe (Spanje)

Ongelezen bericht door Rene1966 »

dat dacht ik al...

Gesloten