LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AOW

Discussieer hier over pensioenregelingen, levensloopregelingen en aanverwante zaken.
plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

AOW

Ongelezen bericht door plumber »

Begrijp echt de mensen niet die zo lopen te klagen over deze regering.
Kreeg van de week samen met mijn vrouw de AOW binnen en ja hoor
iets meer dan 1€ samen opslag.
Mij horen jullie niet meer klagen :mrgreen: :shock:

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: AOW

Ongelezen bericht door langste adem »

Dat is mooi man !
Wat ga je doen met al dat geld ? :D

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: AOW

Ongelezen bericht door tenormin »

Nou, krijg ik als alleenstaande toch 10 cent meer, lees 60 cent :roll: . Kan je wel een feestje van geven. Aan de andere kant, pensioentjes verlaagd, dus toch negatief saldo.

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: AOW

Ongelezen bericht door F.van Holten »

plumber schreef:Begrijp echt de mensen niet die zo lopen te klagen over deze regering.
Kreeg van de week samen met mijn vrouw de AOW binnen en ja hoor
iets meer dan 1€ samen opslag.
Mij horen jullie niet meer klagen :mrgreen: :shock:

Gauw, wegwezen de kroeg in. :)

witte angora
Berichten: 31987
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: AOW

Ongelezen bericht door witte angora »

Goh... Leve de WAO dan. Ik heb netto 4 euro meer.

Aan de andere kant: geen cent huurtoeslag er bij, maar wel 20 euro huurverhoging. :roll:

buurma
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 jun 2013 17:12

Re: AOW

Ongelezen bericht door buurma »

plumber schreef:Begrijp echt de mensen niet die zo lopen te klagen over deze regering.
Kreeg van de week samen met mijn vrouw de AOW binnen en ja hoor
iets meer dan 1€ samen opslag.
Mij horen jullie niet meer klagen :mrgreen: :shock:
Kun je niet via de bijzondere bijstand een aanvulling krijgen ?

PeterW1572
Berichten: 145
Lid geworden op: 02 jul 2013 10:31

Re: AOW

Ongelezen bericht door PeterW1572 »

Dat is mooi want als de stijging meer was geweest hadden de werkenden nog meer premies moeten betalen zodat er nog minder in de economie gestoken kan worden ;-)

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: AOW

Ongelezen bericht door tenormin »

PeterW1572 schreef:Dat is mooi want als de stijging meer was geweest hadden de werkenden nog meer premies moeten betalen zodat er nog minder in de economie gestoken kan worden ;-)
Moet het commentaar van een jonger iemand zijn; die niet 50 jaar gewerkt, gespaard en gesappeld heeft. "Weg met de vergrijzing" heer.

Harrie Kierie
Berichten: 614
Lid geworden op: 29 jul 2013 22:04

Re: AOW

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

buurma schreef:
plumber schreef:Begrijp echt de mensen niet die zo lopen te klagen over deze regering.
Kreeg van de week samen met mijn vrouw de AOW binnen en ja hoor
iets meer dan 1€ samen opslag.
Mij horen jullie niet meer klagen :mrgreen: :shock:
Kun je niet via de bijzondere bijstand een aanvulling krijgen ?
Nee.

Bijzondere bijstand is er sowieso niet voor aanvullingen.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: AOW

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

PeterW1572 schreef:Dat is mooi want als de stijging meer was geweest hadden de werkenden nog meer premies moeten betalen zodat er nog minder in de economie gestoken kan worden ;-)

Hoop voor je dat je

1 gezond blijft dus geen wia hoeft aan te vragen
2 nooit je baan verliest....
3 ouder zal je worden en dan wil ik je nog wel eens horen...

Denk je dat mensen het zo makkelijk hebben met aow ,pensioen,wao etc....slaap dan lekker verder.

@ tenormin nu je hoeft geen 50 jr gewerk te hebben om aan andere mensen te denken,dat zit in je karakter,dat missen sommige nog wel eens....ikke ikke ikke tot ze zelf ooit wat overkomt,zijn de rapem gaar :wink:

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: AOW

Ongelezen bericht door tenormin »

@rozemarijntje, nee, begrijp dat je daar geen 50 jaar voor hoeft te werken, maar ik word een beetje moe van commentaren zoals PeterW1572. Lees dan in zo'n commentaar "dat hij betaald" voor mensen die A.O.W. hebben of dat iemand voor zijn/haar lol in de W.I.A. zit. Word daar ibbelig van; denken ze dan dat ouderen of zieken hun hele leven op hun r**t hebben gezeten en nu lekker van de Staat vangen? Nou ja, hij komt kennelijk uit het jaartal 1572, moet me maar niet opwinden.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: AOW

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

tenormin schreef:@rozemarijntje, nee, begrijp dat je daar geen 50 jaar voor hoeft te werken, maar ik word een beetje moe van commentaren zoals PeterW1572. Lees dan in zo'n commentaar "dat hij betaald" voor mensen die A.O.W. hebben of dat iemand voor zijn/haar lol in de W.I.A. zit. Word daar ibbelig van; denken ze dan dat ouderen of zieken hun hele leven op hun r**t hebben gezeten en nu lekker van de Staat vangen? Nou ja, hij komt kennelijk uit het jaartal 1572, moet me maar niet opwinden.

Moetje ook niet doen,ik zit zelf ook in de wao en niet zo heel lang als de meeste hier gewerkt,maar als ik kon was ik de eerste,Vroeger trok ik me dat soort opmerkingen ook aan.nu denk ik...
Wereld vreemd....nooit wat meegemaakt ,komt nog wel...oooiiit en die klagen het hardst..

Ik ben ook iets omhoog,eerlijk gezegd weet ik niet precies hoeveel...denk net zoiets als WA..
Eerlijk gezegd niet goed gekeken .

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: AOW

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Heb even gekeken 5.20 ....omhoog..Idd de mindere leveren ( ik ook maar heb partner) andere kant veel meer in en toeslagen naar beneden ...

Mar hey..kom op ..volgens rutte,gewoon alles blijve kopen,kan makkelijk.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: AOW

Ongelezen bericht door Jolijn »

PeterW1572 schreef:Dat is mooi want als de stijging meer was geweest hadden de werkenden nog meer premies moeten betalen zodat er nog minder in de economie gestoken kan worden ;-)
Stijging had juist meer moeten zijn, dan hadden de AOWers dit geld in de economie kunnen steken.
Jij kan dit niet, jij hebt geen tijd, want jij moet werken. :wink:

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: AOW

Ongelezen bericht door plumber »

PeterW1572 schreef:Dat is mooi want als de stijging meer was geweest hadden de werkenden nog meer premies moeten betalen zodat er nog minder in de economie gestoken kan worden ;-)
Pensioen met 48€ naar beneden gegaan huur 42€ omhoog =90€
90€ - 1,20€ = 88,80€ in de min. per maand. Gaat naar al die dikbetaalde mensen
in diensr van de overheid.
Denk niet PeterW1572 dat jij dat in de maand kwijt bent,denk eerder dat je meer hebt.
Dit is dan nog buiten al die verhogingen om.Dan heb je nog die 350€ eigen bijdrage
die 80% van de oudere moet betalen maar dat zal volgens jou dus wel eigen schuld zijn.
Moet je maar niet ouder worden!

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: AOW

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

plumber schreef:
PeterW1572 schreef:Dat is mooi want als de stijging meer was geweest hadden de werkenden nog meer premies moeten betalen zodat er nog minder in de economie gestoken kan worden ;-)
Pensioen met 48€ naar beneden gegaan huur 42€ omhoog =90€
90€ - 1,20€ = 88,80€ in de min. per maand. Gaat naar al die dikbetaalde mensen
in diensr van de overheid.
Denk niet PeterW1572 dat jij dat in de maand kwijt bent,denk eerder dat je meer hebt.
Dit is dan nog buiten al die verhogingen om.Dan heb je nog die 350€ eigen bijdrage
die 80% van de oudere moet betalen maar dat zal volgens jou dus wel eigen schuld zijn.
Moet je maar niet ouder worden!

Plumber je hebt gelijk,maar het zijn niet alleen de ouderen,ook mensen met ziekteuitkering staan er slecht voor soms nog slechter....( heb het niet over mezelf)
Ook die moeten alles betalen wij u betaald en vaak nog medicatie die niet vergoed worden..
( heb ik wel volop)
Maar ook dat kan hij zich niet indenken,anders reageer je niet zi bekrompen.. :wink:

Wat ik al zei,iemand kan goed verdienen,maar als je zo denkt..pff lekker karakter en hoog in de bol..
Of elf net aan minimum en doet ui de hoogte,

Maak je niet druk veel te warm voor :wink:

Gesloten