LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Werkgever betaald 3 maanden niet

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
TimRoosendaal

Werkgever betaald 3 maanden niet

Ongelezen bericht door TimRoosendaal »

Beste heer,mevrouw,

Sinds 03-05-2013 ben ik in dienst als Marketing & Website Development bij Elma.Co B.V. Met een 20 urige werkcontract. Dat is gevestigd op [adres verwijderd]. Met als eigenaar zijnde [naam verwijderd].

Op 17-05-2013 heb ik gevraagd om een voorschot ter zekerheid van mijn werk en vertrouwelijkheid tussen werknemer en werkgever. Hier is de heer [naam verwijderd], akkoord meegegaan maar uiteindelijk niks meer ontvangen. Dus mijn uren heb ik doorgeteld tot einde v/d maand.

Op 26-03-2013 ging de heer [naam verwijderd] met vakantie naar Italië. Via het programma Skype heb ik af en toe contact met hem gehad over mijn werk en het salaris. Bijna elke week beloofde hij dat zijn accountant het ging regelen, maar vervolgens had ik steeds niks ontvangen.

Bij terugkomst beloofde hij opnieuw dat hij het " zelf " ging regelen. Maar dat is ook nog steeds niet gebeurt.

Ook heb ik hem netjes gevraagd of hij het die ene week zo snel mogelijk naar mij kon overmaken, wegens ik wat betalingen moest overmaken. Met name mijn schoolboeken al van €480+ euro. Ook is mijn telefoon kapot gegaan, mijn vakantie moest afbetaald worden.. Waar ik dus helemaal geen geld meer voor had. Deze dingen heb ik ook aan de heer [naam verwijderd] verteld..

Meerdere malen zei de de heer [naam verwijderd] dat hij deze situatie ontzettend jammer vond en dat hij het zo snel mogelijk in orde zou gaan maken. Maar een week later zat hij weer in het buitenland en daarna weer een paar dagen in Duitsland.. Dus voor al die tripjes heeft hij wel geld, maar zijn werknemer uitbetalen niet?

Nu zijn we verder in de maand Juli, hij heeft een nieuwe accountant, meerdere keren gevraagd of hij mijn salaris wilt overmaken. En nu op 27-07-2013 is er nog steeds niks gebeurd!

We zijn nu dus bijna 4 maanden verder, waarin ik 250 uur totaal al voor de heer [naam verwijderd] heb gewerkt en die 250 uur heb ik tot op heden nog steeds niet uitbetaald gekregen ná al zijn beloftes..

Helaas heb ik geen geld om een advocaat in te schakelen, omdat dat op dit moment met het geld gewoon niet te doen is, wegens ik ook niet betaald krijg..

Ik mis dus nu 250 uur werkloon, wat ik graag vermenigvuldigd wil zien met €7-€10 per uur ( onder het gemiddelde van een Marketing Medewerker ).

Ik weet totaal niet wat ik moet doen na al mijn mailtjes, telefoontjes die ik heb gepleegd naar de heer [naam verwijderd]..

Graag dat u mijn kunt helpen..

Met vriendelijke groet,

T. Roosendaal

[Bericht aangepast door moderator. Persoonsgegevens verwijderd]
Laatst gewijzigd door TimRoosendaal op 27 jul 2013 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.

jans6318

Re: Werkgever betaald 3 maanden niet

Ongelezen bericht door jans6318 »

Hallo Tim

Wat een zuur verhaal!

Is het een idee dat je 'iets' kunt regelen via een pro deo advocaat?
Hier zijn minimale kosten aan verbonden en kunnen je helpen door dit juridische gevecht.
Heb je misschien rechtsbijstand in je verzekeringspakket (niet die van verkeer alleen maar ook voor dergelijke zaken als deze). Zoek anders eens via FB naar iemand die dit voor jou wel wil uitzoeken, die zijn er echt wel. Succes

TimRoosendaal

Hallo Jans6318,

Bedankt voor je bericht.. Ik zal dalijk eens kijken op Google voor een Pro Deo Advocaat..
Nee dat ben ik helaas niet. Wat bedoel je met " zoeken op facebook ... ? "

groetjes, Tim

jans6318

zoeken is idd niet de juiste omschrijving.

Is het een idee om via FB dit verhaal (zonder naam en toenaam van het bedrijf) te droppen en de vraag neer te leggen of iemande er prodeo naar wil kijken. Via 'delen' komt er dan echt wel iemand op af.

TimRoosendaal

Dus je bedoeld gewoon op mijn eigen facebook dit als Status neerzetten, en dan dit gaan delen..?

Wat zullen mijn 2400 vrienden hier raar van opkijken, haha!

jans6318

Dat kan idd een optie zijn. Is misschien wat radicaal maar ik denk dat je hierin ff moet doorpakken. Ik ben nl bang dat je ws geen cent zult zien.
Het is geen kattenpis en het gaat om een behoorlijke bom duiten. Misschien kun je iets afspreken op provisie basis. Dat degene die bemiddelt een % krijgt van hetgeen jij ontvangt van je werkgever

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

TimRoosendaal schreef: Sinds 03-05-2013 ben ik in dienst als Marketing & Website Development bij xxxxxxxxxxx Met een 20 urige werkcontract. Dat is gevestigd op xxxxxxxxx, xxxxxxxx te xxxxxxxxxxxxx. Met als eigenaar zijnde xxxxxxxxxxxxx.
Met zo'n sympathieke opening komt het geld natuurlijk vanzelf...

Pas maar op dat de schade mbt laster niet in mindering worden gebracht.

Neem contact op met een wetswinkel, daar helpen ze je op weg.

BTW: Je vond het niet vreemd om te gaan werken in een woonflat ?
Elma.co BV is Down for Maintenance
Heb je nog toegang tot de site ? :mrgreen:

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

TimRoosendaal schreef:Sinds 03-05-2013 ben ik in dienst als Marketing & Website Development bij Elma.Co B.V. Met een 20 urige werkcontract
Heeft u een door uzelf en het bedrijf getekende arbeidsovereenkomst, waar naast uw arbeidsuren ook uw salaris etc in genoemd staan?

Bedoelt u hier trouwens 3 mei 2012 of 5 maart 2013 ? In allebei de gevallen kom ik overigens niet tot 4 maanden..

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

Ik heb wat moeite het bericht serieus te nemen. TS beweert nog naar school te gaan, maar kent de d/t regels niet? Werkgever betaalT.
De data kloppen niet, op 3 mei in dienst, maar al in maart salaris willen hebben? Of moet dat 5 maart zijn geweest? In welk geval 4 maanden niet klopt.
Vervolgens, waarom blijft TS ergens werken als hij niet betaald krijgt? Na de 1e maand gelijk stoppen met werken en werkgever tot betalen manen.

TimRoosendaal

crazyme schreef:
TimRoosendaal schreef: Sinds 03-05-2013 ben ik in dienst als Marketing & Website Development bij xxxxxxxxxxx Met een 20 urige werkcontract. Dat is gevestigd op xxxxxxxxx, xxxxxxxx te xxxxxxxxxxxxx. Met als eigenaar zijnde xxxxxxxxxxxxx.
Met zo'n sympathieke opening komt het geld natuurlijk vanzelf...

Pas maar op dat de schade mbt laster niet in mindering worden gebracht.

Neem contact op met een wetswinkel, daar helpen ze je op weg.

BTW: Je vond het niet vreemd om te gaan werken in een woonflat ?
Elma.co BV is Down for Maintenance
Heb je nog toegang tot de site ? :mrgreen:
Ja ik heb toegang tot al zijn gegevens, faceook, websites, mail.. etc..

TimRoosendaal

Excusus, nee 03-05 is de correcte datum, met ingang van 03-08 aankomende maand.. wordt het dus 4 maanden..

TimRoosendaal

kuklos schreef:Ik heb wat moeite het bericht serieus te nemen. TS beweert nog naar school te gaan, maar kent de d/t regels niet? Werkgever betaalT.
De data kloppen niet, op 3 mei in dienst, maar al in maart salaris willen hebben? Of moet dat 5 maart zijn geweest? In welk geval 4 maanden niet klopt.
Vervolgens, waarom blijft TS ergens werken als hij niet betaald krijgt? Na de 1e maand gelijk stoppen met werken en werkgever tot betalen manen.

" Jongeren van 16 en 17 jaar mogen gemiddeld 40 uur per week werken. " Net op de site van Rijksoverheid gekeken, dus geen reden om mijn bericht " niet serieus " te nemen.?

TimRoosendaal

Zou een " loonvordering " brief helpen..?

Groet. Tim

jans6318

laat gaan Tim.
een deel vd mensheid is van orgine sceptisch en een ander deel is dat standaard niet. daar doe je niets aan. Is ook geen verwijt maar slechts een constatering.
Ik heb zelf ooit in een zelfde situatie gezeten en een loonvorderingsbrief is wel een stap die je voorgelegd gaat worden door allerlei hulpinstatanties. Dus.....ga langs rechtshulp, de wetswinkel etc.
Zelf lopen klooien gaat je niets brengen denk ik

TimRoosendaal

Ja klopt... En zelf contact op nemen met zijn accountant..? Enige voordeel daar aan..

Dit staat op zijn website : " Het te laat of niet goed uitbetalen van salarissen leidt tot onvrede en irritatie "

jans6318

Wat ik wel zou doen is aangeven welke stappen je moet gaan ondernemen om dat geld op je rekening te krijgen. Geef aan dat je dit liever ook niet wilt maar dat de situatie steeds meer die kant op gaat, niet gestuurd door jou maar door nalatigheid van hem. Je kunt daar nog eens over bellen met de wergever (zorg dat je vooraf wel het nodige aan info hebt zodat je ook weet waarover je praat.
Eenmaal 'dreigen' met juridische stappen is ook doorpakken. Stel zon zin dus ook zo lang mogelijk uit.
Probeer een datum overeen te komen. Mocht die dan overschreden worden, dan weet hij ook dat er consequenties aan vast zitten. ( altijd middels een schrijven kenbaar maken wat je gaat doen en waarom. Bewaar alle documentatie!
Na een (telefonisch)gesprek is het een goed idee om een samenvatting daarvan te maken en die ook naar hem te mailen. Is niet verplicht maar zo hou je de communucatielijnen iig open en weet hij waar hij staat. Daar kan je dan ook niet op aangevallen worden. Hou vol!

TimRoosendaal

Bedankt voor je antwoord..

Maar bellen en mailen heeft weinig nut, Heb ontzettend vaak zijn voicemail ingesproken, op alle 2 de telefoons vaak gebeld.. Ook zijn mail beantwoord hij niet meer.. Hij is af en toe nog online op skype, wanneer ik tegen hem praat reageert die niet en gaat hij weer snel weg..

jans6318

dan kun je gelijk aan de slag.
Zoek hulp bij rechtsbijstand of een wetswinkel. Zij helpen je verder.
Succes

TimRoosendaal

Bedankt,

Als ik meer weet zal ik het laten weten..

Groet.

TimRoosendaal

Even een vraagje... Op de site van Rijksoverheid staat een voorbeeldbrief van loonvordering.. Ik heb het zelf een beetje verwerkt... Kan iemand kijken of dit zo keurig genoeg is om te verzenden..? Ook zou ik graag willen weten als het goed is Als ik het naar mijn werkgever stuur en daarbij een CCtje naar zijn Accountant..? Waar hij wel contact mee heeft...

BRIEF >>

Onderwerp: loonvordering

Helmond, 27 Juli 2013

Geachte heer *******,

Hierbij breng ik het volgende onder uw aandacht.

Sinds 03-05-2013 ben ik bij u in dienst in de functie van Marketing & Website Development, voor 20 uren per week.
Tot nu toe heb ik geen salaris over de maanden Maart, Juni en Juli mogen ontvangen, terwijl dit uiterlijk op 24-07-2013 allemaal betaald had moeten worden.

Onlangs heb ik contact hierover gehad met u. Aan mij is verteld dat het salaris alsnog direct betaald zou worden. En dat u het meteen zou regelen voor mij. Helaas heb ik tot nu toe niets ontvangen. Misschien is er een vergissing gemaakt of is dit aan uw aandacht ontsnapt?

Daarom verzoek ik u binnen zeven dagen na de datum van deze brief mijn salaris te betalen. Het gaat om 250 uur totaal Sinds 03-05-2013, wat ik graag vermenigvuldigd wil zien met een uurloon van minstens €8,- . Heeft de betaling plaatsgevonden, dan ontvang ik graag per mail een loonspecificatie.

Wanneer er ná 7 dagen nog steeds geen betaling heeft plaatsgevonden, zal ik helaas verdere stappen moeten ondernemen. Wat ik graag wil voorkomen voor u.

Ik vertrouw erop dat de loonbetaling alsnog correct plaatsvindt.

Met vriendelijke groet,

----------------------------------------------------------------

Gesloten