LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] CAV amsterdam

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
dominique dekker

CAV amsterdam

Ongelezen bericht door dominique dekker »

Ik heb net als vele anderen een probleem met het CAV, die de financiën niet goed behartigen.
De vader van mijn dochter werd in 2008 onder bewindgesteld. Zijn dochter was nog minderjarig, dus werd het CAV via de rechtbank aangewezen. Vanaf het begin was er al problemen en hadden wij geen goed gevoel over dit bedrijf.
Ten eerste hoe je werd aangesproken door de medewerksters, echt onbeschoft.
Het bedrijf was ook bijna telefonisch niet bereikbaar en als je vragen had werd je afgesnauwd.

Nu is de vader van mijn dcohter in 2011 overleden. Sinds kort hebben we eindelijk enig inzicht gekregen over de financiën van haar vader.

Omdat hij nog zorgplicht had voor zijn minderjarige dochter, viel hij in de lage eigenbijdrage van de AWBZ. Vader was dement en woonde in een verpleeghuis.
Uiteindelijk is dit door ons zelf rechtgezet en wordt er alsnog 7.5000 € overgemaakt door het AWBZ. Het CAV heeft hier elk jaar een rotzooi van gemaakt.
Het CAV heeft jarenlang een verzekeringspremie betaald, die vrij was i.v.m. dat haar vader was afgekeurd. ad. 1.300,00 € werd alsnog overgemaakt ook door ons zelf recht gezet.
Het CAV heeft over het belastingjaar inkomen, geen aanvaag gedaan voor een "nieuw peiljaar"i.v.m. minder inkomen. Helaas kan dit niet worden rechtgezet, aldus AWBZ, een strop van 6.000 €
Auto heeft en jaar lang "ergens"gestaan en uiteindelijk door een brief van de rechtbank verkocht, voor een belachelijke prijs.
Een jaar lang onkosten betaald over de auto, onnodig en prijsdaling door zo lang te wachten.
2 Boetes moeten betalen. Waarover??? geen idee. Hoe kan dit terwijl je beschermd woont en dement bent.

Aldus het werk van het CAV, mijn dochter heeft nu een klacht ingediend bij het CAV.

Middenweg49

Re: CAV amsterdam

Ongelezen bericht door Middenweg49 »

Hallo,

We hebben al jaren vragen aan het CAV. Ook afrekeningen worden vrijwel niet verstuurd. Nu via de rechtbank gevraagd: De rechtbank behoort elk jaar afrekeningen te krijgen, maar stuurt de vragen gewoon door naar CAV. Dit sleept al jaren aan. Ik zal u vooralsnog de al 7 jaren durende ellende besparen, maar weet het ook niet meer als ook de rechtbank niets doet. Dit terwijl het over een kapitaalkrachtig iemand gaat, die soms maanden zonder geld zat, met een niet opgezegd huis enz. Kortom 20 pagina's klachten maar nog steeds geen jaaroverzichten van de rechtbank.

Kortom, wat kan je verder nog doen als je ook bij de toezichthoudende rechtbank niet verder komt. Weet iemand iets?

Met dank voor uw aandacht

Bazooka

Re: CAV amsterdam

Ongelezen bericht door Bazooka »

Als een bewindvoerder zijn werk niet goed doet, kan de kantonrechter een bewindvoerder ontslaan.

Eerst een klachtenprocedure starten bij de CAV. Staat op hun website. http://www.stichting-cav.nl/upload/klachtenregeling.pdf. Let op de adders onder het gras.

De CAV zal tijd rekken en nooit hun ongelijk willen toegeven. Daar staan ze om bekend. (Een normaal bedrijf is blij met klachten omdat ze dan hun service kunnen verbeteren.)

Als dat niets oplevert, dan een klachtenprocedure starten bij de branchevereniging, de BPBI.

Elders schreef iemand: Het ontslaan van een bwv is zo ongeveer onmogelijk, mijn maatschappelijk werkster heeft erover gebeld. Er moet dan minstens sprake zijn van: fraude, verduistering, oplichting.

De wet zegt: Op grond van artikel 1:448 lid 1 sub e BW eindigt de taak van de bewindvoerder door ontslag dat wordt verleend door de kantonrechter. Ingevolge het tweede lid van artikel 1:448 kan het ontslag ambtshalve worden verleend, hetzij wegens gewichtige redenen, hetzij omdat de bewindvoerder niet meer voldoet aan de eisen om bewindvoerder te kunnen zijn.

Google: "bewindvoerder ontslaan", dan kom je nog meer tegen.

Als je googelt: "werknemer ontslaan" dan kun je lezen hoe moeilijk het is een werknemer te ontslaan. Het ontslaan van een bewindvoerder lijkt nog moeilijker; de Rechtbank wil ook niet afgaan, die heeft tenslotte de bewindvoerder aangesteld. Elkaar dekken heet dat.

Gesloten