LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] internet mb

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
TimRoosendaal

internet mb

Ongelezen bericht door TimRoosendaal »

Ik ben klant bij KPN en heb een internetbundel " Internet Standaard " met 40 Mb/s voor €36.50 in de maand. Nu kreeg ik laatst een melding dat kpn de tarieven wat ging verhogen, dus ik naar kpn gebed en gezegd van.. dat ik al wat langer klant ben bij kpn, dat de tarieven omhoog gaan en dat best jammer is, wat ze voor mij hierin kunnen betekenen.. Niks zeiden ze.. Ook geen korting meneer? Nee meneer ook geen korting..

Nou ja, dan denk ik dat ik overstap naar Telfort met een pakket van " Internet Extra " waar 50 Mb/s inzit en dat voor maar €26.00 per maand..

Toen was het even stil aan de telefoon. En werd mij een minuutje later verteld dat 50 Mb/s onmogelijk was.. Ohh hoezo dan? Nou zei de jongeman: Er is in uw woonplaats een Centrale die de hoeveelheid Mb/s regelt. In uw woonplaats is dat maar 12 Mb/s..

Aah die manier. En waarom bieden jullie dan 40 Mb/s aan..?
" uhmm... ja meneer daar kan ik helaas geen antwoord op geven.. "

Kan iemand mij vertellen, hoe het wel zit met die Mb's en prijsverschillen als er toch maar 1 Centrale is die dat regelt..?

ciske

Re: internet mb

Ongelezen bericht door ciske »

Er is in uw woonplaats een Centrale die de hoeveelheid Mb/s regelt
Als je dicht bij de centrale woont , kan je meer snelheid krijgen, woon je er een eind van af, wordt het minder.

Waarom geen kabel nemen?

TimRoosendaal

Ja redelijk dicht bij voor mij... Nooit aangedacht. Dit leek me makkelijker..

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Als je redelijk dichtbij zit, moet je meer snelheid kunnen halen.

Tja tis maar een optie , als je sneller internet wilt. Vind je dat niet belangrijk kan je gewoon bij KPN blijven. Of naar Telfort of andere adsl.

TimRoosendaal

Ja klopt... Heb al een jaar korting geregeld bij kpn, tegen de tijd dat het afloopt ga ik wel overstappen..

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Het blijft belachelijk dat (a)dsl providers snelheden verkopen die ze meestal bij lange na niet kunnen leveren.

devious

Ongelezen bericht door devious »

dat valt wel mee. xDSL wordt ook verkocht als " TOT x Mbps" omdat het van nogal wat factoren afhangt hoeveel iemand op zijn adres overhoudt. Dat staat ook echt in de voorwaarden en in de specificaties op alle sites.

olaf79

Standaard zou er alleen het abonnement mogen worden verkocht dat het dichts bij de te maximaal te realiseren snelheid komt. Dus als je 12 als max in een gebied hebt mag je daar geen 40, of 30 mb verkopen als je ook 20 mb aanbiedt.

devious

tja, dat is marketingtechnisch niet haalbaar. Daarom ook een snelheidschecker op veel sites.. Er ligt ook een stukje verantwoordelijkheid bij de klant zelf he?

olaf79

devious schreef:tja, dat is marketingtechnisch niet haalbaar. Daarom ook een snelheidschecker op veel sites.. Er ligt ook een stukje verantwoordelijkheid bij de klant zelf he?
Lijkt me juist perfecte markting. Wij zijn eerlijk en bieden wat we beloven de concurrent niet. Zie de reclames met halve pizza's met ansjovis al voor me :D

Klant heeft eigen verantwoording, maar nog niet de helft leveren van wat je beloofd gaat buiten de verantwoording om. Transparantie heet dat.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

devious schreef:tja, dat is marketingtechnisch niet haalbaar. Daarom ook een snelheidschecker op veel sites.. Er ligt ook een stukje verantwoordelijkheid bij de klant zelf he?
Die snelheidschecker hoort wat mij betreft in het bestelproces opgenomen te zijn.
Zodra je je postcode opgeeft en je te ver van de centrale woont, dan worden de snelste lijntjes "grayed out" met vermelding dat die snelheid niet mogelijk is doordat de afstand tot centrale te groot is.

Marketingtechnisch is het blijkbaar regel in plaats van uitzondering geworden om knollen voor citroenen te verkopen....dat lijkt mij echt verantwoordelijkheid van aanbod kant!

devious

Okay, en wat is dan de klantverantwoording? Die kan zomaar een abo nemen en daarna gaan brullen dat het allemaal niet deugt en dat hij/zij is opgelicht?

16again

Ongelezen bericht door 16again »

devious schreef:Okay, en wat is dan de klantverantwoording?
Maandelijks op tijd betalen van de factuur...

De klant is in deze de leek, een internet provider behoort passend aanbod te doen.
Bij hemelsbreed 3km afstand tot de centrale is 50Mb/s onhaalbaar, een dergelijk abonnement mag dan m.i. niet eens door provider aangeboden worden.

devious

16again schreef: Maandelijks op tijd betalen van de factuur...
Dat is pas aan de orde nadat het abonnement is aangegaan. Er ligt ook echt wat verantwoording bij de (bijna) klant. Als je geld genoeg hebt kun je een F1 kopen, maar daar kun je niet mee wegrijden. Da's niet de schuld van de fabrikant en de F1 is niet defect..

olaf79

devious schreef:
16again schreef: Maandelijks op tijd betalen van de factuur...
Dat is pas aan de orde nadat het abonnement is aangegaan. Er ligt ook echt wat verantwoording bij de (bijna) klant. Als je geld genoeg hebt kun je een F1 kopen, maar daar kun je niet mee wegrijden. Da's niet de schuld van de fabrikant en de F1 is niet defect..
Maar als Ferrari adverteert dat die auto 250 km/u gaat en je bent op de deutsche autobahn en dat ding haalt met moeite 140, dan denk ik dat de fabrikant wel een probleempje heeft, denk je ook niet?

devious

Niet als er gewoon in de advertentie staat dat het model tot 250 km/h* kan.

*bergafwaarts, wind mee en getrokken door een echte auto

Kijk, en dat lezen mensen gewoon niet

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

16again schreef:
devious schreef:Okay, en wat is dan de klantverantwoording?
Maandelijks op tijd betalen van de factuur...

De klant is in deze de leek, een internet provider behoort passend aanbod te doen.
Bij hemelsbreed 3km afstand tot de centrale is 50Mb/s onhaalbaar, een dergelijk abonnement mag dan m.i. niet eens door provider aangeboden worden.
Een bedrijf/instantie (welke?) moet volgens jou dus voor alle 7+ miljoen fysieke woningen in Nederland gaan uitzoeken en bijhouden wat de max theoretische snelheid van een adsl/vdsl verbinding zal zijn?

olaf79

devious schreef:Niet als er gewoon in de advertentie staat dat het model tot 250 km/h* kan.

*bergafwaarts, wind mee en getrokken door een echte auto

Kijk, en dat lezen mensen gewoon niet
Maar dat staat er niet. Dat sterretje is nergens te bekennen en waar wordt uitgelegd dat tot 40 mb eigenlijk 10 mb betekend.

devious

Oh jawel hoor. Maar ook jij blijkt zo'n consument te zijn die niet alles leest. Geeft niet, dat het onduidelijk is weet ik maar al te goed. En sommige dingen mogen ook inderdaad beter uitgelegd worden.

Ulbe

Ongelezen bericht door Ulbe »

Als je voor snelheid gaat ben je bij de telefoonlijn aan het verkeerde adres,

Voor basis internetten voldoet ADSL en opvolgende systemen voldoende, wil je echte snelheid hebben en ga je flink down- en uploaden ontkom je niet aan kabel en glasvezel,

Deze systemen zijn wat duurder, maar de netto snelheden die te gebruiken zijn liggen doorgaans op een veel realistischer niveau die beloofd wordt, bij de telefoonlijn systemen is het maar afwachten wat je aan de beloofde snelheid overhoud, :(

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

Gesloten