LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AFM legt Dexia boetes op vanwege Legiolease

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Wielrenner
Berichten: 45
Lid geworden op: 11 jul 2004 16:58

Re: AFM legt Dexia boetes op vanwege Legiolease

Ongelezen bericht door Wielrenner »

Dat gaat naar de schatkist!!!!!!

Pientje
Berichten: 45
Lid geworden op: 05 jul 2004 21:23

Re: AFM legt Dexia boetes op vanwege Legiolease

Ongelezen bericht door Pientje »

Dan legt dat een nóg duidelijkere verantwoordelijkheid bij de overheid om gedupeerden te helpen, een argument als 'dat is gemeenschapsgeld, dat mag niet' gaat dan niet meer op (al is het een heel klein druppeltje op een verrekte grote godsgloeiende plaat).

Wielrenner
Berichten: 45
Lid geworden op: 11 jul 2004 16:58

Re: AFM legt Dexia boetes op vanwege Legiolease

Ongelezen bericht door Wielrenner »

De boetes van b.v. een verkeersovertreding gaan ook naar de schatkist. Waarom denk je dat de politie meer moet gaan bekeuren. Om het te kort te dekken.

Pientje
Berichten: 45
Lid geworden op: 05 jul 2004 21:23

Re: AFM legt Dexia boetes op vanwege Legiolease

Ongelezen bericht door Pientje »

Ja dat weet ik. Ik wil alleen maar aangeven dat wanneer boetes, mn die betaald worden aan AFM, in de schatkist komen, het argument van tafel geveegd wordt, dat gemeenschapsgeld niet aan gedupeerden besteed mag worden. Dat het de lading niet dekt begrijp ik ook, maar het principe telt hier.

Wielrenner
Berichten: 45
Lid geworden op: 11 jul 2004 16:58

Re: AFM legt Dexia boetes op vanwege Legiolease

Ongelezen bericht door Wielrenner »

Je mag nooit mensen belasten voor schadevergoeding van de gedupeerden die hier niets mee te maken hebben. Hoewel het geld voor wegenbelasting ook niet wordt besteed voor het onderhouden van de wegen etc.

Politiek is net elastiek maar als de rek eruit is vinden ze wel weer iets nieuws uit. Zo oud als de weg naar Brabant.

Pientje
Berichten: 45
Lid geworden op: 05 jul 2004 21:23

Re: AFM legt Dexia boetes op vanwege Legiolease

Ongelezen bericht door Pientje »

Je mag nooit mensen belasten voor schadevergoeding van de gedupeerden die hier niets mee te maken hebben.
Oh? Maar dat geld mag dan wel voor niet gedupeerden gebruikt worden? Ik begrijp wel wat je bedoelt hoor, maar ik vind het een uitermate vreemde toestand. Een scheve redenering.
Net zo vreemd en scheef als de weg naar Rome oud is.

Wielrenner
Berichten: 45
Lid geworden op: 11 jul 2004 16:58

Re: AFM legt Dexia boetes op vanwege Legiolease

Ongelezen bericht door Wielrenner »

Liep via Utrecht naar het Zuiden en toen naar Rome. Keulen en Aken zijn ook niet in één dag gebouwd.

Kölnerwasser schijnt ook eau de cologne te heten.

Pientje
Berichten: 45
Lid geworden op: 05 jul 2004 21:23

Re: AFM legt Dexia boetes op vanwege Legiolease

Ongelezen bericht door Pientje »

Via Utrecht? Waar is je beginpunt dan? Keuls water associeer ik met zakdoekjes, pepermunt en sinaasappel! Die geuren kwamen uit de tas van mijn oma. Die 'belegde' haar geld gewoon in een sok onder het matras, ook zo stom nog niet achteraf.

Wielrenner
Berichten: 45
Lid geworden op: 11 jul 2004 16:58

Re: AFM legt Dexia boetes op vanwege Legiolease

Ongelezen bericht door Wielrenner »

Recht en Onrecht daar gaat het om.

Pientje
Berichten: 45
Lid geworden op: 05 jul 2004 21:23

Re: AFM legt Dexia boetes op vanwege Legiolease

Ongelezen bericht door Pientje »

Precies, en de scheidslijn daartussen en hoe helder die gezien wordt! Welterusten.

Wielrenner
Berichten: 45
Lid geworden op: 11 jul 2004 16:58

Re: AFM legt Dexia boetes op vanwege Legiolease

Ongelezen bericht door Wielrenner »

De waarheid ligt altijd in het midden, alleen wat is het midden.

Joshua
Berichten: 931
Lid geworden op: 01 mei 2004 11:29

Re: AFM legt Dexia boetes op vanwege Legiolease

Ongelezen bericht door Joshua »

Chris G Geplaatst op 07 Nov 2003
--------------------------------------------------------------------------------
AFM: Ontheffingen voor saldibewakingsplicht aandelenlease

Een waarheid die boekdelen spreekt.
De Autoriteit Financiële Markten (AFM) heeft in het belang van de consument een tweetal aanbieders van effectenlease-producten ontheffing verleend van de saldibewakingsplicht voor lopende en (in de vorm van aflossingsproducten) te verlengen overeenkomsten. Deze saldibewakingsplicht is een verplichting voor instellingen om, in het belang van hun cliënten, er op toe te zien dat deze over voldoende saldi beschikken ter nakoming van hun financiële verplichtingen.
http://www.afm.nl/default.ashx?DocumentId=1512
De AFM acht het op dit moment afdwingen van maatregelen om voor lopende overeenkomsten aan deze saldibewakingsplicht te voldoen niet in het belang van de beleggers. Dit zou namelijk betekenen dat veel beleggers op dit moment een grote som geld moeten bijstorten om aan hun verplichtingen te voldoen. Voor alle nieuw af te sluiten effectenlease-overeenkomsten blijft de saldibewakingsplicht van toepassing.
De AFM staat met de rug tegen de muur nu blijkt dat de AANBIEDERS niet de zorgplicht in acht hebben hebben genomen, en de schade tot onmogelijke hoogte heeft geleid.

Dat was in 2003. In 2004 oordeelt de AFM op een zestal punten dat AANBIEDERS een boete opgelegd kan worden wegens verwijtbaar handelen. Niemand praat meer over de plicht van de AANBIEDERS het saldo te bewaken.
Dit is een primaire vereiste die bij elke beleggings instantie moet zorgen dat de schade niet kan ontstaan of beperkt wordt.
Het ontkennen door DEXIA dat zij de zorgplicht heeft, maakt duidelijk dat zij belang hebben met een negatief rendement in haar producten. Het maakt DEXIA blijkbaar niet uit hoe hoog het negatieve saldo is. DEXIA is gewoon een KREDIET verstrekker, en toont voldoende aan geen beleggings organisatie te zijn die voor haar klanten een goede relatie nastreeft. Dit ondanks haar media promotie reclame elke dag op de radio met ALEX.
In de laatst bij mij bekende dagvaardigingen aan DEXIA wordt hier niet of onvoldoende aandacht aan gegeven. Ik meen dat dit een overtuigend bewijs levert dat DEXIA verwijtbaar heeft gehandeld t.a.v. haar zorgplicht.

Gesloten