LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] waarschuwing Telefoons Lightinthebox
waarschuwing Telefoons Lightinthebox
Mijn vader wilde graag een nieuw telefoon hebben. Niet te duur, maar wel graag een toestel dat hij Whatsapp kan gebruiken .We kwamen uit bij Lightinthebox. Ondanks dat we veel negatieve verhalen hebben gelezen, zijn er ook heel veel positieve verhalen. Ook in de directe omgeving heeft iemand al een aantal telefoons van dit merk gekocht. En is zeer tevreden. Dus we dachten laten we het maar proberen.
Het toestel met het typenummer D7100 werd op 25 juni 2013 besteld en op dinsdag 2 juli 2013 geleverd (we hoefden geen klaringskosten en verzendkosten te betalen). Meteen al vanaf het begin gaf het geleverde toestel aan dat de batterij niet opgeladen kon worden. Er zitten twee accu’s bij dus accu omgewisseld en het probleem leek opgelost, althans daar leek het op. Het was niet de accu die zwak was maar het bleek de meegeleverde kabel te zijn. Met veel pijn en moeite heb ik het toestel weten op te laden. Op 3 juli 2013 heb ik een mail gestuurd naar Lightinthebox of ze een nieuwe werkende kabel konden sturen. Hier heb ik helaas tot op heden geen reactie op gekregen.
Vervolgens zijn we het toestel gaan instellen. Het Android besturingsysteem gaf meteen foutmeldingen. Zo werd er continu aangegeven dat er te weinig werkruimte was en de geïnstalleerde applicaties zoals Whatsapp en ING bankieren werden continu op interne geheugen gezet i.p.v. op de meegeleverde 2 gigabyte SD-kaart. Elke keer bij instellingen gaven we aan dat de applicaties op SD-kaart gezet moesten worden. Maar dit gebeurde dus niet. Tevens bleek dat de T-Mobile simkaart was geblokkeerd voor uitgaande gesprekken. Er kwamen wel berichten binnen maar bellen en berichten verzenden was ook niet mogelijk.
Na hulp te hebben gehad van een derde partij (die ook hebben geprobeerd het toestel in te stellen), kreeg ik het advies om rechtstreeks contact op te nemen met Lightinthebox en aan te geven dat het toestel defect is. Dit heb ik gedaan op 10 juli 2013. Ik heb de klachten omschreven en ze gevraagd om het toestel om te ruilen voor een functionerend exemplaar en daarbij ook verwezen naar mijn mail van 3 juli 2013. Ik zou op korte termijn een reactie krijgen. Het bleef dus akelig stil. Vervolgens heb ik op de site klacht.nl mijn verhaal gedaan en een klacht ingediend. Ook hier geen reactie van Lightinthebox.
T-Mobile heeft de belkaart inmiddels opnieuw geactiveerd. Helaas konden ze niet aangeven waarom de kaart in eerste instantie was geblokkeerd. Waarschijnlijk toch door het gebruik van het Lightinthebox toestel. De medewerker gaf wel aan dit vaker te hebben gehoord over de Lightinthebox telefoontoestellen en dat het geen beleid is van T-Mobile om kaarten te blokkeren tenzij er foutieve codes worden gebruikt.
Ik ga er inmiddels vanuit dat we het geld kwijt zijn en dat we een slecht/niet functionerend toestel in ons bezit hebben. Ik wil dan ook mensen waarschuwen voor de Chinese webwinkel Lightintehox en miniinthebox. Op het eerste gezicht ziet het er prachtig uit maar de kwaliteit is zelfs Chinees makelij onwaardig. Aftersales doen ze nauwelijks wat aan. Reageren slecht of met standaard e-mails. Maar een passende oplossing blijft uit.
Het toestel met het typenummer D7100 werd op 25 juni 2013 besteld en op dinsdag 2 juli 2013 geleverd (we hoefden geen klaringskosten en verzendkosten te betalen). Meteen al vanaf het begin gaf het geleverde toestel aan dat de batterij niet opgeladen kon worden. Er zitten twee accu’s bij dus accu omgewisseld en het probleem leek opgelost, althans daar leek het op. Het was niet de accu die zwak was maar het bleek de meegeleverde kabel te zijn. Met veel pijn en moeite heb ik het toestel weten op te laden. Op 3 juli 2013 heb ik een mail gestuurd naar Lightinthebox of ze een nieuwe werkende kabel konden sturen. Hier heb ik helaas tot op heden geen reactie op gekregen.
Vervolgens zijn we het toestel gaan instellen. Het Android besturingsysteem gaf meteen foutmeldingen. Zo werd er continu aangegeven dat er te weinig werkruimte was en de geïnstalleerde applicaties zoals Whatsapp en ING bankieren werden continu op interne geheugen gezet i.p.v. op de meegeleverde 2 gigabyte SD-kaart. Elke keer bij instellingen gaven we aan dat de applicaties op SD-kaart gezet moesten worden. Maar dit gebeurde dus niet. Tevens bleek dat de T-Mobile simkaart was geblokkeerd voor uitgaande gesprekken. Er kwamen wel berichten binnen maar bellen en berichten verzenden was ook niet mogelijk.
Na hulp te hebben gehad van een derde partij (die ook hebben geprobeerd het toestel in te stellen), kreeg ik het advies om rechtstreeks contact op te nemen met Lightinthebox en aan te geven dat het toestel defect is. Dit heb ik gedaan op 10 juli 2013. Ik heb de klachten omschreven en ze gevraagd om het toestel om te ruilen voor een functionerend exemplaar en daarbij ook verwezen naar mijn mail van 3 juli 2013. Ik zou op korte termijn een reactie krijgen. Het bleef dus akelig stil. Vervolgens heb ik op de site klacht.nl mijn verhaal gedaan en een klacht ingediend. Ook hier geen reactie van Lightinthebox.
T-Mobile heeft de belkaart inmiddels opnieuw geactiveerd. Helaas konden ze niet aangeven waarom de kaart in eerste instantie was geblokkeerd. Waarschijnlijk toch door het gebruik van het Lightinthebox toestel. De medewerker gaf wel aan dit vaker te hebben gehoord over de Lightinthebox telefoontoestellen en dat het geen beleid is van T-Mobile om kaarten te blokkeren tenzij er foutieve codes worden gebruikt.
Ik ga er inmiddels vanuit dat we het geld kwijt zijn en dat we een slecht/niet functionerend toestel in ons bezit hebben. Ik wil dan ook mensen waarschuwen voor de Chinese webwinkel Lightintehox en miniinthebox. Op het eerste gezicht ziet het er prachtig uit maar de kwaliteit is zelfs Chinees makelij onwaardig. Aftersales doen ze nauwelijks wat aan. Reageren slecht of met standaard e-mails. Maar een passende oplossing blijft uit.
Re: waarschuwing Telefoons Lightinthebox
Sommige apps zoals whatsapp kunnen niet op de sd kaart gezet worden. Dat ligt dus niet aan het toestel maar aan de app (klachten hierover bij whatsapp).
Verder, u kiest zelf voor een relatief onbeperkt merk met weinig ondersteuning en veel slechte verhalen. U had beter een midrange samsung of lg kunnen kopen.
Verder, u kiest zelf voor een relatief onbeperkt merk met weinig ondersteuning en veel slechte verhalen. U had beter een midrange samsung of lg kunnen kopen.
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 25 jul 2013 20:27
Re: waarschuwing Telefoons Lightinthebox
KOOP NOOIT PRODUCTEN BIJ "LIGHTINTHEBOX.COM" ....
Wat een doffe ellende alleen al om in contact te komen met de klantenservice...
Heb eind december mijn telefoon Radar gekocht en bij het instellen van mijn telefoon kwam ik er achter dat hij niet de Nederlandse Taal in het menu heeft maar wel volgens de specificatie op hun website ... de bijgeleverde headset vertoonde al meteen kuren ..had alleen geluid aan de linkerkant ... dus LihgtintheBox via hun website tot 3x een klacht neergelegd en moet hierover nog steeds een antwoord op krijgen?????? .. nu het volgende probleem ... bij het opladen van mijn mobiel ( wat soms al heel moeilijk was dat hij niet oplaadde??) zijn de pinnetjes van mijn telefoon in de oplader blijven steken ... conclusie ... geen telefoon dus opnieuw LightintheBox hierover ingelicht en warempel ... ik kreeg bericht terug ... Lees het volgende ..
Beste klant,
Dank u voor het winkelen bij LightInTheBox.com.
Onze excuses voor het ongemak en we willen graag u helpen. Helaas moeten wij u meedelen dat ons retourbeleid duidelijk vermeld dat klanten elektronica producten alleen kunnen retourneren vanwege kwaliteitsgebreken en hiervoor een terugbetaling kunnen ontvangen, wanneer het verzoek hiertoe binnen 60 dagen na ontvangt is ingediend.
Hier vindt u ons retourbeleid:
http://www.lightinthebox.com/nl/index.p ... lectronics
Wij rade u het apparaat lokaal te laten repareren. Als u tech-support nodig heeft, neemt u gerust contact met ons op.
Nogmaals onze excuses voor het veroorzaakte ongemak en op voorhand dank voor uw begrip. Wij hopen u snel weer terug te zien op LightInTheBox.com!
Met vriendelijke groet,
De Klantendienst
MIJN ANTWOORD:
Beste meneer of mevrouw,
U denkt toch zeker niet dat ik uberhaupt nog iets koop bij Light in the Box, hier geldt een garantie van teminste 1 jaar op al het electronische apparatuur terwijl U maar 3 maanden garantie afgeeft?? En dan heeft U het over "duidelijk" retourbeleid die we in de kleine lettertjes na een aantal klikken verder moeten terugvinden ??!! Ik vind dit pure schande en oplichterij .....
En toen kreeg ik vandaag deze mail van klacht.nl dat Light in the box mijn probleem schijnt opgelost te hebben ... nou mooi niet !!! Nog even een review van mij en dan ga ik maar proberen dit zo gauw als mogelijk te vergeten ... #hoegeldoverandermansrugteverdienen#
https://www.klacht.nl/light-in-the-box/ ... o.facebook
Wat een doffe ellende alleen al om in contact te komen met de klantenservice...
Heb eind december mijn telefoon Radar gekocht en bij het instellen van mijn telefoon kwam ik er achter dat hij niet de Nederlandse Taal in het menu heeft maar wel volgens de specificatie op hun website ... de bijgeleverde headset vertoonde al meteen kuren ..had alleen geluid aan de linkerkant ... dus LihgtintheBox via hun website tot 3x een klacht neergelegd en moet hierover nog steeds een antwoord op krijgen?????? .. nu het volgende probleem ... bij het opladen van mijn mobiel ( wat soms al heel moeilijk was dat hij niet oplaadde??) zijn de pinnetjes van mijn telefoon in de oplader blijven steken ... conclusie ... geen telefoon dus opnieuw LightintheBox hierover ingelicht en warempel ... ik kreeg bericht terug ... Lees het volgende ..
Beste klant,
Dank u voor het winkelen bij LightInTheBox.com.
Onze excuses voor het ongemak en we willen graag u helpen. Helaas moeten wij u meedelen dat ons retourbeleid duidelijk vermeld dat klanten elektronica producten alleen kunnen retourneren vanwege kwaliteitsgebreken en hiervoor een terugbetaling kunnen ontvangen, wanneer het verzoek hiertoe binnen 60 dagen na ontvangt is ingediend.
Hier vindt u ons retourbeleid:
http://www.lightinthebox.com/nl/index.p ... lectronics
Wij rade u het apparaat lokaal te laten repareren. Als u tech-support nodig heeft, neemt u gerust contact met ons op.
Nogmaals onze excuses voor het veroorzaakte ongemak en op voorhand dank voor uw begrip. Wij hopen u snel weer terug te zien op LightInTheBox.com!
Met vriendelijke groet,
De Klantendienst
MIJN ANTWOORD:
Beste meneer of mevrouw,
U denkt toch zeker niet dat ik uberhaupt nog iets koop bij Light in the Box, hier geldt een garantie van teminste 1 jaar op al het electronische apparatuur terwijl U maar 3 maanden garantie afgeeft?? En dan heeft U het over "duidelijk" retourbeleid die we in de kleine lettertjes na een aantal klikken verder moeten terugvinden ??!! Ik vind dit pure schande en oplichterij .....
En toen kreeg ik vandaag deze mail van klacht.nl dat Light in the box mijn probleem schijnt opgelost te hebben ... nou mooi niet !!! Nog even een review van mij en dan ga ik maar proberen dit zo gauw als mogelijk te vergeten ... #hoegeldoverandermansrugteverdienen#
https://www.klacht.nl/light-in-the-box/ ... o.facebook
Laatst gewijzigd door opge-lightinthebox op 27 jul 2013 02:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: waarschuwing Telefoons Lightinthebox
Zou lightinthebox meelezen? Ik krijg in één keer een reactie op beide e-mails (3 juli en 10 juli) en op klacht.nl. Ze willen dat ik een foto maak van het software probleem. Lijkt me een standaard reactie. Maar het valt me wel op dat ik op dit forum een bericht plaats en dat Lightinthebox een reactie geeft.
Re: waarschuwing Telefoons Lightinthebox
Precies zoals olaf79 schrijft er is een handige app die die alles wat op de sd card weggeschreven kan worden dit voor mij doet AppMgrIII is gratis vanaf playstore.door olaf79 » 26 jul 2013 13:02
Sommige apps zoals whatsapp kunnen niet op de sd kaart gezet worden. Dat ligt dus niet aan het toestel maar aan de app (klachten hierover bij whatsapp).
Op mijn HTC zijn ook veel apps niet naar SD te verplaatsten ligt niet aan uw phone maar aan de apps.
Uw phone heeft een standaard usb aansluiting kabeltjes vanaf 2 euro vaak ook bij stalletjes op de markten het goedkoopst.
gr Henk
Re: waarschuwing Telefoons Lightinthebox
Betreft het kabeltje lijkt het op een mini-usb. Dit blijkt dus niet het geval. Telecomwinkel waar ik ben geweest heeft al een aantal klanten gehad die een extra lader of een verlengkabel wilden kopen. Maar deze blijken niet te passen op het toestel. Gaat om een afwijkend model kabel.
Betreft de software. Het interne geheugen is 200 MB en daarvan gebruikt android zelf zogenaamd 197 MB van. Dus continu melding te weinig systeemruimte. Maar ook de instellingen worden elke keer automatisch teruggezet naar basisinstellingen. Ieder geval bedankt voor de adviezen en opmerkingen.
Betreft de software. Het interne geheugen is 200 MB en daarvan gebruikt android zelf zogenaamd 197 MB van. Dus continu melding te weinig systeemruimte. Maar ook de instellingen worden elke keer automatisch teruggezet naar basisinstellingen. Ieder geval bedankt voor de adviezen en opmerkingen.
Re: waarschuwing Telefoons Lightinthebox
Dit kan kloppen. Is waarschijnlijk eigen implementatie van de usb standaard. Zou verboden moeten worden.gm1979 schreef:Betreft het kabeltje lijkt het op een mini-usb. Dit blijkt dus niet het geval. Telecomwinkel waar ik ben geweest heeft al een aantal klanten gehad die een extra lader of een verlengkabel wilden kopen. Maar deze blijken niet te passen op het toestel. Gaat om een afwijkend model kabel.
Je zou 86 mb geheugen vrij moeten hebben. Maar dit wordt waarschijnlijk grotendeels gevuld door standaard apps zoals gmail, google search, facebook, etc. Dan blijft er inderdaad weinig over.Betreft de software. Het interne geheugen is 200 MB en daarvan gebruikt android zelf zogenaamd 197 MB van. Dus continu melding te weinig systeemruimte. Maar ook de instellingen worden elke keer automatisch teruggezet naar basisinstellingen. Ieder geval bedankt voor de adviezen en opmerkingen.
Instelling worden gereset, klopt ook niet. Misschien moet je een terug naar de fabrieksinstellingen reset doen.
Re: waarschuwing Telefoons Lightinthebox
Ik heb het toestel weer teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Meteen al een foutmelding dat android te weinig werkruimte heeft. Ik heb geprobeerd Lightinthebox uit te leggen wat het probleem is. Nu afwachten hoe snel ze reageren en of ze reageren.
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 25 jul 2013 20:27
Re: waarschuwing Telefoons Lightinthebox
Ik wilde nog even reageren op de vraagstelling of Mini in the Box en Light in the Box van dezelfde eigenaar zijn en dat klopt! Mijn klacht is in zoverre behandeld dat ik kan fluiten naar de garantie van mijn mobiel Radar en mijn vraag is ook in behandeling genomen door klanten"service" van lightinthebox/miniinthebox...lees hieronder..
Beste klant,
We vinden het erg vervelend om te horen dat er probleem met het product is. Onze excuses voor het probleem en veroorzaakt ongemak. Wij hebben zojuist een email naar u gestuurd met daarin een voorstel tot oplossing. Mocht u hierover nog verdere vragen hebben, dan kunt u contact met ons opnemen in een antwoord op de verstuurde e-mail.
Met vriendelijke groet,
De klantenservice
Lightinthebox/MiniInTheBox
Nou een voorstel tot oplossing hebben ze niet omdat ze je verwijzen naar hun retourbeleid en dat is bij LihgtintheBox op alle electronische apparatuur 60 dagen en het retourbeleid bij MiniintheBox maar slechts 30 dagen!!!! Dus nog slechter geregeld ...
Beste klant,
We vinden het erg vervelend om te horen dat er probleem met het product is. Onze excuses voor het probleem en veroorzaakt ongemak. Wij hebben zojuist een email naar u gestuurd met daarin een voorstel tot oplossing. Mocht u hierover nog verdere vragen hebben, dan kunt u contact met ons opnemen in een antwoord op de verstuurde e-mail.
Met vriendelijke groet,
De klantenservice
Lightinthebox/MiniInTheBox
Nou een voorstel tot oplossing hebben ze niet omdat ze je verwijzen naar hun retourbeleid en dat is bij LihgtintheBox op alle electronische apparatuur 60 dagen en het retourbeleid bij MiniintheBox maar slechts 30 dagen!!!! Dus nog slechter geregeld ...
-
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 27 jul 2013 14:38
Re: waarschuwing Telefoons Lightinthebox
Lightinthebox is de dochter versie van miniinthebox, goede service en de producten zijn wel van kwaliteit! Had laatst een 100 iphone kabeltjes besteld, na bezorging bij mij thuis bleek dat er 8 kabeltjes te weinig waren. Ik had een mail gestuurd naar de klantenservice, binnen 2 uur kreeg ik reactie, dat er 50 extra kabeltjes onderweg waren.. En ja hoor, zoals beloofd.. 3 dagen later had ik ze..
[Commerciële boodschap verwijderd door Moderator]
[Commerciële boodschap verwijderd door Moderator]
Re: waarschuwing Telefoons Lightinthebox
200MB intern geheugen is niets meer tegenwoordig. Met 2 updates van je facebook app hang je..
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 25 jul 2013 20:27
Re: waarschuwing Telefoons Lightinthebox
Vandaag bericht gehad van Light in the Box dat ze me 30% van mijn toestelprijs gaan vergoeden zodat ik hem kan laten maken ... waar Klacht.nl en Tros Radar al niet goed voor zijn! Kijk ... ze zijn nu goed bezig !! Houden zo Lightinthebox/MinIntheBox ... (y)
Re: waarschuwing Telefoons Lightinthebox
Ik heb bericht gehad van Lightinthebox. Ik mag het toestel terugsturen en krijg mijn geld terug en ze betalen ook de verzendkosten terug. Toestel moet nog wel door de kwaliteitscontrole en ze gaan controleren of de opgegeven klachten terecht zijn. Even afwachten dus. Maar er zit beweging in.
Re: waarschuwing Telefoons Lightinthebox
Vanochtend een mail ontvangen van lightinthebox. Ze hebben een voorstel gedaan van een tegoedbon van 90,- dollar of een een terugbetaling exclusief de bezorgkosten. Ik heb gekozen voor het geld terug. Hopelijk ontvang ik het geld sneller terug dan de hele klacht afhandeling nu duurt.