LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Intrum Justitia

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Hannie31259

Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Hannie31259 »

Mijn zoon heeft een schuld lopen bij T-Mobile welke is overgedragen aan Intrum Justitia.
Op 17 april jl. kreeg hij een voorstel van een betalingsregeling van 31,35 op een bedrag van 188,14.
Omdat hij meerdere schuldeisers heeft, en hij geen brief meer durft open te maken, heb ik uiteindelijk maar het bedrag van het voorstel betaald op 29 april.
Vervolgens hoor ik niets meer van Intrum Justitia tot op 28 juni. Weer ontvangt hij een acceptgiro voor een bedrag van 31,35. Deze wordt wederom betaald door mij op 8 juli.
Niets aan de hand zou je zeggen......
Totdat hij op 12 juli een brief ontvangt waarin het totaalbedrag € 182,90 is. Direct heb ik contact opgenomen met Intrum Justitia en gevraagd hoe dit nu mogelijk is.
Hun antwoord was dat zij de betalingsregeling nog niet hadden verwerkt en er in de maand Mei niet was betaald en daar zou ik zelf verantwoordelijk voor zijn. ?????
Maar goed enige coulante van hun kant, ik mocht uitgaan van het eerste bedrag van €188,14 minus 2 x een betaling van € 31,35. En ik beloofde dat ik per direct weer een bedrag van € 31,35 zou overmaken.
Wat ook gebeurd is.
Opgelost dacht ik...... Totdat ik op 29 juli weer een brief ontving voor een bedrag van € 151,69.
Onthutst en boos bel ik wederom Intrum Justitia hoe het nu in vredesnaam mogelijk is dat bij een vordering van €188,14 waarop 3x een bedrag van €31,35 is betaald nu nog een bedrag van € 151,69 openstaat.
Intrum Justitia wil van geen wijken weten. Zij houden mij verantwoordelijk voor hun niet verwerkte betalingsregeling en voor het niet betalen in de maand mei. (De maand waarin ik niets van hun gehoord heb). Volgens de, verschrikkelijk klant onvriendelijke, dame hadden zij in de maand mei wel degelijk een brief verstuurd en moest ik het maar gaan verhalen bij TNT. Terwijl in het gesprek van 12 juli was toegegeven dat zij de betaling nog niet hadden verwerkt en er dus geen acceptgiro was verstuurd.
Kortom Intrum blijft bij hun standpunt dat ik nog een bedrag moet betalen van € 151,69 en niet een bedrag van € 94,09 volgens mijn berekening.
Wie o wie kan mij advies geven hierover. Hebben zij gelijk of sta ik in mijn recht?

thecure

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door thecure »

Hannie31259 schreef:Mijn zoon heeft een schuld lopen bij T-Mobile welke is overgedragen aan Intrum Justitia.
Op 17 april jl. kreeg hij een voorstel van een betalingsregeling van 31,35 op een bedrag van 188,14.
Omdat hij meerdere schuldeisers heeft, en hij geen brief meer durft open te maken, heb ik uiteindelijk maar het bedrag van het voorstel betaald op 29 april.
Vervolgens hoor ik niets meer van Intrum Justitia tot op 28 juni. Weer ontvangt hij een acceptgiro voor een bedrag van 31,35. Deze wordt wederom betaald door mij op 8 juli.
Niets aan de hand zou je zeggen......
Totdat hij op 12 juli een brief ontvangt waarin het totaalbedrag € 182,90 is. Direct heb ik contact opgenomen met Intrum Justitia en gevraagd hoe dit nu mogelijk is.
Hun antwoord was dat zij de betalingsregeling nog niet hadden verwerkt en er in de maand Mei niet was betaald en daar zou ik zelf verantwoordelijk voor zijn. ?????
Maar goed enige coulante van hun kant, ik mocht uitgaan van het eerste bedrag van €188,14 minus 2 x een betaling van € 31,35. En ik beloofde dat ik per direct weer een bedrag van € 31,35 zou overmaken.
Wat ook gebeurd is.
Opgelost dacht ik...... Totdat ik op 29 juli weer een brief ontving voor een bedrag van € 151,69.
Onthutst en boos bel ik wederom Intrum Justitia hoe het nu in vredesnaam mogelijk is dat bij een vordering van €188,14 waarop 3x een bedrag van €31,35 is betaald nu nog een bedrag van € 151,69 openstaat.
Intrum Justitia wil van geen wijken weten. Zij houden mij verantwoordelijk voor hun niet verwerkte betalingsregeling en voor het niet betalen in de maand mei. (De maand waarin ik niets van hun gehoord heb). Volgens de, verschrikkelijk klant onvriendelijke, dame hadden zij in de maand mei wel degelijk een brief verstuurd en moest ik het maar gaan verhalen bij TNT. Terwijl in het gesprek van 12 juli was toegegeven dat zij de betaling nog niet hadden verwerkt en er dus geen acceptgiro was verstuurd.
Kortom Intrum blijft bij hun standpunt dat ik nog een bedrag moet betalen van € 151,69 en niet een bedrag van € 94,09 volgens mijn berekening.
Wie o wie kan mij advies geven hierover. Hebben zij gelijk of sta ik in mijn recht?
kopieën sturen van uw bankafschriften, waarom te zien is dat de maandelijkse bedragen betaald zijn aan IJ.

Hannie31259

Zij geven ook wel toe dat ik betaald heb, het punt is alleen dat zij het niet verwerken van de betalingsregeling op mij willen verhalen. En omdat zij in de maand mei geen rekening hebben gestuurd, daarvoor ben ik verantwoordelijk zeggen zij.

william-1973

Ongelezen bericht door william-1973 »

Volgens de, verschrikkelijk klant onvriendelijke, dame hadden zij in de maand mei wel degelijk een brief verstuurd en moest ik het maar gaan verhalen bij TNT. Terwijl in het gesprek van 12 juli was toegegeven dat zij de betaling nog niet hadden verwerkt en er dus geen acceptgiro was verstuurd.
De verzender van brieven/Pakketten is altijd verantwoordelijk tot aan de aflevering aan de brievenbus van de geadresseerde.

Hannie31259

Klopt dat is ook zo. Maar op een of andere manier wil deze "onvriendelijke" dame niet toegeven, maar sta ik met mijn rug tegen de muur.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Hannie31259 schreef:Klopt dat is ook zo. Maar op een of andere manier wil deze "onvriendelijke" dame niet toegeven, maar sta ik met mijn rug tegen de muur.
Je kan aantonen dat betaald is.
Dat men dingen niet wil verwerken is niet jouw probleem.
Als je het rekeningnummer hebt, zou je zelfs automatisch de termijnen kunnen betalen - ben je niet meer afhankelijk van hun (niet verzonden) post.

Gesloten