ik heb een bijbaan bij de blokker deze zomer. ik ben 16 jaar, maar ik weet niet wast mijn loon is?
ik heb een 0-36 uur contract. ik werk dus elke week weer anders.
weet iemand toevallig hoeveel ik dan moet verdienen?
alvast bedankt
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Wel even oppassen want loon van zoonlief wordt bij belastbaar inkomen opgeteld van pa en mahenk51 schreef:Als je op de rozemarijntje's link klikt en iets verder zoekt vind je het uurloon per uur bij een 36 urige werkweek per juli 2013
uurloon 3.27 plus 0.26 vakantiegeld is Euro 3.53 dat is het wettelijk minimum meer mag altijd
Ik dacht dat jongeren handiger waren met de computer dan een 60 plusser(bedoel mijzelf).
Er bestaan verschillende zoekprogramma's gebruik de zoekterm minimum loon en voila
Nog een tip als je weinig inkomsten hebt in 1 jaar en er wordt belasting ingehouden van je salaris is het raadzaam belasting aangifte te doen krijg je de ingehouden belasting weer terug.
gr Henk
Nee hoor. Alleen bij aanvraag huursubsidie etc.Niet bij belastingaangifte.olaf79 schreef:Wel even oppassen want loon van zoonlief wordt bij belastbaar inkomen opgeteld van pa en mahenk51 schreef:Als je op de rozemarijntje's link klikt en iets verder zoekt vind je het uurloon per uur bij een 36 urige werkweek per juli 2013
uurloon 3.27 plus 0.26 vakantiegeld is Euro 3.53 dat is het wettelijk minimum meer mag altijd
Ik dacht dat jongeren handiger waren met de computer dan een 60 plusser(bedoel mijzelf).
Er bestaan verschillende zoekprogramma's gebruik de zoekterm minimum loon en voila
Nog een tip als je weinig inkomsten hebt in 1 jaar en er wordt belasting ingehouden van je salaris is het raadzaam belasting aangifte te doen krijg je de ingehouden belasting weer terug.
gr Henk
Miepje1 schreef:Jij moet nog veel leren, Anouar... Ik had mijn eerste bijbaantje al toen ik 12 was en ik wist precíes hoeveel ik per uur verdiende. Je gaat toch niet zomaar werken zonder hier overeenstemming over te hebben?
Ik hoop dat je er van leert en bij je volgende zomerbaantje dit handiger aanpakt.
henk51 schreef:Als je op de rozemarijntje's link klikt en iets verder zoekt vind je het uurloon per uur bij een 36 urige werkweek per juli 2013
gr Henk
Die mythe is allang doorgeprikt.... Jongeren lijken handiger omdat ze wat sneller klikken, maar als het om informatieverwerking gaat is er helemaal geen verschil. Je hebt jongeren die snel informatie kunnen verwerken en jongeren die daar niet handig mee zijn. Net zoals je ouderen hebt die het goed kunnen en ouderen die het niet kunnen (en het waarschijnlijk ook nooit goed gekunt hebben).henk51 schreef: Ik dacht dat jongeren handiger waren met de computer dan een 60 plusser(bedoel mijzelf).
Ik neem aan dat je de gebra cao bedoeld.(gemende en speelgoedbranche) Verder neem ik aan dat je als 16-jarige in groep 1 valt? (dit zou wel in je contract kunnen staan)Anouar schreef: Maar in ne contract staat geen bedrag, er staat dat het volgens het cebra-cao gaat. En ik heb daar ook al in gekeken maar kom niet verder...
DUH! Hij/zij is 16!!! En "ik ...al toen ik 12 was...ik wist precíes...", kom op joh. Zeker in deze tijd stel ik me voor dat je als 16-jarige helemaal blij bent als je dan toch een van de schaarse vakantiebaantjes hebt kunnen krijgen, en dat je loon je echt heel weinig kan schelen. Inkomen is inkomen!Miepje1 schreef:Jij moet nog veel leren, Anouar... Ik had mijn eerste bijbaantje al toen ik 12 was en ik wist precíes hoeveel ik per uur verdiende. Je gaat toch niet zomaar werken zonder hier overeenstemming over te hebben?
Ik hoop dat je er van leert en bij je volgende zomerbaantje dit handiger aanpakt.
MiepjeMiepje1 schreef:Ben ik niet met je eens. Ik ging schoonmaakwerk doen en wilde daar toch echt een nette beloning voor krijgen. Maar dat niet alleen, je maakt toch een afspraak over je loon? Het staat toch op papier? Waarom dan zo moeilijk doen hier?
Toen ik 16 was had ik nog steeds een bijbaan, en toen ik 17 was kwam ik met diploma en al van school en ben ik full time gaan werken. En ja, ik heb altijd precies geweten hoeveel ik verdiende.
Miepje1 schreef:Rozemarijn, deze ts durfde/wilde niet eens vragen wat hij zou gaan verdienen toen hij het contract ondertekende. Komt vervolgens hier vragen wat hij zou moeten krijgen. Begrijpt niet dat je per uur betaald krijgt of je nu 0 of 100 uur per week werkt.
Sorry hoor. Ik heb gewoon gezegd dat die jongen nog veel moet leren.
En nee, ik mocht natuurlijk nog niet officieel werken, maar een zwart schoonmaakbaantje liet ik niet lopen... Ik heb daar prima leren poetsen, de rest van mijn leven al plezier van gehad.