LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] citalopram/cipramil: reageer!

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
mar95
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 mar 2013 21:46

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door mar95 »

Hoi vlinder.
ik ben nu in de 7e week opgehoogd naar 40 mg
vandaag voor het eerst. en heb met flinke bijverschijnselen te maken.
Ik slik dit voo de 2e keer toen hadik maar 20 mg
ik slik dit voor mijn depressie en angstklachten.

Vlindertjes
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 apr 2013 17:05

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Vlindertjes »

Hoi,
Ik zit sinds gisteren 4 weken op 20 mg. Ook voor depressie en angsten. Soms voel ik me savonds iets beter. Overdag komt er niets uit mij. Vraag me af of ik toch niet al meer verbetering had moeten voelen. Ik begin een beetje te wanhopen. Voel jij al wel verbetering?
Verder ben ik heel erg onrustig, heb moeite om alleen te zijn en ben ik doodmoe.

bettieo
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mei 2013 19:17

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door bettieo »

Ik ben heel positief over citalopram. Ik gebruik citalopram nu bijna twee jaar. Direct vanaf het begin voelde ik me evenwichtiger en rustig van binnen.
Ben wel eens gestopt maar voelde dan dat ik emotioneel onstabiel werd o.a. onredelijk en voelde me snel tekort gedaan. Heb met verstand bewust gekeken hoe ik emotioneel reageerde en kon dus aan de rem trekken.

ferry070
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 mei 2013 15:16

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door ferry070 »

Hoi allemaal,

Ik ben vandaag begonnen met citalopram 20mg.. Ik hoop een beetje steun bij jullie te krijgen tijdens de begin periode en daarna.
Voel me na het innemen een beetje zweverig. Ik lees hier dat dat vrij normaal is. Gelukkig maar.
Diep in mijn hart wil ik al 6 weken verder zijn. Ik ben mezelf zo zat aan het worden. Geen zelfmoord ideeën hoor. Maar gewoon hoe ik me voel. Gewoon vervelend zeg maar. Pffff

groeten

ferry070
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 mei 2013 15:16

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door ferry070 »

Hoi

Nog even een vraagje
Zijn de bijwerkingen al gelijk bij de eerste pil??

ferry070
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 mei 2013 15:16

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door ferry070 »

Ik heb maar een oxacepam erbij genomen want dit is echt niet te doen..
Pfff
Meer mensen daar zo een last van gehad?

mar95
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 mar 2013 21:46

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door mar95 »

Beste Ferry,

Bijwerking zijn in het begin heel normaal. Het kan je klachten de 1e paar weken verergeren. Je kan bijvoorbeeld meer last van angst en depressiviteit krijgen. Dit gaat ook daarna minder worden.

wesley87
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mei 2013 22:19

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wesley87 »

Hallo allemaal..

4 weken geleden ben ik begonnen aan citalopram. Ik slik dit medicijn omdat ik al een aantal jaar depressief ben en het niet meer zag zitten. Ook ik zat er erg tegenop om medicijnen te gaan slikken maar ik weet gewoon dat zonder me niet gaat lukken. Vanaf het begin merk ik al een positieve verandering, qua bijwerkingen heb ik bijna geen last gehad. Alleen de eerste dag was ik zweverig en leek wel of ik de drugs was, de dagen daarna gingen al beter behalve dat ik snachts aardig zweette en gapen als een gek, kreeg gewoon kramp in mijn kaken ervan. Nu lees ik dat de meeste mensen pas positieve dingen merken na een aantal weken, ik merkte het de eerste 2 weken heel goed.. ik was veel vrolijker, veel meer energie en ik piekerde totaal niet, ik kon gewoon lekker op de bank zitten zonder ook maar ergens aan te denken (HEERLIJK). Ook met slapen ging het veel beter, snachts sliep ik als een roos en overdag was ik fit. Nu 4 weken later lijkt het allemaal wat minder te worden, ik voel me nog steeds wel beter dan zonder de pillen maar niet meer zo lekker als de eerste 2 weken toen ik begon. Ook slaap ik nou overdag meer en ben vaker moe en suf, zou dit nog terug komen of is het misschien beter om op te gaan hogen? Het grootste nadeel is tot nu toe dat mijn eetlust minder is wat ik eigenlijk niet kan gebruiken, hiervoor at ik al slecht en ben voor t mooie al te licht voor mijnn lengte, zal me eetlust nog terugkomen aangezien de meeste die deze pillen slikken juist meer gaan eten en aankomen.

Ik hoop dat jullie me vragen kennen beantwoorden.

Gr wesley

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Denk dat je dit soort vrage beter op een medisch forum kan stellen

http://indepressie.nl/forum

Misschien is dat een beter forum.

Sterkte

KappieNL
Berichten: 26
Lid geworden op: 16 jun 2011 15:51

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door KappieNL »

Aan iedereen die aan het opstarten is zeg ik volhouden! De eerste weken/maanden kunnen echt verschrikkelijk zijn maar als het aanslaat zul je zien dat je je stukken beter voelt! Ikzelf ben nu bijna een jaar gestopt en soms verlang ik nog wel eens terug naar de ad. Maar goed, volhouden dus, geef het een kans.

vhid
Berichten: 55
Lid geworden op: 19 aug 2008 21:38

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door vhid »

Nou...daar ben ik dan, alweer.

Paar jaar geleden (2008) kwam ik op dit forum met paniek aanvallen. Ik begon met slikken van Citalopram en babbelde hier vrolijk mee met iedereen. Het ging stukken beter met me en ben hier toen ook niet meer geweest. 2 jaar lang paniek vrij met slikken van citalopram. daarna 2 jaar van de medicatie af en toen kwamen de paniek aanvallen weer. Nu zijn het niet alleen lichamelijke maar meer geestelijke paniek aanvallen. Ik bedenk van alles wat er kan gebeuren tijdens zo'n paniek aanval en ipv denken dat ik dood ga, denk ik nu de hele tijd dat ik gek ga worden.

3 weken geleden begonnen met slikken van citalopram met oxazepam erbij.
2 weken lang 5 mg geslikt. nu deze week 10 mg. ik heb zo nu en dan een goede dag, maar vele zijn slecht. ik sleep mezelf voor en denk 24/7 de meest negatieve dingen.
Iemand daar ervaring mee? Ik hoor graag tips over hoe je van negatieve gedachtes afkomt en of dit te maken heeft met citalopram.

bah...het ging net zo goed...

Cherie
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jul 2013 12:18

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Cherie »

Ik slik nu bijna 2 weken Citalopram, ik voel me heel erg moe en kom nergens toe, sleep mezelf voort. Ik heb dit medicijn via de GGZ arts gekregen omdat ik PTSS heb en nogal veel herbelevingen en slaapproblemen heb door nachtmerries en angsten. Depressief ben ik absoluut niet dus. Maar goed, slapen gaat de ene nacht goed en de andere nacht kan ik alleen maar onrustig bewegen en de slaap niet vatten. Ik neem dit medicijn 's avonds. Ik weet niet of ik hiermee door wil gaan.

tisha-mitch
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jul 2013 15:33

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door tisha-mitch »

via zoeken naar probleemen die ik heb kwam ik op dit forum wil graag mijn verhaal delen om dat ik niet verder kom in de hoop dat iemand dit herkent en tips voor mijn heeft

ik ben begonne met citalopram in februarie dat ging 2 weken goed ik ging voor het eerst naar jaren ivm kinderen een opstap om te carnavallen een hele op offering voor mij heel gezellig spotaan werd ikniet goed me tong en hals borst begon te branden kon niet meer op me benen staan en was zowat de weg kwijt dat heeft een tijdje aan gehouden toen het goed was door ff naar buiten gebracht te worden en het spontaan stopte naar een tijdje weer terug gegaan mar zat niet lekker in me vel uiteindelijk naar huis en kreeg ik t nog een paar keer moest gelijk stope via ehbo was reactie op medicatie later nog paar keer last gehat en via dokter terapie voor adehalings terapie het ging weer goed was wel weer moe en voelde me goed met de medicatie en aangezien je daar geen hyperventelatie van krijg terug begonne en ging 2dagen over heen mijn lichaam brande weg kreeg bangachtig gevoel en zowat weer van de werlend af kreeg aanval naar aanval moest gelijk stoppen van die dag af is alles verandert ik heb 3dagen op bed gelegen zonder me zelf te verzorge te driken of te eten huil buien langzaam op gekrabeld en krijg elke keer weer op nieuw de aanvallen en zijn panieniek aanvallen zeggen ze meerdere keern ehbo geweest en abelance ook door pijn op mijn bors en arm maar alles was goed ik heb een gevoel in me hoofd heel de dag door die niet verdwijnt die heel moeilijk te omschrijvijven is ik ga het proberen het voelt als of ik delen mis in de gespreken of als ik iets doe als of ik er niet mij ben geweest alsof ik niet in me eige lichaam zit horen en zien is raar en anders rillen in me lijf suizing in me hoofd hiervoor ga ik binnekort naar de psygo maar t duur zolang en eerder kunne ze me niet helpen ivm waachtlijst dit is een heel vreemd en eng gevoel ik voel dat ik me zelf niet ben en alles is negatief heb er dagen bij dat mijn huilbuien niet ophouden ik kan niet rust nemen heb 2kleine kinderen en nu in de vakantie is het heel moeilijk ik moet ook bezig zijn met dinge om t gevoel niet te voelen bv iets in huishouden mijn eige conclusie iets met me handen drukte kan ik niet vedragen mar kan ook geen rust pauzes nemen want ikmoet bezig zijn consentren kan ik al helmaal niet kan ook geen tv kijken voel me vaak duizelig als of ik zweef over de weg vooral in drukte ik ben bang heledag door dat ik iets in me hoofd heb wat niet goed is wat ze dus op zeggen nee hoor je weet waar je woond hoe je heeft en wat je geboorte datum is of dat ik dood ga heel raar bang dat ik langzaam aan gek word bedankt voor mijn verhaal te lezen hopelijk heeft iemand dit ook

mar95
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 mar 2013 21:46

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door mar95 »

Met citalopram had ik de volgende opbouw verschijnselen:Verergering paniekaanvallen, veel last van enorme (chemische) angst, enorme verergering van depressiviteit, brandende huid enz. Bij elke verhoging kreeg ik hier last van.
Enkele weken na de verhoging gingen deze symptonen pas weg en kwam er een verbetering. Het was heel moeilijk om hier doorheen te komen. Belangrijk is dat je in deze opbouwperiode gesteund wordt door familie, vrienden en goed begeleid wordt door je huisarts of nog beter door een psychiater of psycholoog.
ik begrijp als je ook nog kinderen hebt, dit een moeilijke tijd is. En denk er komt na deze moeilijke tijd ook weer een goede aan!

Ik wen je heel veel sterkte!

beertje2013
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 aug 2013 11:06

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door beertje2013 »

Hoi ik ben yvonne en slik sinds 8 wk citalopram.
Mijn bijwerkingen zijn niet lekker in me vel zitten nergens zin in hebben afwezig zijn
Niet op deze wereld zijn misselijk darmproblemen tintelend gevoel
In me handen.
Na ongeveer 3 wk ging het beter ging weer alles doen .
Maar dat was voor korte duur na 7wk ging het weer minder mijn startpil was 10mg
Dus ophogen naar 15mg kreeg weer alle bijwerkingen na een week weer 5 mg omhoog
Dus zit ik nou op 20mg sinds 3 dagen en voel me hondsberoerd
Hoe lang duren die bijwerkingen na ophogen
Is iemand hier die dat weet .
Ik weet niet of ik dit nog lang volhou.
Zit de hele dag op de bank en er komt niks uit me handen
Zijn er meer mensen die dit hebben
Alvast bedankt voor de reacties gr yvonne

beertje2013
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 aug 2013 11:06

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door beertje2013 »

Zijn er nog mensen die in de opbouw fase bezig zijn .
Voel.me zo rot en wil graag reacties hierover.
Ben nu 8wk bezig van 10mg begonnen nu een week op 20mg
Maar ben zo beroerd gr yvonne

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Als je terug leest ergs ,heb ik een link gezet,over een forum ,met mensen met anti deprissivia,
Misschien krijg je daar meer respons...dit is niet echt een medisch forum dus mensen zoeken hier niet snel...
Kijk ff paar blz terug.

Succes

Tip,iedereen is anders,reageert anders,dus tips etc is echt per persoon verschillend
Elke medicijn is wennen de een word heel beroerd ander minder ander merkt er niks van.
Het allerbeste is toch blijf ik zeggen vraag het je huisarts!!

beertje2013
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 aug 2013 11:06

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door beertje2013 »

Hallo ik wil.gewoon in contact komen met mensen die in hetzelfde schuitje zitten dan ik.
En een beetje steun bij elkaair zoeken .
Ik heb zo'n beetje alles gelezen en veel.mensen vinden hier steun bij elkaar
Waarom kan dat nu niet mekaar een hart onder de riem steken in dexe moeilijke tijdik.ben gewoon benieuwd naar mensen die net als ik.aan het opbouwen zijn van citalopram
En hoe ze zich voelen en door de dag heenkomen
Ik heb het moeilijk en veel.bijwerkingen en sleep mezelf door de dag heen.
Misschien nog wat tips voor de moeilijke onder ons.
Alvast bedankt gr yvonne

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Doe da dan op zo,n forum,heb je ook reactie van moderatie gelezen? Dat je hier niet mag chatten,zou dan even terug lezen.blijkbaar is er nu geen interesse,en op zo,n forum zitten tich mensen als u..

Maar als je niet wilt houd het op....let wel,dit is een consumenten forum niet medisch,

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door ciske »

rozemarijntje schreef:Doe da dan op zo,n forum,heb je ook reactie van moderatie gelezen? Dat je hier niet mag chatten,zou dan even terug lezen.blijkbaar is er nu geen interesse,en op zo,n forum zitten tich mensen als u..

Maar als je niet wilt houd het op....let wel,dit is een consumenten forum niet medisch,

Waarom dit antwoord?? Ze vinden elkaar hier toch?

Gesloten