Oké, dat heb je de kar veilig, maar de inhoud van een eventuele andere winkel.trail46 schreef:Om het op te lossen heb ik een goedkoop hangslotje gekocht voor een paar euro en als ik andere boodschappen in die kar heb zet ik hem even vast aan een stang die daar speciaal voor is geplaatst. Er werd in die AH verschrikkelijk gestolen met die karretjes en ik denk dat de bedrijfsleider het zat was.Een AH nog geen 2 kilometer verder heeft dit systeem weer niet en mag de kar gewoon mee naar binnen.
Casus:
Het gaat om een winkelstraat. De kruidvat bijvoorbeeld is het verst weg, dus daar ga ik het eerst heen. Daar koop ik scheermesjes, een geliefd product om te stelen. Vervolgens ga misschien nog naar de dierenwinkel en tenslotte naar de Lidl voor de boodschappen. Iemand die eventueel de scheermesjes pakt, wordt bij de kassa niet als verdachte gezien, want de Lidl verkoopt die niet. Ik moet later aantonen dat ze daar gestolen zijn en wie is dan aansprakelijk? Ik heb mijn spullen onbeheerd achter gelaten, dus is het dan mijn eigen schuld?