Tas die je hebt verkopen zo'n ding kopen grote pop
er in probleem opgelost.

LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Mag ik dan s.v.p. weten welk forum; het onderwerp boeit me wel.Gelukkig heb ik via een ander forum wel (serieus) antwoord gekregen ...
Ik vind het geen gezeik; ben blij dat het hier (nog) niet zover is.Panthera tigris altaica schreef:LOL ... mijn vraagstelling is duidelijk niet goed begrepen en volledig uit het verband getrokken. Waardoor het inderdaad als gezeik overkomt.
Gelukkig heb ik via een ander forum wel (serieus) antwoord gekregen ...
Moet ik even over nadenken, uit privacy overwegingen ... ik gebruik niet voor niets verschillende nickstenormin schreef:Mag ik dan s.v.p. weten welk forum; het onderwerp boeit me wel.Gelukkig heb ik via een ander forum wel (serieus) antwoord gekregen ...
Ik denk dat het vooral iets van de Randstad is. De diefstalcijfers zijn hier de laatste tijd omhoog gegaan. Niet alleen winkeldiefstal, maar ook inbraken. Daarom is het des te vreemd dat de winkelier zoiets van de klanten verwacht.Jolijn schreef:Ik vind het geen gezeik; ben blij dat het hier (nog) niet zover is.
Doe vooral geen moeite, hoor, laat maar gaan...Je hebt zeker koude poten gekregen, door je PB te verwijderen. Flink, goed gedaan.Moet ik even over nadenken, uit privacy overwegingen ... ik gebruik niet voor niets verschillende nicks
witte angora schreef:
http://www.kvk.nl/ondernemen/veiligheid ... -weigeren/
Hier nog wat extra info hoe precies iemand de toegang geweigerd wordt.
Als in de huisregels staat dat er geen tassen mee in de winkel mogen, dan moet je je daar aan houden.Panthera tigris altaica schreef: Nu weet ik dat het ook in de huisregels moet staan, voordat ze het mogen eisen en dit is vaak niet zo. Maar ook al staat het in de huisregels, mogen ze dat wel eisen?
Ik ben altijd bereid om mee te werken aan onderzoek en dat ze in mijn tas/kar mogen kijken - geen probleem. Ik zou graag deze kwestie schriftelijk bij het filiaal aanvechten, maar ik kan geen documentatie erover vinden. Wel weet ik dat ik niet verzekerd ben en eventueel de winkel aansprakelijk kan stellen bij diefstal, maar wat betekend dit in de praktijk?
Panthera tigris altaica schreef:LOL ... mijn vraagstelling is duidelijk niet goed begrepen en volledig uit het verband getrokken. Waardoor het inderdaad als gezeik overkomt.
Gelukkig heb ik via een ander forum wel (serieus) antwoord gekregen ...
Ben toch ook wel benieuwd welk antwoord dit was.Gelukkig heb ik via een ander forum wel (serieus) antwoord gekregen ...
weetnietveel schreef:Rozemarijn de vraag was heel simpel: mag een winkel eisen dat je geen tas mee in de winkel neemt. En wie is er aansprakelijk in het geval van diefstal.
Je hebt er duidelijk niet zoveel kaas van gegeten...weetnietveel schreef:Panthera tigris altaica schreef:
Ik denk niet dat ze verplicht zijn om een ruimte te creëren waar je tas veilig staat. Mochten ze dat wel doen en je moet voor beveiliging betalen dan kun je ze aansprakelijk stellen in geval van diefstal. Is er wel een ruimte, maar hoef je daar niet voor te betalen dan ben je zelf aansprakelijk.
M.i. kan de winkelier niemand verplichten zijn tas achter te laten en is dus die zorgplicht waar jij het over hebt helemaal niet van toepassing.dhc schreef:Je hebt er duidelijk niet zoveel kaas van gegeten...weetnietveel schreef:Als in de huisregels staat dat er geen tassen mee in de winkel mogen, dan moet je je daar aan houden.Panthera tigris altaica schreef: Nu weet ik dat het ook in de huisregels moet staan, voordat ze het mogen eisen en dit is vaak niet zo. Maar ook al staat het in de huisregels, mogen ze dat wel eisen?
Ik ben altijd bereid om mee te werken aan onderzoek en dat ze in mijn tas/kar mogen kijken - geen probleem. Ik zou graag deze kwestie schriftelijk bij het filiaal aanvechten, maar ik kan geen documentatie erover vinden. Wel weet ik dat ik niet verzekerd ben en eventueel de winkel aansprakelijk kan stellen bij diefstal, maar wat betekend dit in de praktijk?
Ze mogen dit eisen.
Ik denk niet dat ze verplicht zijn om een ruimte te creëren waar je tas veilig staat. Mochten ze dat wel doen en je moet voor beveiliging betalen dan kun je ze aansprakelijk stellen in geval van diefstal. Is er wel een ruimte, maar hoef je daar niet voor te betalen dan ben je zelf aansprakelijk.
Als een winkelier je verplicht een "wagentje' achter te laten dan heeft dat automatisch tot gevolg dat hij daarover een zorgplicht heeft. Hoe hij dat regelt is zijn zaak maar er zal toezicht moeten zijn.
Dat geldt ook als de opslagruimte gratis ter beschikking wordt gesteld, dat onttrekt de ondernemer niet van zijn verplichting. Of je wel/niet betaalt is niet relevant...
Dat je 20 jaar in de branche hebt gewerkt maakt op mij geen indruk als je beweert dat een winkelier mij kan verplichten mijn tas buiten te laten. Hij kan mij enkel verplichten mijn tas niet mee in zijn winkel te nemen.dhc schreef:Nee....ik weet er niks van...20 jaar in de branche heeft me niets geleerd...
Blijf jij maar lekker eigenwijs. Is overigens ook in de andere bijdragen van jou een heel vervelende eigenschap...
Het altijd beter weten, niets van een ander aannemen en maar blijven doordrammen dat jij en alleen jij gelijk hebt.
Goh, die dingen staan bij onze dierenwinkel te koop. Je hondje mag toch (ook) niet naar binnen?plumber schreef:https://encrypted-tbn2.gstatic.com/imag ... ymfCx7xBwd
Voor de tweede maal.Kopen pop erin opgelost