LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Rijbewijs verlengen, BCDE
-
Re: Rijbewijs verlengen, BCDE
ja, en hoe. De burger wordt weer flink een poot uitgedraaid!
Als je nu toch over geld hebt,143.00 euro moet je omrekenen,als je dat niet doet besef je A : de waarde niet. :
B : of je belazerd word of niet.
Dus meestal is het B
B : of je belazerd word of niet.
Dus meestal is het B
Je moet niet omrekenen, omrekenen is zinloos. De euro is er, de euro blijft er, omrekenen is dus zinloos geworden.
De waarde van nu is niet meer te vergelijken met de waarde van tijdens de introductie.
De waarde van nu is niet meer te vergelijken met de waarde van tijdens de introductie.
Of het nou in euro`s is of guldens.
Is een absurd bedrag voor een rijbewijs verlenging
Is een absurd bedrag voor een rijbewijs verlenging
-
de waarde van de euro is idd. niet meer te vergelijken met de waarde bij de introductie, elke gulden is een euro geworden en we hebbn dus een inflatie waar je niet goed van wordt. Officieel niet natuurlijk, dat wordt allemaal ontkend, alles is natuurlijk goed gegaan en niemand is een oor aangenaaid, maar ondertussen. Nagenoeg iedereen weet beter!
Ach ja, als een Zwitsers onderzoeksbureau concludeert dat UMTS-masten niet schadelijk zijn voor de gezondheid weet ook iedereen beter....
Persoonlijk wordt ik vaak een beetje sceptisch als "iedereen wel beter weet"
Persoonlijk wordt ik vaak een beetje sceptisch als "iedereen wel beter weet"
Zucht.... Jammer toch dat iedere serieuze vraag hier altijd ontaard in een ordinair potje zeuren over dingen die helemaal niet over de gestelde vraag gaan...
De 19 euro die je betaald hebt, zijn de kosten voor de verwerking van de keuringsresultaten door het CBR. Dus de kosten van een arts die nagaat of iemand medisch gezien in staat is om te rijden en evt. onder welke voorwaarden. En voor de administratieve afhandeling daarvan.
De 5 euro nogwat betaal je voor het uittreksel. Hier zit een complete administratie (GBA) achter die uiteraard ook ergens van betaald moet worden. Dus computers, printers, mensen om deze administratie up-to-date te houden en uiteraard papier, etc.
Verder betaal je voor de keuring bij een arts. In het geval van mensen met een 'groot' rijbewijs (dus vrachtwagen en/of bus) moet dit een Arbo-arts zijn. Volgens mij zit er in deze tarieven tussen de artsen onderling niet zoveel verschil.
Voor mensen die gekeurd moeten worden voor hun rijbewijs omdat ze 70 worden of geweest zijn, zit er wel veel verschil in de tarieven. Hier kan het echt uit om te gaan 'shoppen'. Het maximumtarief is volgens mij iets van 125 euro wat ervoor gevraagd mag worden, maar er zijn ook veel artsen die hier ver onder zitten. Voor bijvoorbeeld 25 euro kun je ook al gekeurd worden. Als je bij een ouderenorganisatie zit, kun je daar het beste eerst informeren, want die regelen ook nogal eens wat op dit gebied.
En tenslotte betaal je voor een rijbewijs nog kosten. Ook hier betaal je natuurlijk niet alleen voor het 'papiertje'. Dit rijbewijs moet ook geproduceerd worden op beveiligd materiaal. Verder is er iemand bij de gemeente die de afhandeling doet en tenslotte nog de registratie door het RDW.
Neemt overigens niet weg dat het inderdaad veel geld is, maar over het algemeen zijn mensen met een groot rijbewijs beroepschauffeurs die de kosten van een keuring intern kunnen regelen met hun werkgever.
De 19 euro die je betaald hebt, zijn de kosten voor de verwerking van de keuringsresultaten door het CBR. Dus de kosten van een arts die nagaat of iemand medisch gezien in staat is om te rijden en evt. onder welke voorwaarden. En voor de administratieve afhandeling daarvan.
De 5 euro nogwat betaal je voor het uittreksel. Hier zit een complete administratie (GBA) achter die uiteraard ook ergens van betaald moet worden. Dus computers, printers, mensen om deze administratie up-to-date te houden en uiteraard papier, etc.
Verder betaal je voor de keuring bij een arts. In het geval van mensen met een 'groot' rijbewijs (dus vrachtwagen en/of bus) moet dit een Arbo-arts zijn. Volgens mij zit er in deze tarieven tussen de artsen onderling niet zoveel verschil.
Voor mensen die gekeurd moeten worden voor hun rijbewijs omdat ze 70 worden of geweest zijn, zit er wel veel verschil in de tarieven. Hier kan het echt uit om te gaan 'shoppen'. Het maximumtarief is volgens mij iets van 125 euro wat ervoor gevraagd mag worden, maar er zijn ook veel artsen die hier ver onder zitten. Voor bijvoorbeeld 25 euro kun je ook al gekeurd worden. Als je bij een ouderenorganisatie zit, kun je daar het beste eerst informeren, want die regelen ook nogal eens wat op dit gebied.
En tenslotte betaal je voor een rijbewijs nog kosten. Ook hier betaal je natuurlijk niet alleen voor het 'papiertje'. Dit rijbewijs moet ook geproduceerd worden op beveiligd materiaal. Verder is er iemand bij de gemeente die de afhandeling doet en tenslotte nog de registratie door het RDW.
Neemt overigens niet weg dat het inderdaad veel geld is, maar over het algemeen zijn mensen met een groot rijbewijs beroepschauffeurs die de kosten van een keuring intern kunnen regelen met hun werkgever.
-
@Dilbert29
Volgens U moeten wij niet meer omrekenen omdat het zinloos is. De Euro is er en daarmee moeten we het doen want de prijzen zijn ook in Euro's.
Dat klopt wel ja, maar als we omrekenen naar de gulden, dan heb je nog enigszins een idee over de waarde van de uitgave.
Als mijn inkomsten in cijfers worden uitbetaald in dezelfde hoeveelheid als tijdens de gulden, dan maakt het mij niet uit, want dan zijn de verhoudingen weer gelijk. Feit is echter dan mijn inkomsten met 2.2 zijn gedaald terwijl de prijzen met 2.2 zijn gestegen.
Daarom reken ik het nog steeds om en vergelijk ik het met van voor de Euro.
Dat weerhoud mij er van om dingen te kopen die mij te duur zijn.
Dat bewijs van inschrijving was voor de Euro FL 7.50, nu met de Euro, E 11.34 oftewel FL 25= ik bedoel maar.
Vr. Gr. Hans.[/quote]
Volgens U moeten wij niet meer omrekenen omdat het zinloos is. De Euro is er en daarmee moeten we het doen want de prijzen zijn ook in Euro's.
Dat klopt wel ja, maar als we omrekenen naar de gulden, dan heb je nog enigszins een idee over de waarde van de uitgave.
Als mijn inkomsten in cijfers worden uitbetaald in dezelfde hoeveelheid als tijdens de gulden, dan maakt het mij niet uit, want dan zijn de verhoudingen weer gelijk. Feit is echter dan mijn inkomsten met 2.2 zijn gedaald terwijl de prijzen met 2.2 zijn gestegen.
Daarom reken ik het nog steeds om en vergelijk ik het met van voor de Euro.
Dat weerhoud mij er van om dingen te kopen die mij te duur zijn.
Dat bewijs van inschrijving was voor de Euro FL 7.50, nu met de Euro, E 11.34 oftewel FL 25= ik bedoel maar.
Vr. Gr. Hans.[/quote]
Keuren okay, maar dan: het tarief voor de keuring. Topicstarter moest € 79,50 betalen. Hebben jullie enig idee hoe veel tijd je bij een arts daarvoor binnen bent? Vaak ben je zeker in een kwartier gewoon KLAAR. Als we het dan over absurde tarieven hebben........(trouwens zelf óók groot rijbewijs moeten keuren toen ik er mee begon & toen stelde dat hele verhaal óók al niets voor). Zelfde geldt voor de mensen boven de 70: je vult sowieso al e.e.a. zelf in, dan ga je naar de arts en......jawel, een kennis van mij stond echt binnen 5 minuten al weer buiten met een goedkeuring; alleen alles bij elkaar ook zo'n 150 euro lichter.......Verder betaal je voor de keuring bij een arts. In het geval van mensen met een 'groot' rijbewijs (dus vrachtwagen en/of bus) moet dit een Arbo-arts zijn. Volgens mij zit er in deze tarieven tussen de artsen onderling niet zoveel verschil.
Het is voor huisartsen een ontzettend mooie bijverdienste die keuringen.
Oh...dus daar ligt het aan...ziektekosten 50% omhoog..dat is gewoon de inflatie!!...ligt ook niet aan de euro...maar vreemd blijft het dat alles omhoog is gegaan ...dus waarom dan niet de ziektekosten???..wat zeuren de verzekeringsmaatschappijen dan???..of is ook voor hun de euro een gulden geworden
Nog een aanvulling naar aanleiding van mijn eerdere reactie:
(ja, ik weet dat dit een oud topic is, maar het is nog steeds een actueel onderwerp)
Op de site van het RDW heb ik gevonden dat er een instantie is die de maximumtarieven vaststeld die een arts voor een keuring mag vragen.
Wanneer iemand niet langer dan een kwarties is binnengeweest, mag een arts niet meer vragen dan iets van 32 euro. Wanneer een keuring langer duurt dan vijftien minuten mag er rond de 75 euro gevraagd worden.
Wanneer er artsten zijn die zich hier niet aan houden: stuur een bericht naar deze organisatie (Nederlandse Zorg Autoriteit), want die gaan er werk van maken.
(ja, ik weet dat dit een oud topic is, maar het is nog steeds een actueel onderwerp)
Op de site van het RDW heb ik gevonden dat er een instantie is die de maximumtarieven vaststeld die een arts voor een keuring mag vragen.
Wanneer iemand niet langer dan een kwarties is binnengeweest, mag een arts niet meer vragen dan iets van 32 euro. Wanneer een keuring langer duurt dan vijftien minuten mag er rond de 75 euro gevraagd worden.
Wanneer er artsten zijn die zich hier niet aan houden: stuur een bericht naar deze organisatie (Nederlandse Zorg Autoriteit), want die gaan er werk van maken.
-
Aan een ieder !!!
Over de euro kunnen we blijven ouwehoeren,deze is nu 1x ingevoerd en alles is 1 op 1 omgezet behalve de lonen. En ja,kijk maar in het cafe,een biertje koste toendertijd Fl 1.80 en nu € 1.80 of meer,dus ja het is duurder geworden.Het aantal mensen met schulden is ook veel groter geworden.
Maar nu ff over dat rijbewijs,het is grote onzin dat chauffeurs dienen gekeurd te worden voor dat rijbewijs en mensen voor een B rijbewijs niet,want hoeveel procent van de bevolking rijdt al dan niet voor of naar het werk toe? Waarom worden deze mensen niet medisch gekeurd? Zij zijn net zo'n risico groep wat betreft het rijbewijs hebben als iemand die op een vrachtwagen rijd.Wat is het verschil dan?De medische keuring hoort bij de werkgever als verantwoordelijke te liggen,maar nu dient in ene de chauffeur er zelf voor tebetalen.Dit heeft werkelijk niets met veiligheid te maken,maar met het geldklopperij van de staat der nederlanden.Wij,de chauffeurs,zijn altijd het pispaaltje. Mensen weten helemaal niett dat iemand die chauffeur wilt worden zowieso in alles al meer betaald.Alleen al voor de opleiding en het behalen van dat CE je zo'n kleine €10000,- kwijt bent.
De meeste mensen die denken dat je ff rijbewijs haalt en dan gelijk maar kan gaan rijden,komen van een koude kermis thuis.Wij worden al verplicht om extra cursussen te doen,een digipas te hebben en zo gaat dat maar door,dus vindt U het nu nog normaal om dan ff €144,- af te rekenen?
Al jaren zijn wij,de chauffeurs, het pispaaltje.Voor het behalen van
Over de euro kunnen we blijven ouwehoeren,deze is nu 1x ingevoerd en alles is 1 op 1 omgezet behalve de lonen. En ja,kijk maar in het cafe,een biertje koste toendertijd Fl 1.80 en nu € 1.80 of meer,dus ja het is duurder geworden.Het aantal mensen met schulden is ook veel groter geworden.
Maar nu ff over dat rijbewijs,het is grote onzin dat chauffeurs dienen gekeurd te worden voor dat rijbewijs en mensen voor een B rijbewijs niet,want hoeveel procent van de bevolking rijdt al dan niet voor of naar het werk toe? Waarom worden deze mensen niet medisch gekeurd? Zij zijn net zo'n risico groep wat betreft het rijbewijs hebben als iemand die op een vrachtwagen rijd.Wat is het verschil dan?De medische keuring hoort bij de werkgever als verantwoordelijke te liggen,maar nu dient in ene de chauffeur er zelf voor tebetalen.Dit heeft werkelijk niets met veiligheid te maken,maar met het geldklopperij van de staat der nederlanden.Wij,de chauffeurs,zijn altijd het pispaaltje. Mensen weten helemaal niett dat iemand die chauffeur wilt worden zowieso in alles al meer betaald.Alleen al voor de opleiding en het behalen van dat CE je zo'n kleine €10000,- kwijt bent.
De meeste mensen die denken dat je ff rijbewijs haalt en dan gelijk maar kan gaan rijden,komen van een koude kermis thuis.Wij worden al verplicht om extra cursussen te doen,een digipas te hebben en zo gaat dat maar door,dus vindt U het nu nog normaal om dan ff €144,- af te rekenen?
Al jaren zijn wij,de chauffeurs, het pispaaltje.Voor het behalen van
Ik doe een rijbewijs examen nadat ik een klein kapitaal aan lesgeld kwijt was.
Ik moet voor het aanvragen en verkrijgen van dat rijbewijs nog eens een klein kapitaal betalen.
Ik ben zover dat ik dat rijbewijs verlengd moet worden, een happening die met de huidige computertechniek 5 minuten duurt en moet daar ca. 150 gulden voor betalen...
Als je dan ook nog een medische keuring bij een bepaalde leeftijd moet ondergaan, komen die kosten er ook nog bij.
Vreemd eigenlijk, ik heb nooit een nieuw hbs diploma, zwemdiploma knoopdiploma, hoeven te verlengen, die kosten nadat... niets.
Herexamen voor het trouwen... dat komt nog...brengt nog meer geld in X zijn of haar / laatje.
Ik moet voor het aanvragen en verkrijgen van dat rijbewijs nog eens een klein kapitaal betalen.
Ik ben zover dat ik dat rijbewijs verlengd moet worden, een happening die met de huidige computertechniek 5 minuten duurt en moet daar ca. 150 gulden voor betalen...
Als je dan ook nog een medische keuring bij een bepaalde leeftijd moet ondergaan, komen die kosten er ook nog bij.
Vreemd eigenlijk, ik heb nooit een nieuw hbs diploma, zwemdiploma knoopdiploma, hoeven te verlengen, die kosten nadat... niets.
Herexamen voor het trouwen... dat komt nog...brengt nog meer geld in X zijn of haar / laatje.
-
Je rijbewijs is geen diploma, maar een vergunning. Vergunningen moet je verlengen.windval schreef: Vreemd eigenlijk, ik heb nooit een nieuw hbs diploma, zwemdiploma knoopdiploma, hoeven te verlengen, die kosten nadat... niets.
Zwem- en knoopdiploma zijn symbolisch en hebben daardoor sowieso geen waarde (je wordt bij de kassa van een zwembad niet gevraagd om je zwemdiploma's te laten zien), en je HBO diploma verleng je uiteindelijk regelmatig door continu op je werk te bewijzen dat je een bepaald niveau aan kan. Als je na je examen nooit meer iets bijgeleerd zou hebben (via opleidingen en ervaring, dus dat je nog steeds dezelfde persoon was als op je 18e) dan was het ook niks meer waard geweest.windval schreef: Vreemd eigenlijk, ik heb nooit een nieuw hbs diploma, zwemdiploma knoopdiploma, hoeven te verlengen, die kosten nadat... niets.
-
Bij welke gemeente kun je nog met guldens betalen?windval schreef:Ik ben zover dat ik dat rijbewijs verlengd moet worden, een happening die met de huidige computertechniek 5 minuten duurt en moet daar ca. 150 gulden voor betalen...
-
Voor het verlengen van zwemdiploma's en veterstrikdiploma's kun je je bij mij vervoegen.windval schreef: Vreemd eigenlijk, ik heb nooit een nieuw hbs diploma, zwemdiploma knoopdiploma, hoeven te verlengen, die kosten nadat... niets.
Tarieven:
verlengen veterstrikdiploma: 25 euro
verlengen zwemdiploma: 128,50
Aangezien ik geen reclame mag maken kun je me een pb sturen.
-
Maar buiten dat: voordat die computersystemen binnen 5 minuten iets doen, moet er eerst heel veel worden geinvesteerd. Dat vergeten de meeste mensen. En die zullen dat zelf op hun werk toch ook wel zien dat bepaalde zaken achter de schermen meer tijd kost dan wat de klant ziet? Of werken mensen die over dit soort dingen klagen niet?Ad Verkaad schreef:Bij welke gemeente kun je nog met guldens betalen?windval schreef:Ik ben zover dat ik dat rijbewijs verlengd moet worden, een happening die met de huidige computertechniek 5 minuten duurt en moet daar ca. 150 gulden voor betalen...
Als het bedrag voor alle zwemdiploma's in 1 keer is is het niet zo duur en zou ik het meteen doen. Maar per diploma wordt het een dure zaakwitte angora schreef:Voor het verlengen van zwemdiploma's en veterstrikdiploma's kun je je bij mij vervoegen.windval schreef: Vreemd eigenlijk, ik heb nooit een nieuw hbs diploma, zwemdiploma knoopdiploma, hoeven te verlengen, die kosten nadat... niets.
Tarieven:
En misschien zou het ook een vergunning moeten worden en geen diploma gezien dit bericht.
-
Als je voor dat geld eerst een ontwerp moet maken voor een hernieuwd diploma dan valt het wel mee (tenzij je al nagemaakte diploma's op de plank hebt liggen natuurlijk).witte angora schreef:Voor het verlengen van zwemdiploma's en veterstrikdiploma's kun je je bij mij vervoegen.windval schreef: Vreemd eigenlijk, ik heb nooit een nieuw hbs diploma, zwemdiploma knoopdiploma, hoeven te verlengen, die kosten nadat... niets.
Tarieven: