LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TELFORT VERHUIS DRAMA

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
vlischow
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 aug 2013 14:12

TELFORT VERHUIS DRAMA

Ongelezen bericht door vlischow »

Ik zit inmiddels met mijn handen in het haar; Telfort wil mijn abonnement niet stoppen en blijft maar afschrijven.

Het begon allemaal heel leuk tussen mij en telfort internet. Ooit sloot ik een maandelijks opzegbaar abonnement af van 20MB. Altijd tevreden over geweest, nooit problemen. Toen ik ging verhuizen werd het zo over gezet, wel balen dat dat 50 euro kostte maar goed, ook geen problemen en tevreden. In januari internettelevisie toegevoegd, hartstikke leuk ook prima.

Tot het moment dat ik ging verhuizen naar een adres waar telfort niet kan leveren. Ik heb geprobeerd op te zeggen, mijn abonnement was immers maandelijks opzegbaar. Dat bleek niet meer het geval te zijn omdat ik digitale televisie had toegevoegd, hierdoor had ik een 'nieuw' contract afgesloten dat tot 2014 gold. Verder mocht ik het abonnement afkopen voor 50 euro (zo aardig!).

Ik heb aangegeven dat mijn abonnement maandelijks opzegbaar was en dat ik bezwaar aanteken tegen de 50 euro afkoopkosten, omdat Telfort immers de dienst niet kan leveren op mijn nieuwe adres. Tot op heden (ben 23 mei verhuisd) worden de maandelijkse kosten afgeschreven van mijn rekening. Na herhaaldelijk telefonisch contact blijkt dat ik een 'bewijs'; moet opsturen dat ik verhuisd ben (alsof ik dat ging verzinnen, is nogal eenvoudig na te gaan lijkt mij maar goed). Dat heb ik inmiddels gedaan, en hier is ook op te zien dat ik 23 mei op mijn nieuwe adres ben ingeschreven. Hier heb ik nog geen reactie op ontvangen, maar ik kreeg inmiddels wel een sms met de mededeling dat de bedragen die ik gestorneerd heb (ja dat heb ik inmiddels gedaan) moet storten en of ik even contact op wil nemen voor 10 ct per minuut....

Elk contact dat ik hierover heb gehad met Telfort is uitermate vervelend verlopen, onaardige medewerkers, rare opmerkingen (:"Maar U gaat toch verhuizen?') en stomme redenen ("dat is nu eenmaal zo") en zo verder. Ik ben geen enkele keer normaal geholpen, noch is mij uitgelegd waarom ik als trouwe klant in een nieuw abonnement gesneakt word, en waarom ik moet betalen als ik op wil zeggen omdat de dienst niet leverbaar is op mijn adres. Iemand dezelfde ervaringen?

memooty
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 nov 2012 11:30

Re: TELFORT VERHUIS DRAMA

Ongelezen bericht door memooty »

Het is allemaal heel vervelend, maar Telfort handelt niet verkeerd. U bent een nieuw contract aangegaan, omdat u een nieuw product hebt toegevoegd. Dat geldt voor iedereen, ook bij andere aanbieders.

En als u op de website van Telfort leest hoe het gaat met verhuizen naar een andere regio, had u direct gezien dat het u €50,- kost, maar ook dat geldt voor iedereen die verhuist naar een andere regio.

Ben bang dat hier weinig tegen valt te doen.

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: TELFORT VERHUIS DRAMA

Ongelezen bericht door sjohie »

vlischow schreef:Ik zit inmiddels met mijn handen in het haar; Telfort wil mijn abonnement niet stoppen en blijft maar afschrijven.

Het begon allemaal heel leuk tussen mij en telfort internet. Ooit sloot ik een maandelijks opzegbaar abonnement af van 20MB. Altijd tevreden over geweest, nooit problemen. Toen ik ging verhuizen werd het zo over gezet, wel balen dat dat 50 euro kostte maar goed, ook geen problemen en tevreden. In januari internettelevisie toegevoegd, hartstikke leuk ook prima.

Tot het moment dat ik ging verhuizen naar een adres waar telfort niet kan leveren. Ik heb geprobeerd op te zeggen, mijn abonnement was immers maandelijks opzegbaar. Dat bleek niet meer het geval te zijn omdat ik digitale televisie had toegevoegd, hierdoor had ik een 'nieuw' contract afgesloten dat tot 2014 gold. Verder mocht ik het abonnement afkopen voor 50 euro (zo aardig!).

Ik heb aangegeven dat mijn abonnement maandelijks opzegbaar was en dat ik bezwaar aanteken tegen de 50 euro afkoopkosten, omdat Telfort immers de dienst niet kan leveren op mijn nieuwe adres. Tot op heden (ben 23 mei verhuisd) worden de maandelijkse kosten afgeschreven van mijn rekening. Na herhaaldelijk telefonisch contact blijkt dat ik een 'bewijs'; moet opsturen dat ik verhuisd ben (alsof ik dat ging verzinnen, is nogal eenvoudig na te gaan lijkt mij maar goed). Dat heb ik inmiddels gedaan, en hier is ook op te zien dat ik 23 mei op mijn nieuwe adres ben ingeschreven. Hier heb ik nog geen reactie op ontvangen, maar ik kreeg inmiddels wel een sms met de mededeling dat de bedragen die ik gestorneerd heb (ja dat heb ik inmiddels gedaan) moet storten en of ik even contact op wil nemen voor 10 ct per minuut....

Elk contact dat ik hierover heb gehad met Telfort is uitermate vervelend verlopen, onaardige medewerkers, rare opmerkingen (:"Maar U gaat toch verhuizen?') en stomme redenen ("dat is nu eenmaal zo") en zo verder. Ik ben geen enkele keer normaal geholpen, noch is mij uitgelegd waarom ik als trouwe klant in een nieuw abonnement gesneakt word, en waarom ik moet betalen als ik op wil zeggen omdat de dienst niet leverbaar is op mijn adres. Iemand dezelfde ervaringen?
Dat afkopen was inderdaad een nette geste, ik heb het een jaar of wat geleden eens voorgelegd aan de mensen achter consuwijzer, en verhuizen buiten het verzorgingsgebied van een telecomprovider is géén wettelijke reden tot ontbinding van het contract aldus hen. De meeste providers doen er niet moeilijk over, en vermoedelijk kan je het nog wel aanvechten bij een rechter, maar dat is nogal een gedonder.

Die 50 euro dekt voor hen de extra moeite en kosten voor het afwikkelen van je contract, en is in mijn ogen dan ook fair. Zoals zij je al vertelden, jij kiest ervoor om te verhuizen, niet zij, en dan maar verwachten dat zij de kosten en moeite van het annuleren ook nog op zich nemen is wel wat kort door de bocht.

Overigens is lomp gaan storneren omdat je je zin niet krijgt, niet echt handig, zo sluit je op compleet andere afdelingen procedures kort, en zal je binnenkort wel een incassobureau achter je aan krijgen, die afdeling weet niks van het achterliggende verhaal.

Tsjonge
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 sep 2013 19:05

Re: TELFORT VERHUIS DRAMA

Ongelezen bericht door Tsjonge »

Ik ben niet bekend met de drama's die door het verhuizen zijn ontstaan. Ik ben juist op zoek gegaan naar info toen ik op de site las dat je € 50,- moet betalen wanneer Telfort op het nieuwe adres niet kan leveren. Belachelijk! Ik verwacht dat dit binnenkort voor mij gaat spelen. Mag Telfort dit in rekening brengen?? Wat mij betreft een vreemde gang van zaken dat je moet betalen omdat de service van Telfort niet toereikend is. Dat andere providers het ook doen, lijkt mij een goed begin voor Telfort om zich positief te onderscheiden en deze regel asap te schrappen.
Ik ben benieuwd hoe het is afgelopen.

choocomell
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 aug 2013 17:21

Re: TELFORT VERHUIS DRAMA

Ongelezen bericht door choocomell »

Ik heb wel een beetje kennis over providers, ze maken immers kosten voor het verhuizen. Alles moet administratie omgezet worden plus er moet iemand naar de hoofdcentrale en wijkcentrale om draden te trekken voor uw verbinding. Dit verhalen ze dus weer op u af. Echter 50 euro is niet heel duur want het kan best prijzig zijn zo een monteur die draden in hoofdcentrale moet trekken, plus alle administratieve werkzaamheden (vooral door systemen) uitgevoerd

Gesloten