LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Boete ontvangen op mijn naam maar niet begaan

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
rocky37
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 aug 2013 21:09

Boete ontvangen op mijn naam maar niet begaan

Ongelezen bericht door rocky37 »

Ik heb een boete ontvangen van het CJIB. Deze boete is uitgeschreven op mijn naam, adres en isbn nummer. Alleen het kenteken waar hij op uitgeschreven is, is niet van mij. Ik heb deze overtreding dan ook niet begaan. In de boete staat verder dat het om een staandehouding gaat. Dus lijkt me dat de betreffende agent de persoon die de overtreding heeft begaan ook heeft gesproken en ID en kentekenbewijs heeft gecheckt.

Hoe kan het dan dat ik deze boete ontvang! Heb ondertussen ook al een bezwaarschrift ingediend, maar ben benieuwd of er meer mensen zijn die iets dergelijks hebben meegemaakt. Zou het hier kunnen gaan om een gevalletje identiteitsfraude?

Harrie Kierie
Berichten: 614
Lid geworden op: 29 jul 2013 22:04

Re: Boete ontvangen op mijn naam maar niet begaan

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

Ik zou maar eens uitzoeken
rocky37 schreef:Zou het hier kunnen gaan om een gevalletje identiteitsfraude?
Kan. Iemand zonder papieren op zak kan jouw naam opgegeven hebben. Houdt wel in dat die persoon jou dan moet kennen.

rocky37
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 aug 2013 21:09

Re: Boete ontvangen op mijn naam maar niet begaan

Ongelezen bericht door rocky37 »

Kan. Iemand zonder papieren op zak kan jouw naam opgegeven hebben. Houdt wel in dat die persoon jou dan moet kennen.
Ik heb het kenteken nagetrokken en het zou gaan om een AUDI A3. voor zover ik weet ken ik niemand in mijn directe omgeving met een Audi. Daarnaast zou hij dan zelfs mijn BSN nummer moeten weten.

En ik neem aan dat een agent bij een staande houding toch ook wel een en ander natrekt, aangezien het BSN nummer ook op het rijbewijs staat.

Harrie Kierie
Berichten: 614
Lid geworden op: 29 jul 2013 22:04

Re: Boete ontvangen op mijn naam maar niet begaan

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

rocky37 schreef: Ik heb het kenteken nagetrokken en het zou gaan om een AUDI A3. voor zover ik weet ken ik niemand in mijn directe omgeving met een Audi. Daarnaast zou hij dan zelfs mijn BSN nummer moeten weten.
Hoeft niet. Met naam, adres en geboortedatum kan die agent de rest er zelf bij vinden en als iemand die gegevens correct opgeeft, dan hoeft die agent dus niet te twijfelen.

rocky37
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 aug 2013 21:09

Re: Boete ontvangen op mijn naam maar niet begaan

Ongelezen bericht door rocky37 »

Zou het dan een geval van "puur toeval" kunnen zijn?

Harrie Kierie
Berichten: 614
Lid geworden op: 29 jul 2013 22:04

Re: Boete ontvangen op mijn naam maar niet begaan

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

Moet wel erg toevallig zijn dat iemand naast jouw naam en adres ook jouw geboortedatum kent, maar het is wel mogelijk. Als ik ooit eens ergens die gegevens van jou onder ogen heb gehad, zou ik ze kunnen bewaren voor dit soort situaties.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Boete ontvangen op mijn naam maar niet begaan

Ongelezen bericht door olaf79 »

rocky37 schreef:Ik heb een boete ontvangen van het CJIB. Deze boete is uitgeschreven op mijn naam, adres en isbn nummer. Alleen het kenteken waar hij op uitgeschreven is, is niet van mij. Ik heb deze overtreding dan ook niet begaan. In de boete staat verder dat het om een staandehouding gaat. Dus lijkt me dat de betreffende agent de persoon die de overtreding heeft begaan ook heeft gesproken en ID en kentekenbewijs heeft gecheckt.

Hoe kan het dan dat ik deze boete ontvang! Heb ondertussen ook al een bezwaarschrift ingediend, maar ben benieuwd of er meer mensen zijn die iets dergelijks hebben meegemaakt. Zou het hier kunnen gaan om een gevalletje identiteitsfraude?
Je bent staande gehouden in de auto van een ander? Bij een staandehouding hoeft het kenteken van de eigenaar niet te matchen met de overtreder

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Boete ontvangen op mijn naam maar niet begaan

Ongelezen bericht door Miepje1 »

rocky37 schreef:Ik heb een boete ontvangen van het CJIB. Deze boete is uitgeschreven op mijn naam, adres en isbn nummer. Alleen het kenteken waar hij op uitgeschreven is, is niet van mij. Ik heb deze overtreding dan ook niet begaan. In de boete staat verder dat het om een staandehouding gaat. Dus lijkt me dat de betreffende agent de persoon die de overtreding heeft begaan ook heeft gesproken en ID en kentekenbewijs heeft gecheckt.

Hoe kan het dan dat ik deze boete ontvang! Heb ondertussen ook al een bezwaarschrift ingediend, maar ben benieuwd of er meer mensen zijn die iets dergelijks hebben meegemaakt. Zou het hier kunnen gaan om een gevalletje identiteitsfraude?
ISBN ? Ja, dat klopt natuurlijk niet. Isbn staat voor 'international standard book number'. Dus tenzij jij een boek bent...

rocky37
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 aug 2013 21:09

Re: Boete ontvangen op mijn naam maar niet begaan

Ongelezen bericht door rocky37 »

ISBN ? Ja, dat klopt natuurlijk niet. Isbn staat voor 'international standard book number'. Dus tenzij jij een boek bent...
Uiteraard.... BSN dan maar. Ach, hadden we het oude vertrouwde SOFI nummer nog maar :roll:

rocky37
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 aug 2013 21:09

Re: Boete ontvangen op mijn naam maar niet begaan

Ongelezen bericht door rocky37 »

Je bent staande gehouden in de auto van een ander? Bij een staandehouding hoeft het kenteken van de eigenaar niet te matchen met de overtreder
Nee ik ben niet staande gehouden. Heb ook nooit in die auto gereden.
Ik heb geen idee van wie die auto is. En op het moment dat die overtreding heeft plaatsgevonden was ik aan het werk. Dat maakt het juist zo vreemd.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Boete ontvangen op mijn naam maar niet begaan

Ongelezen bericht door tenormin »

rocky37, als je zeker van je zaak bent, vraag dan gratis advies wat te doen bij
http://www.juridischloket.nl . Want je kan het hier, zoals je doet, vragen, maar een antwoord krijg je niet. Morgen gelijk even bellen wat je vervolgstappen moeten zijn. Succes.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Boete ontvangen op mijn naam maar niet begaan

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Ik zou zeggen wacht eerst even je bezwaarschrift af wat je ingediend hebt.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Boete ontvangen op mijn naam maar niet begaan

Ongelezen bericht door tenormin »

Chocomelk schreef:Ik zou zeggen wacht eerst even je bezwaarschrift af wat je ingediend hebt.
Ja, die zin had ik van schrik over het hoofd gezien: een donderslag ontnam me de adem. Sorry, niet helemaal correct beantwoord. Edoch, advies van Juridisch Loket kan geen (extra) kwaad, toch?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Boete ontvangen op mijn naam maar niet begaan

Ongelezen bericht door Chocomelk »

tenormin schreef:
Chocomelk schreef:Ik zou zeggen wacht eerst even je bezwaarschrift af wat je ingediend hebt.
Ja, die zin had ik van schrik over het hoofd gezien: een donderslag ontnam me de adem. Sorry, niet helemaal correct beantwoord. Edoch, advies van Juridisch Loket kan geen (extra) kwaad, toch?
Nee natuurlijk niet !
Bevalt het antwoord niet van het bezwaarschrift kan men altijd contakt daarmee opnemen met het juridisch loket.

jermen2
Berichten: 200
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:29

Re: Boete ontvangen op mijn naam maar niet begaan

Ongelezen bericht door jermen2 »

Gewoon even bellen met het nummer op de boete. Wij hebben ook wel eens een boete gehad terwijl we daar nooit geweest zijn. Dan kijken ze het na en dan vervalt de boete

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Boete ontvangen op mijn naam maar niet begaan

Ongelezen bericht door dhc »

Wie gaat wat nakijken? Je zal eerst het bezwaarschrift moeten afwachten waarin uiteraard gemeld is dat TS niet op voornoemde plaats aanwezig was..

Zou wel heel makkelijk zijn hè? Even bellen en de boete vervalt....

Klok/lepel....

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Boete ontvangen op mijn naam maar niet begaan

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

rocky37 schreef:Hoe kan het dan dat ik deze boete ontvang! Heb ondertussen ook al een bezwaarschrift ingediend, maar ben benieuwd of er meer mensen zijn die iets dergelijks hebben meegemaakt. Zou het hier kunnen gaan om een gevalletje identiteitsfraude?
Is uw rijbewijs of portemonnaie in het verleden misschien een keer gestolen?
Zou het dan een geval van "puur toeval" kunnen zijn?

Nee echt niet. Niemand heeft hetzelfde BSN

Het enige wat ik kan bedenken is dat de overtreder dezelfde naam draagt als u, en dat deze zich uitsluitend geidentifieerd heeft met zijn pinpas. Het CJIB zou dan zelf een (verkeerd) BSN aan deze naaam gekoppeld moeten hebben.

Overigens schrijft de politie bij een staandehouding altijd het middel op waarmee persoon zich identifieert. Als dit met het rijbewijs is, wordt het rijbewijsnummer genoteerd.
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 06 aug 2013 07:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Annikaatje
Berichten: 517
Lid geworden op: 27 feb 2013 20:21

Re: Boete ontvangen op mijn naam maar niet begaan

Ongelezen bericht door Annikaatje »

Ik heb laatst een zelfde soort situatie gehad. Ik heb met het CJIB gebelt, die verwezen me door naar de politie afdeling die de boete had uitgeschreven, en die hebben het nagekeken. Binnen een week had ik een briefje dat ik de boete als niet verzonden kon beschouwen.

Ik zou dat eerst proberen, je weet maar nooit.

EDIT: Ik zie nu pas dat TS al een bezwaar heeft ingediend. Dan is bellen niet meer zo zinvol lijkt me. Gewoon even afwachten dus?

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Boete ontvangen op mijn naam maar niet begaan

Ongelezen bericht door GJvdZ »

rocky37 schreef:
ISBN ? Ja, dat klopt natuurlijk niet. Isbn staat voor 'international standard book number'. Dus tenzij jij een boek bent...
Uiteraard.... BSN dan maar. Ach, hadden we het oude vertrouwde SOFI nummer nog maar :roll:
Wat is het verschil dan? Het is hetzelfde nummer hoor.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Boete ontvangen op mijn naam maar niet begaan

Ongelezen bericht door Jolijn »

GJvdZ schreef:
rocky37 schreef:
ISBN ? Ja, dat klopt natuurlijk niet. Isbn staat voor 'international standard book number'. Dus tenzij jij een boek bent...
Uiteraard.... BSN dan maar. Ach, hadden we het oude vertrouwde SOFI nummer nog maar :roll:
Wat is het verschil dan? Het is hetzelfde nummer hoor.
De benaming. :wink:

Gesloten